Nibiru mě před pár lety úplně nenadchlo, ale minimálně grafika byla parádní a hratelnost slušná. Posla bohů jsem se párkrát marně snažil rozjet a když jsme narazil na balení s emulovanými Win 98, neváhal jsem. Moje dýchavičná kraksna sice protestovala, škubala se a repráky vyluzovaly místy opravdu odporné zvuky, ale hra se dala spustit, hrát a dohrát.
Očekával jsem o dvě třídy horší hru než Nibiru a dá se říct, že mě Posel bohů příjemně překvapil a místy bavil i více než remake. Příjemná neurážející grafika, slušná hudba, profesionální dabing, přičemž díky Pavlu Soukupovi působil i ten sucharský hrdina relativně zajímavě. Líbilo se mi netradiční ovládání - hru sledujete z pohledu vlastních očí, ale prostředí je čistě 2D, ovládáte se to jednoduchým šipkovým menu a v každé kapitole máte pár lokací, takže nehrozí bloudění. Levé tlačítko je akční, pravé mění možnosti (oko, ruka, pusa). Jednoduché a přitom originální. Aby ale nepřechválil, musel jsem si vygooglit kde schovali autoři přístup do menu (skryté tlačítko v pravém horním rohu).
Hra se většinou vyhýbá nelogickým kravinám (až na krysí bombu) či lovení neviditelných předmětů, přičemž si to vynahrazuje spoustou zbytečných aktivních míst a občas brutálními puzzly. Mayská matematika mě dala zabrat a jsem na sebe pyšný, že jsem to vyřešil bez návodu. Myslím teda ten puzzle, samotná hra se bez pár nakouknutí neobešla... na vině jsou některé kombinační zámky, které jsou nastaveny buď na bruteforce (šachta), nebo jsem nepochopil ani s návodem kde jsem ten kód měl vzít (kufr).
A nakonec příběh s mírnými spoilery. Jako úředník památkového úřadu se pokoušíte zastavit stavební práce, aby bylo možno prozkoumat starou nacistickou štolu, přičemž to vede k nálezu mayské sošky a pátrání po původu mayských bohů. Stejně jako v remaku se nevyhnete rozjedu kde se dohadujete s dělníky, lítáte v Praze po úřadech a sháníte stanoviska památkového a stavebního úřadu. Není to ale zdaleka takový opruz jako v remaku, je tu pár vtipných, typicky českých situací... třeba když vedoucí dělníků řekne, že na stavební rozhodnutí sere a jak přijedou bagry tak vše srovná se zemí :)
Za tento rozjezd Vás hra odmění parádní štolou ve stylu starých dungeonů a výborně gradujícím finále v Mexiku, které se může směle koukat zahraničním kousků zpříma do očí. Jenže na konci přijde naprosto příšerné, odfláknuté, useknuté a nic neříkající rozuzlení cca na 10 sekund (světlo, ufoun, létající talíř a titulky) a rázem jsem si vzpomněl proč mě kdysi nestrhlo ani Nibiru.
Každopádně na české devadesátky to byl nečekaně solidní pokus o vážnou adventuru, kde většina složek byla mírně nadprůměrných a až na ten nudný rozjezd a příšerný konec se autoři neměli za co stydět.
Očekával jsem o dvě třídy horší hru než Nibiru a dá se říct, že mě Posel bohů příjemně překvapil a místy bavil i více než remake. Příjemná neurážející grafika, slušná hudba, profesionální dabing, přičemž díky Pavlu Soukupovi působil i ten sucharský hrdina relativně zajímavě. Líbilo se mi netradiční ovládání - hru sledujete z pohledu vlastních očí, ale prostředí je čistě 2D, ovládáte se to jednoduchým šipkovým menu a v každé kapitole máte pár lokací, takže nehrozí bloudění. Levé tlačítko je akční, pravé mění možnosti (oko, ruka, pusa). Jednoduché a přitom originální. Aby ale nepřechválil, musel jsem si vygooglit kde schovali autoři přístup do menu (skryté tlačítko v pravém horním rohu).
Hra se většinou vyhýbá nelogickým kravinám (až na krysí bombu) či lovení neviditelných předmětů, přičemž si to vynahrazuje spoustou zbytečných aktivních míst a občas brutálními puzzly. Mayská matematika mě dala zabrat a jsem na sebe pyšný, že jsem to vyřešil bez návodu. Myslím teda ten puzzle, samotná hra se bez pár nakouknutí neobešla... na vině jsou některé kombinační zámky, které jsou nastaveny buď na bruteforce (šachta), nebo jsem nepochopil ani s návodem kde jsem ten kód měl vzít (kufr).
A nakonec příběh s mírnými spoilery. Jako úředník památkového úřadu se pokoušíte zastavit stavební práce, aby bylo možno prozkoumat starou nacistickou štolu, přičemž to vede k nálezu mayské sošky a pátrání po původu mayských bohů. Stejně jako v remaku se nevyhnete rozjedu kde se dohadujete s dělníky, lítáte v Praze po úřadech a sháníte stanoviska památkového a stavebního úřadu. Není to ale zdaleka takový opruz jako v remaku, je tu pár vtipných, typicky českých situací... třeba když vedoucí dělníků řekne, že na stavební rozhodnutí sere a jak přijedou bagry tak vše srovná se zemí :)
Za tento rozjezd Vás hra odmění parádní štolou ve stylu starých dungeonů a výborně gradujícím finále v Mexiku, které se může směle koukat zahraničním kousků zpříma do očí. Jenže na konci přijde naprosto příšerné, odfláknuté, useknuté a nic neříkající rozuzlení cca na 10 sekund (světlo, ufoun, létající talíř a titulky) a rázem jsem si vzpomněl proč mě kdysi nestrhlo ani Nibiru.
Každopádně na české devadesátky to byl nečekaně solidní pokus o vážnou adventuru, kde většina složek byla mírně nadprůměrných a až na ten nudný rozjezd a příšerný konec se autoři neměli za co stydět.