Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Jazz and Faust

01.06.2001
54
14 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Dobrodružná adventura od ruských vývojářů, ve které dostane do rukou pašeráka Jazze nebo čestného kapitána Fausta. S vybraným rekem se následně vydáváte na cestu dalekou, za pokladem velikým a pannou překrásnou, přičemž dějová linka každé z postav je zlehka odlišná. Zaníceným adventuristům tento fakt dává důvod pro opakovné hraní s druhou hratelnou postavou.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 40
Nepovedená, nepovedená adventura. Rozehrál jsem ji den po dokončení The Longest Journey a rozdíl mezi adventurním skvostem a podprůměrným dobrodrůžem Jazze a Fausta byl do očí bijící. Dvě hratelné postavy měly být bezesporu jedním z nosných pilířů hry, nicméně způsob jakým se lidé ze Saturnu s tímto potenciálem vypořádali je ukázkou amatérismu a nenápaditosti hraničící s drzostí.

Na začátku hry si vyberete jednu z postav a projdete s ní celou hru. Na jejím konci potkáte jakousi potvoru, která vám oznámí, že jste ji naštvali a za trest vás teleportuje v čase zpět na začátek příběhu a začínáte hrát za postavu druhou. Chvíli jsem měl podezření, že mě mají autoři jakožto hráče za blbce.

Nebyla by to ještě taková tragédie, kdyby byl průběh za každou postavu jiný, jak by se u ideologicky odlišných hrdinů očekávalo (férový kapitán/pašerák). Jenže on není! Děj je z velké části podobný a až na několik výjimek procházíte stejné kulisy a řešíte obdobné hádanky. Zábavy kopec, že?

I ostatní stránky hry razí cestu podprůměru - slabší vyprávění příběhu podtrhnul v české verzi děsivý dabing, grafika slabá už v době vydání a intro bylo poskládané čistě z videí ze hry, patrně aby si hráči tu krásu mohli ještě jednou po kouscích vychutnat během hraní. Třešničkou byl bug spočívající v rozhovoru s místním žebrákem - při započetí konverzace se začala přehrávat stopa zcela jiné postavy.

Sečteno a podtrženo: JaF je vhodná jen pro pravého adventuristu po roce naprostého žánrového sucha a to za předpokladu, že má všechny hodnotné tituly za posledních 20 let odehrané.
+7
  • PC 40
Tak jsem se konečně protrápil ke konci a jdu shrnout své postřehy. Začnu zápory, neboť jich je výrazně větší množství:
- nejzásadnějším považuji celkový nevyužitý potenciál: dvě rozdílné herní postavy skýtaly příležitost více rozvinout jednak jejich vlastní dějové linie i je mnohem více protnout. V praxi se dohraje za jednu postavu, nastane dementní oslí můstek (viz předchozí komentář) a hraje se podobný (to zdůrazňuji, neboť některé situace se řeší jinak, podstata však zůstává stejná, včetně některých animací) příběh znovu, hrůza...
- bugy: nejzásadnější, hra mi často vyskakovala do Windows (nebýt automatického ukládání, tak bych jí nedohrál, protože bych na to neměl nervy), dálší je níže popsaný problém se žebrákem, občas se mi postavička zasekla a vysvobodit jí byla fuška atd.
- příběh je hrozně nezajímavý, skoro bych řekl, že až pitomý, lokací, respektive obrazovek žalostně málo
- grafiku obvykle nekomentuji, zde však musím zmínit, že je díky nízkému rozlišení skutečně odporná
- s předchozím bodem souvisí neduh, který bytostně nesnáším: pixelhunting. Pokud je někdo náhodou takový masochista, že by se v této záležitosti vyžíval (což nepředpokládám), tak si zde přijde na své.
- na práci s inventářem se sice dá zvyknout, ale je hrozně řešená - vždy je vidět pouze jeden předmět a musí se mezi nimi "listovat" - naštěstí jich v jednom okamžiku nikdy není příliš
- některé aktivní předměty reagují až po provedení určitého úkonu, což není příliš příjemné
- dabing rovněž nepatří mezi povedené, navíc mi překlady textů občas nedávaly smysl, hra je však komplet lokalizovaná,nemohl jsem to tedy ověřit dle originálu
- délka hry: nebýt pátrání po přehlédnutelných předmětech a hraní prakticky dvakrát toho samého za sebou, byla by to záležitost na pár hodin - i když to by vzhledem k výše uvedenému mohlo být považováno i za klad :-)
Pokud bych měl uvést nějaké klady, tak mě toho příliš nenapadá. Snad jedině skutečnost, že veškeré úkoly jsou logické a nemusí se aplikovat metoda používání "všeho na všechno". S tím však přímo souvisí fakt, že je hra hodně jednoduchá.
Raději už přestanu s kritikou, nebo to hodnocení ještě snížím...
Závěrečné konstatování: jednoznačně nejslabší adventura, kterou jsem za poslední dobu hrál a opravdu ji nikomu nedoporučuji.
+3
  • PC 85
Dlouhou dobu nejlepsi adventura, co jsem hral. Pekne prostredi, slusiva grafika, ale co hlavne, 95% reseni vsech hadanek a kombinovani predmetu je absolutne realne a tudiz logicke.

To prosim rika clovek, ktery se u her ze serie Polda sice smal, ale jinak odsuzuje puzzle typu "point and click all on all": elektricky krab + kyblik = baterie, nebo: hasit pozar vodkou)
+1