Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Amerzone: The Explorer's Legacy

L'Amerzone: Le testament de l'explorateur

57
7 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > 2D adventura *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
18.03.1999 PC
13.12.1999 PS1
Vývojáři:
, (PS1 verze)
Oficiální stránky:
http://www.microids.com/EN/store/amerzone,56
Amerzone je první hrou od Benoîta Sokala, původně komiksového autora. Herní náplní v této adventuře je především řešení puzzlů v podobě zprovozňování mechanických zařízení. Hra se ovládá podobně jako například Atlantis: The Lost Tales - Hráč vše vidí z vlastního pohledu s možností rozhlížet se do všech stran, ale pohyb je možný pouze skoky po předem určených bodech.

Hráč se ujímá role novináře nacházejícího se na francouzském venkově na cestě za rozhovorem se starým cestovatelem Alexandrem Valemboisem. Jak brzy hlavní hrdina zjišťuje, Valembois před šedesáti lety odcestoval do záhadné země Amerzone ve střední Americe. Dostal se mezi místní indiány a byl svědkem posvátného rituálu zahrnující obrovské vejce bájného bílého ptáka. Ve snaze dokázat jeho existenci, zradil důvěru indiánů, vejce ukradl a uprchl s ním do Francie. Vejce je ale nějak spjato s osudem indiánského kmene a Valemboisovi stejně nikdo vyprávění o jeho cestě nevěřil. Celý zbytek života tak plánoval návrat do Amerzone, aby mohl napravit svou chybu. Něco takového už ale nezvládne, tento úkol je na mladém novináři.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
O Amerzone jsem v dobe jejiho vydani vubec neslysel a na mem wishlistu se titul objevil az o mnoho let pozdeji - kde dalsich nekolik let necinne sedel (na Steamu se pak hral pres dva roky, tolik asi k atraktivite:-P ).

Hru jsem si nakonec nainstaloval v ramci prochazeni videoherni tvorby Benoita Sokala. S Nikopolem ji poji predevsim kratkost, se Syberii paradoxne struktura vypraveni, kdy se hracova postava vydava na dalekou cestu dopravnim prostredkem, kteremu je nutne pravidelne obstaravat pohon ci naopak odstranovat/prekonavat prekazky.

Pres svou slabost pro adventury tohoto typu (predstavte si Atlantis) musim rict, ze v Syberii jsou zpracovany vsechny prvky gameplaye a designu mnohem lepe. Amerzone vypada pomerne osklive a tmave (na osklivosti se podepisuje nizke rozliseni), o dialozich se neda mluvit (hlavni postava je nema a neprojevuje se ani textove; veskera NPC pronaseji pouze monology). Hra neobsahuje titulky, filmove sekvence se nedaji preskocit (dokonce ani pitome credits ne, a to ani pokud je omylem spustite z hlavniho menu). V nekterych momentech ceni sve zahnivajici tesaky pixel hunting (nejhur je na tom sekvence, kdy se pohybujete po rece pomoci hazeci kotvicky aka grapling hooku a vubec neni jasne, kde je dalsi zachytny bod).

Krome vyse zmineneho a krome bloudeni dzungli v jednom ze segmentu je hra smesne jednoducha. Vzhledem k tomu, jak kratka hra je a jak osklive vizual pusobi se skoro nechce verit, ze puvodni verze vysla na trech CD. Na zaver jeste poznamka, ze nazev Sokalova vyvojarskeho studia (ktere vyprodukovalo tri tituly) a jeho logo pochazi prave z teto hry...
+7