Chtěl jsem si zahrát nějakou opravdu retro adventurku a tak jsem si u Příhod z Galské země řekl proč ne? Je to skoro český (polský), z dětství si ten název pamatuji a nikdy jsem to nehrál.
Není to úplně příšerná hra jak některé české záležitosti z té doby. Je tu jeden kurzor na všechno, předměty se pod ním hlásí, většina hry se vyhýbá dead endům, nejde tu umřít a chybí tu i spousta prasáren, které měly adventury té doby. Oproti třeba Tajemství Oslího ostrova či Misi Quadam je to koukatelný, hratelný a dohratelný. A třeba třetí kapitola s pomáháním lesním tvorům proti jednomu tyranovi mě i docela slušně bavila. Tolik k plusům a teď můžu začít kritizovat.
Tak třeba příběh. Mírumilovná galská vesnička čelí obklíčení banditů, kteří jsou po zuby ozbrojení, dokonce jim vysuší studnu a tak jsou jedinou šanci na záchranu dva hrdinové. Jeden mrňavý a bystrý, druhý tlustý a trošku pomalejší. Kdepak jsem to viděl? Že by u Asterixe a Obelixe? Hra si sice graficky i stylově jde vlastní cestou, ale pár náznaků ve vizáži postav tam je. Příběh je jinak nijaký, podaný naprosto suše, humor neexistuje ani ten pitomý, nebo jsem si ho nevšiml. Konec je odbytý jednou obrazovkou.
Grafika vypadá docela slušně na screenshotech, ale je rozplizlá a zoufale neinspirativní, bez jediné skutečně pěkné/zajímavé lokace. Hudba a dialogy jsem v "nalezné" verzi neměl, hra se sekala! což vyřešilo navýšení cyklů v DosBoxu.
No a hratelnost. Jak jsem psal výše, ovládání není špatné. Že tu bude pixelhunting, plno krámů k ničemu a nesmyslné kombinace jsem tak nějak čekal (to jistí systém všechno na všechno a nakonec návod). I přes absenci nějakých větších zákeřností si tvůrci neodpustili jeden dead end (nedávejte medvědovi med bez "dochucení").
Ovšem inventář stojí za to! Že zabírá třetinu obrazovky a předměty se do něj musí dávat ručně bych pochopil. To že je omezený a předměty z něj musíte vyskládávat na zemi už jsem taky viděl. To že Vám země zahlásí, že už je na ní moc předmětů už je trošku moc. Ovšem nad čím zůstává rozum stát je kombinace - ta probíhá tak, že předmět položíte na zem a tam na něj něco použijete!!! A protože to po Vás hra chce asi jen 2-3*, tak Vás něco takového vůbec nenapadne.
Díky čachrům s inventářem jsem hru málem nedohrál - to když jsem mezi asi 20 vyskládanými rostlinami, ovocem a houbami marně hledal hříbek do lektvaru těsně před koncem. Prošmejdil jsem celý les, hra mi odmítala uznat hřib máslák... nakonec chtěla úplně jinou houbu.
Dohráno asi za 4 hodiny s pár nakouknutími do návodu a dopadlo to víceméně podle toho, jak je to hodnocené tady, nebo v prastaré recenzi ve Score.
Není to úplně příšerná hra jak některé české záležitosti z té doby. Je tu jeden kurzor na všechno, předměty se pod ním hlásí, většina hry se vyhýbá dead endům, nejde tu umřít a chybí tu i spousta prasáren, které měly adventury té doby. Oproti třeba Tajemství Oslího ostrova či Misi Quadam je to koukatelný, hratelný a dohratelný. A třeba třetí kapitola s pomáháním lesním tvorům proti jednomu tyranovi mě i docela slušně bavila. Tolik k plusům a teď můžu začít kritizovat.
Tak třeba příběh. Mírumilovná galská vesnička čelí obklíčení banditů, kteří jsou po zuby ozbrojení, dokonce jim vysuší studnu a tak jsou jedinou šanci na záchranu dva hrdinové. Jeden mrňavý a bystrý, druhý tlustý a trošku pomalejší. Kdepak jsem to viděl? Že by u Asterixe a Obelixe? Hra si sice graficky i stylově jde vlastní cestou, ale pár náznaků ve vizáži postav tam je. Příběh je jinak nijaký, podaný naprosto suše, humor neexistuje ani ten pitomý, nebo jsem si ho nevšiml. Konec je odbytý jednou obrazovkou.
Grafika vypadá docela slušně na screenshotech, ale je rozplizlá a zoufale neinspirativní, bez jediné skutečně pěkné/zajímavé lokace. Hudba a dialogy jsem v "nalezné" verzi neměl, hra se sekala! což vyřešilo navýšení cyklů v DosBoxu.
No a hratelnost. Jak jsem psal výše, ovládání není špatné. Že tu bude pixelhunting, plno krámů k ničemu a nesmyslné kombinace jsem tak nějak čekal (to jistí systém všechno na všechno a nakonec návod). I přes absenci nějakých větších zákeřností si tvůrci neodpustili jeden dead end (nedávejte medvědovi med bez "dochucení").
Ovšem inventář stojí za to! Že zabírá třetinu obrazovky a předměty se do něj musí dávat ručně bych pochopil. To že je omezený a předměty z něj musíte vyskládávat na zemi už jsem taky viděl. To že Vám země zahlásí, že už je na ní moc předmětů už je trošku moc. Ovšem nad čím zůstává rozum stát je kombinace - ta probíhá tak, že předmět položíte na zem a tam na něj něco použijete!!! A protože to po Vás hra chce asi jen 2-3*, tak Vás něco takového vůbec nenapadne.
Díky čachrům s inventářem jsem hru málem nedohrál - to když jsem mezi asi 20 vyskládanými rostlinami, ovocem a houbami marně hledal hříbek do lektvaru těsně před koncem. Prošmejdil jsem celý les, hra mi odmítala uznat hřib máslák... nakonec chtěla úplně jinou houbu.
Dohráno asi za 4 hodiny s pár nakouknutími do návodu a dopadlo to víceméně podle toho, jak je to hodnocené tady, nebo v prastaré recenzi ve Score.
Posel Bohů