Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Han22

Han22

Martin Halilovič • 44 let • Brno (ČR - kraj Jihomoravský)

Komentář

Přejít na komentáře

Captain Morgane and the Golden Turtle

  • PC 70
Díky uživateli Malignus jsem se dověděl o pokračování So Blonde, které uvízlo pod mým radarem. Grafika vypadala pěkně, So Blonde se mi opravdu moc líbilo, takže proč ne? Grafika byla vskutku příjemná, sice jsem z roku 2012 moc adventur neodehrál, ale tak nějak to odpovídá těm hezčím, co v tom roce vznikly.

Samotná hratelnost se dočkala razantního zjednodušení. Hra se odehrává na pěti ostrovech, ale ty postupně odemykáte v rámci deseti kapitol a v drtivé většině z nich se stačí držet na ostrově, kde máte svůj úkol. Razantně ubylo obrazovek k řešení a také aktivních míst v nich; dokonce se dá říct, že většina z nich má nyní nějaký smysl. Totéž platí pro předměty; ty schované řeší tlačítko na jejich zobrazení. Kombinace jsou místy hodně zběsilé a to i v rámci inventáře, ale nic co by se nedalo vyřešit, takže jsem zas po delší době zvládl nějakou adventuru bez jediného nakouknutí do návodu. 

Stejně jako v So Blonde se vyplatí spíš obíhat postavy a poslouchat co Vám říkají; hratelnost zjednodušuje i seznam úkolů, který se postupně aktualizuje a navíc je tu i teleportovací mapa, který omezí nekonečné běhání. Pěkným nápadem je i používání posádky jako předmětu v inventáři; není nic uspokojivějšího než si na dvojici arogantních strážných povolat obra Diega a koukat jak se klidí z cesty :)

Abych jen nechválil, pár věcí se nepovedlo. Inventář a ukládání probíhá přes pravé tlačítko (ukládání do jediné pozice), texty a předměty jsou nepřirozeně velké, používání věcí z inventáře je za trest. Na předmět musíte kliknout, držet tlačítko a přetáhnout ho na obrazovku/jiný předmět, po špatné kombinaci předmět zmizí z kurzoru, což docela stěžuje "všechno na všechno" v případě zákysu. Ne že by jich bylo tolik. Docela otravné jsou i animace postav při rozhovorech, kdy dialog čeká až postava zamává, zatleská, otočí se atd... Na všechno z toho se dá ale celkem snadno zvyknout.

No a příběh? Bohužel tady to šlo celkem dolů. Je to prequel o kapitánce Morgane, která v So Blonde byla nepříjemná cynická mrcha. Tady je to ještě hodná náctiletá budoucí kapitánka se srdcem ze zlata. Tatínek ji nechá trénovat na kapitánku a tak Morgane shání posádku (známou z jedničky) a vydává se přes pět ostrovů pátrat po pokladu Zlaté želvy. Je to přímočaré dobrodružství bez čehokoliv navíc s klišovitým morálním koncem poklad je vlastně záchrana dobrého ducha ostrova.

Humoru je pomálu, jakákoliv hloubka či zvraty chybí... největší zvrat a joke zároveň je ztracený strýček Eduardo, ze kterého se vyklube papoušek :D Vrací se staří známí z jedničky, včetně nečekané návratu Diabla, který je na straně dobra a samozřejmě nechybí One-Eye ještě pod civilním jménem Hilary. Pokud ale čekáte, že se dovíte něco o původu kletby ze So Blonde či jak Morgane potkala Juana, tak čekáte marně.  

Příběh je zkrátka stravitelné dobrodružné béčko, které na těch 10 hodin hratelnosti zabaví, ale nic co by jakkoliv strhlo. Zároveň mě ale nic herně extra neštvalo, hrálo se to příjemně, takže 70%.

PS: Čeština byla většinou fajn, ale přeložit grocery store jako Grocerův obchod mě připomnělo ty největší perly z pionýrské éry překladů titulků k filmům/seriálům. Něco jako pojď zavírači (come closer), kokot Cheney nebo generál Attorney :)
+8