Když jsem si dohrál Neverhood, tak jsem si vzpomněl na Bad Mojo, další kdysi dohranou "adventuru" ze stejného roku, ke které jsem se nikdy nevrátil.
Bad Mojo se vezlo na vlně FMV úchylností typu Hell, Harvester či obě Phantasmagorie a snažilo je překonat mírou hnusu a nechutností. Zaplivaná barabizna plná odpadků, bordelu, špíny, smradu, nedojedeného jídla a hlavně havěti. Leklý ryby, krysy prošpikované žiletkami či pastičkami na myši a armáda brouků na každém kroku. K tomu dvě opravdu "pomilováníhodné" postavy - nájemník ujetě působící zlodějíček a pan domácí - starý, olysalý, humusácký hovado, které má na svědomí drtivou většinou výše zmíněné špíny.
Všechno tohle vypadá (aspoň v Redux verzi z GOG) opravdu hnusně, ve fotorealistické grafice plné nechutných FMV scén (různé detaily na brouky) a kdo tuhle havěť moc nemusí, určitě se při nějaké scéně otřese odporem.
Příběh je v podstatě fajn. Hrdina se díky medailonu od matky promění ve švába a zatímco se snaží přežít v domě, ve spoustě scén vidíme jeho minulosti i minulost pana domácího, přičemž zejména to druhé je celkem slušně napsané drama jak se z milujícího manžela stala totální troska. Klacky tomu pod nohy hází příšerní "herci", absence jakéhokoliv vysvětlení oné magie a scénáristické berličky otec a syn se náhodou střetnou v jednom domě. Také titulky by bodly, ale celkově vzato je to fajn, dokonce jsou tu čtyři různé konce.
Adventura je to ale opravdu jen v uvozovkách. Šváb logicky moc nezmůže, nemá inventář a tak ho ovládáte pomocí WASD z pohledu shora, bloudíte a občas něco malého posunete, otočíte či aktivujete. Autoři se chlubí 800 obrazovkami, což znamená většinou probíhání nekonečně prázdnými místy, občas kličkování mezi různými "invisible walls" v podobě různých rozlitých sajrajtů a většinou marné přemýšlení co se po mě vlastně chce.
A popravdě mě to moc nebavilo. Ani dnes, ani kdysi. Ve většině případů jsem netušil kam můžu a nemůžu vylézt (většinou kolmé stěny, různé přechody), nápovědy při komunikaci s brouky jsou mysticko-kryptické, místa jsou obrovská a nepamatoval jsem si kudy a kam jít. Čas od času mě něco zabilo/sežralo a já neměl uloženo. Posunování/otáčení věcí je občas za trest, na konci se objeví i trigger z jiné místnosti a časový limit.
Navíc i GOG verze má bugy (aspoň pod Win 7) - loader se nechtěl spustit, odmítá se to ukládat (musíte smazat předpřipravenou příponu), po nahrání se šváb objeví jinde, občas i za "invisible wall", v jednom případě mě hra po uložení odjela s loďkou a já nemohl zpět, před finále se po nahrání nespustila příběhová animace.
Od půlky jsem hrál s návodem, jinak bych se v tom plácal ještě teď. Dobré spíše jako vzpomínka co všechno mohlo v devadesátkách vzniknout, než jako hra, ke které jsem se musel vracet.
Bad Mojo se vezlo na vlně FMV úchylností typu Hell, Harvester či obě Phantasmagorie a snažilo je překonat mírou hnusu a nechutností. Zaplivaná barabizna plná odpadků, bordelu, špíny, smradu, nedojedeného jídla a hlavně havěti. Leklý ryby, krysy prošpikované žiletkami či pastičkami na myši a armáda brouků na každém kroku. K tomu dvě opravdu "pomilováníhodné" postavy - nájemník ujetě působící zlodějíček a pan domácí - starý, olysalý, humusácký hovado, které má na svědomí drtivou většinou výše zmíněné špíny.
Všechno tohle vypadá (aspoň v Redux verzi z GOG) opravdu hnusně, ve fotorealistické grafice plné nechutných FMV scén (různé detaily na brouky) a kdo tuhle havěť moc nemusí, určitě se při nějaké scéně otřese odporem.
Příběh je v podstatě fajn. Hrdina se díky medailonu od matky promění ve švába a zatímco se snaží přežít v domě, ve spoustě scén vidíme jeho minulosti i minulost pana domácího, přičemž zejména to druhé je celkem slušně napsané drama jak se z milujícího manžela stala totální troska. Klacky tomu pod nohy hází příšerní "herci", absence jakéhokoliv vysvětlení oné magie a scénáristické berličky otec a syn se náhodou střetnou v jednom domě. Také titulky by bodly, ale celkově vzato je to fajn, dokonce jsou tu čtyři různé konce.
Adventura je to ale opravdu jen v uvozovkách. Šváb logicky moc nezmůže, nemá inventář a tak ho ovládáte pomocí WASD z pohledu shora, bloudíte a občas něco malého posunete, otočíte či aktivujete. Autoři se chlubí 800 obrazovkami, což znamená většinou probíhání nekonečně prázdnými místy, občas kličkování mezi různými "invisible walls" v podobě různých rozlitých sajrajtů a většinou marné přemýšlení co se po mě vlastně chce.
A popravdě mě to moc nebavilo. Ani dnes, ani kdysi. Ve většině případů jsem netušil kam můžu a nemůžu vylézt (většinou kolmé stěny, různé přechody), nápovědy při komunikaci s brouky jsou mysticko-kryptické, místa jsou obrovská a nepamatoval jsem si kudy a kam jít. Čas od času mě něco zabilo/sežralo a já neměl uloženo. Posunování/otáčení věcí je občas za trest, na konci se objeví i trigger z jiné místnosti a časový limit.
Navíc i GOG verze má bugy (aspoň pod Win 7) - loader se nechtěl spustit, odmítá se to ukládat (musíte smazat předpřipravenou příponu), po nahrání se šváb objeví jinde, občas i za "invisible wall", v jednom případě mě hra po uložení odjela s loďkou a já nemohl zpět, před finále se po nahrání nespustila příběhová animace.
Od půlky jsem hrál s návodem, jinak bych se v tom plácal ještě teď. Dobré spíše jako vzpomínka co všechno mohlo v devadesátkách vzniknout, než jako hra, ke které jsem se musel vracet.
Posel Bohů