Po hrozně dlouhé době jsem zas sedl k počítači s touhou si něco zahrát. A tak jsem se podíval na ty tuny nedohraných adventur a mezi nimi objevil Neverhood, druhou nejvíce hodnocenou z roku 96, kterou jsem navíc kdysi hrál. Popravdě řečeno mě tehdy Neverhood moc nesedl a před pár lety mě odradil začátek.
Intro žádné, titulky žádné, po první místnosti se objeví FPS prostředí ve kterém jsem se ztrácel a v jedné z prvních místností do kterých zavítáte Vás čeká naprosto šílených 38 místností popsaných historií světa a vůbec všehomíra. Roky běží, absence titulů už není problém, 3D adventur už jsem taky pár dohrál a na čtení jsem se vyprdl... pro pochopení příběhu bohatě postačí nasbírat 20 disketek s jednoduše nakreslenou zápletkou, kterou si můžete pustit na jednom z terminálů.
Grafika je opravdu šílená. Komplet všechno je z plastelíny včetně monster, robotů, hrdinů nebo i tekutin... když něco náhodou zařve jako jedna "ovečka" zbude po ní jen hromádka slizké hmoty. Upřimně řečeno mě tenhle styl úplně nesedí, mám radši tradičnější grafiku, nicméně originální to určitě je, řemeslná práce na tom musela dát zabrat a technická kvalita 2D pasáží je parádní i dnes. 3D pasáže či animace jsou bohužel poněkud rozplizlé. Celý ten svět působí naprosto mimozemsky, animace jsou ulítlé, stejně jako naprosto šílená (folková?) muzika.
Vtipný je i celý svět okolo od robotů sbírajících medvídky přes brkací houby až po různé pastičky či držkopády ze schodů. Jak už to u vtipných adventur chodí, příběh není úplně strhující - jste plastelínový nýmand Klayman, který se snaží zastavit zlého krále a dosadit zpět hodného krále... ovšem na konci si můžete zvolit dva konce a outro je překvapivě dlouhé a neodfláknuté.
Nevím jestli je to tím, že jsem dlouho nic nehrál, ale pod tou šílenou grafikou a humorem se skrývala překvapivě výborná hratelnost. Pohybujete se v 3D prostředí po předpočítaných trasách, otevíráte nové lokace a když se někam dostanete, pohled se změní na 2D a řešíte problémy. Nejsou zde skoro žádné rozhovory, žádný inventář - těch cca 5 předmětů si Klayman prostě strčí do hrudníku, díky bohu ani žádný pixelhunting a vše se ovládá pohodlně jedním tlačítkem myši. Podstatou hry jsou puzzle, některé složitější, někde jednodušší, většina z nich má nápovědy někde ve hře, kterou ale musíte objevit.
Kromě toho se budete vracet na známá místa koukat co se změnilo, ovládat dělo, aktivovat systém teleportů, jezdit v bludišti skalních cest vozíkem a sbírat 20 destiček s příběhem. Pokud se člověk zasekne, v poště doma se občas objeví nějaký tip. Obtížnost je tak akorát - nic jednoduchého, ale ani žádné vražedné hádanky. Vypisoval jsem do sešitu řešení, snažil se na vše přijít sám a do návodu nakonec koukl jen 2* - jednou protože puzzle nefungoval jak jsem myslel a podruhé pro hudební hádanku na což prostě nemám sluch.
Zabralo to pěkných pár hodin solidní hratelnosti (+krátké nastavování kompatibility ve Windows) a přestože mi chyběl nějaký pořádný příběh, jsem spokojený.
Intro žádné, titulky žádné, po první místnosti se objeví FPS prostředí ve kterém jsem se ztrácel a v jedné z prvních místností do kterých zavítáte Vás čeká naprosto šílených 38 místností popsaných historií světa a vůbec všehomíra. Roky běží, absence titulů už není problém, 3D adventur už jsem taky pár dohrál a na čtení jsem se vyprdl... pro pochopení příběhu bohatě postačí nasbírat 20 disketek s jednoduše nakreslenou zápletkou, kterou si můžete pustit na jednom z terminálů.
Grafika je opravdu šílená. Komplet všechno je z plastelíny včetně monster, robotů, hrdinů nebo i tekutin... když něco náhodou zařve jako jedna "ovečka" zbude po ní jen hromádka slizké hmoty. Upřimně řečeno mě tenhle styl úplně nesedí, mám radši tradičnější grafiku, nicméně originální to určitě je, řemeslná práce na tom musela dát zabrat a technická kvalita 2D pasáží je parádní i dnes. 3D pasáže či animace jsou bohužel poněkud rozplizlé. Celý ten svět působí naprosto mimozemsky, animace jsou ulítlé, stejně jako naprosto šílená (folková?) muzika.
Vtipný je i celý svět okolo od robotů sbírajících medvídky přes brkací houby až po různé pastičky či držkopády ze schodů. Jak už to u vtipných adventur chodí, příběh není úplně strhující - jste plastelínový nýmand Klayman, který se snaží zastavit zlého krále a dosadit zpět hodného krále... ovšem na konci si můžete zvolit dva konce a outro je překvapivě dlouhé a neodfláknuté.
Nevím jestli je to tím, že jsem dlouho nic nehrál, ale pod tou šílenou grafikou a humorem se skrývala překvapivě výborná hratelnost. Pohybujete se v 3D prostředí po předpočítaných trasách, otevíráte nové lokace a když se někam dostanete, pohled se změní na 2D a řešíte problémy. Nejsou zde skoro žádné rozhovory, žádný inventář - těch cca 5 předmětů si Klayman prostě strčí do hrudníku, díky bohu ani žádný pixelhunting a vše se ovládá pohodlně jedním tlačítkem myši. Podstatou hry jsou puzzle, některé složitější, někde jednodušší, většina z nich má nápovědy někde ve hře, kterou ale musíte objevit.
Kromě toho se budete vracet na známá místa koukat co se změnilo, ovládat dělo, aktivovat systém teleportů, jezdit v bludišti skalních cest vozíkem a sbírat 20 destiček s příběhem. Pokud se člověk zasekne, v poště doma se občas objeví nějaký tip. Obtížnost je tak akorát - nic jednoduchého, ale ani žádné vražedné hádanky. Vypisoval jsem do sešitu řešení, snažil se na vše přijít sám a do návodu nakonec koukl jen 2* - jednou protože puzzle nefungoval jak jsem myslel a podruhé pro hudební hádanku na což prostě nemám sluch.
Zabralo to pěkných pár hodin solidní hratelnosti (+krátké nastavování kompatibility ve Windows) a přestože mi chyběl nějaký pořádný příběh, jsem spokojený.
Posel Bohů