Ramonovo kouzlo jsem si pustil s tím, že to bude sračka a ona to nepřekvapivě taky sračka byla. Tím bych mohl skončit, protože jsem byl hrou tak znechucenej a otrávenej, že jsem si zapomněl dělat výpisky, takže tenhle komentář bude vykrádat ostatní komentáře, bude plný SPOILERů (na 30 let starou hru) a nebude stát za nic.
Po chvíli laborování s nastavením se mi navzdory tipům tady nepodařilo spustit zvuk, po ošklivém intru na mě hra vypustila ještě ošklivější zdigitalizované fotky Nového Města nad Metují 20. století. A zcela nepochopitelně do naší doby zasadila zlého čaroděje, zkamenělé skřítky, duchy, lesní bandity a hrdinu, který někde za půlkou rozpoutá novoměstský masakr (ne)motorovou kuší... není nad to pokecat s chlápkem, zeptat se ho na odjezd vlaku a pak ho odprásknout... co na to policie? Hrdina je jakýsi bezejmenný trouba ve fráčku s motýlkem, který se na konci rozvaluje na lavičce v parku jak poslední bezďák. Záporák vypadá jako rozplizlá textura (duch?).
A tak se potulujete rozplizlými fotkami ve vlastním pohledu po mapě, která nedává smysl. Jděte doprava ale na mapě se posunete doleva... sakra každej hráč co v té době hrál třeba dungeony si uměl udělat mapku, aby odpovídala prostředí, dokonce i ti co jejich "painting level" zůstal někde u nuly... ať už byli tvůrci jakkoliv amatéři, udělat funkční mapu snad zvládnout mohli ne? Na fotkách rejdíte lupou a zkoumáte, přičemž 99% toho co objevíte k ničemu není. A jak tak zkoumáte, tak zjistíte, že celý ten systém je naprosto příšerný. Vlevo dole se šklebí trouba, vpravo nahoře máte předměty ke sběru, kterých si občas nevšimnete, protože lovíte lupou pixely. Vlevo nahoře jsou předměty k použití a mezi tím vším se různě povalují adventurní příkazy (prozkoumej, použij, vezmi, polož atd...).
Vůbec jsem nechápal co kde jde použít, protože předmět na obrazovce nemění nijak popis z "kde?", díky nejasnosti aktivních míst, moři obrazovek a nepoužitelným krámům nešlo ani všechno na všechno. Nic tu nedává smysl... jak psal Londo Molari měníte zlaté prsteny za melouny, zlaté mince za posraté plinky, odpovídáte nádražákovi na to kdy jede vlak, lovíte neexistující ptáky, odpovídáte lidem, duchům i záporákům na otázky... ovšem jednomu z nich fikaně odpovědět nemáte a máte ho majznout kouzelnou hůlkou.
Při tom bloudění mě jedna špatná odpověď stála život a neuloženou hru. Pak jsem se zamotal v lesním bludišti a nemohl ven, pak jsem zas nevrátil kladivo, což nějak zjistil duch a nevrátil mi meč, který jsem potřeboval (což mě stálo další savy). Nakonec jsem se naštval, spustil hru od začátku, otevřel návod... a za necelých 30 minut bylo hotovo.
Pár plusů by tu bylo - cestování po mapě funguje, pravým tlačítkem si označujete východy a celé to hledání předmětů podle povolání soch pro zrušení kletby by bylo fajn... neodehrávat se to v současnosti. A v kronice zámku si můžete přečíst pár historických informací.
Zkrátka, Ramonovo kouzlo je opravdu tak na úrovni Mise Quadam ze stejného roku a nemá smysl se k němu vracet.
Po chvíli laborování s nastavením se mi navzdory tipům tady nepodařilo spustit zvuk, po ošklivém intru na mě hra vypustila ještě ošklivější zdigitalizované fotky Nového Města nad Metují 20. století. A zcela nepochopitelně do naší doby zasadila zlého čaroděje, zkamenělé skřítky, duchy, lesní bandity a hrdinu, který někde za půlkou rozpoutá novoměstský masakr (ne)motorovou kuší... není nad to pokecat s chlápkem, zeptat se ho na odjezd vlaku a pak ho odprásknout... co na to policie? Hrdina je jakýsi bezejmenný trouba ve fráčku s motýlkem, který se na konci rozvaluje na lavičce v parku jak poslední bezďák. Záporák vypadá jako rozplizlá textura (duch?).
A tak se potulujete rozplizlými fotkami ve vlastním pohledu po mapě, která nedává smysl. Jděte doprava ale na mapě se posunete doleva... sakra každej hráč co v té době hrál třeba dungeony si uměl udělat mapku, aby odpovídala prostředí, dokonce i ti co jejich "painting level" zůstal někde u nuly... ať už byli tvůrci jakkoliv amatéři, udělat funkční mapu snad zvládnout mohli ne? Na fotkách rejdíte lupou a zkoumáte, přičemž 99% toho co objevíte k ničemu není. A jak tak zkoumáte, tak zjistíte, že celý ten systém je naprosto příšerný. Vlevo dole se šklebí trouba, vpravo nahoře máte předměty ke sběru, kterých si občas nevšimnete, protože lovíte lupou pixely. Vlevo nahoře jsou předměty k použití a mezi tím vším se různě povalují adventurní příkazy (prozkoumej, použij, vezmi, polož atd...).
Vůbec jsem nechápal co kde jde použít, protože předmět na obrazovce nemění nijak popis z "kde?", díky nejasnosti aktivních míst, moři obrazovek a nepoužitelným krámům nešlo ani všechno na všechno. Nic tu nedává smysl... jak psal Londo Molari měníte zlaté prsteny za melouny, zlaté mince za posraté plinky, odpovídáte nádražákovi na to kdy jede vlak, lovíte neexistující ptáky, odpovídáte lidem, duchům i záporákům na otázky... ovšem jednomu z nich fikaně odpovědět nemáte a máte ho majznout kouzelnou hůlkou.
Při tom bloudění mě jedna špatná odpověď stála život a neuloženou hru. Pak jsem se zamotal v lesním bludišti a nemohl ven, pak jsem zas nevrátil kladivo, což nějak zjistil duch a nevrátil mi meč, který jsem potřeboval (což mě stálo další savy). Nakonec jsem se naštval, spustil hru od začátku, otevřel návod... a za necelých 30 minut bylo hotovo.
Pár plusů by tu bylo - cestování po mapě funguje, pravým tlačítkem si označujete východy a celé to hledání předmětů podle povolání soch pro zrušení kletby by bylo fajn... neodehrávat se to v současnosti. A v kronice zámku si můžete přečíst pár historických informací.
Zkrátka, Ramonovo kouzlo je opravdu tak na úrovni Mise Quadam ze stejného roku a nemá smysl se k němu vracet.
Posel Bohů