Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Argo Adventure

Argo

66
5 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > 3D adventura *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
1998 PC
Vývojáři:
BBS Interactive Multimedia
V české adventuře Argo hráč ovládá postavu kosmonauta Dana Lewise, který je v druhém záchranném modulu kosmické lodi AH-35 vyslán na těžební stanici Argo, nacházející se na planetě NB3216A, která se po požáru záhadně odmlčela. Na planetě se nachází utajené ložisko strategické suroviny a v roce 2270, kdy se hra odehrává, probíhají prudké boje o zdroje. První záchranný modul s kompletní posádkou havaroval, když byl sestřelen přímo obrannými systémy báze Argo, a Dan Lewis se tak na akci vydává úplně sám.

Argo je 3D renderovaná adventura z prostředí kosmické základny, hráč se v prostoru pohybuje po předem definovaných trajektoriích. Průběh hry je prokládán řadou animací. Rozsah Arga je 2 CD. V době vydání bylo Argo kritikou oceňováno pro realistický přístup a detailní zachycení prostředí futuristické základny.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Argo je zajímavý projekt, u kterého se ani nechce věřit, že byl vytvořen u nás - navíc se dá nastavit anglické namluvení a částečně i textury. Na první pohled to vypadá jako sci-fi Atlantis (pro mně plus), na pohled druhý je to spíše Myst (pro mě mínus).

Dostanete se do kůže astronauta snažícího se zjistit, co se vlastně stalo na stanici Argo, proč člun s vašimi kolegy a poté i váš sestřelil obranný systém - a především se snažíte přežít. Základna je v nouzovém stavu, za chvíli zde dojde energie - a co je nejhorší, vám osobně dochází kyslík. Nikdo vám neřekne, co máte dělat, protože všichni (či alespoň až tam, kam jsem se dostal) jsou mrtví. A vy jako hráč se musíte hodně snažit, abyste se k nim nepřidali. Realističnost prostředí je na takové úrovni, že to až přestává být zábava, na druhou stranu se někomu takové výzvy můžou líbit. Tak a teď se snad dostanu z toho zákysu, kdy nevím co mám udělat ani jak to mám udělat a návody nepomáhají...

---

Zákysů bylo více než dost a možností jak umřít taky, skoro až ve stylu klasické Sierry - jen místo chytré hlášky, která nechá hráče vyráchat ve srabu a taktně mu naznačí, co udělal špatně, je tu jen neosobní Game Over. Zamrzela mě absence rozhovorů, pracnost některých puzzlů (výměna antény, zavádění bomby a také ony všudypřítomné časové limity - nejbrutálnější byl ten na vypnutí reaktoru - hodně štěstí, pokud jste si neprostudovali plány stanice na terminálech a neprolezli si celou stanici předem, abyste věděli, kde co je - ale zase kvůli nedostatku kyslíku se nikde moc zdržovat nemůžete. Řešením je zde uložení pozice, důkladné zkoumání a následné rychlé provedení potřebných akcí. Pro rychlejší provedení akcí je možné pravým tlačítkem odklikávat animace, ale příliš to nedoporučuji, abyste neztratili orientaci. Konzultovat pozici s minimapou po každém kroku taky není zrovna ideální.

Zmínit se musím ještě o inventáři - zcela v duchu realističnosti nevíte, co kdy budete potřebovat - a to platí o prázdném, právě použitém hrníčku i o vypáleném obvodu nápověda - většinu předmětů použijete pouze jednou a zbytek je jen mrtvá váha, která vám zabrání nosit některé těžší předměty. Hodně štěstí s pokládáním a následném znovusesbíráním věcí.

Ale jak už jsem řekl na začátku - je neuvěřitelné, že něco takového u nás vzniklo a věčná škoda, že Tears se vydání nedočkaly.
+17