Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Karel Musil • 38 let • Supporter/QA • Wien (Zahraničí)

Komentář

Přejít na komentáře

Argo Adventure

  • PC 75
Argo je zajímavý projekt, u kterého se ani nechce věřit, že byl vytvořen u nás - navíc se dá nastavit anglické namluvení a částečně i textury. Na první pohled to vypadá jako sci-fi Atlantis (pro mně plus), na pohled druhý je to spíše Myst (pro mě mínus).

Dostanete se do kůže astronauta snažícího se zjistit, co se vlastně stalo na stanici Argo, proč člun s vašimi kolegy a poté i váš sestřelil obranný systém - a především se snažíte přežít. Základna je v nouzovém stavu, za chvíli zde dojde energie - a co je nejhorší, vám osobně dochází kyslík. Nikdo vám neřekne, co máte dělat, protože všichni (či alespoň až tam, kam jsem se dostal) jsou mrtví. A vy jako hráč se musíte hodně snažit, abyste se k nim nepřidali. Realističnost prostředí je na takové úrovni, že to až přestává být zábava, na druhou stranu se někomu takové výzvy můžou líbit. Tak a teď se snad dostanu z toho zákysu, kdy nevím co mám udělat ani jak to mám udělat a návody nepomáhají...

---

Zákysů bylo více než dost a možností jak umřít taky, skoro až ve stylu klasické Sierry - jen místo chytré hlášky, která nechá hráče vyráchat ve srabu a taktně mu naznačí, co udělal špatně, je tu jen neosobní Game Over. Zamrzela mě absence rozhovorů, pracnost některých puzzlů (výměna antény, zavádění bomby a také ony všudypřítomné časové limity - nejbrutálnější byl ten na vypnutí reaktoru - hodně štěstí, pokud jste si neprostudovali plány stanice na terminálech a neprolezli si celou stanici předem, abyste věděli, kde co je - ale zase kvůli nedostatku kyslíku se nikde moc zdržovat nemůžete. Řešením je zde uložení pozice, důkladné zkoumání a následné rychlé provedení potřebných akcí. Pro rychlejší provedení akcí je možné pravým tlačítkem odklikávat animace, ale příliš to nedoporučuji, abyste neztratili orientaci. Konzultovat pozici s minimapou po každém kroku taky není zrovna ideální.

Zmínit se musím ještě o inventáři - zcela v duchu realističnosti nevíte, co kdy budete potřebovat - a to platí o prázdném, právě použitém hrníčku i o vypáleném obvodu nápověda - většinu předmětů použijete pouze jednou a zbytek je jen mrtvá váha, která vám zabrání nosit některé těžší předměty. Hodně štěstí s pokládáním a následném znovusesbíráním věcí.

Ale jak už jsem řekl na začátku - je neuvěřitelné, že něco takového u nás vzniklo a věčná škoda, že Tears se vydání nedočkaly.
+20