Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nelson Tethers: Puzzle Agent

Puzzle Agent

30.06.2010
30.08.2010
01.06.2011
70
31 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Hlavním hrdinou hry je agent FBI z oddělení výzkumu hádanek - Nelson Tethers. Nelson je vyslán do tajuplného zasněženého zapadákova Scoggins v Minnesotě, aby vyšetřil, proč se v místní továrně zastavila výroba mazacích gum pro Bílý dům. Místní obyvatelé nejsou zrovna hovorní a sovy nejsou tím, čím se zdají být...
Všichni ostatní agenti při předchozím vyšetřovaní selhali, kvůli náročnosti zdejších hádanek... to se ovšem našeho hrdiny rozhodně netýká.

Puzzle Agent je zpracováním klasická point´n´click adventura s tím rozdílem, že se zde celý děj posouvá řešením různě zapeklitých puzzlů a hádanek. Ty se dají usnadnit třístupňovou nápovědou, kterou získáváte tím, že sbíráte sežvýkané žvýkačky nalepené všude možně po lokacích.

O unikátní vzhled hry se postaral kreslíř Graham Annable, díky čemuž hra vypadá jako pohyblivý, velice stylový komiks.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Pamatujete ještě Akta X? A měli jste rádi odlehčené epizody v prvních sériích? Pokud odpovíte „ANO“ i na otázku, zda máte rádi hádanky a rébusy, pak je tato hra právě pro Vás! Přidejte mráz a tísnivou atmosféru, ne nepodobnou Bruntálsku (sečtělejší klidně Horám šílenství) a víte o hře takřka vše.
Krátká groteska se vším, co k tomu patří – absurdní humor, svérázné postavičky zapadlého maloměsta a výrazná stylizace. A vše korunuje žánrový závěr …a nebo to všechno bylo úplně jinak?

Jediné co mě mrzí, že jsem si hru nenechal až na nějaké ospalé, zimní nedělní odpoledne.

Herní výzva 2017, kat. 5

Pro: Já si ji fakt užil ...

Proti: ... ale nemusí sednou každému

+21
  • PC 60
Příjemná adventura s dobrou variabilitou, co se hádanek týče, ale příběhově mě docela zklamala. Jde o přesný opak toho, kdy je hra spíše interaktivním filmem a zapojení hráče není moc potřeba. V Puzzle Agent sice hráč řeší rébus každou chvilku, ale příběh to nikam neposouvá. Zápletka je dost absurdní, i když to by vůbec nevadilo, kdybych po dohrání neměla ještě víc otázek než na začátku.

Ačkoliv mi ve hře chyběl pořádný příběh s pořádnou strukturou (aneb expozice, kolize, krize, peripetie a katarze), tak mě Puzzle Agent vcelku bavil. Ráda trávím čas nad rébusy, křížovkami, hlavolamy apod. bez ohledu na to, jestli jsou zasazeny do příběhu nebo ne. Jednotlivé postavy ve hře měli charakter, k čemuž přispíval podle mě dobrý dabing, a občas trochu nesmyslné rozhovory mě s nimi dost bavily.

Podle toho, co jsem četla v diskuzích se rozuzlení příběhu odehrává až v druhém díle. I když hraní prvního dílu ze mě neudělalo největší fanynku na světě, myslím, že se k pokračování časem dostanu. Jen počkám až bude zas někde za pár šušňů a ne za 10 euro. :D

Pro: různorodost hádanek, postavy, grafika, dabing

Proti: neukončenost, zápletka

+19
  • PC 70
Milá, malá adventůrka s ujetým příběhem, ještě ujetější grafikou a přejetým hlavním hrdinou nehrdinou.
Telltale se odvážili postavit celou hru prakticky jen na obrázcích Grahama Annabla a ono jim to vyšlo. Jednoduchá, krátká skoro až experimentální jednohubka, která sice neudělá díru do světa, ba ani do ničeho jiného, ale přesto stála za to. Puzzlíky jsou někdy lehučké, někdy těhučké, povětšinou fajn. I když na hlavní nápň hry by mohli být o něco propracovanější. Krásná atmosféra (sněhem) zaprděnýho zapadákova s vyšinutými obyvateli však všechno dorovnává. Fargo hadr.
+17
  • PC 55
Když jsem se pouštěl do hraní Puzzle Agent, úplně přesně jsem nevěděl, co mám očekávat. Předpokládal jsem, že půjde o souhrn primitivních puzzlů, možná poskládaných jednoduchým příběhem. Ze hry se však vyvrbilo trochu něco jiného.

Puzzle Agent je nepříliš známá série her vývojářského studia Telltale Games, která byla jednou z prvních her, která vyšla v rámci pilotního programu (Pilot Program) vývojářů, do kterého chtěli zahrnout hry, kterým by se jinak nedostalo pozornosti od velkých vydavatelů.

V případě této série se spojil Mark Darin s významným kanadským tvůrcem komiksů a animátorem Grahamem Annablem (dříve býval animátorem LucasArts), který Puzzle Agentovi vtiskl velmi jednoduchý, ale svérázný a nezapomenutelný grafický vizuál.

Ve hře se stáváte Nelsonem Tethersem, členem „Puzzle research divison“ při FBI. Dostanete za úkol vyšetřit okolnosti ohledně tajemného zastavení továrny na mazací gumy ve městě Scoggins kdesi v Minnesotě.

Jde poznat, že si tvůrci brali příklad z her s detektivem Laytonem, svým zpracováním je jí Puzzle Agent až moc podobný. V průběhu hry vyšetřujete zmíněnou záhadu, která na první pohled vypadá primitivně. Ono vlastně i samotný příběh a vyšetřované hodně primitivní je, kromě pár vydařených rozhovorů je vše postaveno hlavně na puzzlech, které variují od primitivních až po téměř nepochopitelné a většinou ani příliš nesouvisí se samotnou hrou.

V případě, že si nevíte rady, tak není potřeba věšet hlavu, ve hře funguje nápověda pomocí všudypřítomných žvýkaček, jejichž žvýkání prý podporuje fungování mozkových závitů, které pomohou nalézt nápad, jak postupovat dál.

Postupem času příběh přeci jen získá na zajímavosti a časem se změní doslova v horor. Bohužel však v tom nejlepším přichází nečekaný konec, který ještě víc zdůrazní celkovou krátkost hry.

Puzzle Agent je někde na pomezí klasické adventury a hříčky, okořeněný svým způsobem zvláštním, ale podařeným humorem. Nikdy si nedělal ambice stát se průkopníkem dějin, ale spíše krátkou jednohubkou – oddechovkou.
+16
  • PC 70
Tahle hra mi vlastně dost sedla. Příběhová adventura, kde se vlastně vůbec neadventuří, jen se plní logické rébusy a pak jakože za "odměnu" se posune příběh zase trochu dál. Nikdy se nestane, že by člověk nevěděl, kam má jít, protože mu to hlavní postava vždycky polopatě řekne. Je to krimi komedie a zároveň trochu horor. Obskurní postavičky zapadlého maloměsta po vzoru Twin Peaks jsou moc fajn.

Rébusy jsou vloženy do příběhu extrémně na sílu, ale je jasné, že je to prostě taková stylizace. Samotné puzzly jsou víceméně zajímavé. Je jich celkem 37, ale zahrnuje to i časté variace na ten samý puzzle, takže reálně je unikátních tak cca 15. Některé jsou obtížnější, pár jich bylo zase hodně jednoduchých. Ale to je individuální. Systém tři nápověd je výborný a je fajn, že ani třetí nápověda neprozradí řešení na 100% (většinou).

Je tu výborná hudba, kvalitní dabing a na první pohled strašná grafika. Ale dá se na ni v pohodě zvyknout a vlastně mi už vůbec nevadí. Je to prostě taková naivní kresba, ale umění bych v tom úplně nehledal.

Závěr je neuspokojivý a je jasné, že je to dost uměle rozdělené na dva díly (něco jako Kill Bill). Herní doba je podobná jako u hidden object her.

Doufám, že ve druhém díle narazím na jiné puzzly, protože opakovat ty, co už proběhly v jedničce, by bylo trapné, jelikož jinak vypadají oba díly úplně stejně. Takhle samostatně je to příjemná jednohubka, která končí tak nějak, jak by skončil skutečný příběh puzzle detektiva z FBI. A tolik reality ve hrách přece nechceme.

Pro: systém hry, hudba, některé puzzly, postavy, nápovědy

Proti: závěr, asi i ta grafika, některé trošku otravnější opakujícící se puzzly, pravidla puzzlů v jiné obrazovce

+15