Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Adventury

@Red (29.10.2020 00:30): Resident Evil sa hlavne nechová ako adventúra - pohyb aj celkovo to, čo hráč robí je tam oveľa svižnejšie a dynamickejšie než v nejakej klasickej adventúre, takže niekam sa vrátiť je pomerne rýchle a ak sa niekam treba vrátiť, tak sa veľakrát nejak zmení situácia (napr. RE 2 otváraš skratky, pribúdajú noví nepriatelia, občas postava) a tým pádom aj atmosféra a štýl akým hráš. Je rozdiel pomaly si preskúmavať niečo v tme alebo pri zažnutom svetle utekať pred v danej chvíli neporaziteľným nepriateľom. Dva odlišné zážitky. Tým chcem povedať, že sa to neoplatí porovnávať s tým, ako sa hrajú point and click adventúry alebo tobôž nie walking simulátory, úplne iné mechanizmy a dynamika.

Každá hra záleží od nálady konzumenta predsa . :)
Já právě moc to míchání akce a adventury nemám rád a vždycky upřednostním linearitu před backtrackingem. Proto mi asi sedne víc walking simulator než Resident Evil. Akčních hororových adventur jsem dohrál opravdu jen zlomek, první Alone in the Dark, Exstaticu, první dva Silent Hilly. Tenkrát mě hodně bavily, ale je pravda že podruhý bych to hrát nechtěl a radši bych si zopáknul třeba to Layers of Fear. Layers of Fear je fajn jednohubka na odpoledne, možná bych to ve světle 21 hodinovýho Someday you will return hodnotil přísněji, kdybych to nedostal v akci zadarmo. Taky tyhle krátké umělečtější a pasivnější hry hodně záleží na náladě konzumenta. Třeba Oxenfree jsem dvakrát znechuceně odložil a čekám na tu správnou náladu, kdy to dám:)
@Naginata (28.10.2020 20:44): Na RE 7 sa chystám, ale remake dvojky považujem za to najlepšie v rámci herného hororu, čo som zažil za posledných ani neviem koľko rokov.

Môj problém s hrami ako Layers of Fear je v tom, že walking simulátor ako taký minimalizuje hráčov input a interakcie, aby mohol porozprávať príbeh a vytvoriť atmosféru. Layers of fear teda nielen využil toho, že hráč až asi na tri hádanky sa len lineárne prechádzal, ale ani toho príbehu a atmosféry tam veľa nebolo a napriek tomu, že hra trvala len niekoľko hodín, ja som sa pri nej nudil.
@Tulareanus (28.10.2020 20:01): Já vím, vždyť ten rozhovor jsem tady sdílel, jen mnoho hráčů pořád I napříč tomu tvrdí, že to nemotorní ovládání a kamera pomáhalo tvořit pocit strachu a nejistoty, ale mě to spíše přišlo hloupé, když jsem mohl nějaké monstra slyšet, ale neviděl jsem dokud se nedostali příliš blízko. Silent Hill nebo Fatal Frame hry dělali kameru mnohem lépe. Problém je, že když se od vydání RE4 upustilo od toho staromódního ovládání, tak se ze série stala tuctová akce co napravila až sedmička a Remake 2 a 3,které ukázali, že moderní survival horor lze dělat lze i s moderním ovládáním, ale většině vývojářů se to nechce tak dělají buď střílečky s lekačkama nebo hide n seek simulátory.

Jinak můžu doporučit hru Lost in Vivo co je takový First person Silent Hill s retro grafikou
https://store.steampowered.com/app/963710/Lost_in_Vivo/

A souhlas, Layers of Fear bylo dost o ničem.
@Naginata (28.10.2020 18:37): Ale veď ja som ešte schválne napísal, že mi nejde o to, aby sa menila perspektíva, ale aby to malo nejaké gro a herné mechanizmy a aby to nebol lacný jumpscare. To nemá s perspektívou nič spoločné a fixné uhly kamery a tank controls patria do prepadliska dejín. Veď samotný autor Resident Evil v nedávnom rozhovore povedal, že to vtedy tak urobili len kvôli technickým obmedzeniam.

@Red (28.10.2020 18:52): Práve Layers of Fear som hral pred cca týždňom a teda bola to dosť slabota a presne také, ako by som nechcel, aby to bolo.
@Red (28.10.2020 18:52): Tak já obecně first person hry obecně moc rád nemám, z řady z nich se mi navíc dělává blbě (kinetóza). Navíc mi ale vadí, že se tam mnohdy dostává až moc do popředí chození samotné, kdy na vyprávění příběhu či nějaké logické hádanky nezbývá moc prostoru. Přitom dřív se mi líbilo hrát hry ze série Myst nebo Atlantis, kdy to bylo taky z pohledu očí a procházení po ostrově. Ale tím, že se chodilo po předpočítaných trasách a nebylo tam tolik volnosti, tak mi to tolik nevadilo. A teda postavy se při procházení nehoupaly :-)

Co se týče nové Syberie, uvidíme, co z toho vyleze. Svůj názor jsem aspon naznačil v článku. Určitě se na ní těším, ale jen doufám, že to nezkoní...
Docela mě zaujala nová Syberie, aspoň graficky vypadá AAA I když ne tak pěkně jako ty 2D díly předtím. Co myslíte?

A horory z vlastního pohledu nesnáším, mám vlastních problémů dost a ještě abych se ve hrách stresoval. Nejhorší je když klame tělem a potom je na konci bludiště s příšerou (zdravím The Vanishing of Ethan Carter). Amnesii jsem taky nedokázal dohrát, ale tam mě rozčilovaly i ty herní mechanismy.

Slušný bylo Layers of fear, to bylo takový příjemný mrazení a mělo to nějakou myšlenku.
@Tulareanus (28.10.2020 18:20): No dělat klasické horror hry s tank ovládáním a fixními úhly kamery se asi skoro nikomu nechce. I když to tehdy dělali kvůli technickým omezením. První Amnesia se mi libila, ale od Outlast a ostatních first person horror her mi ta formule přišla už dost předěláná, I když Alien Isolation zatím na mě udělal velmi dobrý dojem a The Evil Within se mi taky líbil, I když byl o dost akčnější než typický survival horror.

Firewatch byla pro mne naprostá ztráta času, dlouhý build up, který nevedl absolutně nikam.
Nedávno vyšlo Kafkovské Metamorphosis, což vypadá fakt dobře a není to horor.

Nicméně jsem tenhle žánr koumal nedávno kvůli letošnímu článku pro DH a čeká nás docela dost first person adventur, které nejsou horory. Osobně se nejvíc těším na slice of life kousek Lake a velmi zvědavý jsem na slovanské The End of the Sun. Skvěle vypadá i post-apo Paradise Lost nebo částečně ručně kreslené The Last Show of Mr. Chardish. Dobře pak vypadá i Resort, Under a Porcelain Sun nebo Lapso.
Tiež mám pocit, že posledné roky vychádza veľa takých lacných first person horroviek, ktoré sú v podstate koridorové walking simulátory s jumpscarmi a 2-3 puzzlami za hru. :( Viac by sa mi páčilo, ak by sa hry, ktoré si vzali niečo od walking simulatorov uberali dizajnovo smerom ako Firewatch a nemyslím tým, že nemôžu byť hororové, scifi alebo fantazijné. Skôr mi ide o štruktúru.
Tak jsem využil dalšího většího časového úseku s volným časem a dotáhl jsem do konce průchod všech použitelných her od House of Tales (včetně State of Mind, jež vyšel pod Daedelicem). A právě s posledním titulem jsem měl největší problémy, hlavne v úvodu jsem se do toho nemohl dostat. Vůbec jsem se nemohl dokopat k pokračování ve hře, a to dokonce tak, že jsem mezitím zvládl radši dohrát Command & Conquer Remastered Collection. Ale nakonec jsem do toho pronikl a ve finále mě to i zaujalo.
Tak jsem zase jednou projížděl projekty svých oblíbených vydavatelů a docela mě láká interativní novela v RPG makeru (ano, zní to jako protimluv k "zajímavý" :)) Bleeding Moons. Hrál někdo?
@90210 (21.09.2020 08:52): To bych až tak neporovnával, Obsidian je určitě více příběhový (a přístupnější) než Riven či Myst. Určitě adventura, co se vyplatí zahrát. Naopak Dahlia je pekelná, předlouhá a obtížná, ale také zároveň opulentní a dnes již kultovní FMV. Osobně bych ještě zařadil Tender Loving Care, Ripper nebo The Journeyman Project 3: Legacy of Time, ale to už jsou docela známé kousky. No a Morpheus, jako většinu FMV adventur, jsem hrál a bavil se dobře - ale třeba ten Obsidian byl přeci jen lepší.

Emulace u Collectora je zcela v pořádku, jde to jak má - tedy se zvukem a normální rychlostí. Jen je ale potřeba velmi silné PC.
@Drolin (17.09.2020 17:04): Zajimavej zebricek, dohral jsem z nej jen Rama. Hry jako Obsidian jsou spis mystovina, coz nemusim, ale Santa Fe Mysteries: The Elk Moon Murder mi vzdy prisel zajimavej a samozrejme Black Dahlia, ta me laka moc, protoze me hodne zajima to historicky pozadi.

U techto her je tradicne problem s poradnym spustenim, GOGu apod. se do toho samozrejme nechce a emulovat to bez zvuku apod, to uz neni pro me.

Morpheus nabizel hodne moznosti hry, vcetne dohrani za 20 minut, to je neco pro tebe.;)
@Pluto (15.09.2020 19:44): Tvé obavy jsou celkem oprávněný. Ta hra je audivizuálně nádherná a příběh má taky svý momenty. Ale je to akční mláticí hra, pro typického adventuristu bych řekl že i docela obtížná...lehčí než Blood Rayne/Ultimate Spiderman ale už tak na úrovni Batmana. Rozhodně bych do toho znovu nešel bez gamepadu. Navíc je otravná i jiným způsobem - například "stealth pasáže" úkryt před světlem dronů, kdy prostě jakmile tě dron uvidí tak začne dlouhá animace a načítání odznova jako při úmrtí. Možná ale už to optimalizovali.
@Tulareanus (15.09.2020 19:37): Lehce, ale na žalobu to asi nebude. :D

@Paul (15.09.2020 19:39): Tak oni jsou docela velké studio už, pracují na víc projektech naráz. Teď když vydali Tell Me Why a letos stihnou i Twin Mirror, tak bych se nedivil, kdyby oznámili třeba na TGA nějakou novou hru, která nebude adventura. Pokud si dobře pamatuju, tak Focus byli s milionem prodaných Vampyrů spokojení, takže bych se nedivil, kdyby pro ně dělali další projekt. A už je to víc jak dva roky, takže bych očekával něco nového brzy.

Ale samozřejmě my se neshodnem, já bych byl raději, kdyby dělali tyhle interaktivní filmy radši a na jiné žánry se vybodli, ač Remember Me 2 bych si zahrál rád. Life is Strange 3 bych však uvítal spíš a doufám, že se na tom pracuje.

@Pluto (15.09.2020 19:44): Škoda, je to moc dobré a má to výborný soundtrack (minimálně ten stojí za poslech), ale tak sto lidí...
Inak ako pozerám na profil Remember me, tak mi príde, že tie žánre by mali byť opačne, pretože to je predovšetkým akčná hra z pohľadu tretej osoby.
@Fritol (15.09.2020 19:35): Já jsem to chtěl právě jet popořadě a ta Remember Me mě celkem dost odpuzuje. Na můj vkus to má až moc akčních pasáží, které vůbec nemusím. Zatím vždycky, když jsem se rozhodoval, do čeho se pustit, tak jsem to minul velkým obloukem...
@Zx Atari 500 (23.08.2020 11:48): Jako já si vybavím grafiku, některé lokace, hlavního hrdinu, ale prostě příběh je fakt zavátej. Loom je tak trochu výjimka, protože ten příběh zas tak moc rozvinutej nebyl. Posla smrti si pamatuju taky dost dobře. Ale třeba Rex Nebular, Curse of Enchantia, Martina Memorandum, Larry 5/6, dokonce i ten profliklej Lure of Tempress ne (pouze ten samotnej začátek).
@Zx Atari 500 (23.08.2020 11:48): To já jsem na tom s pamětí tak špatně, že si nepamatuju skoro nic. Takže když po čase rozjedu už dohranou adventuru, tak si pamatuju možná jen pár fragmentů, ale to je tak vše. Dokonce jsem se přistihl, že ve stejných situacích mnohdy uvažuju stejně špatně, jako při prvním hraní. A i u těch profláklejších, co jsem hrál už několikrát a přeci jen si toho z příběhu pamatuju víc (celá série GK, Phantasmagoria, Posel Smrti apod), tak mi opětovné zahrání nedělá problémy.
@Richmond (23.08.2020 10:28): Hmm to ja mam problem, ze dohrane adventury uz nemuzu hrat znovu. Jak to zkusim, okamzite se mi to komplet vybavi. Naposled napriklad Loom. Musel jsem to ukoncit hned na uvodnim ostruvku, protoze se mi komplet vybavilo a to jsem to hral skoro pred 30 lety... :) Ne ze bych presne vedel, co kde pouzit, ale ten pribeh mi rotoval v hlave jak film. To pak nema cenu znovu hrat :)