Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Adventury

@Richmond (29.05.2019 19:20): Když je hra dobrá, nevadí mi ji si zahrát (s určitým časovým odstupem) podruhé či dokonce poněkolikáté. Navíc je pořád velké množství her, které jsem ještě nehrál (a to i těch, o kterých vím, že jsou dobré).
@Pluto (29.05.2019 19:15): Takže budeš hrát pořád dokola stejné hry? :)

@Tulareanus (29.05.2019 19:15): Mluv za sebe. Mně se tedy parser nikdy neomrzel (speciálně první Quest for Glory byl díky němu špičkový) a x let brečím, že tuhle fičůrku už nikdo neoprášil. Pokud bude příběh a hratelnost stát za to, tak budu šťastnej. To samé s připravovaným rpgčkem Nox Archaist, taky bys mohl říct, kdo proboha může přijít s oprášením stylu první Ultimy. Naštěstí jsou lidi, co tohle mají rádi :)

@jvempire (29.05.2019 19:17): Přesně tak. Naprosto každou adventuru s parserem jsem si užil.
@Richmond (29.05.2019 19:00): No, nevím. Když bych si chtěl zahrát něco v EGA grafice, tak sáhnu po některé z legendárních a lety odzkoušených adventur. Proč v roce 2019 vytvářet něco vizuálně podobného?
V době tak do roku 2000 jsem taky hrál skoro všechno. Ale už tehdy jsem si vyprofiloval, že mě akční hry neberou (stejně jako letecké simulátory) a skončil jsem někde u Duke Nukem 3D.
@Ringo (16.05.2019 18:39): 93-2000 jsem taky hrál všechno, k čemu jsem se dostal (doma jsem pc neměl), no a i když jsem pak pc měl, tak jsem pro změnu neměl peníze (ne, že bych je předtím měl) a taky jsem hrál všechno, co jsem doma měl (Hexplore nebo Gunlok nebyly dobré investice).

Z pohledu dostupnosti mi víc vyhovuje dnešek...
@Ringo (16.05.2019 19:46): Tak Crime Wave bola vtedy bomba urovne TZAR, ja si pamatam ako som mal este C64 a spoluziakova mam kupila (robila uctovnictvo) vtedy nejake PC (386-rada) a on mi hovoril aku super hru tam ma, ze ides vystrelis raketu a ruky nohy lietaju po obrazovke.... o rok na to sme mali PC aj my a CW isiel rychlo na disk, specialita tej hry bola, ze to robil Access, ktory pouzival sample takze aj na PC speakeri hrala popici hudba v intre, podobne mali adventuru Count Down, kde tiez obetovali vtedy nesmierne cenne megabajty dat na sample a ta hra rozpravala ludskym hlasom aj na PC-speakri....
@Richmond (16.05.2019 19:07): Jo, Crime Wave, to byla řezba, to hrávala i moje mamka tehdy :-D Hrála v životě jen dvě hry, Crime Wave a Simcity 1. to byl takový její krátký záblesk co se týče her, než zjistila, že to vyvolává závislost a raději toho nechala :-D
@90210 (16.05.2019 14:44): jo, taky jsem hrál všechno, vůbec mě tehdy nenapadlo se na Dunu dívat nějakými selektovními pohledy, jestli je to adventura, strategie či co. Prostě to byla a je hra, suprová hra.
@Ringo (16.05.2019 12:08): Kombinace lehke strategie a "adventury", ale mas pravdu v tom, ze driv se zanry prakticky neresily a peknej bordel v nich meli v 90. letech i tehdejsi herni "novinari", viz. muj komentar k Anatema: Legenda o prekliatí.

Vim, ze jsem jako dite hral uplne vsechno od leteckych simulatoru, po treba tehdy prekvapive rozsireneho Panzel Generala, coz je z dnesniho pohledu HC jako prase, sporty, ale i 3D strilecky. Tehdy se proste hralo co prislo pod ruku, v pripadne Duny je to opravdu nenarocna hra a jedna z prvnich her, kterou jsem dohral a to jeste nekdy na prvnim stupni zakladky bez toho, aniz bych vubec objevil Liet Kynese. Jsem tam zmatene poletoval, anglicky neumel a stejne to dohral s obcasnou pomoci Irenina koutku zoufalcu, ktery resil nektere zaseky zpusobene jazykovou barierou (opustit Harah ve svem puvodnim sietchi apod.).
@90210 (16.05.2019 12:02): Otázka čeho mix s čím. V době, kdy hra vyšla, tak byl vlastně žánr jedno, každý to bral jako hru a jako hru ji hrál a bylo mu jedno, jestli teď je to adventura a tady tohle teď už vypadá jako strategie. Určitě není dobrý nápad jít do hry s tím, že jde někdo hrát point and click adventuru, tohle ta hra určitě není. Stejně tak do toho nelze poslat člověka, který vyhledává strategii, protože spousta strategie spočívá hlavně v adventurním verbování Fremenů a v podstatě adventurním získaní strojů a zbraní tím, že je prostě najdeš a naklikneš do akce. Tahle hra asi v podstatě nesnese škatulku, každopádně jde o hru dobrodružnou :-)
@Pluto (16.05.2019 11:14): Tak já bych Dunu ani nenazval mixem, určitě to není RTS jak by si mohl někdo představovat, vesměs veškeré úkony, včetně posílání armád probíhají více méně adventurním způsobem. Je to snad nejlépe provedena kniha do počítačové podoby.
Já právě takovéto žánrové hybridy moc rád nemám. A to si rád zahraju jak adventuru, tak i strategii. Žánr si vybírám podle nálady, momentální chuti. Ale mix žánrů, navíc ještě takto odlišných, je spíš na naštvání.
@Fingon (16.05.2019 09:12): To jsi tehda skoncil na te uvodni adventurni casti, kdy nasledujes pokyny postav, ale velmi brzy to ten strategicky element prevazi.

Skvela hra, ani ten real time mi tam nevadil. Dohral jsem ji odhadem tak 7x.
@Drolin (16.05.2019 09:17): pokud to alespoň trochu jde, snažím se hry dohravat, alespoň v posledních letech. Nevadí mi vypomoci si cheaty, trainery, hex editací nebo cizími savy. Když to ani potom nejde, tak na to kašlu a odinstaluji, to samé, když dojdu k přesvědčení, že je další trávení času s danou hrou jeho ztrátou. Což nic nemění na tom, že mě každá taková nedohrana hra štve.

Nicméně mám přes sto her, které chci zahrát a přes dvě stě takových, které jsem kdysi rozehrál, nedohrál a dohrát chci. To se mi teď celkem daří, jen dh nechává datun původního hodnocení. King's Quest VI: Heir Today, Gone Tomorrow i Dr. Šílenec mě bavily a dohrál jsem je, Lost Eden ušlo, Příhody z Galské země byl opruz, ale dohrál jsem to.
@Fingon (16.05.2019 09:12): Proč zůstáváš u adventur (a strategii) co tě nebaví? Co jsem koukl tak si ještě nehrál hodně kvalitních adventur (Normality, Bad Mojo...). Prostě dej na vše uninstall a zkus nové.
@90210 (16.05.2019 08:58): Čekal jsem adventuru:) když jsem to před cca 15 - 20 lety rozehrál, moc daleko jsem se nedostal (tuším jsem tehdy ani nepřišel na to, jak najimat Fremeny), takže mě to poměrně nepříjemně překvapilo.

To uz mam radši textovky/interactive fiction, než tyhle hybridy (Inca, Oil Empire atd.) jsem rád, že alespoň v Lost Eden se Cryo umoudrilo:)

@Red (16.05.2019 09:00): k Cognition se snad brzy vrátím, ale nejdřív si musím pořídit delší hdmi kabel.

U mně nejde o herní krizi, ale o frustraci z nevyhovujiciho game designu (mimo Cognition). Holt se to teď nakupilo...
@90210 (15.05.2019 23:49): telepatie pořádně funguje až od napiti se vody života, což jde (bezpečně) až v pozdější části hry.

Na mapě savovat nejde, bohužel.

Ono je potřeba neustále se vracet do paláce a posilat Shaddamovi spice. Je potřeba prospektovat nove seeche, jinak Fremeni nebudou těžit. Koření v každém seechi vysychá, takže je nutné fremeny presouvat. Musí se jim dát vybavení a zbraně, to je potřeba najít nebo koupit. Platit paserakum se nedá přímo, ale zase se musí do paláce. Navíc co chvíli útočí harkonenni. Prostě opruz.

Kdyby byla strategická část pojatá jako Jagged Alliance 2 nebo aspoň Jagged Alliance, tak neřeknu (nemluvě o cheatech).
@Fingon (15.05.2019 23:01): Ovladal jsi ty fremen troopy v pokrocile casti hry na dalku?

Saveovat tam slo jednak v palaci, ale i normalne na mape, podle me ti neco z toho uniklo.

Mikromanagement me tam bavil a neprisel mi prehnany, na zacatku vsichni tezi koreni, pote jednotky nad 2000 fremenu trenujes na boj a nepotrebne zbytky se venuji ekologii, ktera ani neni nutna k dohrani hry.
Jsem pěkně naštvaný, v krátké době jsem musel vzdát několik her po sobě :

Final Cut (part 6): Fade to black - ta série ho sla tak rychle z kopce, že v posledním díle už mi bylo vyloženě líto času, který bych hraním ztratil.

Dune - strategická složka bohužel nabyla vrchu poté, co jsem zavedl Chani do pouště a ta mně na oplátku zavedla ke Kynesovi. Mikromanagement fremenu mi leze krkem, naprosto dementní systém ukládání mi sebral chuť hrát dal. Konec jsem dokoukal na YouTube a nemám pocit že bych o něco přišel.

Mean Streets - další dementní hybrid, ve kterém mě vytáčí pomalost letu speederem, epileptický záchvat vyvolávající blikání po přistání, ukládání pouze ve speederu, neohrabané ovládání (myš citelně chybí), priposraná chůze Texe a především ty střílecí pasáže, během třetí jsem to už fakt zalomil, zlomil nad hrou hůl a šla z disku. Tohle je uz moc staré i na mně, navíc jsem už dohrál remake.

Nejvíc mě ovšem mrzí Cognition: An Erica Reed Thriller - Episode 1: Hangman, tu jsem musel odložit z technických důvodů. Přechody mezi hraním a cutscenami trvaly strašně dlouho a nechci si kazit zážitek hranim na slabem stroji (ten hnusný vizual postav bych ještě přežil).

Brrr, tohle mě nebaví...
@musa (08.05.2019 16:36): Podhoubí bylo v RPG hrách, kde Richmond psal o anketě na jedné zahraniční stránce a zalíbily se mu kritéria - 25 bodů, jedné hře max 5 bodů a vyjmenovat své nejoblíbenější a přidělit jim body. Tak anketu Richmond vyhlásil ve vlákně RPG her. No a na to se pak nabalily ostatní žánry, lidi začali hlasovat i o hrách v dalších žánrech. Krásná spontánní akce, kdy se až na pár rýpalistů lidi na DH věnovali chvíli normální pohodové diskusi a vzpomněli si, že jsou hráči :-)
@musa (08.05.2019 16:36): 5 let byl nástřel. Přece nemá smysl opakovat podobnou anketu každý rok. To chce nějaký časový odstup, třeba právě těch 5 let, možná míň, ale 2 roky je podle mě taky málo. Aby vyšly novější hry, aby bylo více uživatelů :)
@Richmond (08.05.2019 16:14): což je škoda, když už se to navzdory jistému utajení rozjelo a potenciál pak zůstal trochu nevyužit. A těm pěti letům nerozumím, evidentně mi podhoubí této akce uniká.
@Pluto (08.05.2019 16:02): Organizované to nebylo, ani to nebyl záměr :) To bylo jen hnutí mysli, věř tomu. Jenže se to přelilo do všech žánrových diskusí a nějak se to i ukončilo. Za těch 5 let, kdy by se to mohlo reprízovat, by to mohlo už mít nějakou štábní kulturu.
@Jumas (08.05.2019 00:03): já teda nepostřehl to vyhlášení ankety, pak jsem se do vyplnění nedokopal a kdy bude uzávěrka jsem teda opět nezaregistroval - vůbec nevím, kde se to psalo.