Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Hexplore

67
32 hodnocení Platformy
Žánr:
RPG > nezařazeno *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
1998 PC
Vývojáři:
Heliovisions Productions
Hexplore je akční RPG z roku 1998. S hlavní postavou hraničáře MacBridea se vydáte za tajemstvím prastaré kouzelné knihy Hexplore. Brzy se k vám přidají další tři hrdinové, kouzelník, lučišník a válečník. Povolání postav má zde svoje využití, protože přes některé překážky se dostanete pouze s určitým dobrodruhem.

Hexplore je 3D isometrická hra s možností plynule otáčet úhel pohledu. Ovládá se velice podobně jako Diablo a čeká vás i obdobné množství bojů. Je tu i možnost projet si celý příběh v multiplayeru.


Poslední diskuzní příspěvek

Phoenix: určitě není jen diablo klonem..ale jako projekt, který vznikl kvůli diablu na něm oceňuji jeho originální ovládací prvky

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 30
Poprvé jsem se k Hexplore dostal někdy v období jejího vzniku, v té době jsem ještě příliš neznal hry jako Diablo a jemu podobné, zaměřené na masivní vybíjení nepřátel a vývoj postavy. Díky tomu se mi zdál Hexplore docela zajímavý a originální. Už zpočátku jsem byl uchvácen celkem zajímavým intrem, které vám představí čtyři typy postav, se kterými budete tohle rozsáhlé dobrodružství prožívat. Nu rozehrál jsem tedy první misi, kosil potvůrky a vlastně jsem se u hry i bavil, ovšem po prvních několika levelech se na to přesto vykašlal, neboť se mi nachomýtla nějaká jiná hra, které jsem dal před Hexplore přednost.

Po několika letech v roce 2010 jsem jednoho hezkého dne přemýšlel, co zrovna zahrát, po dlouhém hledání jsem našel zahrabané CD s nápisem „Hexplore“, oprášil a zasunul do DVD romky... ani jsem netušil, jakou chybu v té chvíli dělám. Od doby co jsem Hexplore hrál naposledy, uplynula přeci jenom řada let, během kterých jsem odehrál spousty kvalitních podobných mlátiček, jakými jsou právě například zmiňované Diablo a mnoha dalších. Díky tomuto faktu mi již posléze logicky Hexplore nepřišel ani tak originální a ani tak zábavný, navíc grafika mi přišla odporná i ve srovnání s daleko starším Diablem. "Nu nic", řekl jsem si, o grafiku tu přeci nejde, a i když je to pouze tuctové vyvražďování hord fantaskních potvor, pustil jsem se směle do toho (tyhle Diablo klony mívám docela rád, ač kvalitních je málo).

Nu na rozdíl od zbytku podobných her se Hexplore lišil už zpočátku tím, že na vyvražďování nejste sám, nýbrž můžete najmout partu podobnou (nebo stejnou) té z intra, což říkal jsem si, je docela fajn. Naberete si tak specialistu na útok z dálky (luky, kuše etc.), drsného válečníka ohánějícího se sekerou, nu a klasického starého a moudrého mága (resp. čarodějku v mladším provedení:)). Nápad by to byl dobrý, kdyby k tomu byl uzpůsoben i soubojový systém, který bohužel není, tím pádem po zbytek hry stejně běháte s jednou postavou jako v Diablu a tak jaksi čtyřčlenná parta zde postrádá smysl (naopak se s nimi musíte zbytečně tahat). Nu aby ostatní parťáci měli alespoň nějaké využití, přidali autoři do hry několik „překážek“, které může vždy překonat pouze určitý člen party... vaše hlavní postava (hraničář) tak tedy umí na rozdíl od ostatních používat mechanismy, bojovník zase mačkat tlačítka, na něž ostatní nemají sílu a tak dále. Zajímavý nápad, ovšem všechny tyhle překážky vám autoři představí už v první úrovni a bohužel po zbytek hry se již nemění, hraničář tak tedy používá stále ty stejné mechanismy jako zpočátku hry, bojovník neustále mačká tlačítka, prostě nuda.
Další velká změna je získávání zkušeností, to je zde uděláno opravdu prasáckým způsobem, sbíráte si je totiž ze země, což by ještě (jakkoliv to divně zní) nebylo tak špatné, horší ovšem je, že pro každou úroveň máte exp limit (můžete vždy každou postavu naexpit o jeden level na úroveň), který vždy dosáhnete daleko před koncem dané úrovně. Nu nic moc, navíc „expením“ získáváte pouze větší množství hp a many a trošku zvýšené poškození (žádné speciální ability tedy nečekejte).

Design jednotlivých úrovní taktéž za moc nestojí, dungeony jsou neustále stejné, venkovní prostory též, bojujete neustále proti stejným druhům potvor (tak cca 4 druhy na úroveň), což časem začne být dosti stereotypní. Hra je navíc neuvěřitelně natahovaná a vždy, když už to vypadá na konec úrovně, objeví se před vámi další zdlouhavý dungeon, který se navíc od právě prošlého téměř v ničem neliší (pouze je jinak zamotaný).

Hře jsem dával opravdu dost dlouho šanci, odehrál jsem asi ¾ ze hry a následně vždy se znuděným výrazem odcházel od počítače. Být tak o polovinu kratší, možná by to byla větší zábava, takhle té hromady času stráveným s tímto výtvorem lituji.

Pro: ehm, pěkné intro?:)

Proti: Zdlouhavé, Špatný soubojový systém, Vývoj postav, Grafika

+13 +14 −1
  • PC 60
S tímto Diablo-klonem jsem se setkal ještě dříve, než se samotným Diablem, V té době mě ale tato hra docela okouzlila a zabavila. S odstupem času a propaření jednotlivých RPG, také samotného Diabla, vidím hru poněkud střízlivěji.

Na počátku mě zaujala docela hutná atmosféra, výborně uvedená dobrodružnou hudbou a chechotem blížících se skřetů. Popravdě mi k tomu seděla i ta detaily postrádající grafika. Když si to ale srovnám s o dva roky starším Diablem, je evidentní že je to prudce nedostačující.

Než RPG, je tato hra spíše arkádou - protože RPG prvků má ještě méně než Diablo.
Na začátku mě velice dostala možnost volby mezi jednotlivými členy družiny. Vzhledem k tomu, že rozdíly mezi nimi jsou minimální a pro další hru téměř nedůležité - volil jsem čistě podle vzhledu.

Postavy se mohou vyvíjet sbíráním expů, vypadlých z nepřátel, s level up se zvedá pouze počet životů. Zbraně jsou taky pevně dány, hráč může přepínat mezi nevyčerpatelnými - katána, dýka a omezenými - zápalné bomby či vrhací sekery. Vedle toho lze získat další equipment v podobě štítů, brnění, či lektvarů. Každá zbraň také má svoji vylepšenou verzi, kterou lze dokoupit, bohužel člověk musí volit protože v celé hře není dostatek peněz na všechny (některé však jde nalézt.)

V několika případech jsem si musel hru zpomalit, protože už tak extrémně zrychlené souboje, jsou nejlepším způsobem, jak utratit elixíry, vyčerpat jednotlivé zbraně.... Souboje jsou pravě velice nepřehledné a postupem hry jsem měl potíže s nedostatkem elixírů.

Konečné zhodnocení - Grafika této hry není nic moc, ale s hudebním doprovodem, zvukovými efekty a zajímavě pojatými nepřáteli, nabízí dobrou atmosféru.

Družina obsahující čtyři typy hrdinů, každý se specifickými schopnostmi, a klíčovou rolí pro překonávání jednotlivých překážek, není špatně pojatá. Ovšem schází tu lepší historie, či nějaká větší odlišnost mezi jednotlivými lučištníky, mágy.

Na svých cestách potkáte hodně postav ale málo která vám něco smysluplného řekne. I možnost nakupování je čistě omezena na vyměnění měšce za zbraň.
Po cestě aspoň navštívíte několik odlišných krajů a střetnete se zajímavými nepřáteli.
Není to skvost ale i tak jsem u této hry strávil docela dlouhou dobu.
60%

Pro: Atmosféra, družina, hudební doprovod.

Proti: Téměř bezdůvodná volba mezi jednotlivými hrdiny, absence RPG prvků, minimální interakce s NPc

+10
  • PC 75
Hra se mi celkem líbila, kór podruhé, po multiplayeru. Jen byl možná špatně udělaný soubojový systém, při kterém nešlo efektivně zapojit do bitky celou skupinku. Nakonec jsem většinu lokací prošel jen s mágem nebo lukostřelcem a odstřeloval kreaturky na dálku. To vše bohužel podporovalo nestandardní expování, experience vypadávala stejně jako předměty na zem a ten kdo ji po bitce sebral, tomu vzrostla. Na druhou stranu tomu rozumím, kdyby zabíjela jen určitá postava, tak by pak nemohli dobrodruzi s malým levelem otevřít "své" překážky.

Nejvíce mě bavilo hledání tajných místností, kde jsem občas našel nějaký ten upgrade. A pak ten multiplayer. Ve dvou hráčích, každý za dvě postavy, to je akorát.

Pro: Multiplayer, tajné místnosti

Proti: Neefektivní soubojový systém pro více postav

+4 +5 −1