Hra se odehrává v době, kdy je Poirot ještě mladý a relativně neznámý detektiv a svou image si teprve buduje. Jeho trademark hlášky ale jsou samozřejmě přítomny (šedé buňky, nabubřelé namítání, když mu někdo lže atd.) Příběh nevychází z žádné knižní předlohy, takže je původní.
Ve hře musíte vyřešit tři případy, přičemž ten první je kratší prolog/tutoriál, abyste se seznámili s tím, jak hra funguje. Hlavní prvky jsou prozkoumávání stop, zpovídání podezřelých a hlavě dávání si zjištěného do souvislostí v myšlenkových mapách. Každou dílčí záhadu máte v samostatné myšlenkové mapě a v ní seznam zjištěných faktů či tvrzení od podezřelých. Spojením dvou souvisejících prvků pak dojdete k dalšímu zjištění, následně musíte např. znovu někoho vyzpovídat nebo něco prozkoumat, dostanete další materiál do myšlenkové mapy... a tak pořád dokola. Hra vám přitom říká, kolik takových souvislostí v dané myšlenkové mapě je a když se vám opravdu nedaří (jako několikrát mně), tak vám i napoví, které dvě věci k sobě patří. Občas to tedy bylo vážně potřeba, protože jak případem postupujete dál a dál, zjištěných věcí přibývá docela dost.
Toto tvoří celou náplň hry, takže pokud hledáte klasičtější adventuru, kde sbíráte a kombinujete předměty či řešíte logické hádanky, poohlédněte se někde jinde.
Příběh a zápletka mi přišly celkem fajn a snažit se rozplést zamotané klubko vztahů, stop a tvrzení mě (za)bavilo. I když nejsem nějaký vášnivý adventurista či čtenář detektivek. Každopádně mě potěšilo, že pachatele druhého zločinu (vydírání) jsem odhadl správně na základě rozhovorů ještě dlouho před tím, než jsem k výsledku došel v rámci hry. Rozluzlení dává smysl, i když mi přišlo, že konec trochu zbytečně tlačí na sociální strunu.
Poirot samozřejmě neběhá, ale hlavní sídlo, ve kterém se hra odehrává, není moc rozlehlé, takže to ani moc nezdržuje.
Jako v každé jiné adventuře se mi stalo, že jsem něco přehlédl a musel jsem se tak vracet a prohledávat místnosti znovu, případně si s někým znovu promluvit, ale to k adventurám patří.
Herní výzva 2025 - Zase práce! (SC)
Pro: Pěkné prostředí, některé lokace a scény jsou atmosférické
Proti: Přehršel skákání a lezení, nepřehledná mapa, nemožnost rychlého cestování, málo schopností Síly, relativně chudý strom dovedností, kvůli tomu časem nudné a repetitivní souboje, průzkum lokací „odměněný“ kosmetickými zbytečnostmi