Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

S.W.I.N.E.

  • PC 70
Já celou dobu žiju v tom, že tuhle hru udělali Francouzi. Přitom je to maďarské studio... A to jsem si říkal, že jenom Francouzi jsou schopni si takhle odlehčeně dělat legraci z temnějšího období svých dějin (podobně jako v jejich válečných komediích).

S.W.I.N.E. je opravdu hodně barevná a humorná strategická válečná hra parodující druhou světovou válku. V roli hodného národa Králíků se budete bránit brutální Prasečí invazi, abyste pak v kampani za Prasata dobývali území vašich slabých sousedů.

Stavět ani těžit zde nemůžete, jednotky si můžete koupit jen na začátku každé mise. Vždy dostanete tak 1000 - 1200 peněz, přičemž obyčejný tank stojí 600 (bez dokoupených vylepšení), takže na nějaké obří tankové divize a kolosální bitvy můžete rovnou zapomenout. Podobně jako v Original War vás každá ztráta jednotky bude hodně mrzet a v mém případě to znamenalo okamžitý load.

Kampaň za Králíky obsahuje 12 misí, za prasata pouze 10. Většinou máte za úkol zničit nějakou budovu, udržet pozici, zabrat ropná pole, osvobodit letiště atd. Mise jsou celkem variabilní, ale bohužel po dohrání jedné z kampaní už se hra poněkud opakuje.

Na vině je hlavně pramalé odlišení obou stran. U Králíků by dával smysl partizánský styl boje s lehčími a rychlejšími vozidly a útoky typu "najdi, zaútoč a rychle zmiz". Prasata by pak ideálně spoléhala hlavně na brutální sílu. Jenže tohle odlišení funguje snad jen u jedné jediné finální jednotky. Zbytek je víceméně jak přes kopírák, což je podle mě opravdu velká škoda. Navíc třeba pokladač min najde za Králíky využití tak v jedné misi, protože kdykoliv jsem ho pak použil znovu, nepřítel mi všechny miny pomocí speciálního vylepšení odhalil a zneškodnil. Taky si nejsem jistý, jak moc se liší rocket launcher od tank destroyeru, protože popisy jednotek jsou celkem laxní. Hrome, i ten základní tank, který se může zahrabat, mají obě strany úplně stejné! Proč nemá jeden z nich nějakou jinou schopnost?

Aspoň že jsou všechny jednotky hezky vymodelované, exploze jsou krásné, sněžné mise jsou patřičně atmosférické, vozidla jsou stylizovaná do podoby prasat/králíků... radost pohledět.

Taky je docela škoda, že se veškerá strategie smrskne v podstatě na postupné vylákávání nepřátel a jejich ničení pomocí přesily. To byla po většinu času moje nejúspěšnější strategie. Narozdíl od zmíněného Original War zde chybí třeba taková super věc, jako že na kopci mají jednotky větší dohled. Jak by si jenom s něčím takovým dalo vyhrát, třeba by se mohl zvyšovat i dostřel dělostřelectva... ale bohužel. Je to právě naopak, dojedu se svými jednotkami na krásně vysoký kopec a nepřítel po mně zdola - a já vůbec nevidím! - vesele pálí.

Navíc se hlavně v posledních misích hra dost točí okolo zásobování. Je to realistický detail, že se musíte starat o palivo, munici a opravy, které můžete doplňovat speciálními kontejnery, které vozí speciální tahač, ale... je to pak už opravdu hodně otravné, zvlášť když už máte na konci docela dost jednotek.

A taky docela zamrzí UI nepřátel, protože se běžně stává, že se rozložená artilerie nechá z dvou metrů rozstřílet (čili na mou jednotku střílet nemůže), místo aby se snažila uprchnout.

No, škoda, přeškoda. Hezky se na to kouká, ale cca v půlce hry už se to docela nudně hraje. Dostaví se stereotyp a hra začne dojíždět na téměř totožné jednotky obou stran a nedostatek strategických možností. Aspoň ten humor a odlehčenost tomu sluší (např. že se Králíkům podařilo postoupit a obsadit pozice, protože Prasatům se nepodařilo vzbudit jejich velitele... nebo hlášky jednotek typu: "Nebude tě to bolet! ... naneštěstí." atd.)

Potenciál tu byl ale mnohem větší, vo tom žádná. 

Herní výzva 2023 - Debut (SC)

Pro: Hezky se na to kouká, hlášky, humor, odlehčenost

Proti: ... ale od půlky už je to stereotypní a nudné, málo strategického vyžití, logistika doplňování munice/paliva/oprav

+21