Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Heroine's Quest: The Herald of Ragnarok

25.12.2013
77
16 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
freeware
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Místní vůdce Jarnvidr si zavolal hrdinu na pomoc. Jeho kraj ohrožují síly, se kterými si on ani jeho vojáci neví rady. Tyto síly také znamenají nekončící zimu, což má za následek nedostatek potravin a tíživou situaci, kterou je třeba co nejdříve vyřešit.

Heroine's Quest: The Herald of Ragnarok je kombinací adventury a RPG žánru s inspirací v sérii Quest for Glory. Zdarma publikovaný projekt je dílem autorů z týmu Crystal Shard, kteří v minulosti stáli za tituly jako A Tale of Two Kingdoms (2007) nebo The Quest For Yrolg (2008). Heroine's Quest vyvíjené více jak pět let je zatím nejambicióznějším počinem, což dokládá kompletní dabing (více jak třicet dabérů) a velký rozsah (sto obrazovek). Stejně jako v sérii Quest for Glory, i zde je kladen důraz na nelinearitu a různé možnosti hraní, vyplývající z trojice různých povolání hrdinky. Hra také nabízí intuitivní bojový systém, různé logické úkoly a RPG-like vylepšování postavy.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Heroine's quest je takový freeware nástupce známé výborné série RPG adventur od Sierry Quest for Glory Zdrojem je tentokrát severská mytologie a hrdina je hrdinkou:) V lecčems ale Heroine Quest přivádí původní koncept k dokonalosti. První, co vás asi na hře zarazí, jsou vysoké produkční hodnoty. Kompletní namluvení je kvalitní a takový senilní kouzelník Aurvandel, "nevinná" Kraka či dvouhlavý Troll Trivaldi mě vždy spolehlivě pobavili. Výborný je také soundtrack, notně inspirovaný Wagnerem či Griegem. Vůbec člověk ve hře narazí na spoustu narážek k severské kultuře, je opravdu vidět, že tvůrci přistoupili he hře s pečlivostí a láskou. Pixelartová grafika je skvělá a příjemně mě překvapily i animace.

Už v intru to vypadá, že hra bude v podobné vtipné hrdinské nadsázce jako sierrácké díly. Oproti tomu je samotné hraní na začátku nečekaně drsné, vaše hrdinka je nalezena v závějích okradená a na konci sil. Jelikož se blíží věčná zima, tak zachránci z blízké vesnice nemají zdrojů na zbyt, musíte si teplé oblečení či jídlo obstarat sami. Vaše postava se musí udržovat v teple, najezená a vyspaná. Hlavně ze začátku je tak hra téměř survival, postupně však starost o vlastní přežití ustupuje do pozadí.

Vůbec i celá ekonomika, RPG systém a svět jako takový jsou dělané tak akorát, aby motivovaly k zkoumání a zároveň nestresovaly. Máte na výběr bojovnici, zlodějku a kouzelnici, ale namíchat si můžete jakoukoliv postavu. Při prvním hraní jsem se víceméně snažil vyzobat všechen obsah a dovednosti, ale nakonec mi přišlo zábavnější jet prostě role playing za dané povolání. Souboje mi přišly v původní hře jako slabé a nadbytečné, tady mě však hodně bavily, získáváte i specialní pohyby.

Vedle hlavní dějové linky je tu množství vedlejších úkolů ale i nijak označených zajímavých puzzlů a linek, které vám nikdo nezadá, ale narazíte na ně sami při objevování světa. NPC postavy mají své denní režimy a každá postava má nějaké tajemství či příběhové pozadí, které objevíte až časem. Opět se mi tohle rozplétání děje hraním moc líbilo. S tím jak rostete a získáváte lidi za přátele se zároveň cítíte se světem více spjatí. Příběh je fajn a jak je silně inspirovaný severskou mytologii, tak jsem se nenásilně i dost naučil.

O hře bych mohl napsat ještě hodně superlativů. Mnohem obtížnější je nalézt negativa. Asi je jasné, že grafika a animace pro nové hráče nemusí být úplně atraktivní. Trošku mi chyběl skandinávský přízvuk při dabingu. Ve Svartalfheimu, kde se hraje dosti s perspektivou, se občas bil interface s odchodem do další lokace a animace přechodů byla nedokonalá. Závěr hry s cestováním v čase a hratelnost stylem pokus omyl mi přišly slabší a nehodící se k vybroušenému světu předtím. Závěrečné titulky mi dojem zase napravily. Jsem hodně zvědavý na Quest For Infamy , zatím bych neváhal označit Heroine Quest jako nejlepší Sierra (like).

Pro: dabing, herní ekonomika, hudba, humor, postavy, RPG systém, souboje, svět

Proti: neseverský dabing, hrubky animace a interfacu ve Svartalfheimu, závěrečný souboj

+20
  • PC 75
Po dlouhé době jsem si zase našel čas něco si zahrát a to hru, kterou jsem před pár lety zkoušel a z nějakého důvodu nedojel.

Heroine´s Quest je víceméně indie variací na moji milovanou sérii Quest for Glory a vůbec všechny staré Sierra adventury, kde sbíráte za adventurní činnosti body. Kdo Quest for Glory hrál, bude hnedka v obraze - povědomá grafika, městečko sužované katastrofální zimou a hrdinka, která přijíždí vyřešit všechny problémy místních. Rozdíly jsou, že tady hrajete za holku, že příběh je z drtivé většiny hry braný vážně a zasazení příběhu.

Ten se odehrává v severské mytologii a je opravdu hutný. Figurují v něm asgardští bohové, ledoví giganti jotunnové, 9 světů (podíváte se jen do jednoho), duhový most Bifrost, Valhalla a samozřejmě čest, sláva, hrdinství a vikingové. Pro většinu postav co potkáte je ideálem zemřít ve slavné bitvě a dostat se do Valhally. Příběh je sice prostý - ledový obr s obrovskou mocí škodí zemi, přivolal věčnou zimu a plánuje konec světa a vy tomu musíte zabránit. Ale je v něm spousta textů, příběhového pozadí, exoticky znějících jmen lidí, tvorů, bohů i světů a celkově mě bavil.

Grafická stránka... inu indie hra. Nakreslené je to sice pěkně ve stylu starých adventur, ale rozlišení je ubohé a i na mém starém monitoru jelo jen v okně - full screen roztáhl vše takovým způsobem, že jsem radši zůstal u toho okna. Trošku nechápu proč tu retro grafiku dělají i v retro rozlišení...

A hratelnost? Má plusy i minusy. Hrál jsem za bojovnici a hned na začátku místo rozkoukávání čelíte tomu, že Vám postava umírá hlady, celé město je komplet vyjedené a tak musíte popadnout oštěp a vydat se do ledové pustiny ulovit kance. Maso nařežete, upečete a sníte. Další starostí je sehnat teplé oblečení, neboť venku mrzne, po chvíli Vám začne ubývat mrazem stamina, pak životy a pokud jste milion obrazovek od města, tak jste v háji. Osobně bych se bez těchto moderních survival prvků obešel.

Quest for Glory bylo vždy kromě adventuření i o soubojích a tréninku vlastností. Souboje se povedly, ovládání klávesami je v pohodě, v průběhu se naučíte pár komb, monstra jsou rozmanitá - od loupežníků, zombíků a duchů přes trolly a různé podivné bytosti až po majestátní obry, co Vám jedním sekem urazí palici.

Protože hra Vás nikam nežene (díky bohu!), zavřel jsem se ve městě a začal svou bojovnici grindovat, což kupodivu jde docela snadno - šplháním přes hradby trénujete šplh, sílu a odolnost, s cechmistriní zase obratnost, krytí a používání zbraní a mluvením na různé zvířata ve městě sice pomalu, ale jistě natrénujete vztah ke zvířatům a sílu vůle. Takže mimo občasného nalovení zvěře můžete nagrindovat vlastnosti na 100 aniž vytáhnete z města paty a pak se přežívání, zima či souboje stanou pouhou trivialitou.

Samotné adventuření probíhá na obrovské mapě plné originálních lokací, je tu jeden další svět, tři města (to poslední trochu šílené). Nenarazil jsem na žádný dead end, jednou jsem si zalovil pixely (prstýnek v třetím městě) a zařvat tu můžete kromě soubojů jen svou blbostí. Je tu spousta věcí jejichž účel neodhalíte ani když hrajete podle point listu (duch v knihovně?, Loki?) a je jasné že přijdou na řadu za jinou postavu. Moc se mi líbilo, že jako fighter jsem řešil problémy silou, mečem (body za zabíjení originálních potvor), obratností, bojem, ale zároveň také za pomocí cti, odvahy a statečnosti. Postav tu není moc, ale různých úkolů jsou tu doslova mraky a nakonec jsem byl zahlcený. Nepomáhá tomu ani věčné běhání sem a tam mezi desítkami obrazovek, ani to, že některé věci jdou řešit až později ve hře v rámci dalších kapitol. O střídání dne a noci nemluvě... něco jde splnit ve dne, něco v noci. Až ke konci dostanete kouzelného koně na cestování mezi městy.

Tak jsem se dostal do konce hry (i recenze). Finále bylo povedené, finální boj velkolepý, děkovačky těch kterým jsem pomohl potěšily, stejně jako pěkný dovětek. Nezískal jsem 100% honor a bohužel nakonec ani těch 500 bodů (vyhořel mi krystal ze Swartheleimu a ten komu jsem ho měl donést ho už nechtěl). Celkem pěkná, povedená variace na Quest for Glory s pár věcmi, které mě úplně nesedly, ale určitě se dá doporučit.
+20
  • PC 75
Heroine's quest jsem měl stažený a nainstalovaný velmi, opravdu velmi dlouho. Četl jsem na něj hezké recenze, ale nějak jsem se k za ta léta ne a ne dokopat. Žádný Quest for Glory jsem nikdy nehrál, takže jsem ani moc nevěděl, do čeho jdu. Čekal jsem nějakou krátkou hru na pár hodin s lehkými RPG prvky a dostal jsem plnohodnotné propracované RPG s adventurními prvky a cca 10hodinovou herní dobou. To jsem opravdu nečekal!

Na začátku máte na výběr ze třech povolání, přičemž vám hra oznámí, že každé z nich bude k řešení úkolů přistupovat odlišně a řekl bych, že to je pravda. Já jsem zvolil kouzelnici a všechno jsem tedy musel řešit pomocí kouzel. Hádanky a adventurní prvky jsou velmi povedené a logické, za což dávám velký palec nahoru. V tom hodně pomáhá velmi přehledná mapa, která vám mj. ukáže, kde se nachází váš současný hlavní cíl.

Hra obsahuje i survival prvky (nutnost jíst, udržet se v teple, spát), které mě ze začátku docela vyděsily. Takže než jsem se rozkoukal, nastavil jsem úplně nejjednodušší obtížnost, abych vypnul alespoň všudypřítomný mráz. Kouzelnice totiž houby vydrží a může proběhnout tak 4 - 5 obrazovek, než se vyčerpá a začne mrznout. Naštěstí máte různé způsoby, jak můžete svou odolnost proti mrazu zvýšit (a např. kouzlo Flame aura vás na chvíli zahřeje, což je fajn detail) a realtivně brzy získáte ubytování a jedno jídlo denně zdarma.

Dovednosti si zlepšujete jejich používáním, což je prvek, který v RPG hrách moc rád nemám. Jasně, dává to větší smysl, než když se po zvýšení úrovně zlepšíte v dovednosti, kterou jste nikdy předtím nepoužili. Jenže tento princip pak vede k neustálému opakování (snad by se dalo říct trénování) určitých dovedností, které prostě musíte dělat pořád dokola, abyste se v nich zlepšili (a občas je to pro průchod hrou potřeba). Kouzel je totiž docela dost a je záhodno si je patřičně vylepšit, čímž jsem strávil podstatnou část hrací doby, a to mi nepřijde dvakrát zábavné. Navíc často ani nevím, co vylepšené kouzlo vlastně udělá (např. Bless).

Ve hře je spousta postav, většina z nich má hodně co říct, je krásně nadabovaná a má svůj denní rytmus. V současnosti hraju paralelně i The Elder Scrolls: New Vegas a co se ukecanosti a možností v dialozích týče, mám neironicky pocit, že Heroine's Quest je na tom o dost lépe. Vlastně celý severský svět na mě působil mnohem uvěřitelněji, logičtěji a živěji než nažloutlí plastikoví panáci ve TES: NV. Potěšil mě i humor, který se ve hře hojně vyskytuje a občas opravdu dokáže pobavit (Konec hry "You have been trolled", nakopnutá zloveverka, chybějící koupelová scéna plná erotiky, kouzelník, který se tuze rád vyjadřuje v tautologiích...).

Co mi zážitek kazilo bylo věčné běhání sem tam po mapě, což je asi pro hry typu Quest for glory typické, ale mě to moc nebavilo. Možnost rychle cestovat mezi městy získáte až docela později. Dále mě štvala zmíněná nutnost spamovat do zblbnutí kouzla, abych se v nich zlepšil. Navíc mě časem začaly otravovat i souboje a často jsem se jim pak snažil vyhýbat. Ovládání jim taky dvakrát nepomohlo a vlastně bych se ani nezlobil, kdyby byly vyškrtnuty úplně a zůstalo jen to adventuření. Ovládání bylo docela kostrbaté i mimo souboje a je potřeba si na něj zvyknout.

I přesto ale hru doporučuji, je na ní vidět značný kus práce, je na freeware počin dost propracovaná a má zkrátka "srdíčko". A takové projekty si, hrome, zaslouží pozornost!

Herní výzva 2024 - Ve stínu pixelů (SC)

Pro: Propracovaná hra, RPG a adventurní prvky, rozhovory a dabing, zajímavé zasazení (severská mytologie)

Proti: Časem nudné souboje, zdlouhavé učení se dovedností, fast travel relativně pozdě

+17