Království Theylinn zažívá krušné časy. Starý král byl zabit bandity ze sousední země Qualinem a jeho syn Vortigen, jako odpověď na tento zločin zemi dobude svým vojskem. Dobývání mu ale zachutná a začne ohněm a mečem rozšiřovat svůj vliv i do okolních zemí. Jediným, kdo se mu odváží vzdorovat, je hrdina Maeldun Whiteblade, který za pomoci qalinejské šlechtičny Branwyn a jejích jednotek zažene Vortigena zpět do Theylinnu. O tři roky později Theylinn žádá hrdinu o pomoc - proti Jižním říším pochodují hordy goblinů a v cestě jim stojí jen Vortigenovo království...
A Tale of Two Kingdoms je fantasy adventurou vytvořenou v enginu AGS (Adventure Game Studio), inspirovanou klasickými hrami společnosti Sierra. Oproti svým předobrazům zde však není možné prohrát (špatné konce existují, ale nesprávný postup nezabrání hráči hru dohrát) a velké množství herních úkolů je možné řešit více způsoby. Hra je rozdělena do osmi kapitol a kromě hlavní dějové linie obsahuje i několik nepovinných questů. Úspěšnost hráče je měřena klasicky, získaným počtem bodů, zde pojmenované jako Wisdom a Honor. Hra obsahuje celkem pět různých konců.
Mám problém to rozjet na Win7, obvyklé finty nefungují. Zobrazí se mi úvodní text, ale v menu nemůžu vůbec hýbat myší. Nějaké nápady?
Pro: příběh, grafika a atmosféra, hudba, postavy
Proti: obtížné "vypátrat" všechny vedlejší úkoly, možná až moc předmětů, v některých situacích není možné ukládat (ale aspoň se nestane, že by pak hru nešlo dohrát)