Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Earth 2160

72
24 hodnocení Platformy
Žánr:
strategie > real-time strategie *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
31.05.2005 PC
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.earth2160.com/index.php
Earth 2160 přímo navazuje na předchozí trilogii Earth 2150. Planeta Země je zničena a zbytky lidské civilizace jsou na cestě na Mars. Po usídlení na rudé planetě ale lidstvo opět upadne do konfliktu mezi třemi zcela odlišnými národy (Lunární Korporace - LC, Euroasijská Dynastie - ED a Spojené Civilizované Státy - UCS). Po deseti letech tvrdých bojů na již částečně terraformované planetě se na scéně objevuje major Michael R. Falkner (hráč), příslušník národa ED. A aby nebylo bojů málo, lidstvo svou kolonizací Marsu probudilo k životu dlouho dřímající mimozemskou rasu, které se přítomnost otravných sousedů vůbec nezamlouvá a hodlá je všechny poslat do zapomnění.

Earth 2160, běžící na třetí generaci enginu Earth (Earth III), nabízí velmi podobný herní systém, jako měla celá předchozí série Earth. Tři zcela odlišné lidské rasy s velmi bohatým stromem výzkumu a možností tvorby jednotek dle obrazu svého. K tomu jedna mimozemská rasa se zcela odlišnou filosofií boje a výzkumu (v porovnání s dosavadními stranami v Earth). V celkem čtyřech kampaních se hráč podívá nejen na Mars, ovládne několik hrdinů (kteří získávají bojem zkušenosti) a s notnou dávkou odvahy, taktizování a promyšleného postupu dosáhne opětovného zachránění lidské rasy.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Tak tu máme pokračování mého oblíbeného Earth 2150. Musím říct, že moje pocity z něj jsou ale dost smíšené.

Příběh začíná tam, kde se po předchozím díle dalo očekávat, že bude začínat. Lidé ani po zničení Země nepřekonali své rozdíli a stále spolu válčí. Na začátku jsou k dispozici jen kampaně za ED a LC, doporučuji začít ED. Příběh celkem hezky plyne, mise dávají smysl (a časem se ukáže, že byly významnější, než se zdálo). Akorát mi nepřijde, že by se hra odehrávala pouhých deset let po předchozím díle - vždyť přežila jen hrstka lidí, jak můžou být tak roztahaní po celé sluneční soustavě? Ale budiž. Až po kampaň za mimozemšťany se mi příběh docela líbit, bohužel ho ale kazily naprosto tragické animace a režie v příběhových sekvencích (dokonce některé postavy pohybovaly ústy, i když nemluvily a naopak). K těm se pak jako zápor přidala divná kampaň za mimozemšťany a ještě divnější konec nekonec.

Po hratelnostní stránce je na tom Earth 2160 celkem dobře, bohužel ale nepřidává moc nového (i když attack-move při dvojkliku jsem si docela oblíbila, jen nevím, jestli to už někde nebylo). Jednotlivé strany jsou dobře odlišené a hraje se za ně dost odlišně. Technologické stromy jsou dobře rozvinuté a poskytují řadu upgradů, bohužel v kampani si jich moc neužijete - kampaně mají jen po 7 misích a tak vůbec nestihnete využít všechny zbraně a vybavení, které vynaleznete. Vlastně jich nevyužijete většinu. Třeba za ED se vůbec nesetkáte s UCS a proto není třeba využívat klasický pancíř. Čímž se dostáváme k systému různých typů zbraní a pancířů, který je docela zajímavý, ale podle mě nedostatečně využitý. Bohužel jednotilvé strany taky nejsou moc vyvážené a tak třeba mimozemské letectvo je ve větších množstvích naprosto neporazitelné (paradoxně nejlepší obranu proti letectvu mají taky mimozemšťani).

Graficky je hra velmi povedená, především výbuchy a osvětlení jsou špičkové. Hudba je také dobrá, i když, nevím jestli to byl bug nebo záměr, ale nějak často nehrála. Ano, hudba nemusí hrát celou dobu, ale aspoň při bitvách by měla vždycky.

Pro: Většina příběhu, odlišené strany, technologický strom, systém pancířů, grafika, hudba

Proti: Konec příběhu, příběhové sekvence, krátké kampaně, nevyváženost stran

+12
  • PC 70
Earth 2150 byla skutečně originální strategie v mnoha směrech. Nedostalo se jí sice zasloužené popularity, ale její kvality nikdo nemůže zapřít. Jak dopadlo pokračování jedné z mých nejoblíbenějších strategií? Neslavně...

Příběhově se Earth 2160 snaží jít o něco dále, než starší sourozenec. Snaží se o různé zvraty, šokující momenty, prostě pořádně silný příběh. Méně je ale někdy více, a tak jsem měl celou dobu pocit, že děj hry je jaksi vycucaný z prstu a až moc předvídatelný. Když si potom vzpomenu na zakončení hry, mám pocit, že to bylo jedno z nejhorších zakončení, co jsem kdy zažil.

Máme na výběr ze čtyř národů. ED se svými vozidly na pásech, či kolech, si staví základny propojené komunikačními trubami. UCS se během cesty na Mars zbavili veškerého organického života ve svých řadách, a tak ovládají chodící roboty a jejich budouvy se staví na způsob hlavního uzlu s několika volnými sloty na doplňková vylepšení. LC zase zůstali nadále feministickou skupinou, ve které má každý v oblibě cestovat ve vznášedlech všeho druhu. Pak tu máme jednu zbrusu novou stranu a to Aliens (vetřelce).

Vetřelci jsou oproti ostatním třem rasám až neuvěřitelně nevyvážení. Nestaví žádné budovy (pouze obranné věže), mají zničující letectvo (to mi přišlo hodně sympatické, skoro jsem si při pohledu na ty nesmrtelné létající kolosy vzpomněl na Earth 2150) a jakmile uteče jeden nepřátelský voják a zašije se někde na mapě, do deseti minut tu máme novou armádu. Hrát za ně je docela zábava (i když chaosu při tvorbě armády jsem se nevyhnul), ale hrát proti nim, to je utrpení.

Co se týče grafické stránky, to je čistá onanie. Jednotky jsou úžasně vymodelované, budovy jsou naprosto překrásné. Pamatuji se, že v době vydání Earth 2160 jsem neustále na internetu hledal nové obrázky a v němém úžasu sbíral svou čelist ze země. V té době bylo takové grafické zpracování prostě revoluční. I v dnešní době bych jej zařadil k těm lepším, přestože už to bude sedm let, co spatřil Earth 2160 světlo světa.

Výzkum, to je další věc, kterou chtěl Earth vylepšit. Nemohu však říct, že se to povedlo. Technologií k vyzkoumání bylo určitě více, ale podle mého názoru byly dávkovány ve velkých počtech, přičemž některé položky byly oproti jiným docela nedůležité. Dále mě trochu iritovalo zpracování stromu s výzkumem. Bylo by se mi mnohem více líbilo, kdyby se výzkumné okno zvětšovalo na celou obrazovku a jednotlivé položky tak byly větší. Další mínus vidím v tom, že celý strom je možné zviditelnit, což úplně zkazí takové to zkoumání ze zvědavosti ve stylu "třeba vyzkoumám tohle dělo a bude možná na něj přidělat tohle dělo". Škoda.

Vytvářením vlastních jednotek si udělal Earth 2150 docela slušné jméno. Earth 2160 chtěl jít ještě dále a opět tu máme to trapné přísloví, že méně je někdy více. Hráči je nyní nabídnuta mnohem širší paleta podvozků, přičemž je ale každý limitován tím, čím je možné jej osedlat. To je absolutně hrozné a úplně to ničí zaběhnutou image - když na to máš, postav si jednočlennou armádu. Hra mě nutila přidělat nejsilnější zbraň na nejkřehčí vozidlo. V čem spočívá logika tohoto kroku, to prostě nevím a hlavně nesnáším, když mě hra do něčeho takhle okatě nutí.

Dále je tu také problém přeplácanosti - je na výběr ze tří možných brnění, přičemž každé má odolnost vůči jinému typu útoku; je na výběr ze tří motorů, z nichž každý dává jiný bonus. Takhle to zní hezky, jenže když potom se svojí armádou vozidel s anti-chemickým brněním narazí hráč na dvě jednotky se 120mm dělem, může se jít klouzat. Přesto všechno však lze najít dobré kombinace jednotlivých dílů, takže výsledek není tak odstrašující

Dále mě naštvalo, že ze hry úplně zmizela úprava terénu a podzemní tunely. To původně přinášelo netušené taktické možnosti, ale teď je po srandě.

Podobné je to s municí. Earth 2150 byl charakteristický neustále pendlujícími dopravníky s municí. Jakmile byly tyto dopravníky zničeny, bylo otázkou času, než se jakkoliv velká armáda stane bezbrannou. V Earth 2160 dopravníky sice zůstaly, ale teď už není třeba dávat na ně pozor. ED má automatické, nesestřelitelné rakety s municí, UCS má doplňovače, které munici teleportují...ksakru, to už není žádná zábava!

Pak je tu průšvih s agenty. V jádru je to geniální nápad, ale závěrečný dopad na hru je až moc zásadní. Agenti přidávají až moc velké bonusy a jsou hrozně silní. Také je hezké, že má každý agent inventář, ale to zase považuji spíše za umělé zpomalení hry.

Co se mi líbilo, to byl návrat vojáků. Rychlí, levní a ve větším počtu hodně nebezpeční - přesně, jako tomu bylo v Earth 2140.

Další dobrá věc, ač nedotažená do šťastného konce, to je pohled první osoby. Hráč může označit jakoukoliv jednotku a po stisku tlačítka se přemístit do její kabiny a řídit ji. Je tu však problém, že ovládání je takové nedokonalé a hlavně z pohledu první osoby není možné nějak úspěšně řídit ostatní jednotky. Škoda, nápad to byl výborný.

Suma sumárum tu máme grafické orgie, divný, nezáživný a podivně neosobní příběh, překombinovaný výzkum i tvorbu jednotek a úplně hrozné cut-scény v single playeru (málem bych na ně zapomněl). Navzdory tomu všemu má Earth pořád určité kouzlo a přes všechnu tu překombinovanost nabízí možnosti, které jinde člověk nenajde. Pokud někdo chce strategii, která je trochu jiná, pak mohu Earth 2160 jen doporučit. Nebude-li mu ale vadit horší grafické zpracování, poradil bych raději Earth 2150.

Pro: Neuvěřitelně skvělé grafické zpracování, výzkum, tvorba vlastních jednotek, letectvo Alienů

Proti: Slabý příběh, všeobecná překombinovanost, zničení image staršího dílu, nefér hra za Alieny, moc silní agenti

+8