Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Assassin's Creed IV: Black Flag

84
342 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 3rd person akce *
akce > stealth akce
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
29.10.2013 PS3X360WiiU
15.11.2013 PS4
19.11.2013 PC
22.11.2013 XOne
Vývojáři:
, (sekundární)
Oficiální stránky:
http://www.ubisoft.com/en-GB/game/assassin…
Black Flag je již šestá hra ze série Assassins's Creed a je čtvrtým plnohodnotným dílem. Tentokrát prozkoumáme život Haythamova otce a Connorova dědečka, piráta Edwarda Kenwaye. Podíváme se na začátky 18. století na ostrovy v Karibském moři během zlatého věku pirátství s třemi hlavními městy a to Havanou, Nassau a Kingstonem.

Budeme se pohybovat jak na souši, tak i na vodě, navštěvovat více jak padesátku různých míst jako třeba rybářství, vesnice, plantáže či džungle, exotické ostrovy, starodávné ruiny atd. Můžeme najít různé poklady a volně se pohybující všelijakou chátru, kterou může Edward nabrat do své posádky. Samozřejmě nechybí ani všemi oblíbené lovení zvěře a ryb, prozkoumávání podvodní říše a potopených vraků starých lodí.

V Black Flag nás čeká volné míření, tedy už žádné automatické zaměřování na cíl. Dále je zde možnost používat dvě zbraně najednou. Edward může nosit až čtyři pistole, které může použít hned po sobě pro eliminaci více nepřátel najednou. Čekají nás i souboje se žraloky.

Velká část příběhu a mnoho vedlejších úkolů se odehrává na moři, takže o lodní souboje není nouze. Tentokrát je možné se na nepřátelskou loď i nalodit a jednoduše ji obsadit či vydrancovat a použít její součásti k vylepšení Edwardovy lodě Jackdaw. Setkáme se s mnoha historickými postavami, jako jsou Benjamin Hornigold, Calico Jack, Anne Bonny a Charles Vane, nesmíme zapomenout ani na samotného Černovouse.

Mimo Animus se zhostíme role zaměstnance Absterga, pověřeného extrakcí genetických vzpomínek, Desmonda pro tvorbu virtuálního filmu.

Multiplayer v Black Flag obsahuje kooperativní hraní a kompetitivní módy pro více hráčů z předešlých her s novými mapami a postavami.


Poslední diskuzní příspěvek

M.a.t.t.: To jsem ani nevěděl :-) Strady: To je fakt. Neví proti komu stojí :-D

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 95
Od dob, co na svět vylezl kostičkovaný virus Minecraft chtějí lidé ve hrách volnost. Ubisoft ve svém novém Asasínovi lidem volnost dal, avšak mnohým to přesto nestačilo. Tím se tu ale zabývat nebudu, budu se tu zabývat tím - také od toho komentář je - jaká hra je. Pravdu řeknu hned ze začátku, je skvělá.

Skutečně jsem se bavil, přesně tohle je hra posledních let podle mého gusta. Hrdina je charismatický, ač s tím nebude spousta lidí souhlasit, možná je i charismatičtější než Ezio. Hra má celkově šmrnc, příběh je také skvélý a hlavní je to, že asasínský řád opět vyniká. Ve dvojce (BH a RVL) mi připadalo, že jde hodně o Ezia a jeho pomstu a spravedlnost v Itálii a ve trojce vlastně řád vůbec nebyl. Zde si však náš přítel Edward hledá cestu k celkem rozrostlému bratrstvu.

Největším tahákem byly určitě námořní bitvy, avšak ty po několika hodinách hraní člověka dosti omrzí a aby se plavil ještě na nějaké ostrůvky, kde najde maximální vylepšení pro svou loď už nepřichází v úvahu vůbec. Po zábavných hodinách na moři, které se po čase stanou nudnými, se rádi uchýlíte do měst, kde si budete běhat po stříškách, a to mě osobně nikdy neomrzí.

Příběh je vcelku poutavý, dobře vyprávěný i docela propracovaný, a to se u Asasínů zas tak často nevidí. Je vidět, že si na něm Ubisoft dal docela záležet. Postavy jsou hlavní "atrakcí" příběhu. Hlášky jsou super a občas jsem se z plna hrdla smál. Edward je, jak jsem již řekl, velmi charismatický a i když dělá blbosti, stále mu musíte fandit, protože je to klaďas od srdce, i když si to moc nepřiznává.

Soundtrack, z rukou Briana Tylera je skvostem v herní branži a patří k mým nejoblíbenějším a já ho mám již v MPtrojce. je skutečně parádní a dokonale podmalovává pirátské prostředí karibiku.

Ten konec to zabil, jak tam byla ta poslední herni cutscena (nemyslim to video) tak jsem si říkal: SKANDÁL!! Haythem je ženská!! :D Naštěstí to spravili tím videem :D Konec byl skutečně povedený, nebudu tu nic mimo spoilery prozrazovat, ale můžu lidi ujistit, že z něho nebudete nešťastní a za to jsem rád, protože poslední hry které jsem dohrál byl Bioshock Infinite a Dishonored, takže to byla příjemná změna.

Grafické zpracování bylo opět skvělé, i trojka má dobrou grafiku a tohle je ještě lepší. Optimalizace mi nepřijde vůbec špatná. Nejsem majtelem zrovna ultra silného stroje, mam vlastně notebook, sice z notebooků mírně výkonější, ale bylo to v cajku. V rozlišení HD+ jsem měl bezpečně na střední detaily 35+ FPS.

Závěrem: Hra byl velmi odvážný krok, protože piráti a asasíni nějak do sebe nešlo, avšak Ubisoftu se to podařilo skloubit a já jsem dostal přesně to, co jsem od hry čekal, a nečekal jsem toho zrovna málo. Pro mě jedna z nejlepších her letošního roku. A komu se hra nelíbí, ať mi stěžeň políbí!!

Pro: Příběh, Edward, skloubení pirátství a asasínů, charakterní postavy, soundtrack, grafika, krásná města

Proti: očasné bugy při boji nebo prolínaní textur při šplhání a skákání

+25+26 / -2
  • PC 90
Zatím 90%. Hodnocen singlplayer. Uvidím, jestli to bude znovuhratelné tak dobře, jak jsou ostatní díly. I "trojka" byla, ale tam mě trochu zklamal příběh a hlavní postava. Tady je to jiné. Ubisoft má ve svém tématu neuvěřitelnou škálu možností. A klidně bych si po tomhle dalším supr díle dal další.

Graficky je to opravdu nádhera, taky mi to nejelo úplně lačně. Detaily, efekty počasí, voda, obličeje. Všechno je skutečně nádherné. Tradičně se tvůrcům povedla mimika obličejů a samozřejmě taky prostředí. To, že je mapa největší ze všech dílů je nejspíš pravda, ale ono to hlavně dýchá opět tou krásnou atmosférou, na kterou jsme zvyklí z předešlých dílů. Zase supr čupr a zase jinak. Z lesů mírných pásů nasáklých mlhou jsme se dostali k prosluněným plážím, průzračné vodě a ostrůvkům zarostlým džunglí. A k tomu se podíváme pod vodu k vrakům lodí atd. Architektura měst se rovněž taky hodně změnila.

Hratelnostně jako vždy dobré. Možností je plno, novinky nejsou tak přebytečné, jak v Revelations. Strašně hodně vedlejších úkolů a mnoho věcí na sbírání. Je toho skutečně mnoho. Čeho se z minulého dílu upřednostnilo určitě nejvíc je plavba na lodi. I tohle se jim povedlo, ještě když vám po cestě posádka zpívá. Nebo taková blbost - když plujete rovně a Edward jak frajer drží kormidlo jednou rukou.
Pirátská atmosféra - perfektní.
Jinak hlavní mise mají nejblíže k třetímu dílu, stejně tak animacemi a nevím čím ještě.

Co se výrazně změnilo, je příběh. Ten je spíš pirátský než asasínský. Je to příjemná změna, neboť je to zase něco nového a postupně tu v příběhu vyplouvá na povrch to templářsko/asasínské téma. Tvůrci to teďka uchopili z jiného konce. Jde o Edwarda, o jeho proměně v lepšího člověka. Jinak jsou tu tradičně povedené dialogy, skvělý dabing a dobře napsané postavy. Možná právě nejlepší postavou je právě Edward. Má charisma, ale přitom není jako Ezio. Je jiný, není tak uhlazený, je, nebo aspoň působí hrubě a trochu i jednoduše. Prostě "pirátsky". Ale to není vše - jeho proměna v asasína je zpracována velice dobře. Samotný závěr je společně s Eziovým závěrem v Revelations nejlepší v sérii. Je milý, osobní, zkrátka pěkný.
Současnost je tady tak nějak navíc. Když už tam je, tak by bylo lepší z ní příště vytěžit víc.

Pro: Hratelnost, možnosti, atmosféra, postavy, dabing, dialogy, grafika, Edward, příběh.

Proti: Současnost, a nějaké ty maličkosti.

+18+17 / 0
  • PC 85
It´s a pirate´s life for me
Like an eagle I´m free
I can live by my own creed
With just a ship and open sea!


Hrálo mi to pokaždý v hlavě, když jsem hru zapnul. Byl jsem naladěnej optimismem a touhou loupit. A loupil jsem. Piráty miluju už odnepaměti a jelikož tahle hra měla jméno jakožto jedna z nejlepších pirátských her všech dob, musel jsem to ozkoušet. A nelhali.
Hra by ve své podstatě vůbec nemusela být jednou ze série AC. Téměř tak vůbec nepůsobí. Klidně by to mohla být samostatná pirátská hra, kde by žádné nadpřirozeno, což je věc, kterou na sérii AC fakt nesnáším, vůbec nemuselo být.
A teď rovnou k vrcholu hry... K nejúžasnější věci veškeré hratelnosti... námořní bitvy a plavení se po kubánských vodách. Už v prvních fázích hry jsem prozkoumal polovinu mapy, vylepšoval Jackdaw a zpíval společně s posádkou parádní sea shanties. A to nahlas. Bylo to neskonale osvěžující a povznášející pocit řídit kormidlo vstříc vzdáleným břehům a do toho nahlas pět a přes celej byt křičet Running down to Cuba!/ That´s a lie!/Bully in the alley... A pak ty bitky. Byl jsem v sedmém nebi. Assassins creed jsou obecně lehké hry. Souboje jsou vždy velice jednoduché, a to i když selže veškeré plížení. Zde je to však těžší. Vaše loď je velice zranitelná, musíte se naučit s ní správně manipulovat a ovládat ji. A když se to rychle nenaučíte, zhebnete. A to rychle. Proto mnoho námořních bitev byly nervy jak prase. Ale zároveň to byl taktéž vzrušující a nadupaný pocit, obzvlášť s úžasnou atmosférou doplněnou křikem zadáváním rozkazů a samozřejmě naprosto úžasnou hudbou. Jakmile začal hrát track The High seas během bitky na moři a následně Take what is ours! během nalodění, usmíval jsem se od ucha k uchu, po zádech mi běhala husina a měl jsem pocit, že právě hraju nejlepší díl z celé série. Všechno zde působí uvěřitelně. Strategická manipulace s lodí během tuhých bitev, slastný pocit odhodlání a oblíbenosti, když vás při příchodu ke kormidlu přivítá s křikem vaše posádka, která vám při nalodění pomáhá řezat španělské a pirátské prdele, je slyšet řež a kulky jak sviští vzduchem. Jako by to bylo real! A bitvy s legendárními loděmi... to nejsou lodě, to jsou velká nasraná zvířata! Tak rychle mi srdce nepumpovalo adrenalinem už dlouho. Vynikající! Námořní sekvence jsem si zde zamiloval. Takovouhle erekci při hraní jsem neměl už dlouho.

Hlavní hrdina Edward je sympaťák každým coulem. A to především tím, že je to prostě syčák. Musím říct, že z celé série jsem si ho zatím oblíbil nejvíce. Byl lepší než chladnej a prázdnej Altair, přehnaně dramatickej Ezio (kterého jsem měl ale jinak hodně rád a doposud byl mým favoritem) a nudnej Connor, kterej mi silně připomínal Jacoba ze Stmívání. Ta sympatie možná vychází především z toho, že na rozdíl od zmíněných tří, kteří svou roli a úlohu ve hře berou až moc vážně, je Edward takovej chaotickej neutrál. Kde ostatní berou assassinské crédo moc vážně, Edward z něho má prdel, kde se ostatní hrdinové šlechetně snaží zastavit mocichtivé templaře, Edward se z toho snaží vytěžit především prachy. A chlastá. No kdo by ho nemiloval! A hudba... říkal jsem už, že hudba je skvělá? Protože kurva je!

Je veliká škoda, že hl. příběh je celkem na prd. Byť se hra snaží zaujmout linkou s nalezením tajemné Observatoře, vůbec děj neuměla odvyprávět. Výsledek byla celkem nudná dějová linka bez pořádného záporáka, kde to zachraňovala především osobnost samotného Edwarda a někdy i Kidda. A na konci jsem čekal nějakou mega epic námořní bitvu. :( Plus sekvence v současnosti v Animu jsou naprosto zbytečné. Kdykoliv jsem se odpojil, říkal jsem si: ,,Nééé, ciweee. Nezájem! Já chci zpátky!" Jinak další chyby jsou klasicky assassinovské. Edward někdy neposlouchá, blbě skočí, včas se nezachytí, nebo se včas nepustí, což už tisíckrát vyústilo v jeho odhalení strážemi.

Black Flag je každopádně pro mě druhým nejlepším dílem série, jednu dobu jsem si myslel, že snad bude úplně nejlepší, ale kvůli příliš klasickém assassinování na souši a chabému příběhu zůstává AC 2 na topu. I tak jsem si ale parádně zapirátil, zachlastal a zazpíval. Byla to prostě taková osvěžující dovolená od vážnosti a komplikovanosti předchozích dílů. Pecka!
Tak co říct... Hey, lads! Finish this! Goodbye fare thee well! Goodbye fare thee well!

Pro: Veškeré námořní sekvence, Edward, hudba, úžasná hratelnost

Proti: blbě podaný příběh, zbytečná současnost, Edward občas neposlouchá

+18+18 / 0
  • PC 100
4.diel Assassin's Creed s podtitulom Black Flag je podľa mňa jeden z najlepších, preto som ho ohodnotil 95%.

Príbeh sa odohráva v období pirátov v oblasti Karibiku. Hlavý hrdina Edward J. Kenway začína ako korzár, no neskôr sa stane pirátom. Na začiatku sa najprv onboznámite s ovládaním hry ako to už býva u každého assassina. Ovládanie je velmi jednoduché a naučí sa ho zrejme každý. Na začiatku sa z ostrova, kde začína príbeh sa dostanete do Havany, odkiaľ sa začína dlhá cesta stať sa assassinom-pirátom.

Hra má dlhú dejovú líniu, čo je veľké plus tejto hry. Hru obohacujú aj zberateľské predmety(fragmenty, truhly a pod.).Neskôr však aj vedľajšie misie a Hon na templárov, ktoré sú rozdelené na štyri časti so štyrmi kapitolami, kde musíte získať od templárov kľúče, ktoré vám odomknú templársky oblek. Kenwaya si môžete taktiež upgradovať, presnejšie vylepšovať jeho zbroj, veci atď., na ktoré potrebujete suroviny. Môžete loviť zvieratá ako v prírode tak aj na mori.

Kenway má v hre svoju vlastnú loď Kavku. Spoločnosť mu na nej robí Adéwale, ktorý sa stane neskôr assassinom. Kavku môžete taktiež vylepšovať pomocou surovín, ktoré získate drancovaním nepriateľských lodí. Avšak, musíte si dávať pozor na lovcov pirátov, ktorý po vás pôjdu keď budete "bezprestávky" prepadávať lode. Po Karibiku sú rozmiestnené pevnosti, ktoré keď obsadíte odkryje sa vám časť mapy. A v každom rohu mapy je jedna legendárna loď, ktorá čaká kým vám rozdrví vašu vyupgadeovanú Kavku. Kenway má aj svoju flotilu, ktorú ovládate vy a posielate lode na expedície.

Soundtrack je v tejto hre fantastický. Nemám k nemu čo dodať. Ale aj na lodi vás sprevádzajú pirátske popevky. Proste hudba v Black Flag je najlepšia. Aj dabing je veľmi dobrý.

V hre sú tri mestá Havana, Nassau a Kingston, potom sú tam aj osady, ostrovy a pod. Celé to obohacuje výborná a pekná grafika.

A koniec tejto hry je veľmi dojímaví, vlastne asi od polovičky hry keď všetci vaši priatelia piráti ako Blackbeard, Hornigold, Calico Jack a ďalší, jeden po druhom umierajú. Sám som vyronil jednu slzičku. Len škoda že hra sa viac zameriava na pirátstvo a nie na assassinov.

Tak to je asi všetko čo som chcel napísať. Ďakujem za pozornosť.

Pro: Kenway, Kavka, postavy, soundtrack, dabing, príbeh, vedľajšie questy, grafika, Karibik, atď.

Proti: Menšie bugy.

+16+17 / -1
  • PC 75
Herní výzva 2018: "Nerozbalený dárek"

Nejsem nějaký znalec série Assassin's Creed, hrál jsem jen první díl, který se mi celkem líbil i přes stálé opakování misí to bylo něco nového a postupným dávkováním jsem hru za delší dobu dohrál. Ale chuť do dalších dílů, i přes řadu nových možností a vylepšení, jsem vůbec neměl. Navíc Uplay a nutnost stálého připojení u druhého dílu mě tehdy odradilo a Assassin's Creed šel na pár let úplně stranou.

To se změnilo až s možností vyzkoušet Black Flag a Watch Dogs zdarma, takže druhá šance pro Uplay a hurá vyzkoušet kam se vlastně tahle hra posunula. Pozitivní pro mě bylo prostředí, Karibské moře, ostrovy, slunce a pláže :) Graficky to na mě docela zapůsobilo a chtěl jsem oběvovat nové lokace a nové možnosti. Hledání pokladů na mapách podle souřadnic mě rozhodně bavilo i když jsem se občas zasekl a poklad ne a ne najít.

Možnost mít svojí vlastní loď a posádku, paráda. Námořní bitvy jsou celkem slušně odvedené s různou obtížností, dobývání ostrovních pevností a postupné vylepšování lodě i hlavního hrdiny mě hnalo do drancování a oběvování nových lokací. Jediné co mě z vedlejších aktivit těžce nebavilo bylo potápění k vrakům lodí. Na papíře to zní zajímavě, ale v kombinaci se špatným ovládáním, houfem žraloků a hloupě vymyšleným systémem sudů se vzduchem, jsem potápění po třech pokusech vzdal.

Pokud by byl Assassin's Creed Black Flag jen sandbox s velkou mapou, vaším úkolem by bylo přivlastnit si celé Karibské moře a najít všechno ukryté zlato pirátů, docela bych se vyřádil a vše by bylo v rámci možností v pořádku, ale zde tomu tak bohužel není. U většiny her se těším na příběh, postavy a především hlavní mise hry. To jsou ty části hry které mě nutí se ke hře vracet a jít stále dál. Část vedlejších aktivit sice zkusím, ale později je už tolik nevyhledávám a pokračuju dál hlavním dějem.

A v tom je to negativní co sráží mé hodnocení u Assassin's Creed IV: Black Flag. Hlavní mise jsou to nejhorší co hra nabízí, stále se opakující princip, sleduj, nenech se odhalit, dostaň se na místo a zlikviduj cíl. Otravná omáčka okolo, která nedává moc smysl. Retardované rozhovory hlavních hrdinů, stupidní rozhodování všech aktérů téhle frašky mě nepřestávalo udivovat a stále jsem se ptal jestli to tvůrci myslí vážně, nebo z toho má být jen nějaká parodie na piráty. Vždy po dohrání hlavní mise jsem si říkal, že už tu hru nechci hrát. Dokonce i plavba lodí a různé bitvy které jsou jinak zábavné, tak v příběhu jsou úplně mimo a dostávají vás do předem určených situací bez možnosti hrát misi podle sebe.

A snaha o zajímavé zvraty či emotivní momenty? Zvraty jsou jen tehdy, kdy vás po páté zase někdo zradí a vy už po páté jste ten nejhorší a nejblbější pirát v tomhle příběhu.
K parťákům jsem si ani nestačil vytvořit žádný vztah, protože se to kolem mě střídalo jak na běžícím pásu. A proto když držíte v náručí umírající pirátku, vůbec to nemá ten efekt, ani trochu to na mě tady prostě nefunguje

Těžko se mi Assassin hodnotí, změna prostředí a možnost plavit se na moři je fajn, ale to hlavní kvůli čemu chci tyhle hry hrát je pro mě naprostá nuda a dokonale mě odrazuje od koupě nějakého dalšího dílu...

Pro: Prostředí, lodě, vedlejší úkoly...

Proti: Hlavní mise, příběh, potápění...

+16+17 / -1