Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Assassin's Creed III

75
367 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 3rd person akce *
akce > stealth akce
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
30.10.2012 PS3X360
13.11.2012 WiiU
20.11.2012 PC
Vývojáři:
, (sekundární)
Oficiální stránky:
http://www.ubisoft.com/en-GB/game/assassin…
Třetí plnohodnotný díl asasínské ságy postoupil znatelně v době a zanechal za sebou hrdiny předchozích dílů Altaira i Ezia. Hra nás tentokrát zavádí do britských kolonií Severní Ameriky 18. století, kde se začíná rýsovat Americká revoluce, která později vedla k nezávislosti Spojených států amerických na Velké Británii.

Hlavním hrdinou se stává Ratonhnhaké:ton, potomek mohawkské indiánky a angličana, jenž později přijme jméno Connor Kenway. Connora sledujeme v rámci třiceti let (1753 až 1783) již od mládí v jeho rodné vesnici, přes dospívání a trénink u asasínského mistra Achillea, až po dospělého muže, který zasáhne a ovlivní Americkou revoluci. Při svém putování se Connor v dobově zpracovaném Bostonu a New Yorku setká s mnoha reálnými postavami amerických dějin. Namátkou jsou to generál Charles Lee, britský major John Pitcairn, Sir William Johnson a v neposlední řadě George Washington. V pozadí historického příběhu samozřejmě stále probíhá také nosný děj ze současnosti. V něm se starý známý Desmond Miles s jeho týmem snaží zabránit konci světa, který má nastat kvůli sluneční erupci dne 21. 12. 2012.

Třetí díl přichází s mnoha novinkami v hratelnosti. Connor se může vydávat do hlubokých amerických lesů, kde se pohybují desítky zvířat různých druhů. Srnky, losi, lišky, vlci, mývalové a také o něco divočejší pumy nebo medvědi a spousta dalších. Všechny může Connor různými způsoby (nástražná oka, návnada, luk, skok ze stromu) ulovit a získat z nich kořist na prodej či výrobu. V lesích se může pohybovat také po stromech nebo tradičně osedlat svého koně. Ve zbraňovém arzenálu nesmí chybět indiánský tomahawk v asasínské úpravě, luk a šípy, vystřelovací hák a poprvé i plnohodnotné palné zbraně s velmi dlouhým nabíjením. Bojový systém prošel mírnou obměnou a ztížením. Další zásadní novinkou jsou námořní bitvy, v nichž se Connor stane kapitánem svého korábu Aquila. Rozsáhlá námořní část hry má svoji vlastní mapu, mise i vedlejší úkoly. Loď je také možné vylepšovat o nové vybavení a děla.

Multiplayer nabízí 12 herních módů a drží se hratelnosti z předcházejících dílů. Novinkou je kooperační mód "Wolf Pack". V něm až čtyři hráči utvoří tým, který poté postupně eliminuje stále náročnější "vlny" nepřátelských cílů.

I tento díl podporuje stahovatelný obsah. Konkrétně jde o The Hidden Secrets Pack, The Battle Hardened Pack a sérii The Tyranny of King Washington zobrazující alternativní realitu, ve které se generál Washington stal vlivem neomezené moci šíleným tyranem.


Poslední diskuzní příspěvek

kiwizak: Tak Conor taky není špatný, ale je to takový více tvrďácký typ, kterému jde hlavně o mstu a zabíjení. Je jiný než ostatní a podobá se…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Nejlepší, nejzábavnější, nejkreativnější, nejhezčí(grafika), nejhezčí(prostředí), nejzajímavější, nejpříběhovější, nejdialogovější, nejfilmovější, nejpokaženější Assasín a přec úplně jiná hra!

Assasín měl jedno vynikající zasazení, to byl hned první díl, který byl bohužel nejnudnější a byl to jen takový pokusný králík. Postupem dalších dílů se série zlepšovala a IIIjka vypilovala co mohla, ikdyž některé nechtěné věcy zůstaly. IIjka měla mít příběh, který zklamal a nakonec to bylo jako u jedničky, dohrání z povinnosti, hra netáhne. Brotherhood byl celkově zábavnější(zvlášť Leonardovi mise), ikdyž Řím byl horší jako města IIjky. Revelations byl fajn novými prvky a hlavně jinou kulturou a prostředím, ale byl jaksi prázdným. Zkrátka všechny díly byly tak někde mezi a rozhodně se nevyhouply na skvělé hry. Tuhle pouť jsem začal před půl rokem, 1 a 2 jsem hrál snad 4 měsíce, nějak mě to prostě nenutilo, Brotherhood za 3 týdny, Rev za týden a IIIjku za 2 týdny, takže všechny díly mám v dost živé paměti. Jednoznačně musím říct, že IIIjka překvapila, je rozhodně nejlepší a o level výš. Mohla to být opravdu skvělá hra, ale ke konci asi autorům vypl mozek.

Ta hra je sice stejná, ale úplně jiná a to ji možná zachránilo od průměrnosti svých předchůdců. Ta hra již není vertikální....o neustálém lození a přeskakování ze střechy na střechu. Hra je mnohem logičtější a chápavější. Co mne asi štvalo nejvíc, že série se jeví jako stealth, ale jednak to tak hrát nejde a taky je hra proti vám. IIIjka tak konečně hrát jde! Díky přítomnosti keříků a vysoké trávy se jde efektně schovat a obejít hezky stráže.
Jupí!

Prvně bych zmínil prostředí, které je nejzajímavější, ač jsem si myslel, že to bude opačně. Není to žádná oslava Ameriky, občas spíše naopak a pár patriotů jim tam krásně sestřelí, každý má myslím toho amerického nacionalismu až po krk. Zasazením se změnil zásadně způsob hraní, města a jeho střechy nejsou tak podstatné. Jde tu hlavně o cesty, chodníky, lodě, moře a hlavně divočinu. Doba mne vážně předtím nenadchla a i obecně ji nemám rád. Jenže ve hře si ji myslím zamiluje každý. Je to opravdu zajímavá část historie a jsem rád, že jsme se posunuli z té zaprděné Itálie a jakéhosi teploušství a přesunuli se do doby civilizované a hlavně doby gentlemanů. Rozhodně to tedy o honění trikolóry není a hra spíš sleduje Conorův příběh a osud, který se čirou náhodou zaplete do úplně všech důležitých událostí.

Conor sice není bůhvíjak výborně vyprofilovaná postava, ale Altair i Ezio byli taky neskutečně ploší, takže nic co by vybočovalo. Ovšem ostatní postavy, to je jiná. Nachází se tu dost zajímavých postav a konečně sem tu nemele jen prázdná sláma. Dialogy jsou fajn a pojetí taky. Může za to i filmovost celé hry, která se tak lépe "konzumuje". Není to jen hloupé jdi a zabij. Spojenci i záporáci nejsou černobílí a mají nějakou hloubku, ne jak nezajímavý Borža a Čézare...

Zastavil bych se u postavy Haythama Kenwaye. Jednoznačně nejlepší postava, jakou kdy tato série měla. Jedna z nejzajímavějších kterou jsem ve hrách poznal. Na začátku hry ho krásně použili, ale bohužel ke konci zabili jeho neskutečný potenciál, úplně nejkardinálnější chyba! Jo, Lee je fajn postava, ale tuhle hru táhne jednoznačně Haytham, nikdo jiný! Upřednostnit Leeho a pak ten konec tak s prominutím dosrat, to se často nevidí(a ano AC si hry podělat ke konci umí, ale tohle bylo to absolutně nejhorší, co mohli udělat a konec Brotherhoodu je oproti tomu nic!). Haytham si nezasloužil zemřít, takhle zemřít, . Měli tady takový potenciál, který by byl naprostým masterpiecem, ale ne oni si musí uzavřít všechny cestičky. Nejlépe se měli s Conorem spojit, hnát Leeho za jeho činy, každý ze svého důvodu. Lee měl utéct do Paříže, kde by vedl Francouzskou revoluci. Conor a Haytham se měli společně vrátit na starý kontinent a čelit Leemu. Až pak mohl být nějaký epický rodiný souboj. 6e upřednostnili Leeho a pak ho tak nečestně zabijou? Propíchnou v zaplivané hospodě, jen tak? Bez ničeho? Bez hráčova přičinění? Konec a ten finální běh byl směšný. Tohle opravdu tak nemělo skončit, ta hra si to nezasloužila. Příjde mi, jako by už ke konci nestíhali, měli několik cest, ale protože neměli čas, hned to usekli, tak aby neměli na co navázat. Prostě mělo to být tak, jak jsem napsal a krásně by se s dalším dílem přesunuli do Francouzské revoluce.

Ta by mne původně taky nebavila, ale tahle doba gentlemanů a paruk má neskutečné kouzlo! Ať ste v Londýně, Paříži, či Americe. Zbraně jsou naprostým a skvělým zážitkem. Kdo viděl tu super scénu z Patriota, kde měl Gibson rozestavěné muškety po lese a i věcy z Posledního Mohykána, bude chrochtat blahem.

Gameplay je opravdu vylepšen a je konečně zábavný. Ze začátku jsem nadával na nové ovládání, ale po čase se na to dá zvyknout a je to lepší a hlavně jednodušší. Jde vidět, že hra je hodně inspirována Uncharted 3 - rozpohybování postavy, zasekávání se o stromy/stěny, interakce(sahání) na ně během pohybu, soubojový systém a aktivní prostředí kolem (lahve, stoly, sudy), side mise pokladu cpt.Kidda a těch paralel je vskutku hodně.

Hra je hodně inovativní co se hlavních úkolů týče, už to není jen zabí toho, okraď. Konečně se našlo několik zajímavých nápadů k oživení gameplaye, který byl už p těch 3 stejných hrách děsně nudný a předvýdatelný. A ikdyž je tu hodně zábavných misí, žádná není opravdi "WOW" "kulervoucí" atd. Něco mohli svázat, zkoridornit a ZCODOVAT. Vedlejší mise už jsou na tom hůř, ve dvojce bylo asi víc možností, co vybrat. Ovšem nejpomlouvanější věcí - lodní bitvy se ukázala jako jedna z nejlepších věcí na hře. Nejenže to vypadá nádherně, ono se to vynikajícně hraje a je to skvělá zábava. Nejenže bojujete s loďmi, ale také s počasím, větry :), útesy a vlnami. Aquila je ale dosti malá, i tak chyběly souboje s opravdu velkými loděmi. Ta rozdělaná v přístavu mi připadala fakt větgší, tak 4patrová dělová sviňa! :D

Proto bych se nejraděj do Ameriky vrátitl o 100 let později k občanské válce v dalším díle. Opět nádherné a nervydrásající lodní bitvy, muškety, drsné podmínky boje, zajímavé prostředí a příroda.

ACIII je nádherný, příroda a zvířata tomu dodaly neskutečné kouzlo, zpracování na jedničku. Jen je hra dost bílá, takže ty bílé titulky jdou dost často špatně číst. Konečně je ve hře mlha! Krásně se vypařující, prší, hodně hustě, sněží, zima, sníh, fakt nádhera.

Jinak dost se nadává na začátek hry, že je to jeden velký tutoriál. Mě náhodou ten začátek přišel nejsilnější a nejlepší. Líbilo se mi, že ve hře není zpracována jen revoluce, ale taky dost zásadně 7miletá válka - tudíž Francouzsko-indiánská válka, o které jsem chtěl dost vědět po Posledním Mohykánovi. Čímž narážím natto, že jsem si absolutně vše četl, všechyn maily, události, postavy, lokace a fakt se bavil. Občas tam byly i dobré vtípky. Hra by měla být taky nejvíc zabugovaná v sérii. No já nevím, ale na první bug jsem narazil snad po 16ti hodinách. Viděl jsem hodně sandboxů a tohle bylo naprosto v normě. Jen se často propadal framerate a šlo to znát. Jízda na koni je taky o nervy. Kůň má potřebu se o vše zasekávat, takže v lese je to peklo. Nové růžice pro kontrakty a taky zbraně jsou zdlouhavé, nepřehledné a tak nějak to spíš zesložitěly než naopak. Navíc se to neustále načítá...

Největší problém bych tady viděl s ekonomikou. Nemáte vůbec prachy. Vylepšování lodi je nesmírně drahé v řádech 8-19 000 liber. Já neměl do 3/4 hry ani 10 000L, takže se nedalo nic kupovat, máte x milion možností vyrábět suroviny a předměty. Jenže já měl jen jednoho tesaře, jen jeden návod na sudy, jednoho assasína na osvobozování okolních regiónů a států. Je v tom neuvěřitelný chaos a bordel jak dělat to či ono, jak osvobozovat území Bostonu a NY, a proč tam není to nejdůležitější město? Filadelfie? Prostě věcy okolo jsou děsně zamtečné, nevysvětlené, vše mizí dřív, než se to stačí přečíst. Ono to sice působí mohutně, kolik máte možností, ale spíš to jen otravuje, zdržujel, tak jsem se na to vykvák a jel si svoje...

Klasicky se hra totálně vykašlala na Desmonda, což považuji za největší potenciál série, který v každém díle zabili, stejně jako tady. Tolik možností co dělat v přítomnosti a přitom to zase omezli na tupé přecházení z místa na místo a nic se ani nedozvíte. Ach jo, kdyby si jednou vytáhl Ubisoft hlavu z pr**le. O tom, že konec byl debilní v historické části jsem mluvil, ale to bylo zklamání...konec desmondovi části jen vyvrcholení debility a výsměchu :/. Prostě poslední hodina hry tam neměla být a byla by to skvělá hra. Jsem zvědav, kde naváží příště, když si to tak zasekali. Za 22:30h dohráno a když nekoukám na konec a trochu nelogické směřování příběhu v půli musím říct, že ACIII splnil co měl. Je dostatečně jiný, zasazený do výborného a zajímavého prostředí, má dobrý příběh a neskutečnou hudbu. Výborné podání se skvělými postavami a graficky a designově hodně oku lahodící. Krásně se to hraje a máte zkrátka pocit, že se tu opravdu udělal krok správným směrem. Pokud hru zasadí do podobného prostředí, budu se na nový díl těšit. Tohle se na pár much zkrátka povedlo a neváhal bych s koupí. Jak pro odpůrce, tak pro fanoušky.
+24+26 / -2
  • PC 85
Od třetího dílu jsem čekal hodně, hlavně proto, že byl ve vývoji tak dlouho. Něco mě trochu zklamalo a naopak to u čeho jsem nečekal moc mě příjemně překvapilo.

Hlavním tahounem celé hry je příběh, ten má opět své silné i slabší chvilky. Překvapila mě hlavně Desmondova linie, ta mě tentokráte konečně po tolika dílech opravdu bavila, proto je škoda, že toho tam z přítomnosti tentokráte nepřidali více. Naopak zase začátek hry za Haythama mě moc nechytl, ten naštěstí není tak dlouhý a brzo se můžete naplno pustit do hry s Connorem, ale ani ten to u mě neměl jednoduché, hold mi moc po třech dílech přirostl k srdci Ezio, naštěstí jsem si ale na něj rychle zvyknul.

Z novinek mě ovšem nejvíce zaujaly námořní mise. Vůbec jsem nečekal, že budou až tak zábavné. A přitom jsou celkem jednoduše ovladatelné (rychlost a směr lodě + 2 druhy děl). Měl jsem opravdu pocit, že jsem kapitán lodě a můžu si dělat co chci. Lov zvěře, jako další novinka, u mě moc nezabodoval. Nepřišla mi nějak moc užitečná ani zábavná. Vybavení jsem stejně nové nepotřeboval a vlastně ani ty peníze jsem za celou hru skoro nepoužil.

Vizuální zpracování je opět výtečné, navíc jsem si hru mohl užít na nové sestavě, takže o to byl zážitek ještě větší. Výborné jsou změny období z letního na zimní. Konečně jsem měl, snad poprvé ve hře pocit, že chodím ve sněhu. Jsou vidět stopy, místy se musíte sněhem doslova brodit. Tak by to mělo vypadat ve všech hrách.

Hratelnost se od předchozích dílů trochu liší, hlavně v soubojích. Ty jsou o něco jednodušší, ale chvílemi jsem s nimi měl problémy. Mačkám tlačítko protiútoku o občas Connor prostě nezareagoval, nevím jestli jsem za to mohl já, svou pomalejší reakcí, nebo to mají nedoladěné, ale prostě to nebylo ono.

Stealth způsob hry na mě taky moc nezapůsobil, sice se jde konečně schovávat za objekty a skvěle funguje i skrývání v trávě nebo keřích, ale stále to není ono. Jakmile vylezete z úkrytu, není žádný způsob jak se alespoň trochu skrýt na volných prostranstvích, uvítal bych alespoň nějakou klávesu pro přikrčení.

Sám zatím nevím, co přesně čekat od dalšího dílu, Ubisoftu bych hlavně doporučil aby se více zaměřili na přítomnost, pořádně doladili to co tam funguje a zbytečné a nepotřebné věci ze hry odstranili, pak to akorát zbytečně působí nedodělaným dojmem.

Pro: Příběh, námořní mise, vizuální zpracování (hlavně v zimním období)

Proti: Slabší začátek hry, občas jsem měl problémy v soubojích, ten stealth by chtěl ještě doladit

+20+19 / 0
  • PC 95
Po dlhom čase čo som strávil s Eziom, som sa z Európy presunul do Ameriky, kde práve prebiehala revolúcia.

Na to že AC III nemá také pozitívne ohlasy, mne osobne sa veľmi páčil. Hranie za Haythama na začiatku hry bolo originálne, kedže je templár. Po nejakom čase sa chopíte role mladého indiána Retonhnhakého:tona (to je ale meno), ktorý sa postupom času stane assassinom. Za neho hráte od jeho detstva, kedy ho takmer zabil Charles Lee. Príbeh je vlastne o tom, ako sa chce Retonhnhaké:ton pomstiť templárom a k tomu sa zapletie do Americkej revolúcie. Keď už je o niečo starší, musí ísť za hranice osady a to konkrétne do Devenportovej usadlosti, kde mu má v ceste za pomstou pomôcť skúsený assassin Achiles, ktorý ho bude trénovať a učiť schopnosti pravého assassina. Achiles mu neskôr dá nové meno - Connor. A kto dával pri konci hry pozor, mohol si všimnúť prečo dal Achiles Connorovi práve také meno. Záver hry sa mi zdal zbytočne predĺžený, ale mne to neprekážalo. Príbeh má správnu dĺžku a výborne ho dopĺňajú vedľajšie misie. Najviac sa mi páčili misie "usadlosti", v ktorých ste najskôr pomohli rôznym ľuďom (napr. drevorubcom, horníkovi, krajčírke, ....), ktorý potom bývali v usadlosti a plnili ste pre nich misie, ktoré mali vlastný príbeh. Zaujímavé boli aj "námornícke misie", v ktorých musel Connor so svojou loďou čistiť vody Atlantiku, ale hlavne sa mi páčili misie o Kapitánovi Kiddovi. Potom tam boli aj iné vedľajšie misie, ktoré boli kratšie a jednoduchšie. Zberateľské predmety ako boli almanachy, truhly a pierka som pozbieral všetky a strávil som pri ich zbieraní aj 2 hodiny. Nové boli pevnosti do ktorých sa stačilo infiltrovať, zabiť generála, podpáliť sklad s výbušninami a následne zvesiť vlajku. Taktiež nová vec bola výroba predmetov a vylepšení, ale ja som zistil že tulec, iné vaky a vylepšenia až po dokončení epilogu a vtedy som si pripadal ako najväčší noob. Lovenie zvierat bolo zaujímavou novinkou, aj keď som zver lovil len kvôli výzvam, misiám, alebo keď na mňa zaútočili dravci.

Celý príbeh sa odohrával v štyroch oblastiach a to už v spomínanej Devenportovej usadlosti, na Hraniciach, v Bostone a New Yorku. Hranice boli obrovsky rozsiahle a preto bola pridaná novinka, že kade Connor prejde, to sa mu označí na mape. Preto bolo aj menej viewpointov, ktoré sa nachádzali na dôležitých miestach. Asi jediné sklamanie pre mňa boli obchody, lebo sa v nich nedali kupovať lepšie brnenia, ale Connor mal zase miesto toho auto-heal. A ani zbrane som si nemusel kupovať lepšie, kedže už v polovičke hry som mal tie najlepšie. Konečne bol vylepšený stealth postup a tým myslým skrývanie sa v kríkoch alebo pískanie na nepriateľov z poza rohu. Tentokrát ste za rýchle cestovanie nemuseli platiť alebo renovovať body rýchleho cestovania, ale museli ste prechádzať podzemné katakomby a tak si otvárali možnosti rýchleho cestovania.

Grafika prostredia bola pekná, hlavne príroda na Hraniciach. A dobrá bola aj zmena počasia a ročných období. Soundtrack bol parádny a vedel by som ho počúvať donekonečna.

V prítomnosti bolo hranie za Desmonda vynikajúce. Konečne tam boli aj akčné sekvencie. Desmondov príbeh sa zujímavo uzatvára tým že konečne zabije toho profesora (zabudol som jeho meno) a dokonca nás zachránil pred koncom sveta.

Na záver len dodám že cez všetky pochybnosti čo som si myslel a videl v iných komentároch, mne osobne sa AC III veľmi páčil a preto ho zaraďujem hneď vedľa Black Flag a Brotherhood ako top Assassin's Creed hru, čo som hral.

Pro: Connor, Haytham, Achiles, vedľajšie postavy, príbeh, vedľajšie misie, grafika, soundtrack, katakomby, prítomnosť, stealth, .....

Proti: Obchody, menšie bugy.

+19+19 / 0
  • PC 75
Trochu zklamání. Graficky je AC3 docela pěkný, i příběh je zajímavý, alespoň když se okolo motá Haytham Kenway. Ale mechanismy jsou proti dvojce/dvojkám okleštěné o řadu podstatných fičur, interface navrhovalo nějaké retardované hovado a samotné mise, i když s nima není nic zásadního špatně, tak řada z nich je.. no.. obvykle jsou prostě nudné. Hlavně proto, že obvykle jde o to dostat se z bodu A do bodu B, tam něco primitivního udělat, vrátit se zpátky. A rychlost, kterou se Connor po světe pohybuje, není zrovna závratná a na asasína a herního hrdinu bych řekl, že je až trapná a míst pro rychlé cestování není moc / člověk je musí hledat. Zlatej quick travel ve Far Cry 3. A tam ani tůry pěšmo nebyly bůhvíjaký vopruz a člověk taky věděl, že na jejich konci bude čekat něco zajímavého a i samotnou cestu snadno mohlo něco zpestřit.

Změny v soubojovém systému mi nevadily, naopak mi ovládání boje přišlo relativně přehledné a oproti takovému Bratrstvu, kde nebyl problém skládat nepřátele na hromady po tuctech, tady při větší přesile reálně hrozí smrt. Na druhou stranu nesdílím nadšení z námořních misí, i když musím přiznat, že ta poslední příběhová měla něco do sebe a možná, že kdybych jich zkusil víc, přišel bych jim na chuť. Zajímavé byly mise ze současnosti. Nezlobil bych se, kdyby se příští díl nesl celý v podobném duchu.

K příběhu bych měl menší výhradu - totiž ačkoliv jsem hrál snad všechny podstatné díly série, není mi docela jasné, jak se věci pohly tam, kde na začátku trojky jsou. Tipuju, že odpověď leží v nějakém pitomém animáku, nebo tak něčem.

Celkově ačkoliv AC3 je relativně solidní hra, tenhle názor jsem si eventuelně musel pojistit ignorováním vedlejšáků a collectibles, což jsem nemusel ani v jinak nejhorším "velkém" dílu série - AC3: Liberation. Jakýkoliv díl s Eziem považuju za lepší. AC3 mi kvalitou přijde cca na úrovni prvního dílu, chyby obou nicméně leží někde jinde.

Když nad tím tak přemýšlím, ten největší problém AC3 opravdu spočívá v pomalosti a nudnosti cestování po mapě, vypuštěné starší prvky samy o sobě nejsou tak zásadní problém.

Pro: konečně nějaké zakončení příběhu, mise za Desmonda, mise kolem Haythama, docela hezky to vypadá

Proti: rychlost cestování, chyběl mi pocit vývoje - zlepšování hrdiny, výjimečně debilní interface

+17+18 / -1
  • PC 85
Safra tak nakonec to bylo vcelku skvělé. Vytknul bych hlavně tři záležitosti:

- přehnaně checklist/fetchquestový game design: těch cut and paste úkolů, hledání všelijakých blbin a donášení něčeho někam tam bylo opravdu moc. Mapa je plná, ale většina toho jsou nepodstatný hovadinky

- příliš uspěchaný závěr: ten v přítomnosti - příběh završený po pětici her bych čekal trochu delší, rozmáchlejší. Pointa konce jako taková OK, ale měli si dát víc práce se zpracováním. Connorův příběh tímto netrpěl a byl zakončen výživně, jak to má být.

- craftování, alias nejzbytečnější herní prvek roku 2012, který jsem nevyužil ani jednou

Naopak co se mi líbilo, je to celé dost dobře napsané, Frontier je nádherný a to v zimě i létě, stejně tak města. Příběhové i ty hlavní vedlejší mise měly solidní variabilitu, hodně se mi líbilo to hledání pokladu. Námořní mise jsem dělal jen ty hlavní + dopadení Biddla, ale ty byly místy opravdu famózní, hlavně za bouře.
Vrcholem hry pro mne byly mise po boku Haythama, tu jeho interakci s Connorem byla prostě zábava sledovat a ovládat.
Mise v přítomnosti mě bavily taky hodně. Je to příjemné oživení, po běhání v přírodě si vylézt na mrakodrap či přelézt MMA arénu.

Save mi ukazuje 25 hodin hraní, synchro 69%. Slušný macek.
+17+18 / -1