Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Fg

Fg

Adam • 36 let • London (Zahraničí)

Komentář

Přejít na komentáře

Assassin's Creed III

  • PC 80
Nejlepší, nejzábavnější, nejkreativnější, nejhezčí(grafika), nejhezčí(prostředí), nejzajímavější, nejpříběhovější, nejdialogovější, nejfilmovější, nejpokaženější Assasín a přec úplně jiná hra!

Assasín měl jedno vynikající zasazení, to byl hned první díl, který byl bohužel nejnudnější a byl to jen takový pokusný králík. Postupem dalších dílů se série zlepšovala a IIIjka vypilovala co mohla, ikdyž některé nechtěné věcy zůstaly. IIjka měla mít příběh, který zklamal a nakonec to bylo jako u jedničky, dohrání z povinnosti, hra netáhne. Brotherhood byl celkově zábavnější(zvlášť Leonardovi mise), ikdyž Řím byl horší jako města IIjky. Revelations byl fajn novými prvky a hlavně jinou kulturou a prostředím, ale byl jaksi prázdným. Zkrátka všechny díly byly tak někde mezi a rozhodně se nevyhouply na skvělé hry. Tuhle pouť jsem začal před půl rokem, 1 a 2 jsem hrál snad 4 měsíce, nějak mě to prostě nenutilo, Brotherhood za 3 týdny, Rev za týden a IIIjku za 2 týdny, takže všechny díly mám v dost živé paměti. Jednoznačně musím říct, že IIIjka překvapila, je rozhodně nejlepší a o level výš. Mohla to být opravdu skvělá hra, ale ke konci asi autorům vypl mozek.

Ta hra je sice stejná, ale úplně jiná a to ji možná zachránilo od průměrnosti svých předchůdců. Ta hra již není vertikální....o neustálém lození a přeskakování ze střechy na střechu. Hra je mnohem logičtější a chápavější. Co mne asi štvalo nejvíc, že série se jeví jako stealth, ale jednak to tak hrát nejde a taky je hra proti vám. IIIjka tak konečně hrát jde! Díky přítomnosti keříků a vysoké trávy se jde efektně schovat a obejít hezky stráže.
Jupí!

Prvně bych zmínil prostředí, které je nejzajímavější, ač jsem si myslel, že to bude opačně. Není to žádná oslava Ameriky, občas spíše naopak a pár patriotů jim tam krásně sestřelí, každý má myslím toho amerického nacionalismu až po krk. Zasazením se změnil zásadně způsob hraní, města a jeho střechy nejsou tak podstatné. Jde tu hlavně o cesty, chodníky, lodě, moře a hlavně divočinu. Doba mne vážně předtím nenadchla a i obecně ji nemám rád. Jenže ve hře si ji myslím zamiluje každý. Je to opravdu zajímavá část historie a jsem rád, že jsme se posunuli z té zaprděné Itálie a jakéhosi teploušství a přesunuli se do doby civilizované a hlavně doby gentlemanů. Rozhodně to tedy o honění trikolóry není a hra spíš sleduje Conorův příběh a osud, který se čirou náhodou zaplete do úplně všech důležitých událostí.

Conor sice není bůhvíjak výborně vyprofilovaná postava, ale Altair i Ezio byli taky neskutečně ploší, takže nic co by vybočovalo. Ovšem ostatní postavy, to je jiná. Nachází se tu dost zajímavých postav a konečně sem tu nemele jen prázdná sláma. Dialogy jsou fajn a pojetí taky. Může za to i filmovost celé hry, která se tak lépe "konzumuje". Není to jen hloupé jdi a zabij. Spojenci i záporáci nejsou černobílí a mají nějakou hloubku, ne jak nezajímavý Borža a Čézare...

Zastavil bych se u postavy Haythama Kenwaye. Jednoznačně nejlepší postava, jakou kdy tato série měla. Jedna z nejzajímavějších kterou jsem ve hrách poznal. Na začátku hry ho krásně použili, ale bohužel ke konci zabili jeho neskutečný potenciál, úplně nejkardinálnější chyba! Jo, Lee je fajn postava, ale tuhle hru táhne jednoznačně Haytham, nikdo jiný! Upřednostnit Leeho a pak ten konec tak s prominutím dosrat, to se často nevidí(a ano AC si hry podělat ke konci umí, ale tohle bylo to absolutně nejhorší, co mohli udělat a konec Brotherhoodu je oproti tomu nic!). Haytham si nezasloužil zemřít, takhle zemřít, . Měli tady takový potenciál, který by byl naprostým masterpiecem, ale ne oni si musí uzavřít všechny cestičky. Nejlépe se měli s Conorem spojit, hnát Leeho za jeho činy, každý ze svého důvodu. Lee měl utéct do Paříže, kde by vedl Francouzskou revoluci. Conor a Haytham se měli společně vrátit na starý kontinent a čelit Leemu. Až pak mohl být nějaký epický rodiný souboj. 6e upřednostnili Leeho a pak ho tak nečestně zabijou? Propíchnou v zaplivané hospodě, jen tak? Bez ničeho? Bez hráčova přičinění? Konec a ten finální běh byl směšný. Tohle opravdu tak nemělo skončit, ta hra si to nezasloužila. Příjde mi, jako by už ke konci nestíhali, měli několik cest, ale protože neměli čas, hned to usekli, tak aby neměli na co navázat. Prostě mělo to být tak, jak jsem napsal a krásně by se s dalším dílem přesunuli do Francouzské revoluce.

Ta by mne původně taky nebavila, ale tahle doba gentlemanů a paruk má neskutečné kouzlo! Ať ste v Londýně, Paříži, či Americe. Zbraně jsou naprostým a skvělým zážitkem. Kdo viděl tu super scénu z Patriota, kde měl Gibson rozestavěné muškety po lese a i věcy z Posledního Mohykána, bude chrochtat blahem.

Gameplay je opravdu vylepšen a je konečně zábavný. Ze začátku jsem nadával na nové ovládání, ale po čase se na to dá zvyknout a je to lepší a hlavně jednodušší. Jde vidět, že hra je hodně inspirována Uncharted 3 - rozpohybování postavy, zasekávání se o stromy/stěny, interakce(sahání) na ně během pohybu, soubojový systém a aktivní prostředí kolem (lahve, stoly, sudy), side mise pokladu cpt.Kidda a těch paralel je vskutku hodně.

Hra je hodně inovativní co se hlavních úkolů týče, už to není jen zabí toho, okraď. Konečně se našlo několik zajímavých nápadů k oživení gameplaye, který byl už p těch 3 stejných hrách děsně nudný a předvýdatelný. A ikdyž je tu hodně zábavných misí, žádná není opravdi "WOW" "kulervoucí" atd. Něco mohli svázat, zkoridornit a ZCODOVAT. Vedlejší mise už jsou na tom hůř, ve dvojce bylo asi víc možností, co vybrat. Ovšem nejpomlouvanější věcí - lodní bitvy se ukázala jako jedna z nejlepších věcí na hře. Nejenže to vypadá nádherně, ono se to vynikajícně hraje a je to skvělá zábava. Nejenže bojujete s loďmi, ale také s počasím, větry :), útesy a vlnami. Aquila je ale dosti malá, i tak chyběly souboje s opravdu velkými loděmi. Ta rozdělaná v přístavu mi připadala fakt větgší, tak 4patrová dělová sviňa! :D

Proto bych se nejraděj do Ameriky vrátitl o 100 let později k občanské válce v dalším díle. Opět nádherné a nervydrásající lodní bitvy, muškety, drsné podmínky boje, zajímavé prostředí a příroda.

ACIII je nádherný, příroda a zvířata tomu dodaly neskutečné kouzlo, zpracování na jedničku. Jen je hra dost bílá, takže ty bílé titulky jdou dost často špatně číst. Konečně je ve hře mlha! Krásně se vypařující, prší, hodně hustě, sněží, zima, sníh, fakt nádhera.

Jinak dost se nadává na začátek hry, že je to jeden velký tutoriál. Mě náhodou ten začátek přišel nejsilnější a nejlepší. Líbilo se mi, že ve hře není zpracována jen revoluce, ale taky dost zásadně 7miletá válka - tudíž Francouzsko-indiánská válka, o které jsem chtěl dost vědět po Posledním Mohykánovi. Čímž narážím natto, že jsem si absolutně vše četl, všechyn maily, události, postavy, lokace a fakt se bavil. Občas tam byly i dobré vtípky. Hra by měla být taky nejvíc zabugovaná v sérii. No já nevím, ale na první bug jsem narazil snad po 16ti hodinách. Viděl jsem hodně sandboxů a tohle bylo naprosto v normě. Jen se často propadal framerate a šlo to znát. Jízda na koni je taky o nervy. Kůň má potřebu se o vše zasekávat, takže v lese je to peklo. Nové růžice pro kontrakty a taky zbraně jsou zdlouhavé, nepřehledné a tak nějak to spíš zesložitěly než naopak. Navíc se to neustále načítá...

Největší problém bych tady viděl s ekonomikou. Nemáte vůbec prachy. Vylepšování lodi je nesmírně drahé v řádech 8-19 000 liber. Já neměl do 3/4 hry ani 10 000L, takže se nedalo nic kupovat, máte x milion možností vyrábět suroviny a předměty. Jenže já měl jen jednoho tesaře, jen jeden návod na sudy, jednoho assasína na osvobozování okolních regiónů a států. Je v tom neuvěřitelný chaos a bordel jak dělat to či ono, jak osvobozovat území Bostonu a NY, a proč tam není to nejdůležitější město? Filadelfie? Prostě věcy okolo jsou děsně zamtečné, nevysvětlené, vše mizí dřív, než se to stačí přečíst. Ono to sice působí mohutně, kolik máte možností, ale spíš to jen otravuje, zdržujel, tak jsem se na to vykvák a jel si svoje...

Klasicky se hra totálně vykašlala na Desmonda, což považuji za největší potenciál série, který v každém díle zabili, stejně jako tady. Tolik možností co dělat v přítomnosti a přitom to zase omezli na tupé přecházení z místa na místo a nic se ani nedozvíte. Ach jo, kdyby si jednou vytáhl Ubisoft hlavu z pr**le. O tom, že konec byl debilní v historické části jsem mluvil, ale to bylo zklamání...konec desmondovi části jen vyvrcholení debility a výsměchu :/. Prostě poslední hodina hry tam neměla být a byla by to skvělá hra. Jsem zvědav, kde naváží příště, když si to tak zasekali. Za 22:30h dohráno a když nekoukám na konec a trochu nelogické směřování příběhu v půli musím říct, že ACIII splnil co měl. Je dostatečně jiný, zasazený do výborného a zajímavého prostředí, má dobrý příběh a neskutečnou hudbu. Výborné podání se skvělými postavami a graficky a designově hodně oku lahodící. Krásně se to hraje a máte zkrátka pocit, že se tu opravdu udělal krok správným směrem. Pokud hru zasadí do podobného prostředí, budu se na nový díl těšit. Tohle se na pár much zkrátka povedlo a neváhal bych s koupí. Jak pro odpůrce, tak pro fanoušky.
+24 +30 −6