Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Fallout of Nevada

Fallout: Nevada

04.08.2017
85
7 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
free to play
Rozsah
totální konverze
Multiplayer
ne

Fallout of Nevada je podobně jako Fallout 1.5: Resurrection totální konverzí hry Fallout 2. Vývoj začal v roce 2009, a práce byly dokončeny (i s anglickým překladem) v srpnu rok 2017. Za projektem stojí ruské studio Nevada Band Studio.

Příběh předchází událostem z her Fallout a Fallout 2, ovšem nechybí nová mapa (devět nových lokací, a tři předělané), více jak stovka úkolů, 12 náhodných setkání (na mapě), spousta nových předmětů, ale i pro konverzi původní soundtrack (složený Alexeiem Trofimovovem) a vylepšený interface. Samozřejmostí je také, pro sérii specifický, humor.

Fallout of Nevada se odehrává, jak je zřejmé z názvu, ve státě Nevada. Vše začíná ve Vaultu 8, kde je Vyvolenému zadán úkol najít takzvaný "SoS" (The Set of outward Security), který by měl pomoci s budoucí ochranou Vaultů. Nicméně jak už to tak bývá, v pustině nepůjde vše podle plánů a vybraný hrdina si budu muset poradit s celou řadou překážek.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Fallout 2, který se i po letech těší velké oblibě, je vzhledem k originálnímu tématu (postapokalyptická budoucnost) a skvěle fungujícímu (game)designu častým „terčem“ modderských komunit. Tento nápad mělo i ruské uskupení Nevada Band Studio, které vytvořilo totální konverzi s názvem Fallout Nevada.

Jedná se o poměrně rozsáhlou modifikaci, která přináší výlet do mohavské pouště, a tedy měst jako jsou New Reno, Las Vegas, ale i vzdálenější Salt Lake City v sousedním Utahu. Na první pohled je patrné, že se lokacím dostalo dlouholeté péče při vývoji, protože nejde jen o shluk staveb, ale z estetického hlediska funkční urbánní řešení, kde je zřejmá hierarchie v rámci komunit. Obsah, který tvůrci do těchto prostorů vložili, nese známky typické fanouškovské tvorby (kolísavá kvalita, opakující se „nevyčerpatelné“ dialogy), nicméně jak vjem z psaného textu, tak i ze samotných questů, je pozitivní. Originální tvorba nijak nevybočuje ze zajetých kolejí, a je to jen k užitku. Hrdina je vyslán, aby našel určité technologické zařízení na ochranu Vaultů, a jak už to tak bývá, nepůjde to tak hladce, jak bylo zamýšleno.

Dystopická vize bezútěšné budoucnosti je tím, co dělá Fallout „falloutem“, a ani zde nejde o procházku rajskou zahradou. Naopak. Obtížnost je tradičně nadsazená, a minimálně z počátku je každé nebezpečnější přepadení na cestách konečnou. Fallout Nevada je ovšem RPG se vším všudy, takže si skoro vždy lze nalézt cestičku (doporučuji ovšem dávat nějaké ty body do „Science“), jak nástrahy hry obejít, případně se jim přizpůsobit. Mohavská poušť není fér, a proto nemůžete být ani vy. Osvobodíte otroky abyste je následně pro pár dolarů popravili? Otrávíte komunitě (přátelským banditům pro které pracujete) přísun vody, abyste z jejich ostatků mohli získat nějaké zbraně? Možností je mnoho, kvalitní výbavy málo. Určitým vrcholem Fallout Nevada jsou náhodná střetnutí, která v cynickém světě vzpamatovávajícího se z atomové anihilace působí jako záblesky z jiného světa. A to i díky nejzajímavějšímu hudebnímu podkresu, který ve hře jinak propojuje originální tvorbu, tak i dobře známé melodie Marka Morgana.

Rozsah Fallout Nevada je v řádu desítek hodin, nicméně záleží, jaké úkoly, a hlavně pro koho, budete brát. Další průchody jsou určitě možné, ale vzhledem k tomu, kolik totálních konverzí vzniká (Olympus 2077, Fallout: Sonora a další), je spíše otázkou, zda nevyzkoušet je. Fallout Nevada ale určitě stojí za vyzkoušení, a ačkoliv mu ke konci dochází dech (jak kvůli odbytějšímu anglickému překladu, dle informací hráčů, tak i dle více bugům – například zmizení Vault City z mapy), tak jsem ho poslední dny hrál dlouhé hodiny a vlastně se stále výborně bavil. Už se těším na další počin autorů.

Pro: obsah, úkoly, hratelnost, nové prvky

Proti: opakující se motivy, plně nevyužitá mapa, bugy

+34
  • PC 80
Když jsem hledal nějaký dobrý mod, který by mě prodloužil New Vegas, narazil jsem místo toho tady na databázi na Fallout of Nevada, modifikaci druhého dílu o které jsem v životě neslyšel. A je to zvláštní, protože o Fallout Ressurection se mluvilo svého času hodně, dočkalo se recenzí na bonuswebu či tiscali a o Nevadě nikde ani zmínka. Nejspíše proto, že Ressurection se kterým budu nejvíce srovnávat je český, kdežto Nevada je ruská.

Překonal jsem svůj odpor k rusákům a pustil se do toho a rozhodně nelituji. Fallout of Nevada je naprosto špičková předělávka druhého dílu, podobně jako Ressurection je to samostatná hra, jen na rozdíl od české modifikace mnohem větší. A také o něco lepší. Nenarazíte tu na zmar, rozvrat a depresi, podobně jako v druhém Fallout můžete pomáhat a měnit osudy lidí i osad k lepšímu. Je tu mnohem více lokací a hra je mnohem delší.

Předpokládám, že každý, kdo by si hru chtěl zkusit hrál Fallout 2, takže nebudu zdržovat popisem jak se to hraje. Hraje se to stejně jako dvojka se všemi skilly, perky, dovednostmi a zbraněmi. Novinek je tu jen pár, tvůrci se evidentně kromě dvojky shlédli i v New Vegas, takže tu můžete o ohně míchat léky (později na to dostanete vlastní varnu), u pracovního stolu sestavovat vybavení a vyrábět si vlastní munici. Klidně bych se bez toho obešel, ale kupodivu to původního izomerického světa Falloutů zapadá bez problémů.

Novinkou není ani auto, které získáte hodně pozdě ve hře a za naprosto šílené peníze. Ovšem tady si tvůrci dali záležet, omlácenou dodávku můžete asi na 10 místech vylepšit a to nejen vlastnostmi (rychlost, velikost kufru), ale i vizuálně. Takže se dočkáte krásného nátěru a dvou verzí vylepšené nákladového prostoru. Paráda!

Samotnou hru odpálí asi neznámější hitovka Louise Armostronga What a Wonderful World a flashback pár po válce z Vault City. Pak se děj posouvá pár desítek let dopředu. Jste občanem Vault City se ztrátou paměti a jste vysláni na hon za zlodějem, který ukradl důležitou součástku. Taková Falloutí klasika a asi největší moje největší výtka. Hlavní příběh se objeví na začátku, pak pár mysteriozních náznaků a až v poslední lokaci odhalíte tajemství součástky, své minulosti i experimentů ve Vault City. Neříkám, že byl úplně zlý, ale místy až trošku moc ujetý prezidentova hlava v nádrži s panenkou a konec je dost rychle splácaný a useklý.

Zbytek je ovšem parádní. Hra začíná v roce 2141, tedy 100 let před událostmi ve Fallout 2 a cca 140 let před New Vegas. Takže tvůrci sice zrecyklovali pár lokací, ale zase je parádní se podívat, jak to v těch lokacích vypadalo předtím. Ve Vault City ještě nejsou otroci ani prezidentka, Gecko je jen opuštěná elektrárna plná gekonů (překvapivě), New Reno je stále mafiánské město, ale s úplně jinými rodinami, kde známá jména teprve vystrkují růžky. NCR neexistuje a New Vegas je stále ještě Las Vegas bez sekuritronů či velkých kasin, zato s gangem Králů na pozadí.

Během putování jsem narazil na cca 15 velkých lokací. Jsou tu čistě bojové místa (třeba Oblast 51), ale prim hrají osady tak to má být. A nechybí vůbec nic. Městečko se dvěma rozhádanými vůdci, malá komunita bojující o přežití jejíž osud jsem ve zdánlivě dobrém questu zpečetil (a začal otroctví ve Vault City), domorodá vesnička se základnou nájezdníků, otrokáři, důlní městečko a tři naprosto monumentální velkoměsta, kde jsem každé procházel skoro celý den. Kromě New Rena a Las Vegas ještě Salt Lake City. Každé z těchto měst má spoustu čtvrtí a přehršle úkolů.

Questy, postavy a jejich osudy v tom hra naprosto exceluje. V každé lokaci jsou spousta věcí, kterých si nemusíte ani všimnout. Různé opravy, léčení, drobné lidské osudy, pomoc chudým, dětem, potřebným, pomoc jednotlivým podnikům. A samozřejmě nechybí velké questy. V New Reno jsou dva velcí mafiáni, dva menší a jeden nezávislý a musíte pečlivě volit co pro koho splníte. V Salt Lake City je zase třeba továrna na Nuka Colu a s troškou šikovnosti můžete získat licenci a zařídit si vlastní distribuci. V Las Vegas je zas monumentální kriminální případ, kdy spojujete jednotlivé události a získáváte důkazy, aby jste vyšetřili kdo, proč a jak městu škodí.

Je to zkrátka parádní, tohle zkoumání, průzkum a pomáhání a řešení věcí mě strhlo jako původní Fallout 2. Vyplatí se pěstovat si vědu, mluvení, léčení a opravování, to jsou naprosté základy pro řešení spousty malých questů.

Co dále? Nechybí náhodné lokace, včetně jedné s nekonečně mravenci, kde můžete grindovat. Jsou tu drobné odkazy na věci budoucí. Hratelnost je zpočátku fakt tuhá, nedostatek peněz, nábojů, lepších zbraní či brnění. To se postupně vyřeší, ale třeba energozbroj získáte až skoro na konci ze spousty součástek a běda jak některou nenajdete nebo prodáte. Což je trošku škoda. Až do konce hry pak trvá nedostatek radawayů a stimpaků, hlavně ze začátku jsem utíkal léčit se do domácí lokace a sbíral poctivě kytky a injekce, abych si uvařil stimpaky do zásob. Bojů tu naštěstí zas tak moc není a spoustu bojových situací můžete vyřešit i jinak.

Trošku zarmzí i mírně useklé konce jednotlivých lokací, třeba o Vault City se člověk moc nedoví, některé nejsou zmíněny vůbec a u jiných přes veškerou snahu se dobrého konce nedočkáte.

Bugy se mě celkem vyhýbaly, pokud se zaseknete na internetu je jeden slušný anglický návod, takže pokud milujete Fallout 1-2, Resurrection už máte dohrané taky několikrát, tak Fallout Nevada stojí rozhodně za zahrání.
+24
  • PC 95
Tohle bude zase jednou nadšený komentář… ale když já si nemůžu pomoct, protože Fallout Nevada jsem si užil téměř stejně, jako původní Fallout 2.

Naprosto jsem nečekal, že by mě to tak moc odpálilo. Hrál jsem do té doby zatím jen Olympus 2277 a ten byl fajn, ale přišel mi takový nedotažený, nepromyšlený, trochu nemastný neslaný (ale jen trochu – užil jsem si ho taky a dohrál jsem ho).

Fallout Nevada mě ale naprosto vcucl a já se zase jednou opravdu těšil, až budu mít v pátek večer část si na pár hodin zahrát. Příběh je docela zajímavý, odehrává se v době, kdy je Vault City ještě v plenkách. Hráč je stejně jako v prvním díle vyslán najít důležitou ukradenou součástku z vaultu… aby se pak vypuštěn do nehostinné pustiny klasicky věnoval všemu možnému, jenom ne hledání té součástky (díky bohům za to, že zde není žádný časový limit).

Ale že je čemu se věnovat! Máme zde spoustu (jakože fakt spoustu) drobných lokací a tři větší města. Prozkoumávat je byla zase jednou čirá radost – spoustu menších úkolů můžete snadno přehlédnout, protože vás třeba nenapadne, že si s dotyčnou postavou můžete promluvit. Tu se můžete snažit vyléčit člověka s migrénami, támhle můžete opravit pouliční lampu (což vám nikdo nezadá) a jinde třeba namasírovat unaveného zápasníka (teda pokud jste charismatická žena).

Je. Toho. Mrtě. Moc.

Jenom v New Renu jsem se dlouho nemohl zorientovat, přišlo mi rozdělené na části docela nelogicky.

Úkolů je tu zkrátka požehnaně a u většiny jsem chrochtal blahem. Často je můžete řešit různými způsoby, plížení je tu mnohem užitečnější (vzhledem ke klasicky přestřelené obtížnosti, ale o tom později), věda a řeč je samozřejmě nezbytnost… prostě paráda. Navíc když se jednou lokací proplížíte bez toho, aby vás nepřátelé spatřili, dostanete bonusové zkušenosti a bonus +2 k plížení!

A třeba mega-úkol v Las Vegas, ve kterém se snažíte zjistit, kdo zásobuje město drogami, mi přišel naprosto úžasný (taky je za něj 10 000 zkušeností a 20 000 peněz). Občas jsem se nemohl hnout z místa, nevěděl jsem jak dál, tak jsem se zdekoval jinam, vylepšil si dovednosti a rázem jsem se mohl zase posunout. „Skillchecků“ je ve hře hodně a občas potřebujete i patřičnou úroveň, aby se s vámi některé postavy bavily, případně vhodný karmický titul, zkrátka jako ve starých dobrých Falloutech.

Auto máte k dispozici také, ale za naprosto nehorázné peníze. Já jsem se na něj nakonec vykašlal a místo něj jsem využíval zamykatelné skříně, které jsou k dispozici v každém větším městě. Po jejich odemčení formou jednoduché hádanky do nich můžete ukládat předměty a mít je tak z kapacitních důvodů hezky na jednom místě.

Co mě hodně překvapilo je, že se autorům do hry podařilo přidat novou grafiku, např. nové nepřátele (obří tarantule, menší překvapení v podobě třech minibossů atd.) Dále je tu spousta nových zbraní, zbrojí, perků, titulů (např. detektiv, otevírač sejfů, infekce), vylepšitelný detektor kovů… Za to opravdu palec nahoru!

Energozbroj samozřejmě můžete získat až docela pozdě, protože k jejímu sestavení budete potřebovat spoustu součástek, které najdete v lokacích s docela tuhými nepřáteli. Trochu mě zamrzelo, že si v žádném obchodě nemůžete pořídit bojovou zbroj (combat armor). Můžete ji myslím jenom najít. Já takhle chodil většinu času v kovové zbroji, až ke konci jsem přesedlal na energozbroj. A řeknu vám, ani s energozbrojí nejste neporazitelní jako v předchozích dílech… nepřátelé jsou tuzí, mají hodně „hitpointů“, na konci tahu se schovávají z dostřelu (!) a berou zbraně a stimpaky z mrtvol (!!). Navíc má většina vnímání a hbitost tak na 20, protože jinak si nedovedu vysvětlit, že do mě průměrný bandita na začátku souboje 3x – 4x vystřelí a ještě mi zaleze za překážku. Takže když se takhle sejdou třeba 4, tak vám i v energozbroji bez větších problémů sežerou třeba 60 HP za kolo. True story.

Naštěstí je hra (jak už jsem psal) docela rozsáhlá, takže jsem na konci měl 22. úroveň (a to už jsem určitě některé úkoly přehlédl nebo na ně zapomněl atd.) s perkem sniper, který mi souboje samozřejmě výrazně ulehčil.

Hlavní dějovou linku většinu hry moc necítíte a konec mi přišel šitý horkou jehlou… a je škoda, že o finálním záporákovi se toho moc nedozvíme – stačily by třeba nějaké holodisky. Na druhou stranu je ale fajn se podívat na začátky „Enclave“ a na to, jaký účel měl vault ve Vault City. Já osobně jsem čekal, že bude ve hře hrát velkou roli Master (když už je tam prolog s Richardem Grayem), ale nakonec jsem byl příjemně překvapený, že tomu tak nebylo a autoři si vymysleli něco trošku vlastního.

Na rozdíl od Fallout 1.5 není Fallout Nevada přehnaně depresivní, byť tedy některé lokality asi nemohou mít dobrý konec (vyvraždím nájezdníky – primitivní kmen povraždí jiní nájezdníci; nevyvraždím nájezdníky – kmen se přestěhuje a už o nich nikdo nikdy neslyší).

Jako jediný opravdový zápor tak vidím anglický překlad, který je občas odfláklý/úsměvný: „My bros are just around the corner so stop it immeadetely, you.“ Na druhou stranu zmiňovaný Olympus 2277 na tom byl v tomhle směru o poznání hůř.

Zkrátka a dobře, jestli chcete nový příběh ze hry, která bude svým „duchem“ věrná Falloutu 2, na nic nečekejte, stahujte, instalujte, hrajte a užívejte. 

Herní výzva 2022 - Svaz spokojeného hraní (SC)
+20
  • PC 85
První dva Fallouty jsou pro mě jedny z nejlepších her vůbec, česká modifikace Fallout 1.5: Resurrection se také povedla. Když jsem se dozvěděl o další kompletní modifikaci, musel jsem ji dříve nebo později taky zkusit.

A první pocity z hraní byly trošku zmatené, pobíhal jsem po Vault City a nevěděl přesně co dělat. Chvíli mi trvalo, než mi došlo, že mám postupně používat holodisk na příslušné "monitory" a že musím použít nalezenou ulomenou dopravní značku a tažné lano, abych se dostal k jinak nepřístupné oblasti. Díky tomu jsem pochopil, že zde bude dost nových předmětů a že některé z nich bude možné používat na jiné věci častěji, než jsem byl zvyklý u původních her.

A těch předmětů je celkem slušné množství, plus je zde možnost vlastního vylepšování zbraní na ponku nebo třeba výroby nábojů a léčiv. I proto zde má cenu hromadit velkou spoustu nejrůznějšího haraburdí, co se dá po různu najít. Další zajímavou novinkou je i detektor kovu, kdy se dá na spoustě míst najít nějaký malý "poklad" v podobě drobných předmětů.

Příběh hlavní dějové linky mi přišel trošku zmatený a nevýrazný, včetně podivných plot twistů, kdy Jay Kukish hráče uvězní a přitom mu všechno začne vysvětlovat a pak celá ta věc s únosem správce. Samotný závěr mi pak přišel malinko odfláknutý. Úkoly v ostatních lokacích a lokace samotné jsou naopak propracované fakt dobře. Přišlo mi, že i v malých jedno-obrazovkových lokacích jsem se zdržel déle, než v některých větších městech v původních hrách. Těch úkolů a toho co dělat tu je požehnaně. A co teprve ve velkých městech, kde je těch úkolů velká hromada. A to věřím, že s jinou postavou a s jinými rozhodnutími je možné plnit i jiné úkoly, pro mě v danou chvíli nedostupné. Co se dialogů týče, přišla mi hra celkem ukecaná, určitě více než u Resurrectionu.

Asi nejvíce mě bavila první třetina hry, kdy jsem měl nouzi o náboje a léky. Rozhodl jsem se proto specializovat hlavně na boj beze zbraně a používat boxer, se kterým jsem si vystačil slušnou dobu. Z lokací se mi asi nejvíce líbilo v New Renu. Jak jsem do něj poprvé vešel a procházel se po té spoustě jeho částí, tak jsem se celkem lekl, když jsem viděl ty vícepatrové budovy. No naštěstí nejsou všechna patra dostupná, jinak bych tam bloudil ještě dnes. Jen škoda, že to město na rozdíl od Vault City nemá moc podobností s jeho podobou v druhém Falloutu. Pochybuji, že by obyvatelé město zbourali a postavili znovu. Nebo zde snad navštěvuji jinou část velkého města, která je ve dvojce už vybydlená? Plus má Reno trochu nedořešené přechody mezi lokacemi, kdy jsem se přes zelený okraj dostal na místo, odkud nebylo možné se přes další zelený okraj ihned vrátit zpět a nebo tam byl naopak jen okraj hnědý.

Zhruba v polovině hry je možné si opět pořídit auto, ale tentokrát za celkem velkou sumu peněz. Ještěže jsem ve Falloutech zvyklý si syslit peníze. Bonusem však může být i množství upgradů, které lze pro auto pořídit. Asi nejužitečnější byl pro mě větší zavazadlový prostor, protože těch krámu, kterých jsem se nechtěl vzdát, jsem měl po čase opravdu hodně.

Oproti původním hrám se mi nepodařilo k sobě naverbovat žádného stálého společníka. Nevím jestli je to vlastnost nebo jestli jsem měl prostě jen smůlu, ale dost mě to štvalo, protože jsem tak musel nechávat nějaké věci v různých městech a v případě potřeby se pro ně vracet.

Pak mi přišlo, že jsem narazil na docela slušné množství speciálních náhodných setkání. A to aniž bych měl pro to speciální schopnosti. Bohužel jsem ale často úplně nepochopil jejich význam nebo na co dané situace odkazují. Nejvíc se mi ale líbilo, když jsem narazil na stopaře, který potřeboval hodit do Las Vegas.

Určitě ještě musím zmínit vylepšené souboje. Ne, že by se oproti původním hrám nějak měnily mechanismy. Mám na mysli především AI nepřátel, kteří se zde na konci svého tahu snaží dostat za nějakou překážku, abych na ně nemohl z dálky střílet. Souboje mi tak přišly kvůli tomu o něco obtížnější.

Celkem potěší, že se modeři pokusili i o "mluvicí hlavy" v rozhovorech. Ty sice ve skutečnosti nemluví, ale jejich vzhled pomáhá si utvořit představu o tom, jak dané postavy podle tvůrců vypadají. 

Hraním tohoto modu jsem se opravdu slušně bavil. S chutí jsem se ponořil do skvělé atmosféry, která mi dobře připomněla časy, kdy jsem hrál původní dva Fallouty poprvé. Plus si myslím, že jsem ve hře strávil více času než při prvním hraní jedničky. Nevadu tak můžu zcela určitě doporučit. Sám se těším, až bude přeložen do angličtiny další projekt od stejných autorů jménem Fallout Sonora.
+16