Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

For Honor

71
35 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 3rd person akce *
akce > bojová
online > online akce
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
14.02.2017 PCPS4XOne
Vývojáři:
Ubisoft Montreal, Ubisoft Quebec (sekundární)
Oficiální stránky:
http://forhonor.ubisoft.com/game/en-GB/home/
Po velké kataklyzmatické katastrofě, která změnila svět k nepoznání, musí lidé různých vyznání a tradic hledat nový domov. Ten najdou ve vzdálené zemi, kterou však již okupují jiní lidé a musí tak zde bojovat o holé přežití. O tisíc let později se však situace trochu ustálí a o důležité prostředky a zdroje zde válčí už jen tři frakce. Vikingové, rytíři a samurajové.

Jedná se o akční 3D rubačku odehrávající se v alternativním vesmíru. Ačkoliv má hra singleplayer, ve kterém se sami nebo v Co-Opu ujmete role jednotlivých hrdinů všech tří frakcí se kterými budete prožívat jejich příběhy, největší síla hry tkví především v multiplayeru. Tam nás čekají klasické PvP mody, ať už obrana opevnění před útočníky, přetahování o body, nebo mod Dominion, ve kterém musíte zlomit morálku nepřátelské armády. Po bojišti se totiž nepohybují jen živí hráči, ale i počítačem řízení vojáci.

Jakmile však narazíte na živého hráče, můžete vstoupit do duelového režimu. V tom ale nevyhrajete hektickým mačkáním kláves. V bojovém systému Art of Battle je totiž třeba dávat pozor na postavení vás a vašeho protivníka. Vy, stejně jako ostatní hráči, můžete útočit a bránit ze tří směrů. Pokud provedete útok na stranu, kterou nepřítel zrovna brání, útok se automaticky vykryje. Je proto nutné nepřítele mást častou změnou postoje nebo různými fintami. Tvůrci také slibují, že hra bude brát v potaz i druh a váhu zbraní, nebo okolní prostředí.

Samotné frakce, stejně jako jejich hrdinové, pak nabídnou mírně odlišný herní zážitek. Vikingové jsou známí nájezdníci a jejich styl je spíše ofenzivní, rytíři se spoléhají na opatrný postup a přesné rány a samurajové se soustředí především na rychlost. Tvůrci tak chtějí docílit toho, že každá frakce bude něčím zvláštní a nebude se jednat jen o přeskinované protivníky. Nebude chybět ani customizace jednotlivých hrdinů a jejich vybavení.


Poslední diskuzní příspěvek

Nevím proč na mě vykouklo tohle video https://www.youtube.com/watch?v=CCK1h48Pk6g ale je fajn. Ukazuje to pohyby z nového čínského DLC. Docela…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 55
For Honor je v portfóliu současných ubisoftích her poměrně zajímavý a skromně vyhlížející titul. Ve smršti ohromných open-worldových kolosů jde o žánrově velmi odlišný kousek, který přináší nové herní mechaniky a na první pohled vypadá jako něco, co by mohlo mít šanci zaujmout něčím originálním. Ale věřte, že For Honor je všechno, jen ne skromný...

For Honor na mě působí jako prototyp potenciálně velmi zajímavého titulu, kterému však zoufale chybí obsah a v této podobě je vydaný především pro hamty hamty účely. Jelikož jsem člověk, který ve hrách hledá především single-playerový zážitek, vrhnul jsem se rovnou příběhový mód. Na první pohled plnohodnotná kampaň plná pěkných animací se záhy mění na rychlokvašku, kde příběhové mise působí spíš jako arény s boty a pár aktivními místy a s předělovými animačkami, ač na pohled pěknými, které jim ve studiu genericky vyjel nejspíš nějaký automat. Tak mdlý příběh a nicneříkající rádoby vážné kecy jsem snad u hry podobného typu ještě neviděl. Je to škoda, protože dějové pozadí představuje jakousi alternativní historii, kde na Zemi proběhla blíže neurčitá kataklyzmatická událost, která změnila podmínky na planetě a donutila tři frakce - rytíře, vikingy a samuraje - bojovat o společné území.

Hra cílí především na multiplayer, avšak kampaň má být jakýmsi prequelem a vysvětlovat události, které k válce frakcí vedly. Problém je, že kampaň nevysvětluje prakticky nic a jak dějově tak náplní je plytká až běda a nepomáhá tomu ani možnost kooperace. Ta totiž nefunguje nijak slavně a proto jsme s parťákem nakonec hráli raději odděleně. Čekat od multiplayerové hry kvalitní kampaň, kterou stejně bude málokdo hrát, je možná bláhové, ale když už se rozhodli ji do hry dát, tak bych beztak od tříáčkového studia čekal méně trapný výsledek.

Problém ale je, že on vlastně ani ten multiplayer není žádná sláva. Rubání se navzájem v duelech velmi rychle omrzí, mód brawl zase není kdovíjak vyvážený, protože onu "čest" aby u hráčů člověk pohledal. Poslední a nejspíš ten nejvíc hlavní mód je "válka frakcí," tedy jakési multiplayerové tažení, kde se hráči přetahují o území. Osobně jsem tenhle mód jen vyzkoušel a krom přetahování se o body na mapě jde o nemlich to samé v bledě modrém. A víc toho hra nenabízí, což je o to smutnější, když je For Honor vyloženě natřískaný velmi drahými mikrotransakcemi a season passy (navíc srandovně rozdělenými na každý rok), které se tváří jako podpora budoucího obsahu. Jenže koho zajímají lootboxy, zbytečné skiny na všechno možné a předražené season passy, když v té hře vlastně není pořádně co dělat a omrzí po pár hodinách?

Je to škoda, protože core hratelnost je dost chytlavá a zejména v duelech musí hráč alespoň tušit, proti jaké postavě bojuje a jak nad ní takticky vyzrát. Každá hra trvá pár minut a osobně jsem v lobby a při loadingu strávil daleko víc času, než při samotném hraní. Nehledě na časté vykopávání hráčů ze hry, které spolehlivě zničí každý zápas. Ne, For Honor není hra, ale vojebávka smrdící P2W mechanikami cílící především na tahání peněz z hráče. Na vyzkoušení zadarmo asi ok, ale koupit tohle v době vydání za plnou cenu, tak jsem regulérně nasranej.

Pro: core hratelnost a výborně zpracovaný pocit hmotnosti u zbraní, grafika a ozvučení, animace po vizuální stránce, dějové pozadí

Proti: obsahově naprosto bídné; trapná kampaň, která moc nefunguje ani jako tutoriál; writing, úchylně předražené mikrotransakce, časté vykopávání ze hry

+19
  • PC 75
No tak co říci k novému přírůstku do rodiny her od Ubisoftu? Je to rozhodně něco nad čím je alespoň myšlenka skvělé hry. Myšlenka hry u které více než jen o hrubé středověké mlácení do oponenta jde o přemýšlení a taktizování a hlavně přizpůsobení se hernímu stylu protihráče. Rovnou prozradím že to se nad míru povedlo takže horší známku než 60% už si to v tuto chvíli odnést nemůže.

Hra je právě skvělá ve svém jádru. V duelech 1v1 jde právě jen o vaši taktiku. Postavy jsou v celku dobře vyvážené takže se vám nemůže stát (snad tedy kromě podlého shození ze srázu) že byste výhru protivníkovi přímo vyčítali. Taky je tu skvělé to napětí ze zápasu proti stejně dobrému hráči, když už je to na výhry 2x2 a váš další špatný tah pro vás může znamenat konec, či to že tu pozor musíte dávat až do poslední sekundy hry. Stalo se mi že jsem s Wardenem takto hrál proti Nobushi a o výsledku měl rozhodnout už poslední útok, ten se povedl Nobushi a já dostal bleed který už by mě dorazil, protivník přestal dávat pozor a já mu silným útokem sebral zbytek životů a díky popravě se mi kus HP vrátilo.

Podobné je to i u soubojů 2v2 ve kterých se musíte spoléhat i na svého spoluhráče. Toto se většinou podaří taky, dokonce i spousta hráčů dokáže číst a pochopili že si koupili hru, ve které jde o čestný souboj a je skvělé vidět jak poctivě počkají a dají si to pěkně na féra.

Dominion tu je taky zajímaví, sice už v něm není vidět taková preciznost, ale přeci jen už to má být řežba a ne to tancování v duelu. Mapy jsou na to dobře dělané . U každé jsem se bavil a ten pocit když toho roztomilého miniona co do vás tím svým mečem píchá jak párátkem srazíte ladně ale tvrdě k zemi...hmm...to je lahoda.

Pak je tu ještě mod Bitka. Upřímně ten už mě nějak nezaujal. Dalo by se to hodně jednoduše a trochu nepřesně shrnou jako Potička (2v2) ale ve čtyřech. Navíc mě hra v tomhle modu často spadne nebo mě vůbec nepřipojí.

No a už se dostáváme k záporům. Takže i když je hra v jádru skvělá tak... no...co vlastně dál? Tahle hra je takovej Linux, no prostě jen jádro. Sice krásné jádro, no ale za cenu AAA hry bych očekával něco víc. Očekával bych třeba nápaditější příběhovou kampaň a ne jen špatně pojmenovanej tutoriál (Vážně se mi nelíbí to že si studia do hry plácnou příběhovku, jen aby mohli říct že tam je). Očekával bych tu i víc těch krásných map. Očekával bych alespoň ještě dva nebo při nejhorším alespoň jeden nápaditý herní mod. Je škoda že hra s tak velkým potenciálem, ho nevyužívá na plno. Dojem z krásy kazí i klasický Udon´tPlay, nebo to že vám hra krásně dokáže přetrhnout niť když vám v bitvě najednou na několik sekund zastaví hru jen kvůli tomu že to zas někoho vyhodilo, nebo ještě líp když to vyhodí vás, nejlépe těsně před ukončením hry. Taky je škoda toho že matchmaking nefunguje vždy tak jak by měl, ne zřídka se my stávalo že v dominionu jsem buďto extrémně prohrávali či naopak extrémně vyhrávali. To se stávalo i v jiných modech ale v tomhle to bylo nejvíc znatelné. Třešničkou na dortu jsou mikrotransakce a drahý season pass který vám ani nic moc nenabízí. Navíc season pass je jen na první rok, takže můžeme asi očekávat i druhý za stejnou cenu :)

Nakonec musím ale říct, že tato hra je velice zábavná a svou pozornost si zaslouží. Ty duely jsou vážně dobré. Je to něco co se zas tak nevidí. No ale za tu cenu plus to co si Ubisoft umanul mi to nepřijde výhodné. PS: Já hru kupoval od kamaráda co měl klíč navíc za 1000kč. Myslím si že to je tak optimální cena za tuto hru.

Pro: Duely,Optimalizace,Hrdinové,Prostředí,hratelnost,Čest

Proti: Matchmaking, Kampaň/Tutorial, Ubisoft, málo obsahu, mikrotransakce

+12
  • PC 70
Vzhledem k tomu, že For Honor byl několikrát zadarmo v základní edici, tak jsem se do něj pustil i já. Z počátku jsem byl rád, že dostanu AAA hru zadarmo a tiše jsem litoval všechny, kteří v době vydání zaplatili za hru plnou pálku. Otřesná představa.
Jak už zmínili ostatní. For Honor operuje se skvělým nápadem, ale ten nápad není přímo ze stáje Ubisoftu. Pokud si dobře pamatuji, tak jako první se se stejnou mechanikou vytasilo Chivalry. V podstatě je to tedy Chivalry s obrovským budgetem od AAA studia. To ale určitě nenapadlo jen mě. Šel bych ale sám proti sobě, kdybych tvrdil, že mě souboje ve For Honor nebaví. Už v Chivalry tento způsob boje působil groteskně legračně. A když jsme u té grotesknosti, tak pojďme na kampaň.
Je to blbý. To víme všichni. Není třeba nic skrývat. Nemohu se ubránit dojmu, že kampaň ve For Honor působí jako prefabrikát ostatních Ubisoftích her. Ten příběh je totiž prázdný, jako třináctiletá blondýna s Gucci kabelkou a makeupem. Co je horší, tak se bere šíleně vážně. Sem tam se prohodí drsňácká hláška, která působí v tom všem jako pěst na oko. Pěkně to autoři dokrmí tichem, takže hláška se pěkně rozlívá ve Vašem cringe výrazu. Takových chvilek je naštěstí málo. Celá krátká (díky bohu!) kampaň tedy působí jen jako ("překvapivě") utahaný tutorial. Proč? To vážně světová firma nedokáže sehnat talentované scénáristy? A když nedokáže sehnat, tak proč tam vůbec tu kampaň dávají? Nějaký ten základní tutorial hra obsahuje už ve výcvikové části. Tahle zbytečná obsahová vata už mi začíná lézt krkem. Kromě oceli totiž z kampaně neodejdete s pozitivním pocitem. Tím se dostáváme k mikrotransakcím (tu tu tuuuuuuuu!).
Teď byla několikrát hra zadarmo, ale v době vydání jste vyplázli 60e a zjistili, že For Honor má mikrotransakce. Nutno dodat, že ty částky, které si přejí dostávat, nejsou vůbec malé. Tohle se prostě k AAA hře nehodí. Vzhledem k tomu, co vlastně mikrotransakce nabízí (měnu a balíčky hrdinů + samozřejmě variace lootboxů), si přeci nemohou účtovat takovou částku za hru a ještě ji vydávat v tolika edicích. To je přeci totálně na hlavu. Ano, dá se to vygrindit, ale tím samozřejmě hra ztratí dech a z bojového systému se stane jen nezáživné UHO (pozn. univerzální hnědá omáčka). K dispozici tak ze startu máte z každé frakce jednoho bojovníka. Ostatní si můžete koupit za pracně získanou ocel. Všichni už asi slyšeli o tom, jak dlouho potrvá získat patřičnou měnu, takže se k tomu asi není třeba vyjadřovat. Chápu, že cílem hráče by nemělo být odemknout vše. Průser je, že Vám jsou to měny neustále předhazovány skrz rozkazy, které fungují jako hlavní zdroj oceli a zkušeností. Za všechno dostáváte ocel a zkušenosti. Se zkušenostmi je to ok, ale oceli dostáváte tak malé množství, že herní ekonomika působí jako kurz koruny proti yenu. Kdyby se tedy zrušila měna oceli, všechny postavy se odemknuli a vy jste jen sbírali zkušenosti a vybavení, tak se upřímně hovno stane.
Stěžejní bod je multiplayer. To víme všichni. Je zarážející, že si tak velké studio nedokáže pohlídat chod serverů. Častokrát se Vám hra odpojí a to fakt není fajn pocit, protože za odpojení ze hry nedostanete absolutně nic. Tedy kromě frustrace. U té frustrace bych rád ještě zůstal. Mód nadvlády je klasické zabírání bodů, ale funguje to tak, že parta přiběhne na jeden bod a rozseká v přesile nějakého cápka. Kdo se nedrží s ostatními, tak dostane velmi nepříjemnou čočku. Což je samozřejmě frustrující, ale logické. To však neomlouvá to, že hra s tím nic nedělá. Nijak Vás netrestá, když sesázíte ve čtyřech jednoho cápka. Prej For Honor...
Tudíž nám zbývá duelový mód. Ten funguje vlastně skvěle. Záleží na hráčových schopnostech a hlavně reflexech. Tam se ukáže, jak jste dobří. To tu už ale skvěle popsal Témos. Není třeba se dál vyjadřovat.
Jak bych to shrnul? Nestojí to Váš čas ani peníze.

Pro: duely, soubojový systém, grafika, optimalizace (opravená), úprava hrdinů

Proti: boj proti více hráčům, nestabilní servery, výplňový obsah, mikrotransakce, příliš patrná snaha o nefér vydělávání na hráčích

+8