Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

For Honor

  • PC 50
For Honor je v portfóliu současných ubisoftích her poměrně zajímavý a skromně vyhlížející titul. Ve smršti ohromných open-worldových kolosů jde o žánrově velmi odlišný kousek, který přináší nové herní mechaniky a na první pohled vypadá jako něco, co by mohlo mít šanci zaujmout něčím originálním. Ale věřte, že For Honor je všechno, jen ne skromný...

For Honor na mě působí jako prototyp potenciálně velmi zajímavého titulu, kterému však zoufale chybí obsah a v této podobě je vydaný především pro hamty hamty účely. Jelikož jsem člověk, který ve hrách hledá především single-playerový zážitek, vrhnul jsem se rovnou příběhový mód. Na první pohled plnohodnotná kampaň plná pěkných animací se záhy mění na rychlokvašku, kde příběhové mise působí spíš jako arény s boty a pár aktivními místy a s předělovými animačkami, ač na pohled pěknými, které jim ve studiu genericky vyjel nejspíš nějaký automat. Tak mdlý příběh a nicneříkající rádoby vážné kecy jsem snad u hry podobného typu ještě neviděl. Je to škoda, protože dějové pozadí představuje jakousi alternativní historii, kde na Zemi proběhla blíže neurčitá kataklyzmatická událost, která změnila podmínky na planetě a donutila tři frakce - rytíře, vikingy a samuraje - bojovat o společné území.

Hra cílí především na multiplayer, avšak kampaň má být jakýmsi prequelem a vysvětlovat události, které k válce frakcí vedly. Problém je, že kampaň nevysvětluje prakticky nic a jak dějově tak náplní je plytká až běda a nepomáhá tomu ani možnost kooperace. Ta totiž nefunguje nijak slavně a proto jsme s parťákem nakonec hráli raději odděleně. Čekat od multiplayerové hry kvalitní kampaň, kterou stejně bude málokdo hrát, je možná bláhové, ale když už se rozhodli ji do hry dát, tak bych beztak od tříáčkového studia čekal méně trapný výsledek.

Problém ale je, že on vlastně ani ten multiplayer není žádná sláva. Rubání se navzájem v duelech velmi rychle omrzí, mód brawl zase není kdovíjak vyvážený, protože onu "čest" aby u hráčů člověk pohledal. Poslední a nejspíš ten nejvíc hlavní mód je "válka frakcí," tedy jakési multiplayerové tažení, kde se hráči přetahují o území. Osobně jsem tenhle mód jen vyzkoušel a krom přetahování se o body na mapě jde o nemlich to samé v bledě modrém. A víc toho hra nenabízí, což je o to smutnější, když je For Honor vyloženě natřískaný velmi drahými mikrotransakcemi a season passy (navíc srandovně rozdělenými na každý rok), které se tváří jako podpora budoucího obsahu. Jenže koho zajímají lootboxy, zbytečné skiny na všechno možné a předražené season passy, když v té hře vlastně není pořádně co dělat a omrzí po pár hodinách?

Je to škoda, protože core hratelnost je dost chytlavá a zejména v duelech musí hráč alespoň tušit, proti jaké postavě bojuje a jak nad ní takticky vyzrát. Každá hra trvá pár minut a osobně jsem v lobby a při loadingu strávil daleko víc času, než při samotném hraní. Nehledě na časté vykopávání hráčů ze hry, které spolehlivě zničí každý zápas. Ne, For Honor není hra, ale vojebávka smrdící P2W mechanikami cílící především na tahání peněz z hráče. Na vyzkoušení zadarmo asi ok, ale koupit tohle v době vydání za plnou cenu, tak jsem regulérně nasranej.

Pro: core hratelnost a výborně zpracovaný pocit hmotnosti u zbraní, grafika a ozvučení, animace po vizuální stránce, dějové pozadí

Proti: obsahově naprosto bídné; trapná kampaň, která moc nefunguje ani jako tutoriál; writing, úchylně předražené mikrotransakce, časté vykopávání ze hry

+22