Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Chivalry: Medieval Warfare

Torn Banner Studios •  Mercenary Technology (PS3, X360) •  Hardsuit Labs (PS4, XOne)
16.10.2012
03.12.2014
10.02.2015
01.12.2015
02.12.2015
kompatibilní
68
65 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Chivalry: Medieval Warfare je first-person bojová hra s důrazem na multiplayer. Hratelnost sestává z krvavých bitev, prezentovaných ve stylu historických velkofilmů typu Království Nebeské nebo Statečné Srdce. Hra má vytvářet dojem intenzivních bojových střetů jako z filmu 300, avšak s historicky akurátními hmotnými reáliemi. To už se netýká názvů království a frakcí, které jsou, podobně jako ty v Mount & Blade (2008), smyšlené.

Původně Source modifikace se nezaobírá s příběhem a jde rovnou na věc. Stačí si vytvořit postavu a jste připraveni zúčastnit se líté řeže. K dispozici je nespočet středověkých zbraní, od mečů až po luky. Svoji postavu si můžete odít podle svého gusta do lehkých nebo těžkých zbrojí různých druhů. V samotné bitvě pak záleží především na individuálním umu. Déle přežije zkušený hráč, který si osvojil účinné taktiky.

To však neznamená, že teamová spolupráce mezi hráči není důležitá, ta je k dosažení vítězství naopak nezřídka nutností. Společně s přáteli můžete za pomoci příslušných obléhacích zbraní dobývat hrady, či napadat vesnice. Hlavním tahákem hry je právě multiplayer až pro 64 hráčů, se kterými se utkáte na jednom ze sedmi rozlehlých a propracovaných bojišť. Sólisté a nováčci si mohou zabojovat s boty o stejně vysokých počtech.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Není nad to rozmáčknout nepřítely hlavu obřím kladivem za doprovodu zvuku, jak když drtíte kedlubnu. Chivalry je zajímavý mix Counter strike a Team Fortress her oděný do parodických středověkých kulis.

K dispozici máte čtyři třídy: Střelec, ten může házet prakem, kopím, střílet lukem nebo kuší, lehkoděnec, jak název napovídá, jde o rychlého ale slabého pěšáka, má fičuru, že může házet olejové granáty a nepřítele zapálit, těžkoděnec, ten vyniká v používání těžkých zbraní, jako halapartny, frontové velké meče, nebo nepřiměřeně veliká kladiva a na konec tu máme rytíře, nejlépe obrněného ze všech se štítem v ruce a středně silnou zbraní, jako jediný nedisponuje ničím vrhacím a je logicky i pomalej, má ale výhodu v tom, že může mít dvě zbraně na blízko.

Co se týče kosmetiky úpravy postav, je to slabé, jelikož postavy se musí shodovat s barvamy své frakce, můžete si maximálně tak změnit přilbu a odstíny brnění. Hru jsem hrál za obě frakce a všechny třídy na oficiálních serverech a můj dojem je takový, že se jedná o solidní a zábavnou hru, chvíly mi trvalo se do skillu dostat, nakonec jsem si ovšem jakš takž osvojil všechny třídy, Hra nabízí celkem veselé chvilky díky pokříkům a brutálním useknutím části těl. Jednou se mi dokonce stalo, že v Aréně, která je pěknou replikou Římského kolosea, že kolega vedle mě napíchl nebohého nepřítele na ostnatou zeď, také se mi staly napínavé scény, třeba když jsem vezl vůž do checkpointu tunelem a dva mí kolegové si rozhodli držet nápor přesily na uzdě a získat mi čas, takže zatímco jsem sledoval jejich zoufalou obranu, já díky nim mohl dokončit úkol.

Hra místy vypadá velmi pěkně, až pohádkově, to může někomu vadit, neb jsem si párkrát připadal jak v parodickém středověku ze Shreka. Pokud hledáte realističtější středověké online jatka, doporučuji zkusit spíše modernější Mordhau.

Pro: Legrace, parádní odreagování, grafika.

Proti: Čekal jsem něco vážnějšího.

+12
  • PC 70
Krátce: Hra je zábavná, ale totálně zničená trhaným pohybem postav a špatnými bojovými mechanikami.

Soubojový systém obecně je poměrně slušný. Máte údery z více stran, blokování, předstírání. Miluji ten chaos, když několik rytířů s obouručáky slepě a zuřivě sekají všude kolem sebe. To je perfektní. Jeden ze systémů, který se mi nelíbí, je blokování. Pokud jste schopni odrazit 20kilové kladivo dýkou, tak je to poněkud... zvláštní? Co ovšem úplně nejvíce nenávidím, je schopnost rotovat kolem vertikální osy bez jakéhokoliv rychlostního omezení. Můžete si nastavit vysokou citlivost myši, a pak při rozmáchnutí mečem/sekerou se roztočit a okamžitě strefit každého kolem. To není vůbec realistické, ale ještě horší to je s napřaženými seky a bodnutími. Natáhnete útok nad hlavou, a pak uprostřed švihnutí se otočíte o 180° a strefíte někoho, kdo vám stál za zády. Mě osobně nevadí arkádové pojetí boje, ale tohle je příliš. Zkušení hráči těchto úkonů nonstop zneužívají a hra se mění ze simulace šermířských soubojů na simulaci bleskurychlých balerín s meči v nepřirozených pozicích a vyhrává ten, kdo umí glitchovat lépe. To není zábava. Bylo by mnohem lepší, kdyby tu souboje fungovaly např. jako v druhém Zaklínači (které jsou hodně kritizované, ale mě vyhovují) - nemůžete se točit s těžkým mečem jako tanečník s kusem papíru v ruce, všechno má svoji váhu, akce se nedají bleskurychle změnit, a uprostřed seku směr pohybu prostě neupravíte.

Moc se mi líbí úkoly na mapách. Obléhání hradu, ochrana povozů, zabíjení králů, pálení lodí - to všechno přidá klasickému team deathmatchi mnohem větší kouzlo. Pecka.

Hudba je naopak podle mě dost slabá. Z celé hry si pamatuji jen jednu dobrou skladbu, zbytek v podstatě neexistuje.

Mezi další otravné aspekty řadím naprostý nedostatek informací a statistik ze hry, což je běžně výborný motivátor jinde. Nezjistíte kdo vás zabil, ani odkud. Nebudete vědět kolik zranění jste udělili ostatním, než jste sami zemřeli. Budete pouze hádat, jestli vaše rány vůbec někoho zasáhly. Ke konci celé hry uvidíte malé shrnutí, ale jsou tam jenom základy, a dříve se nic nedozvíte. Je to škoda.

Co hru kompletně zabíjí je trhavý pohyb. Z mé zkušenosti je pohyb hráče a jeho zbraně všechno jen ne plynulý - jako by se to hýbalo v 15 fps (zatímco hra mi jede ve stabilních 60 fps). Zvláště u dlouhých zbraní jako jsou meče - čepel se prostě teleportuje z jednoho místa na druhé. A to když dáte dohromady se zmiňovanou možností točit se dokola jako čamrda bez váhy, tak z toho máte naprosto nepředvídatelný pohyb. Což samozřejmě není to, co od obouručáku očekáváte. Nemyslím si, že trhaný pohyb je klasický lag (na to mám nahráno příliš mnoho hodin), spíš mi to přijde jako omezení grafického nebo síťového enginu. Když bych porovnal pohyb zbraně například s War of the Roses, tak rozdíl je noc a den - trhaný vs plynulý pohyb (samozřejmě v Roses je celková rychlost souboje nižší, což to také ovlivní, ale tento problém je prostě něco jiného).

Takže celkově, hra je zábavná, jenže... dost daleko od toho, co bych si přál. Na chvilkové bezmyšlenkovité arkádové sekání lidí je to dobrý (zvlášť dokud jste na nižších zkušenostních úrovních a nepotkáváte příliš moc profíků zneužívající chyby enginu). Ale není to ten zábavný simulátor středověkého boje, ve který jsem doufal já.

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2014 v angličtině na Steamu).
+7