Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Chivalry: Medieval Warfare

  • PC 50
Krátce: Hra je zábavná, ale totálně zničená trhaným pohybem postav a špatnými bojovými mechanikami.

Soubojový systém obecně je poměrně slušný. Máte údery z více stran, blokování, předstírání. Miluji ten chaos, když několik rytířů s obouručáky slepě a zuřivě sekají všude kolem sebe. To je perfektní. Jeden ze systémů, který se mi nelíbí, je blokování. Pokud jste schopni odrazit 20kilové kladivo dýkou, tak je to poněkud... zvláštní? Co ovšem úplně nejvíce nenávidím, je schopnost rotovat kolem vertikální osy bez jakéhokoliv rychlostního omezení. Můžete si nastavit vysokou citlivost myši, a pak při rozmáchnutí mečem/sekerou se roztočit a okamžitě strefit každého kolem. To není vůbec realistické, ale ještě horší to je s napřaženými seky a bodnutími. Natáhnete útok nad hlavou, a pak uprostřed švihnutí se otočíte o 180° a strefíte někoho, kdo vám stál za zády. Mě osobně nevadí arkádové pojetí boje, ale tohle je příliš. Zkušení hráči těchto úkonů nonstop zneužívají a hra se mění ze simulace šermířských soubojů na simulaci bleskurychlých balerín s meči v nepřirozených pozicích a vyhrává ten, kdo umí glitchovat lépe. To není zábava. Bylo by mnohem lepší, kdyby tu souboje fungovaly např. jako v druhém Zaklínači (které jsou hodně kritizované, ale mě vyhovují) - nemůžete se točit s těžkým mečem jako tanečník s kusem papíru v ruce, všechno má svoji váhu, akce se nedají bleskurychle změnit, a uprostřed seku směr pohybu prostě neupravíte.

Moc se mi líbí úkoly na mapách. Obléhání hradu, ochrana povozů, zabíjení králů, pálení lodí - to všechno přidá klasickému team deathmatchi mnohem větší kouzlo. Pecka.

Hudba je naopak podle mě dost slabá. Z celé hry si pamatuji jen jednu dobrou skladbu, zbytek v podstatě neexistuje.

Mezi další otravné aspekty řadím naprostý nedostatek informací a statistik ze hry, což je běžně výborný motivátor jinde. Nezjistíte kdo vás zabil, ani odkud. Nebudete vědět kolik zranění jste udělili ostatním, než jste sami zemřeli. Budete pouze hádat, jestli vaše rány vůbec někoho zasáhly. Ke konci celé hry uvidíte malé shrnutí, ale jsou tam jenom základy, a dříve se nic nedozvíte. Je to škoda.

Co hru kompletně zabíjí je trhavý pohyb. Z mé zkušenosti je pohyb hráče a jeho zbraně všechno jen ne plynulý - jako by se to hýbalo v 15 fps (zatímco hra mi jede ve stabilních 60 fps). Zvláště u dlouhých zbraní jako jsou meče - čepel se prostě teleportuje z jednoho místa na druhé. A to když dáte dohromady se zmiňovanou možností točit se dokola jako čamrda bez váhy, tak z toho máte naprosto nepředvídatelný pohyb. Což samozřejmě není to, co od obouručáku očekáváte. Nemyslím si, že trhaný pohyb je klasický lag (na to mám nahráno příliš mnoho hodin), spíš mi to přijde jako omezení grafického nebo síťového enginu. Když bych porovnal pohyb zbraně například s War of the Roses, tak rozdíl je noc a den - trhaný vs plynulý pohyb (samozřejmě v Roses je celková rychlost souboje nižší, což to také ovlivní, ale tento problém je prostě něco jiného).

Takže celkově, hra je zábavná, jenže... dost daleko od toho, co bych si přál. Na chvilkové bezmyšlenkovité arkádové sekání lidí je to dobrý (zvlášť dokud jste na nižších zkušenostních úrovních a nepotkáváte příliš moc profíků zneužívající chyby enginu). Ale není to ten zábavný simulátor středověkého boje, ve který jsem doufal já.

Celkové hodnocení: Dobrá 

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2014 v angličtině na Steamu).
+7