Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Black Mesa

  • PC 60
Na Black Mesa jsem se hodně těšil. Z Half-Life jsem byl ve své době velice nadšený, stejně jako z jeho druhého dílu. Plánoval jsem si sérii zahrát celou znovu, tentokrát včetně datadisků Opposing Force a Blue Shift. A samozřejmě místo prvního dílu si zahrát remake. Naplánoval jsem si na to celý volný den bez rodiny, prostě perfektní. A z nějakého důvodu... jiskra nepřeskočila. Ze začátku bylo všechno v pořádku, ale po cca 5 hodinách herní doby (tzn někde za čtvrtinou hry) uprostřed nekonečných přestřelek s vojáky jsem zjistil, že mě to prostě nebaví (a vypnul jsem to). Nejsem si úplně jist důvodem - je možné, že už jsem na střílečky prostě moc zestárnul; anebo remake pro mě dostatečně nedokázal vystihnout zábavnost originálu (ideálně bych si teď měl pustit původní Half-Life a porovnat dojmy, ale k tomu se už asi nedostanu). Možná je to i o tom, že stará hra lépe působila čistotou a jednoduchostí prostředí (holé stěny a pár předmětů v místnosti) a tudíž mi víc přišla jako zábavná arkáda (ve střílecích sekcích), než vyšperkované realistické prostředí remaku. Asi je to kombinace hodně faktorů, ale nedokážu je přesně identifikovat. Tímto netvrdím, že Black Mesa je špatná hra, ona je to jednoznačně dobrá hra. Jen mě nedokázala nadchnout a udržet, takže pro mě je jen dobrá, nikoliv skvělá.

Musím zmínit technické obtíže, které jsem rok po oficiálním vydání vážně nečekal. Okamžitě po spuštění mě do očí praštilo velké množství problémů. Nechci si tady nijak vylévat srdéčko, ale pro ilustraci pár zmíním. Nejprve jsem hru chtěl hrát v Linuxu. Popisky v menu byly uříznuté, protože se tam text nevešel. Maličkost, ale hodně viditelná. Ve hře velice nepříjemně problikávaly stíny, a žádné nastavení to nedokázalo spravit (hlášeno i dalšími uživateli na fóru). Toto už maličkost není, fakt se to nedalo hrát. Dobrá, přešel jsem na Windows. Najednou jsem měl úplně jiné menu, "moderní". Při každém smazání uložené pozice ty ostatní zmizely a musel jsem menu otvírat znovu. Trapné, ale drobnost. Co ovšem opět drobnost není, bylo poškubávání obrazu. Výkonu jsem měl na rozdávání (300 fps bez vsyncu), ale s vsyncem se hra při pohybu viditelně poškubávala (stabilních 60 fps, ale špatně načasovaných - "frame pacing"). Občas problém vyřešilo přepnutí na plochu a zpět, a najednou jela hra dokonale hladce (snímkový graf jako rovná linka). Po pár minutách se ale opět začala poškubávat (zubatý graf). Žádná změna nastavení nepomohla. Přepínat se co chvíli na plochu a zpět nebyla moje představa odladěné hry. Zkrátka ani v jednom operačním systému mi hra nefungovala slušně, což je smutné.
+14

Sacrifice

  • PC 90
Sacrifice je srdcovka mého mládí. Mám slabost pro akční strategie, kde nemáte božský pohled shora, ale naopak se pohybujete sami po bojišti, ať už v první či třetí osobě. Nevím, jestli Sacrifice tento koncept zavedlo, ale jednoznačně se mu to podařilo. Nápad, že v roli mocného kouzelníka pobíháte po krajině, vyvoláváte si armádu potvor, a pak s nimi a zároveň i svými kouzly válčíte s ostatními kouzelníky, mi přijde perfektní. K dispozici máte rovnou pět odlišných stran (božstev), každou s naprosto jinými kouzly i potvorami. To všem autorům přišlo málo, a tak do hry vsadili vysoce originálně provedený nelineární příběh, kdy se před každou misí můžete rozhodnout, ke kterém božstvu se aktuálně přikloníte. Bohové se mezi sebou hašteří, obviňují se, vyhrožují si, lžou si, lákají vás. A vy svým rozhodnutím ovlivňujete plynutí příběhu. Je to perfektně ztvárněné, a nechápu, že jsem stejnou myšlenku neviděl i v jiných hrách, protože je skvělá. Stejně jako je proměnlivý příběh a stav světa, tak se stejně dynamicky vyvíjí i váš repertoár kouzel a příšer. Protože za danou misi dostanete přístup pouze k takovému kouzlu a k té příšeře, kterou vám udělí zvolený bůh. Pokud tedy střídáte strany, tak můžete mít při každém průchodu hrou zcela jinou kombinaci kouzelnického deníku i nohsledů. Hru odehrajete během 9 misí (a finále), ale celkem jich je ve hře 45. Takže jedno dohrání nic neřeší, máte velkou motivaci hru hrát znovu a úplně jinak, abyste jinak prožili příběh (z jiných pohledů, s jinými rozhodnutími a následky) a s úplně jinými kouzly a potvorami. Shiny, bravo.

Měl jsem příležitost vrátit se ke hře znovu, jaká byla tedy má zkušenost o 20 let později? No, technicky to začíná trochu skřípat. Sacrifice ve své době měla naprosto revoluční grafiku, a málokdo hru obstojně rozběhal. Pamatuju si, jak jsem tehdy nevěřícně civěl na překrásnou oblohu plnou vířících mraků, případně ohně a kouře. Dnes moje první myšlenka byla "hmm, to je teda dost kostičkovaný...". Větší problém mi přišly příšery, které ač jsou velmi fantaskní, nápadité a pěkně vymodelované, tak je na ně použito (na dnešní poměry) tak málo polygonů, že je občas problém je rozeznat, zejména na dálku (bohužel jsem při hraní měl problém, že příšery byly často extrémně tmavé, jako by byly permanentně ve stínu - myslel jsem si, že to je prostě špatné nasvícení určitých míst/scén, ale ve skutečnosti to byla chyba enginu, a stačilo hru restartnout, aby se to spravilo - ale na to jsem bohužel přišel až po dohrání, takže toto můj herní zážitek o dost zhoršilo). Ovládání dnes považuji taktéž za často nešikovné, zejména když chcete v žáru boje přesněji ovládat své jednotky - strefit se kurzorem na pohybující se jednotku nepřítele (nedejbože když je to nějaká malá létající mrcha, nebo je jich více u sebe) se často nepovede a pak vaše jednotky provádějí úplně něco jiného. Kamera také nepomáhá, zvlášť když stojíte ve svahu. Uživatelské rozhraní není vůbec nápomocné co se týče popisu jednotek a kouzel - to všechno si musíte přečíst v manuálu nebo na nějaké wiki.

Přes to všechno základní premisa hry a hratelnost pořád skvěle drží. Příběh a ztvárnění božského konfliktu je nestárnoucí, a pobíhání po mapě, stavění manalitů, budování armády, a potyčky s nepřátelskými kouzelníky je skvělá zábava. Mise jsou různorodé a v některých chvílích se dost zapotíte, než zjistíte, jaká je správná strategie na odražení daného kouzelníka a jeho určitým způsobem sestavené armády. Na strategii a taktizování je podle mě Sacrifice skvělá, a díky vysoké variabilitě kouzel a potvor se z ní dají vykouzlit neskutečně propracované šachy. V kampani to proti počítačovým protivníkům zvládne každý (kdo se bude snažit), ale u hry více hráčů to musela být ve své době neuvěřitelná pecka (bohužel jsem nikdy nevyzkoušel).

Je smutné že Sacrifice díky mnoha okolnostem ve své době zapadla. Přinesla velké množství inovativních prvků, měla vysokou produkční kvalitu, a skvělou hratelnost. Pokud neznáte, tak doporučuji vyzkoušet i nyní - když hře odpustíte starší grafiku a jistou těžkopádnost v ovládání, tak je velká šance, že vás hratelnostně osloví.
+20

Beyond Good & Evil

  • PC 90
BGE má velké srdce, a vůbec jsem nečekal, že mi tak hodně padne do noty. Krátká akční adventura, která se velmi odlišuje, ale přitom působí přirozeně a autorsky. Musím ocenit zejména samotný koncept reportérky jako hlavní hrdinky. V kolika hrách je vaší hlavní "zbraní" fotoaparát? Přijde mi to jako ideální kombinace se žánrem plížení, který je ve hře hojně zastoupen. (Ještě by bylo fajn od hráče vyžadovat dedukci či další reportérské schopnosti, ale to zde bohužel není). Dobře do toho zapadá zajímavý příběh, ve kterém odhalujete vysoce postavené spiknutí (ovšem je hodně čitelný, chtělo by to více zvratů).

Svět je velice výrazný, od brčálově zelené hlavní hrdinky (včetně rtěnky) až po jeho antropomorfní obyvatele. Líbilo se mi občasné vkládání cizojazyčných výrazů (španělštiny, předpokládám) do běžné konverzace s konkrétními postavami, dodává to pocitu různorodého světa. Estetika světa je perfektní, od středomořské vesničky na pobřeží moře, přes létající dopravní prostředky, až po místní faunu. Míst k navštívení není mnoho, ale jsou dobře zapamatovatelná, ať už to je váš úvodní domovský maják, rodinná opravárenská garáž nosorožců Mammago, nebo bar Akuda s nezapomenutelnou písničkou Propaganda...

Hodně pozitivně mě překvapilo, že hra se nesnaží vést hráče za ručičku (to byly časy). Žádný kompas "tudy vpravo" (mapu ale máte), žádné výzvy "zde zmáčkni páku". Několikrát jsem se musel slušně zamyslet, než jsem přišel na řešení, a pak jsem z toho měl opravdu dobrý pocit. Dokonce jsem se musel vracet prošlými cestami, protože jsem něco minul, ale nevěděl jsem co. Stejně jako ona reportérka by bloudila danými komplexy, snažila se najít cestu vpřed, a nikdo by jí neosvětloval důležité aktivní prvky.

Technicky jsem se hrou neměl žádný větší problém. Na širokoúhlý obraz existuje oprava. Rozsekání světa do malých oblastí je daň původní technologie, ale nijak mi to nevadilo. Jenom ta kamera... s tou je dost často boj, a je to asi jediná věc, která mě z funkčního hlediska rozčilovala.

Vůbec se nedivím, že se BGE často řadí mezi zapomenuté herní perly. Hry s výborným kritickým ohlasem, co bohužel komerčně propadly. Doporučuji vyzkoušet alespoň nyní, dokud to na současných systémech stále funguje.
+30

Iron Snout

  • PC 60
Je to zjednodušená kopírka One Finger Death Punch, jenom s dvojnásobkem tlačítek, neuměteleckou grafikou a zdarma. Člověk se na chvíli zabaví, určitě to není špatné. Ale některé mechaniky nejsou příliš osvětleny, vyšší množství ovládacích prvků podle mě podobně hektické hře škodí, a občas mi přišlo, že hra nereaguje správně na pokyny. Doporučuji zainvestovat pár korun a radši si pořídit One Finger Death Punch jedničku nebo dvojku. Je to úplně jiná liga.
+5

Dear Esther

  • PC 30
Extrémně pomalá rychlost chůze mění snahu o prozkoumávání odlišných cest na nefalšovanou dřinu. Příběh je velice řídce dávkován v krátkých útržcích, zbytek času jen chodíte a nemáte co dělat. Text samotný je pro nerodilé mluvčí dost obtížný k pochopení, a je v něm příliš mnoho květnatosti a slovní vaty a příliš málo opravdového významu. Ke konci můžete jenom hádat, co se doopravdy stalo, a celkově mi dohrání této "hry" přineslo jen velmi malé uspokojení.

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2019 v angličtině na Steamu).
+11 +17 −6

Lumino City

  • PC 50
Nerad dávám špatné hodnocení indie hrám (navíc hře poměrně oceňované). Ale opravdu jsem si zde hraní neužil. Na adventury obecně příliš nejsem, ale třeba Armikrog se mi moc líbil (kde má zas široká veřejnost opačný názor). Tady to bohužel nevyšlo.

Graficky je hra v jistém smyslu pěkná (řekněme umělecká), ale reálné rekvizity z papíru mě v úžas nepřivedly. Většina hry je pokryta těžkým rozmazávacím filtrem, což se mi nelíbí. Příběh není nijak zvlášť vtahující a většina dialogů je poměrně nudná. Občas se najde nějaký vtipný, ale většinou jsou standardní a generické. Úvodní hádanky jsou slušné, odlišné od typických hádanek v adventurách, a to je v pohodě. V pozdní části jsou hádanky spíše frustrující, buď nenápadité a vyžadující jen zdlouhavou práci, nebo trpí na příšerné ovládání. Hra je extrémně tichá, což je možná jeden ze základních zdrojů mého negativního zážitku. Jsou v ní jen základní herní zvuky. Žádný hlas (ať už jako reálná nebo jen "falešná řeč") během dialogů. Rozhovory tak působí strnule a chladně. Ale zásadní chybu vidím v téměř neexistující hudbě. Hudba je velice lehká, téměř nepozorovatelná, a v některých scénách chybí naprosto. Jen ticho. Působí to jako mrtvá hra. Dobrá hudba by hru klidně mohla pozvednout na 70%, ale není tu. Ovládání je trochu pracné a dobře nereaguje. Postava často jde jinam, než jste chtěli, a během pohybu už ji nemůžete přesměrovat. Některé animace jsou velmi pomalé a nudné na sledování (např. schůze přes The Town). Uživatelské rozhraní je divné, Escape vám nezobrazí nabídku ale zmenší hru do okna (dost otravné). Hra je uzamčena do 30 FPS (občas to vypadá i na méně), což není problém, dokud se pozadí nezačne pohybovat či rotovat, protože pak je z toho sekaná a dělá se mi u toho špatně. Opravdu to nemohli natočit kamerou na 60 FPS?

Hra mi spadla jednou, ale jelikož se často ukládá, tak to není problém. Našel jsem jednu chybu co znemožňovala dohrání, ale docela ironicky to bylo hned u první hádanky - klacek, co jsem měl zvednout, byl uříznutý za krajem obrazovky, takže jsem si 15 minut lámal hlavu (a říkal si, jestli jsem vážně takovej idiot, že nezvládnu vyřešit první hádanku), až jsem se nakonec podíval na videonávod a zjistil, že to je chyba hry. Po restartu hry byly najednou dříve uříznuté části viditelné. Hádám, že hra má nějaké problémy s displeji s poměrem stran 16:10. Nicméně na žádné další podobné chyby už jsem nenarazil.

Celkově jsem si to tedy neužil. Byl jsem tři úrovně/oblasti před koncem a nedokázal jsem se donutit hru dokončit. Manželka to hrála se mnou, a pocity z toho měla stejné.

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2018 v angličtině na Steamu).
+4 +5 −1

Never Alone: Foxtales

  • PC 60
recenze základní hry byla dost negativní, ale tady u toho rozšíření to vidím kupodivu naopak pozitivně - a to ačkoliv jsme jej nedohráli, protože to moji polovičku začalo v polovině nudit. Moje zdůvodnění je takové, že pokud se vám líbila základní hra, tak tento dodatečný obsah na mě působil lépe než ten základ (liška je opět hratelná, místo nezranitelného ducha), a tudíž je zde slušná šance na dobrý herní zážitek. Ty dobré části ze základní hry zde rozšířili. Technické problémy ze základní hry bohužel stále platí taktéž.

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2018 v angličtině na Steamu).
+8

Never Alone

  • PC 50
První polovina hry byla svým vlastním způsobem zajímavá a okouzlující, ačkoliv plošinkové sekce nebyly zas tak skvělé. Druhá polovina byla však dost otravná, zejména pro druhého hráče ovládajícího lišku (která je nezranitelná a pouze pomáhá prvnímu hráči), a netrpělivě jsme očekávali, kdy už to skončí. To není moc dobrá vizitka.

Z technického hlediska byly některé části rozbité, a několikrát nás hra teleportovala vpřed k následujícímu záchytnému bodu (nestěžovali jsme si). Ve Windows při pokusu přehrát dokumentární video hra zamrzla a museli jsme odehrát část úrovně znovu. Pod Linuxem nefungovaly gamepady a zobrazování stínů bylo rozbité na jiných kartách než od Nvidie - oba problémy se daly triviálně obejít, ale vývojářům oprava viditelně nestála za námahu.

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2018 v angličtině na Steamu).
+10 +11 −1

Alien Swarm: Reactive Drop

  • PC 80
Výtečná kooperativní akce zdarma. Perfektní zejména při hře s přáteli.

Na výběr máte různá povolání, všechna velmi užitečná, a mnoho zbraní a nástrojů. Je zde slušné množství kampaní, bohužel jsou si celkem podobné v prostředí a cílech. Práce ve skupině je nezbytná, obtížnostně je hra občas docela výzva, a je to celkově pěkně zpracované.

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2018 v angličtině na Steamu).
+7

BlazeRush

  • PC 70
Minimálně pár hodin je to ve více hráčích s přáteli skvělá zábava. Režim Race je stupidní, ale King of the Hill je slušný a Death Race je skvělý. Režim pro jednoho hráče je naprosto nudný a nepromyšlený (když zbydou jen boti, tak proč hra nezrychlí čas? Proč musíte většinu svého času strávit sledováním botů, jak závodí?).

Hra vypadá překrásně a má dobrou hudbu. Bohužel tam jsou ale i chyby - například mutátory her jsou zcela rozbité.

Až na chyby, tak opravdu nenávidím rozhodnutí zamknout některá auta a odemknout je pouze hráčům, co se prokoušou (poměrně obtížnou) kampaní pro jednoho hráče, i když je chcete pouze pro hraní ve více lidech! Některým hráčům to tak dává výhodu nad ostatními.

Po pár hodinách se začne dostavovat nuda. Bylo by skvělé mít ve hře více herních režimů a více map (případně interaktivnější mapy).

Celkově je to zábavná hra pro chvilkové hraní s přáteli. Pro režim jednoho hráče si ji ale nekupujte.

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2017 v angličtině na Steamu).
+6

Sanctum 2

  • PC 50
S pár přáteli jsme ve hře strávili několik hodin, a nikdo z nich se již pak nechtěl ke hře vrátit. Nápad zkombinovat tower defense a FPS zní lákavě. Ale tato hra příliš zábavně nezapůsobila:

* Výtvarný styl hry je divný a špatně se na ni kouká. Nepřátelé se těžce rozlišují (všechno září bílou a červenou barvou s tučnými obrysy).
* Zbraně nepůsobí, že by měly výrazný účinek, a mechanika neustálého přehazování dvou zbraní, abyste se vyhnuli přebíjení, hře spíš ubírá, než přidává.
* Úrovně působí velmi podobně (což je asi opět způsobeno výtvarným stylem).
* Když věžky staví všichni, tak skončíte ve strašném chaosu. Když věžky staví jen jeden, tak je to pomalé a nudné.
* Stavění a posouvání věží je pruda. Prodlevy (např. při vylepšování) jsou příliš dlouhé a věže se v pohledu z vlastních očí špatně umisťují.

Technicky hra působí jako špatná konzolová předělávka, protože:
* Snímková frekvence je v menu omezena na 25 FPS. Cože??
* Výchozí úhel pohledu (FOV) je zhruba 60°.
* Výchozí rozlišení je 720p.
* Ve výchozím nastavení je zapnuté velmi agresivní rozmazávání pohybu.

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2017 v angličtině na Steamu).
+7

Toybox Turbos

  • PC 70
Pro hraní v jednom hráči si tuto hru vážně nekupujte. Ale ve více hráčích je to spousta zábavy ve stylu původních Micro Machines.

Na druhou stranu, hráči, kteří budou grindovat režim pro jednoho, mají potom přístup k lepším autům v režimu více hráčů, za což bych vývojáře nominoval na cenu za nejstupidnější nápad, který jsem kdy zažil.

Hra má i další mouchy:
* Herní fyzika je příšerně rozbitá, a dělá psí kusy častěji, než funguje.
* Je jedno jak máte nabušený herní stroj, hra se bude často zadrhávat (stutter).
* Nemůžete si přemapovat klávesy (takže pokud na vaší konkrétní klávesnici nelze střílet zatímco zatáčíte - smůla).
* Nemůžete nastavit hlasitost zvuků (takže pokud se chcete bavit s ostatními přes hlasový chat a hra je moc nahlas - smůla).

Celkově je to dobrá zábava pro více hráčů, ale technicky je to nezvládnuté, a musíte se přenést přes nevyrovnanou hru ve více hráčích anebo se i vy prokousat a progrindovat skrz mise pro jednoho hráče.

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2017 v angličtině na Steamu).
+7

This War of Mine

  • PC 75
Zahrál jsem si dva plné průchody hrou a užil jsem si to. Ale asi už nebudu v hraní pokračovat, protože denní aktivity jsou strašným žroutem času. Kdyby to bylo implementováno aspoň o trochu lépe (např. by se dal zrychlit čas), tak by jedno zahrání mohlo trvat polovinu doby a byla by to mnohem větší zábava. Aktuálně ale denní aktivity ale vaším časem strašně plýtvají a uměle prodlužují délku hry.

Informace k vypíchnutí:
* Výroba (crafting) je zásadní součástí této hry. Pokud nemáte tento aspekt v hrách rádi, tak to zvažte.
* Máte za úkol přežít válku. Neočekává se, že se vám to povede hned během prvního zahrání. Naopak hraním a selháváním odhalujete herní mechaniky, abyste se v další herní seanci mohli zlepšit.

Líbilo se
-----------

* Temná, pochmurná, dospělá atmosféra.
* Pěkná symbolická grafika.
* Těžká rozhodnutí.
* Vysoká znovuhratelnost. Je zde množství dostupných postav, a během jedné hry můžete mít pouze pár z nich. Zároveň je zde množství zařízení/vybavení, které můžete sestavit, různé strategie k přežití, a hodně různých míst k navštívení.
* Multiplatformní a dostupné bez DRM.

Nelíbilo se
--------------

* Systém ukládání. Nemůžete si uložit hru ručně, hra se sama uloží na konci každého dne (což je cca 15 minut hry). Nelze uložit, ani když chcete hru ukončit - musíte si těch 15 minut zahrát znovu. Vývojáři asi nemají potomky či jiné okamžité povinnosti.
* Hra se rozbíjí, když se pomocí Alt+Tab přepnete pryč a zase zpět. Podpůrná fóra jsou zaplavená stížnostmi, ale zdá se, že to vývojáři nehodlají opravovat.
* Denní aktivity se nedají urychlit. Neskutečně to plýtvá vaším časem.
* Jeden průchod hrou (přežití války se skupinou postav) trvá dost dlouho, klidně 8 hodin. To by nebyl problém, pokud se by se dalo normálně ukládat. Ale jelikož nemůžete, tak se člověk zdráhá experimentovat a zkoušet nové postupy. Pokud se experiment nevydaří (a fatální selhání jsou v této hře na pořadu každého dne), tak vám to snadno zničí celou existující hru, a jelikož se nemůžete vrátit k žádné předchozí uložené pozici, tak přijdete o hodně investovaného času (a budete muset opakovat spoustu základních startovacích činností opět dokola). Takže místo experimentování se člověk raději podívá na instrukce na nějaké herní wiki. To samozřejmě hodně ubere na radosti ze zjišťování si věcí sám. S nočními aktivitami není problém, ty jsou zábavné. Ale denní aktivity jsou jenom otravné práce co uměle navyšují herní dobu (viz bod výše) a měly být vyřešeny jinak (ne tak zdlouhavě).
* Neexistuje tutoriál.
* Chybí klávesové zkratky. Všechno se musí ovládat myší.

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2017 v angličtině na Steamu).
+10

Metro: Last Light Redux

  • PC 80
Velmi kvalitní pokračování (nyní již série) Metro.

Líbilo se
-----------

* Pocit ze hry obecně. Pěkně vykreslený postapokalyptický svět, zajímavé klábosení vojáků mezi sebou, atd.
* Výborná atmosféra. To napětí, ten pocit, že nebezpečí může být za každým rohem, a dost možná i zrovna teď za mými zády.
* Výborný systém plížení. Nepřátelé reagují velmi přirozeně.
* Dostupné multiplatformně a bez DRM.

Ušlo
------

* Ukládací systém pomocí záchytných bodů. V FPS hrách záchytné body nesnáším. Zejména když už mám doma dítě. Ale v této hře je to kupodivu celkem snesitelné. Záchytné body jsou blízko u sebe a jsou logické (na rozdíl od např. BioShock Infinite). A musím přiznat, že to vylepšilo můj systém hraní. Ale stále je neodpustitelné, že se hra neuloží, když ji ukončujete (takže nemůžete skončit kdykoliv).
* Naprosto lineární, s pár občasnými nepovinnými oblastmi k prozkoumání. Bylo by pěkné mít větší prostor k pohybu, ale na druhou stranu po všech těch nedávných velkých hrách s otevřeným světem jsem si docela užil lineární, naskriptovaný, ale silně příběhový přístup.

Nelíbilo se
--------------

* Šíleně dlouhá nepřeskočitelná videa při každém spuštění hry.
* Rozhraní je velmi konzoloidní, s velkými ikonami, ale žádnými popisky, kontextovou nápovědou, ničím takovým. Zejména ikony zbraní jsou naprosté peklo. Nemáte tušení, jaké přídavky jsou na zbrani aktivní, a z rozhraní se to prostě nedá zjistit.
* Nedostatečný tutoriál. Například vám nikdo neřekne, jak měnit typ střeliva (což je dost problém, když se vám občas automaticky samo vybere vojenské střelivo).
* Falešné odrazy, které simulují nedokonalosti čočky kamery, když s ní míříte do zdroje světla ("lens flare"). Ale ve hře se nedíváte skrz kameru, ale vlastníma očima. Tento efekt dělá plížení mnohem obtížnější, protože nemůžete spolehlivě říci, kde je světlo a kde je stín.
* Pavouci. Obrovští pavouci. Nenávidím pavouky.

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2017 v angličtině na Steamu).
+10

Tricky Towers

  • PC 70
Pěkná malá variace na kompetitivní Tetris, která je zábavná i s dětmi nebo jinými členy rodiny. Jsou zde ale pouze 3 různé režimy, takže se to rychle začne opakovat. Plnou cenu bych za to nedal, ale ve slevě proč ne.

Na hře mě trochu štve malá drobnost, že nemůžete definovat, v jakém pořadí se hráči objeví na obrazovce (zleva doprava). Takže herní plocha pak nemusí odpovídat vašemu fyzickému rozsazení doma a každý z hráčů pak musí zírat na ten vzdálenější kraj obrazovky, což je nepohodlné.

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2017 v angličtině na Steamu).
+6

Saints Row 2

  • PC 30
Ze hry jsem odehrál kousek, a to co jsem viděl, mi vzalo veškerou chuť pokračovat. Technický stav této hry je tragický. Na mém poměrně slušném Core i5 4570 + Radeon 270 to stěží jede v 30 FPS. To není nějaký FPS limit, jednoduše to jede tak hrozně. Přitom GPU je vytíženo z 20-30%, CPU je vytíženo z 50%. Je to prostě úplně zprasená konzolová předělávka. Nebrat.

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2017 v angličtině na Steamu).
+1 +4 −3

BioShock Infinite

  • PC 80
Toto měl být film, a ne hra. Je tam skvělý neinteraktivní příběh, je to úžasné na pohled, a celé je to naroubováno na průměrnou FPS. Doporučuji si to zahrát a prožít si to, ale jen kvůli příběhu a vzhledu, nikoliv kvůli střílení.

Líbilo se
-----------

* Skvěle odvyprávěno (plně naskriptované události).
* Malé nepovinné oblasti k prozkoumání a získání lepšího vybavení.
* Úžasná grafika. Úchvatný umělecký styl.
* Zasazení (město v oblacích) je mnohem zajímavější, než původní prostředí Bioshocku 1+2, alespoň pro mě.
* Navigační systém pro úkoly. Po stisknutí klávesy se na chvíli zobrazí šipka a ukáže vám, kterým směrem jít vpřed. Nemusíte to využívat, ale je to skvělé k prozkoumávání nepovinných oblastí (protože víte, která cesta vede kam).

Ušlo
-------

* Nepůsobí to jako zábavná FPS. Ano, vigory (speciální schopnosti) jsou zábavné, ale nejsou zas tak silné, a klasické střílení ze zbraní je poměrně nezáživné.
* Konec hry. Je překvapivý, ale poněkud neuspokojivý. Asi si budete muset najít nějaká vysvětlení příběhu, abyste zjistili a pochopili pár oblíbených teorií, ale aspoň vás to nutí zamyslet se. Všechny teorie jsou plné paradoxů (čemuž se nedá vyhnout, když popisujete mnohovesmír/multiversum), takže... OK, ale doufal jsem v něco lepšího.

Nelíbilo se
----------------

* Žádné ruční ukládání, jenom záchytné body. Zpráva o projití záchytným bodem je velmi nenápadná, takže nikdy nevíte, kdy se vám to naposledy uložilo. A hra se neuloží, ani když ji ukončujete (!!), což je extrémně rozčilující. Totálně nevhodné např. pro rodiče malých dětí.
* Nízká znovuhratelnost. Jakmile jste viděli příběh, tak herní prvky vás asi nepřesvědčí spustit si hru znovu.
* Naprosto lineární příběh bez možnosti jakékoliv volby.
* Citlivost myši je nesmyslně vysoká, a pro její úpravu musíte jít do konfiguračních souborů.
* Pro zvukové záznamy z voxophonů se nezobrazují titulky.
* Nepovinné oblasti jsou příliš malé.
* Stejně jako v Bioshocku 1 zřejmě hrajete za trpaslíka. Váš pohled z očí je extrémně nízko (na úrovni klik na dveřích).

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2017 v angličtině na Steamu).
+11 +13 −2

Armikrog

  • PC 80
Hru jsem dohrál s manželkou a velmi jsme si ji užili. Není to perfektní, ale je to důstojný nástupce Neverhoodu. Sráží ji dolů technické problémy a kratší herní délka. Jelikož se na Steamu dá lehce stornovat nákup, tak technické problémy nepovažuji za až tak závažné (přinejhorším dostanete peníze zpět). Pokud jste nespokojeni s kratší délkou hry, doporučuji počkat na nějakou slevu.

Líbilo se
-----------

* Dobře připomíná původní zážitek z Neverhoodu. Stejný vizuální styl, stejná hudba, stejné hádanky.
* Hratelnost odpovídá originálu a hraje se to příjemně.
* Slušná délka kolem 4-5 hodin.

Nelíbilo se
--------------

Technické problémy:
* Hra se mi na Linuxu vůbec nespustí (Fedora 26), je vidět jen černá obrazovka s kurzorem. Na Windows 10 funguje.
* Na Windows není 1920x1200 zobrazeno jako podporované rozlišení (na Linuxu ano), a když si zvolím 1920x1080, tak má hra rozbitý poměr stran.
* Občas se zobrazuje dvojitý kurzor - herní i systémový (možná když jste mimo oblast vybraného rozlišení vs vašeho aktuálního rozlišení).
* Titulky se občas nezobrazí vůbec, nebo jsou desynchronizované.
* Není naděje na nějaké opravy. Vývojáři neodpovídají v diskuzním fóru na Steamu a webová stránka Armikrogu již nefunguje. Stránky jejich společnosti ukazují "Armikrog - již brzy"... Ve stručnosti, vývojářský tým již asi neexistuje.

A obecné herní problémy:
* Hra je kratší, než by mohla být (4-5 hodin, The Neverhood měl 8 hodin). Z konce hry mám pocit, že tam velký kus chybí, pravděpodobně, protože jim došel čas či peníze. Ve hře jsou 4 věže (prostředí), avšak 80-90% času strávíte v prvních dvou, a pak jen prosvištíte zbylými dvěma. Je dost zjevné, že tam mělo být více obsahu. Velká škoda.

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2017 v angličtině na Steamu).
+12

The Keep

  • PC 50
Hra působí jako port z mobilu, ale ve skutečnosti původně pochází z Nintendo 3DS. Na přenosných zařízeních a v budoucnu i na mobilech může jít o ucházející hru, ale na PC s hromadou kvalitní konkurence ji nemohu reálně doporučit.

Líbilo se mi
---------------

* Systém kouzlení - vytváření kouzel z runových slov je poměrně standardní. Ale vlastnoruční umisťování run na šachovnici je úžasné a totálně jsem si to zamiloval. Snažíte se nacpat do mřížky tolik užitečných kouzel, co to jen jde, a v podstatě sami sebe vyzýváte k vyřešení logického problému tím nejoptimálnějším způsobem. Je to velmi přirozené a nemusíte s tím trávit příliš mnoho času, ale pokud chcete, tak si s tím můžete opravdu do detailu vyhrát. Geniální.

Ušlo
------

* Grafika. Je snesitelná, až na několik velmi šedých/hnědých úrovní, kde se na podlaze nedají rozeznat speciální dlaždičky. Nejhezčí úrovní je ta poslední, škoda, že jich tam nebylo takových více.
* Kořist. Velmi omezená, nemáte téměř žádný výběr, ale je to funkční.
* Nepřátelé. Jenom pár odlišných typů, ale mají různé schopnosti, funkční. Přijde mi zvláštní, jak strašně málo (nikoliv typů, ale v celkovém počtu) se jich v úrovni nachází.

Nelíbilo se mi
------------------

* Příběh. Je příšerný. Nemít žádný příběh by bylo výrazné zlepšení. (V Grimrocku nebyl a nevadilo to ničemu).
* Zákysy. Je zde pár oblastí, kde musíte najít tajný vypínač na stěně, abyste se posunuli dál. Nejde jen o skrytou bonusovou oblast, ne, musíte bloudit obrovskou úrovní, a dokud nenajdete tlačítko, tak jste navěky zavření. Dalším příkladem je páka s dvěma funkcemi, jednou zjevnou a druhou nezjevnou. Opět zákys. A těchto situací je tam více. Při zpětném pohledu některé problémy a řešení dávaly smysl, ale celkově to hodnotím jako velmi špatný návrh úrovní.
* Soubojový systém. Nízký, střední a vysoký sek nemají téměř žádný funkční rozdíl. Provádění diagonálních pohybů je s myší extrémně nepříjemné (což platí i pro magii).
* Vyvážení hry. I pokud investujete některé body do síly a najdete slušné zbraně, tak stejně můžete v pozdějších úrovních způsobovat nepřátelům pouze 1 bod zranění. Velice nevyvážené, hádám, že není možné mít namixovanou postavu - zřejmě musíte jít cestou čistého bojovníka nebo čistého mága.
* Uživatelské rozhraní. Je gigantické (dá se zmenšit, ale je to nezdokumentovaná možnost) a příšerné na ovládání. Některé akce jsou totálně nepochopitelné, jako například těžení krystalů - ani jeden ze zjevných postupů, jak vytěžit na obrazovce krystal, nefungoval. Toto nemohl nikdo externí testovat.

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2017 v angličtině na Steamu).
+14

BioShock

  • PC 75
Dobrý FPS thriller. Řekl bych, že je to jen průměrná střílečka, ale zato s výborným příběhem (který je ovšem trochu moc roztažený).

Líbilo se mi:

* Výborný příběh a zasazení.
* Výborná grafika a vzhled hry.
* Žádné technické problémy (navzdory tomu, co lidé tvrdili o remasterované verzi), minimálně na mém PC. Výkonově také bezvadné.

Nelíbilo se mi:

* Všichni nepřátelé vypadají stejně, nedají se snadno odlišit.
* Naskriptované události, které nedávají herní smysl. Zvednete vylepšení a nepřátelé se začnou valit ze všech směrů, i když tak předtím žádní nebyli. Těžce to rozbíjí ponoření do hry a do prostředí Rapture. Tyto části jsou příliš zjevně uměle zinscenované.
* Zmatené uživatelské rozhraní. Zejména plasmidy a toniky jsou celkem komplexní, a můžete se jimi vybavit hned ze začátku hry, ale nemůžete si ani zkontrolovat, co máte zrovna aktivní, dokud nepostoupíte ve hře mnohem dále. To stejné platí pro rozhraní zbraní a střeliva. Nedozvíte se, jakým množstvím střeliva se daná zbraň dá maximálně nabít, z jejího rozhraní. A ani z rozhraní pro výrobu (crafting). Je to otřesné.
* Nepřátelé se obnovují příliš agresivně a působí to příliš uměle. Opět to ruší ponoření do hry.
* Hlava vaší postavy je umístěna příliš nízko, všechny kliky na dveřích máte ve výšce očí. Měl jsem pocit, že hraji za trpaslíka.

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2017 v angličtině na Steamu).
+19

Hand of Fate

  • PC 80
Velice zábavná karetní rogue-lite hra s příběhem a akčními souboji. Srdečně doporučuji.

Líbilo se mi:
* Zajímavý motiv a rozhovory s kartářem.
* Velké množství karet (setkání a vybavení), které lze najít a odemknout.
* Slušná znovuhratelnost díky nekonečnému režimu, touze odemknout všechny karty, případně úspěchy (achievementy).
* Vhodné jak pro krátké 15minutové zahrání, tak pro celovečerní zábavu.
* Hra se automaticky ukládá po každém kroku.
* Lze koupit bez DRM.

Nelíbilo se mi:
* Kamera během soubojů.
* Nízká grafická kvalita postav (často je těžké rozlišit bosse od běžného nepřítele) a efektů (některé efekty je těžké vůbec zaregistrovat, jen trocha poblikávání tady a tam).
* Náhodná přepadení v obchodech, které vám nic nepřinesou, jen na nich ztratíte čas.
* Nepřeskočitelné reklamy při spouštění.

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2017 v angličtině na Steamu).
+11

Samorost 2

  • PC 65
Ačkoliv jsem si hodně užil Machinarium, tak Samorost 1 a 2 jsou jasné prvotiny studia Amanita Design, kde experimentovali a učili se, a ještě neuměli vytvořit plnohodnotně zábavnou hru. Tento druhý díl je extrémně krátký a většina hádanek vyžaduje hodně hledání po pixelech. Je v nich logika, ale jsou hodně nezjevné a musíte pravidelně jezdit myší nad všemi objekty ve scéně. Pokud se zaseknete, tak není přístupná žádná nápověda (jako v Machinariu). Není to špatná hra, ale pamatujte, že je jen hodinu dlouhá a zřejmě si budete muset najít návod online. Nováčkům nemohu s čistým srdcem doporučit, jen retrofilům. Zahrajte si novější hry od Amanity, jsou mnohem lepší.

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2017 v angličtině na Steamu).
+11

Savage Resurrection

  • PC --
Hodně lidí dalo hře na Steamu negativní hodnocení a chápu jejich důvody. Komunikace ze strany S2 Games byla velice slabá (dokonce ani na Steamu neoznámili, že překlápí hru do Free to play!).

Na druhou stranu, z pozice nového hráče (který si hru předtím za plnou cenu nekoupil) se jedná o velice slušný Free to play titul. Ano, má spoustu chyb a neobroušených hran. Ale je zdarma, a nezdá se, že by zde bylo cokoliv placeného, co by ovlivňovalo vyvážení hry. Takže noví hráči si snadno mohou vyzkoušet sérii Savage, aniž by cokoliv platili. A hra je jednoznačně hratelná, i když není hotová. Z tohoto pohledu tedy za mě dostává palec nahoru.

Ve hře jsem nestrávil velké množství času, ale po celou dobu byl minimálně jeden server plně naplněný (8-10 lidí), takže hra není kompletně mrtvá.

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2017 v angličtině na Steamu).

Poznámka z roku 2021: Teď už je hra úplně mrtvá a i skryta z vyhledávání na Steamu.
+7

Expand

  • PC 60
Hru bych doporučil k pořízení pouze lidem, kteří mají žánr minimalistických plošinovek oblíbený a zároveň mají herní ovladač. Obecné publikum ale asi moc nezaujme.

Na hře se mi líbil minimalistický grafický styl, plynulé přechody a animace, chytré nápady v některých úrovních, hudba.

Nenávidím styl ovládání. Pokud něco shazuje tuto hru, tak je to právě ovládání. Nedokáži si představit, jak to kdokoliv hraje na klávesnici, hádám, že je to téměř nemožné. Dovedu si představit příjemné ovládání pomocí myši, ale taková možnost tu není. Takže ovladač. Ale i to má problémy. Hra často vyžaduje, abyste byli na pixel přesní, což se dělá s analogovou páčkou těžko. A pohyb samotný je zpracovaný dost slabě. Jelikož ovládáte čtverec, tak se dost často o nějakou překážku zaseknete rohem, jen o pár pixelů, což většinou znamená konec hry (proč proboha nemůžeme ovládat kruh místo čtverce?). Ještě horší je, že jakmile se dotknete zdi a pohybujete se podél ní, tak vaše rychlost je citelně snížena, pokud jenom trošičku tlačíte směrem do zdi. To je opět s analogovou páčkou strašný problém (těžko uděláte přesně rovný pohyb jako na klávesnici), a opět to často znamená konec hry. Ovládání hry byla celkově velmi frustrující záležitost.

Ostrých hran je tam víc. Už u úvodní obrazovky jsem měl chuť otlouct si čelo o desku stolu. Na mém systému se hra spustila jenom s černou obrazovkou, a po dlouhém zkoumání jsem si ji musel "opravit" úpravou konfiguračního souboru. Během hraní se dost často hra pokazí, když zemřete (během přesunu na poslední záchytný bod) a občas je nutné ukončit hru a znovu ji spustit, což znamená ztrátu postupu v dané úrovni a nutnost hrát úroveň od začátku (to dokáže zvednout tlak).

Úrovně jsou docela rozmanité, což je fajn. Ale není jich tam nijak mnoho, ani mnoho odlišných herních mechanik. Záchytné body jsou občas dost daleko od sebe, časový limit je dost přísný, nebo herní mechanika dané úrovně je hodně nesrozumitelná. Ale celkově je návrh úrovní slušný.

Hra se snaží působit meditativně (využívá relaxační hudbu), ale v rozporu s tím je spíše náročnější a stresující (což není samo o sobě špatně).

Jedná se o 2-3hodinovou hru, nic dlouhého.

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2017 v angličtině na Steamu).
+6

Knight Squad

  • PC 50
Hru jsme si koupili spolu se 3 kamarády a hráli jsme to jednou po dobu 30 minut. K mému zklamání ji ani jeden z nich nechtěl hrát znovu. Já byl jediný, kdo hrál s ovladačem, což zřejmě vypovídá o mnohém.

Hra byla pro nás těžkým zklamáním kombinací více důvodů. Z toho co si vybavuji:
* Ovládání je na klávesnici příšerné. Podpora myši neexistuje, takže můžete mířit jen do 4 směrů (zatímco hráči s ovladačem mohou mířit do libovolného směru, takže mají obrovskou výhodu), a výchozí rozvržení kláves na množství běžných klávesnic nefunguje (kvůli omezení, kolik kláves může být naráz stisknuto ve stejné oblasti klávesnice). Očekával jsem hru, která bude na mě působit jako např. při hraní Bombermana, ale tato je mnohem, mnohem těžkopádnější.
* Do hry nelze přidat libovolné množství botů. Buďto můžete mít plnou hru 8 hráčů (takže např. 3 hráči a 5 botů), nebo nesmíte mít boty žádné (a tato volba je extrémně dobře schovaná, musel jsem vygooglit, jak to vůbec udělat - a stačilo pár dní, a už jsem to opět nemohl najít). Takže to znamená, že buď hra není zábavná, protože je v ní více botů než lidských hráčů, nebo není zábavná, protože je v ní příliš málo hráčů celkem, případně navíc lichý počet (např. my tři). Nedokážu pochopit, proč není možné ke 3 hráčům přidat jednoho bota, aby to bylo 2 vs 2. Zároveň ani nelze v týmových soubojích mít tým např. 3 hráčů proti týmu 5 botů, atp.
* Hráči nemohou mít přiřazena jména, jenom barvy, což znamená, že netušíte, kdo je kdo (ani kdo je reálný člověk a kdo je bot). Což opět ničí veškerou zábavu.

Na tuto hru jsem se hodně těšil, a minimálně v mé zkušenosti to bylo obrovské zklamání.

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2017 v angličtině na Steamu).
+6

Lovers in a Dangerous Spacetime

  • PC 80
Lovers jsme dohráli a moje manželka ji naprosto zbožňovala. Hra je skvělá pro lokální spolupráci, velmi zábavná, s vtipným motivem a vysokou produkční kvalitou. Má několik úrovní obtížnosti, takže si ji mohou užít i sváteční hráči a nehráči. Hra dobře střídá prostředí, abyste se nenudili, a obsahuje zajímavá vylepšení vesmírné lodi, což vás žene kupředu.

Těch pár nedokonalostí, co jsem našel, byly nepříliš výrazná hudba (nic zapamatovatelného, jenom zvuky prostředí), pár technických problémů (Alt+Tab nefunguje dobře, protože se kurzor myši zasekne uprostřed obrazovky; nastavení ovládání je složité a občas nefunguje správně), a chybějící přizpůsobení nastavení hráčů (primární hráč je vždy ten s ovladačem, a i barvy postav jsou napevno, ačkoliv jsme je chtěli prohodit).

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2017 v angličtině na Steamu).
+8

Serious Sam 3: BFE

  • PC 60
U této hry jsem rozpolcený. Některé části hry byly zábavné. Některé. Ostatní vůbec. Vážní ("seriózní") fanoušci série si k hodnocení přičtou body.

Očekával jsem tupou krvavou řežbu a tu jsem dostal, tato část je v pořádku. Prostředí by se mohly trochu více lišit, ale dají se. Nepřátelé jsou také v pořádku. Ale návrh úrovní, proboha. Byl bych vděčen za koridorovou střílečku (i otevřenými prostorami, ale lineární). Ale tady pořád jen něco hledáte, dost často ani nevíte co, jenom se vracíte a bloudíte tak dlouho, dokud konečně někde nenajdete klíč nebo přepínač. Jsou zde průchody ve tvaru bludiště, často potmě (pod zemí), kde strávíte hodinu hledáním téměř neviditelné páky (upřímně, musel jsem si dvakrát otevřít "let's play" video na YouTube, abych vyřešil zákys ve hře, co má být bezmyšlenkovitou střílečkou!). To rychle zabilo veškerou zábavu - chci zabíjet hordy nepřátel, a ne desítky minut bloudit a něco hledat. Humor si myslím mohl být lepší, v celé hře je jenom pár frází a tím to hasne. Podzemní lokace byly extrémně otravné a nadužívané (jednou by nevadilo). "Vesmírné opice" jsou taktéž extrémně protivné (to je jejich smysl, chápu) a nadužívané, takže opět zabíjí tempo hry. Optimalizace hry je hrozná - mohu s klidem hrát třetího Zaklínače, ale stěží třetího Serious Sama.

Plná cena mi přijde za tuto absurdně vysoká, doporučuji kupovat s vážnou a seriózní slevou. Půlku hry jsem si užil, zbytek protrpěl. Celkově jsem byl dost zklamaný.

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2016 v angličtině na Steamu).
+10

Shadow Puppeteer

  • PC 60
Manželce se to líbilo, já ale na hře viděl hodně problematických míst. Řekl bych, že hra byla vytvořena s láskou a zápalem, ale ne nutně s dostatečnou úrovní technických dovedností nebo časem věci dopilovat.

Líbilo se

* Námět a grafický styl. Tato hra má duši, není to zase jedna další skákačka.
* Lze hrát v lokální kooperaci.

Nelíbilo se

* Extrémně krátké (3-4 hodiny). Zvažte, zda chcete platit plnou cenu.
* Špatně udělaná perspektiva, která ztěžuje ovládání postav. Postavy jsou v plně 3D světě, ale pohled je více méně stejný jako u 2D skákačky. Což znamená, že se velmi těžko odhaduje hloubka, což je pro skákačku zásadní. Velmi často skončíte mimo, protože nedokážete odhadnout, jak blízko jste k objektu. Toto bylo špatné designové rozhodnutí (to stejné, co pomohlo zabít Trine 3).
* Stínový chlapec se pohybuje pouze ve 2D chozením ve stínech, ale dost často je pro některé objekty stín neurčitý, takže musíte vystřídat dost pokusů a omylů, než zjistíte, kam smíte vstoupit a kam ne. Opět špatně uděláno.
* Technické zpracování je dost slabé. Například v režimu celé obrazovky nepodporuje moje rozlišení 1920x1200. Pokud si zvolím 1920x1080, tak se obraz roztáhne místo aby zachoval poměr stran a přidal černý pruh, takže je všechno kapánek protažené do výšky (a škálování na gpu z nějakého důvodu nefunguje). Nastavení ovladače se neuloží při ukončení hry. Uložené pozice nejsou uložené na disku v adresáři, ale v registrech Windows (!!!).
* Nepřeskočitelné úvodní reklamy (to je jak z roku 1995) s nepříjemným spouštěcím zvukem (zahrát nepříjemný hlasitý zvuk hned ze začátku, než si člověk může přizpůsobit hlasitost, to je jak kopnutí do koulí). Nepřeskočitelné intro (a asi i jakýkoliv jiný filmeček).

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2016 v angličtině na Steamu).
+9

Helldivers

  • PC 75
Ze začátku je tato hra v v kooperaci báječná, zejména s přáteli. Pozdní části (tak po 30-40 hodinách) jsou ale slabé. Hra má i nechutný prodejní model. Celkově mám pocit, že dobré zážitky převážily nad negativy, takže jsem s nákupem hry spokojený. Ale pokud uvažujete nad koupením, tak doporučuji přečíst podrobnosti (zejm. ty negativní).

Světlé stránky

* Spousta zábavy ve hře s přáteli.
* Lze hrát v jednom.
* Lze hrát s cizími lidmi a komunita je překvapivě slušná a vychovaná.
* Ze začátku je ve hře velká pestrost (nepřátelé, prostředí, zbraně) a systém zlepšování se je velmi uspokojivý (nové vybavení či dovednosti si odemykáte velmi často).
* Možnost zranit přátele (friendly fire) je perfektní vlastnost a dělá to hru realistickou a zábavnou.
* Obtížnost ve hře je tvořena úžasným důrazem na detaily a využíváním realismu. Například rychlost otáčení postavy je nižší, pokud zrovna pálí ze zbraně; musíte zastavit, pokud si chcete otevřít mapu (minimapa tu neexistuje); během přebíjení zbraně nemůžete provést žádnou jinou akci; když ležíte na zemi a krvácíte, tak můžete střílet, ale jen z malých pistolí, atd.

Stinné stránky

* Jakmile odemknete vše a odehrajete i mise s nejtěžší obtížností (po 30-40 hodinách), tak již není moc co objevovat.
* Různorodost nepřátel je mnohem nižší, než by se původně zdálo. Jakmile si zahrajete misi s obtížnosti 9+, tak jste v podstatě viděli všechno.
* Prostředí jsou odlišná (poušť, sopky, les, sníh, město), ale neliší se nijak výrazně. Například bych čekal střílení mezi stromy a destrukci stromů v lese, nebo praskání ledu ve sněžném světě. Ale nic takového tu není. Jediná citelná změna mezi prostředími (až na povrch sněhu/vody) jsou sopky chrlící lávu.
* Variace cílů mise by taky potřebovala zvýšit. Je zde tak 10 různých cílů mise, což je fajn, ale rád bych jich viděl víc, různorodějších, a některé z nich uvedené jen v pozdějších částech hry.
* Koncept globální války. Na jednu stranu je skvělé, že všichni hráči se podílejí na vývoji války, a stav se mění, i když nehrajete (připojíte se příští den a jsou dostupné jiné sektory/planety). Na druhou stranu vám to ale brání zahrát si přesně tu misi, co chcete, a to je obrovská nevýhoda. Systém není dobře vyvážený, takže když jeden den válka skončí, tak druhý den nejenže začne válka další (to je jasné), ale za tu dobu už může být jedna z frakcí vyhlazena! Což znamená, že jejich mise budou nedostupné (nebudete moci proti dané frakcí bojovat) dalších několik dní, než začne válka nová. Také se nám s přáteli stalo, když jsme hráli Helldivers poprvé, že byly zrovna dostupné jen domovské planety nepřátel. Takže zde nebyly žádné mise, kde bychom mohli získat lepší vybavení, což je na nižší úrovni nezbytné. Pro začínající hráče je toto velice matoucí. Podle mě by měla hra dát hráči na výběr, jestli se chce podílet na globální válce, nebo jestli si jen chce spustit libovolnou vybranou misi pro sebe a své přátele. Bohužel to nedělá.
* Platební model. Grrr! Ten je tak špatný, jak některé F2P tituly na mobilech. Základní hru bez rozšíření můžete hrát velmi dobře, zpočátku. Ale později, až hrajete mise s nejvyšší obtížností, tak zjistíte, některé z nich (zejm. sněžné) jsou téměř nesplnitelné, pokud si alespoň někdo z týmu nekoupí ta správná DLC. Takže já se 3 přáteli, co jsme si pořídili pouze základní hru, jsme se museli rozhodnout, jestli vysolíme další peníze, jen abychom byli schopni hru "dokončit" (splnit i nejobtížnější mise), nebo to naštvaně zahodíme. Extrémně se mi to hnusí - jediný férový přístup v multiplayer titulu je nedávat výhody hráčům s DLC. Tady je to přesně naopak - DLC hráči jsou ve výhodě, některé mise se bez toho nedají ani udělat, a zakoupení DLC později vás velice podojí v porovnání s nákupem Deluxe edice hry hned ze začátku. Fakt mě to štve. Abych byl konkrétní, mluvím tu zejména o All-Terrain Boots (sněžné mise se bez nich téměř nedají hrát), UAV (výrazně zrychluje zlepšování vybavení), Demolisher Charges (mnohem lepší proti tankům, než alternativy, zejm. při hraní sólo) a možná některé další. Nejvíce mi ale zvedají žluč ty boty, protože jakmile bez nich zkusíte sněžné mapy na vysoké obtížnosti, tak se budete cítit podvedení.

Takže celkově je to skvělá hra s příšerným obchodním modelem. Očekávejte 30-40 hodin zábavy, ale pak už se obsah vyčerpá. A neudělejte "chybu" a kupte si rovnou Deluxe verzi hry. Ušetříte si vztekání v pozdější části hry.

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2016 v angličtině na Steamu).
+7

Mini Metro

  • Android 65
Příjemná relaxační hra, ideální pro hraní v posteli nebo na záchodě. Jednoduché herní mechaniky, hezká grafika. Nikterak hluboké, takže spíše budete hrát v dávkách po 15 minutách, než hodiny v kuse.

Ve hře mi chybí nějaké pokročilé mechaniky. Mohlo tam být více typů kolejí, více možností, jak ovlivňovat tok veřejné dopravy, a spousta dalších věcí. Hra je celkem plytká, takže po odehrání všech map (za pár hodin) už jsem neměl potřebu pokračovat. Také, vyjma nekonečného režimu, zde není žádná možnost, jak pokořit úroveň v pokročilých fázích. Velmi brzo počet pasažérů přesáhne množství vašich vlaků a je konec hry, aniž byste to mohli jakkoliv oddálit. Vaše schopnost vydržet déle v pozdní hře záleží na náhodě při vytváření zastávek (příliš mnoho stejného typu blízko u sebe -> končíte).

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2016 v angličtině na Steamu).
+8

Death by Game Show

  • PC 70
Původně jsem na Steamu nechal negativní recenzi, protože jsem byl frustrován neintuitivními herními mechanikami a uživatelským rozhraním, a zkritizoval jsem poměrně hodně věcí, které ve skutečnosti nebyly pravda, jen jsem je kvůli nedostatku dobrého tutoriálu a systému nápovědy špatně pochopil.

Vývojáři ovšem mým výtkám naslouchali, vedli se mnou rozhovor, a ačkoliv neprovedli žádné velké aktualizace uživatelského rozhraní (což chápu z hlediska rozpočtu, protože hra se zřejmě prodávala minimálně), tak udělali aspoň minoritní úpravy (snížili ve hře grinding a asi ji i trochu zlehčili). Vzbudili ve mně opětovný zájem o hru - rozhodl jsem se ji pořádně pochopit, což se konečně povedlo. Vytvořil jsem pro uživatele návod na Steamu, aby pro ně bylo jednodušší naskočit do hry a nebyli zmatení miliónem drobností. Snad to trochu pomůže prodejům hry. Návod si můžete přečíst zde:
https://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=832774845

Toto je tedy druhá recenze, kdy již hře rozumím, a už se v ní nyní hodně bavím. Je náročná, ale ne přehnaně obtížná, pokud víte, co děláte (to je ten zásadní rozdíl). Dokonce jsem v žebříčku top-10, což mi přijde hodně vtipný, když vezmu v potaz moje předchozí dojmy a recenzi. Hra je dobrým mixem akce a strategie.

Pořád jsem nešťastný z některých designových rozhodnutí, ale se zmíněným návodem už by to neměl být takový problém pro ostatní. Na fórech jsem vývojářům nechal dlouhý seznam postřehů a návrhů na zlepšení, a oni si to vše přečetli a okomentovali, což je fajn. Snad se některé ze zlepšení dostanou v budoucnu do hry, pokud se bude rozumně prodávat.

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2016 v angličtině na Steamu).
+6

The Beginner's Guide

  • PC 40
The Beginner's Guide bylo zklamání. Já na simulátory chození moc nejsem (až na What Remains of Edith Finch, to se mi dost líbilo), ovšem The Stanley Parable bylo jiné. Spíše to byl experiment s divákem/hráčem, než příběh. Nebyl skvělý, ale slušný. A tak od nové hry od stejného tvůrce jsem si sliboval podobný zážitek, jen lepší. Ovšem po odehrání "hry", kde se nic moc zajímavého neděje, bylo jediné, co jsem se dozvěděl, že známý vypravěče (nebo možná on sám) má (nějaký) problém. A to je vše, bez jakéhokoliv rozvedení či objasnění. Přišlo mi to, jako když se díváte na film, který celou dobu slibuje zápletku, a po hodině a půl zjistíte, že tam žádná nebyla a vůbec nic se tam nestalo. I když to nebylo zas tak moc času, stejně se o něj cítíte okradení, a máte v ústech pachuť. Je to film špatný, nebo je to vaše chyba, že jste si pustili alternativní dada žánr? Nevím, ale dobrý zážitek jsem si z toho neodnesl.

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2016 v angličtině na Steamu).
+3 +5 −2

Magicka 2

  • PC 80
Kvalitní nástupce Magicky. Stejně jako v předchozí hře se budete v režimu více hráčů setkávat s chybami a chybkami. Ale i tak je stále obrovská zábava odpalovat nepřátele a přátele (omylem, samozřejmě;-)) na věčnost. Skvělým nápadem jsou klávesové zkratky pro pár předvybraných kouzel, vyvážení hry to neubližuje. Nepřátelé jsou zajímaví o hodně se liší. Herní délka vypadá podobně jako u prvního dílu. Dialogy postav jsou vtipné, ale kdo je má ve hře více hráčů čas číst, že? Grafický styl je příjemný. Mínusem hry je, že pro hraní s kamarády si musíte všichni zřídit účet u Paradoxu. Tenhle přístup že strany vývojáře/vydavatele se mi vážně nelíbí.

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2016 v angličtině na Steamu).
+4

Human Resource Machine

  • PC 80
Human Resource Machine je kouzelná menší logická hra ideální pro každého, komu přijde zajímavý svět programování. Pokud byste se chtěli naučit programovat, tak zde můžete zábavným způsobem získat základy s jazykem ve stylu Assembleru. Pokud již programátor jste, můžete se snažit plnit nepovinné výzvy v každé úrovni (jsou těžké! a nechají vás docenit pohodlnost vysokoúrovňových jazyků). Naprosto miluji grafický styl a zvukový/hudební doprovod - je celkem zjevné, že tato hra pochází od tvůrců World of Goo.

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2016 v angličtině na Steamu).
+7

Mushroom 11

  • PC 60
U této hry bych velmi váhal, zda ji doporučit či nedoporučit. Moje dojmy:

Pozitivní

* unikátní, novátorská herní mechanika
* výborný motiv (post-apo, radioaktivní houba)
* pěkný vizuál
* dobrý zvuk
* výborně vypadající bossové
* nové herní mechaniky průběžně představované v průběhu hry
* prvních 5 úrovní je zábava

Negativní

* jenom 7 úrovní, herní doba 4,5h
* poslední 2 úrovně jsou frustrující, vyžadující přesné ovládání, i když ho z definice nemůžete mít, nebo štěstí, nebo hodně opakovaných pokusů
* poslední boss je nudný a snadný. Pravděpodobně jediný boss v celé hře, se kterým jsem zvládl "bojovat", zatímco jsem si četl emaily na mobilu.
* nevyužitý potenciál, mohlo zde být mnohem více mechanik, různorodější nepřátelé, více hádanek, více zajímavých aktivit. Místo toho je hra useknutá (působí velmi předčasně ukončená) a ke konci je velmi těžká plošinková sekce, místo zajímavějších věcí.

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2016 v angličtině na Steamu).
+6

Dark Echo

  • PC 50
  • Android 50
Dark Echo má skvělý novátorský koncept a pěkný umělecký styl. Bohužel nenaplňuje svůj potenciál. Velmi se mi líbil začátek, ale později to začalo být nudné a zdlouhavé. Tmavé úrovně jsem hrál na Androidu, a část světlých úrovní na PC, takže mohu porovnat obě verze.

Ve hře jsou hlavní 3 mechaniky - poklepání, plížení a hození kamene. Ze začátku jsou zajímavé, ale v pozdějších fázích žádný další koncept nebo mechanika nepřibyde (možná s výjimkou pohnutí objektem v pozdějších úrovních). Hra působí nedokončeně - mohlo v ní být tolik zajímavých věcí, a nejsou.

Úrovní není mnoho. Je tu 40 temných úrovní, které jdou dokončit za pár hodin, a 40 světlých úrovní, což jsou ty samé jako temné, jenom s mnohem větším počtem (větších a rychlejších) nepřátel a výrazně nepříjemným kompletně bílým pozadím.

Ovládání není bohužel uděláno moc dobře. Na dotekových zařízeních se těžko plíží a občas uděláte místo plížení normální krok, což v pozdějších (světlých) úrovních znamená okamžitou smrt. Nepřesné ovládání na dotekových displejích byl důvod, proč jsem pro pozdější úrovně přešel na PC. Na druhou stranu, s dotykovým zařízením se vám velmi dobře házejí kameny do libovolného směru a můžete si tak velmi přesně nasměrovat nepřátele. Naprosto nepochopitelně tohle na PC provést nelze. Ačkoliv by dávalo perfektní smysl hodit kámen kurzorem myši, tak nemůžete, a lze házet jen do 8 základních směrů pomocí klávesnice. Také se musíte vždy podívat do směru, kam chcete hodit, takže nemůžete utíkat před nepřítelem a odvést jeho pozornost hozením kamene do strany, jak by bylo přirozené. S gamepadem můžete házet do libovolného směru, ale s páčkami se zase hůře míří. Takže ačkoliv se na PC verzi lépe pohybuje, tak se zase na ní hůře míří, v porovnání s dotykovými zařízeními. Postava se neovládá dobře na žádném zařízení. V pozdějších úrovních bylo ovládání postavy mým hlavním zdrojem frustrace. Přitom ideální ovládání se zdá být zjevné - levé myšítko pro chození, Shift pro plížení, mezera pro klepnutí, pravé myšítko pro hození do přesného směru. Škoda, že to tam není.

Snad někdo vezme tento herní koncept a udělá z toho výbornou hru, se zajímavějšími úrovněmi, více typy nepřátel, interaktivnějšími objekty a prostředím (představuji si např. zvlnění terénu, které pozmění šíření zvukových vln), lepším ovládáním a větší zábavou.

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2016 v angličtině na Steamu).
+4

XCOM: Enemy Unknown

  • PC 75
XCOM: Enemy Unknown je slušná hra. Ze začátku jsem byl nadšený, ale ke konci mi to přišlo jako spíše zklamání.

Co se mi líbilo

* Můžete si opět prožít UFO v moderním enginu.
* Během prvního hraní, zejména v začátku, můžete mít ten napjatý, úzkostlivý pocit, že všechno jde do háje, mimozemšťané mají navrch, je tu tolik otázek a tak málo odpovědí, vaši vojáci umírají po trapných omylech, atd. Má to výtečnou atmosféru.
* Je to zábava. Je to UFO, takže je zábavné potkávat nové typy mimozemšťanů, zabít je nebo si nechat nakopat prdel, pak je vyslýchat nebo provádět pitvy, objevovat nové technologie. Zejména, pokud hru hrajete poprvé.
* Filmečky a komentář pomáhají dotvořit atmosféru (když je vidíte poprvé) a dobře zapadají do hry.
* Hra je zjednodušená, takže se do ní dá lehce dostat, nemá strmou učící křivku.
* Herní engine není příliš náročný a postavy vypadají zblízka poměrně pěkně (na obrazovce, kde je vybavujete do akce).
* Vzhled vojáků jde výrazně upravovat, takže si je můžete vytvořit dobře rozeznatelné a zapamatovatelné.
* Počet vojáků na bojišti je omezen na 4-6, což je dobře, protože to urychluje herní kola (oproti 12 vojákům v původním UFO: Enemy Unknown).

Co se mi nelíbilo

* Dokud plníte "prioritní" úkoly (dějovou linku) hned jakmile můžete, tak je hra napínavá a obtížná. Ale jakmile zjistíte, že tyto mise nemusíte plnit hned a nic zlého se nestane (hra nemá časový limit), tak můžete začít plnit obecné úkoly, vycvičit si vojáky, a hra se stane jednodušší a ztratí své kouzlo.
* Příběh hry je celkem krátký a nudný. Není zde uspokojivé zakončení, nedozvíte se nic zásadního o mimozemšťanech, jejich motivacích, prostě nic. Velké zklamání.
* Obecné úkoly nejsou moc pestré - zabij všechny emzáky (90% úkolů), zachraň lidi, eskortuj člověka, zastav bombu. Příběhové mise používají úplně ten stejný mustr. Příliš se to opakuje.
* Je zde několik prostředí, ale ne za tak mnoho - les, bar/obchod/něco, město. Kvůli grafické prezentaci hry nemá prostředí mnoho detailů, takže působí nevýrazně a v konečném důsledku všechny stejně. Není zde žádná poušť, sníh, oceán, hory, zajímavé budovy, atd, které by to zpestřily.
* Uživatelské rozhraní je velmi neohrabané. Je zjevně orientované na konzole, používání klávesnice a myši je nepříjemné (ani s myší nemůžete mít věci jako volně rotující kameru, jen otáčení o 90° - je to jak ovládat emulátor gamepadu pomocí myši). Ale i když gamepad použijete (a já to udělal), není to o mnoho lepší - výběr některých možností trvá dlouho, fixní kamera neustále zavazí, a důležité ovládání je nedostupné zrovna když ho potřebujete (Chcete otočit pohledem při házení granátem? Nene. Chcete snadno porovnat sílu dvou různých zbraní, aniž byste dokola zapínali a vypínali režim míření? Nehrozí). Přepínání mezi vojáky probíhá v nějakém nedeterministickém pořadí a působí, jako by vám dělalo naschvály. Není zde možnost, jak všem akceschopným vojákům nastavit hlídku (overwatch), musíte to pokaždé manuálně nastavovat u každého jednotlivě.
* Indikátory vzdálenosti a rozsahu jsou naprosto mimo, což je vysoce frustrující. Je téměř nemožné říct, jestli vaše raketa zasáhne nepřítele nebo ne, horší indikátor výbuchu jsem ještě neviděl. Často se stane, že mimozemšťan je poblíž kraje oblasti výbuchu (ale pořád uvnitř), a není zasažen, protože ukazatel vám lhal. To samé se stává s lékárničkami - přiběhnete k někomu přesně na vzdálenost ukazatele, abyste ho vyléčili, ale nemůžete, protože jste moc daleko, ukazatel lhal. Opět to samé se zachraňováním lidí, atd. V této hře podobná chyba znamená něčí smrt, a dost vás naštve, když to způsobí rozbité uživatelské rozhraní.
* Souboje byly zjednodušeny, což se mi moc nelíbí (akční body jsou prostě lepší systém), ale úplně proti tomu neprotestuji. Ale aspoň by to mělo dávat smysl, což aktuálně nedává. Pokud mám dvě akce, takže mohu běžet a střílet, nebo běžet a léčit, nebo běžet a přebít, nebo běžet a běžet, tak proč nemohu střílet a běžet, nebo léčit a běžet, nebo přebít a běžet? Nebo léčit a přebít? Je to prostě hloupé.
* Zbloudilé kulky nemohou nikoho jiného zranit. Takže pokud máte 6 vojáků těsně vedle sebe a emzák vystřelí po prostředním a nestrefí se, nikdy nezasáhne žádného jiného vojáka. A naopak, vy nestrefíte jiného emzáka. Hloupé.
* Další nesmyslná mechanika je, že mimozemské zbraně můžete získat, jen když mimoně omráčíte, ale ne, když je zabijete. Není tam ani procentuální šance, prostě jen binární ano/ne. Hratelnostně by to nebyl velký rozdíl, kdybyste měli malou šanci získat zbraně neporušené i po zabití nepřítele, a působilo by to mnohem přirozeněji. Aktuální přístup působí jako umělé omezení.
* Musíte si zapamatovat jména vašich vojáků, protože ukazatele třídy se neobjeví hned po přepnutí na vojáka, ale až po krátké stylové animaci. Což se velmi nehodí, pokud zrovna hledáte svého těžkooděnce/útočníka/odstřelovače atd, strašně to zpomaluje. Musíte si zapamatovat jméno, to se zobrazí okamžitě.
* Krycí systém je pěkný, ale občas i když se někomu dostanete zjevně do boku, tak je pořád krytý, protože tam je něco jako 1° zbývající v jeho krytí. Linie pohledu je ještě rozbitější, často někoho nevidíte, i když je naprosto zjevné, že ho vidět musíte. To se stává často při výškových rozdílech. Jakmile vylezete nahoru, tak je velmi těžké vidět někoho na zemi, i když je třeba jen 1 políčko od vás.
* Sestřelování UFA (minihra) je prostě nudná. Tady vývojáři propásli šanci udělat z toho více, než jen akci pro vojáky.
* Vývoj zbraní ve hře je nuda. Šedá zbraň -> červená zbraň -> zelená zbraň. Čísla se zvednou, žádná nová funkcionalita. Co třeba přidat zajímavou zbraň? S tou vší mimozemskou technologií není nic lepšího než laser a plasma, které jen obarví výstřel?
* Estetika/barevná paleta hry je slabá. V uživatelském rozhraní je všechno do modra, takže se vám bude těžko rozeznávat jedna ikona od druhé, jsou příliš podobné. V bojovém prostředí je všechno tmavé/ve stínu, takže vaše vojáky nerozeznáte podle zbroje/zbraní/barvy vlasů, všichni vypadají stejně - tmavé siluety. Umělci zde neodvedli dobrou práci - rozhraní se špatně používá a hra nevypadá pěkně.
* Hra je bohužel plná chyb, i dlouho po vydání. Některé hru rozbíjejí. Například nemůžete hrát na PC s gamepadem, protože se pak nedá otáčet glóbem. Na netu jsou stovky stížností, lehce nalezitelné, ale opravené to není. Musíte si ručně upravit konfigurační soubory, abyste to spravili. Jakmile máte více než 100 uložených pozic, začnou se špatně řadit, a bude se vám v nich špatně orientovat. To opravdu nikdo hru neotestoval s více než 100 pozicemi, vážně? Takže abyste se tomu vyhnuli, musíte držet počet pozic pod 100, mazat je ve správci souborů (ve hře byste na tom strávili mládí), zatímco Steam a hra běží (jinak se vám nasynchronizují zpátky). Ve hře je spousta chyb, když nahrajete souboj - např. postavy dostanou akční body, i když by neměli. Hodně mě překvapuje, kolik očividných chyb tam je, a nejsou opravené.
* Při startu hry jedou nepřeskočitelná videa, takže čekáte půl minuty místo několika sekund.

Hru mohu doporučit, pokud chcete jednoduchý, poněkud osekaný zážitek a nevadí vám potýkat se s uživatelským rozhraním a chybami. Ale hra mi nepřišla tak výjimečně skvělá, jak by celosvětové uživatelské hodnocení napovídalo.

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2015 v angličtině na Steamu).
+10

Cannon Brawl

  • PC --
Úžasná kombinace klasických tanků/wormsů a konceptu "tug of war". Moc pěkně provedeno, příjemný grafický styl, dobrá hudba, zábavná hratelnost. Je jednoduché začít, ale (předpokládám) těžké hru plně ovládnout. Ačkoliv to tak může působit kvůli grafice, toto není plytká mobilní hra, ale opravdu obsahuje hloubku strategického taktizování. A stejně důležité jsou samozřejmě i rychlé reflexy. Pokud máte rádi tento styl her, tak s Cannon Brawl určitě neprohloupíte.

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2015 v angličtině na Steamu).
+6