Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Card Thief

19.03.2017
21.04.2017
65
3 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
free to play
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Card Thief je logická karetní hra, ve které se stáváte zlodějem a snažíte se ukrást poklad ze střeženého hradu. V hradu hlídkují stráže (nejen lidské), chodby jsou osvětleny plápolavým světlem pochodní, dveře bývají často zamčené, v pokojích lze najíst zlato a jiné cennosti, a nalezením truhly s pokladem vaše mise nekončí - ještě ji musíte nepozorovaně odnést z hradu pryč. Váš průchod hradem se náhodně generuje z balíčku dostupných karet, které se automaticky vykládají na hrací ploše, a vy je úspěšným projitím odstraňujete. Před misí si vybíráte několik kusů vybavení, které vám může pomoci dostat se ze svízelných situací. Postupným hraním hromadíte poklad, který vám odemyká pokročilejší a složitější úrovně, a plněním výzev si vylepšujete své vybavení.

Ačkoliv se jedná o naprosto jiný žánr, hra je vytvořena jako pocta legendární hře Thief: The Dark Project, a snaží se začlenit množství herních mechanik, které vám původního Thiefa připomenou. Ať již se jedná o samotný námět a herní mechaniky (např. schovávání se ve stínu, zhasínání loučí a omračování stráží), použitelné vybavení (např. hvízdavé šípy nebo šípy s provazem), nebo narážky na pojmenování míst a objektů.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • Android 60
Velice oceňuji inspiraci Thiefem, a hodně mě překvapilo, kolik referencí a mechanik dokázal autor dostat do úplně jiného žánru. Zhasínáte pochodně, stráže se za podezřelými akcemi otáčejí, snažíte se je omráčit ideálně zezadu, atd. To vše v tazích. Aby to fungovalo jako logická hra, tak tu figuruje míra skrytí, která vám ubývá s každou akcí (ale když máte štěstí nebo jste dobří, tak si ji doplníte), a vy se s ní snažíte co nejvíce šetřit, abyste se s ukradeným pokladem ještě dokázali nepozorovaně vymotat z hradu.

Navzdory sympatickému žánru jsem u hry moc dlouho nevydržel. První překážkou byl tutoriál, který tu sice je, ale přišel mi nedostatečný. Ukázal základní koncepty, ale nepopsal všechny varianty konkrétní mechaniky, ani tu není žádný herní manuál, kde si to přečíst. Takže jsem pak musel přímo ve hře stylem pokus omyl zjišťovat, jaký je rozdíl, když omráčím stráž z té či oné strany, osvětlenou či neosvětlenou, na pozoru či v klidu, s dostatkem či nedostatkem skrytí, atd. Zrovna u logické hry, kde jediná chyba často znamená konec hry, mi to nepřišlo ideální. Navíc hra samotná vám některé věci indikuje zvláštně a nekonzistentně - naplánovat prohrávající tah lze, ale ten následující už ne, i když v jistých případech jde i ten.

A druhý problém byl, že hra je prostě koncepčně založena na stálém opakování téhož. Hrajete stále dokola tu stejnou hru v prvním hradě, až si naspoříte dostatek pokladu na odemčení hradu druhého. Mezitím se snažíte splnit nějaké výzvy pro vylepšení stávajícího vybavení. A pak jdete do dalšího hradu, a opět dokola. Bohužel asi nejsem pro tento roguelike styl hraní cílovka. Více bych ocenil nějaké přepřipravené a lišící se mise, kde bych měl pocit postupu vpřed.

Celkové hodnocení: Dobrá
+16