Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

SteamWorld Dig

SteamWorld Dig: A Fistful of Dirt

08.08.2013
05.12.2013
18.03.2014
28.08.2014
05.06.2015
01.02.2018
10.03.2020
kompatibilní
74
36 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Rusty je robot, který se vydal s krumpáčem v ruce do malého městečka v poušti jménem Tumbleton, aby po svém strýci převzal provoz místního dolu. Jenže hluboko pod městem se nenachází pouze drahé kameny, ale také pozůstatky zaniklé civilizace, daleko vyspělejší než jsou současní robotí obyvatelé městečka. Jediný způsob, jak zjistit víc, je kopat co nejhlouběji.

SteamWorld Dig kombinuje stylizaci steampunku a westernu. Jedná se o plošinovku, ve které je hráčovým úkolem prokopat se co nejhlouběji pod zem. Přitom je potřeba dávat pozor na nebezpečné objekty a tvory, kteří v podzemí žijí. Za vytěžené drahokamy lze nakupovat lepší vybavení. Speciální místnosti, které je potřeba odkrývat, pak obsahují upgrady pro Rustyho umožnující další postup hlouběji do podzemí.

V roce 2017 pak byl vydán SteamWorld Dig 2, který navazuje na události prvního dílu.


Poslední diskuzní příspěvek

Urcite odporucam do vyzvy. Kratka hra, zo zaciatku mozno trosku nudnejsia ale ono sa to rozbehne :) skoda je,ze ked som bola uprostred tej fajn zabavy tak to skoncilo. Mohlo by to byt kludne dlhsie. Som zvedava na dvojku :)

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 85
Líbí se mi, jak je tato hra jednoduchá, všechny základní koncepty pochopíte za pár minut. A přesto, že je tak jednoduchá, tak je extrémně zábavná. Zejména pro nás, sběratele a perfekcionisty, je velice příjemné prokopávat se světem a snažit se najít všechny zbývající valouny drahocenné rudy, co se zde nachází.

Délka hry je kolem 6 - 10 hodin, což mi velmi vyhovuje. Jednotlivé světy jsou docela rozdílné a přinášejí i některé nové koncepty, takže se nikdy nenudíte.

Asi jediná věc, co se mi na hře nelíbila, je mechanika světla. Zřejmě je přítomná, aby hra nebyla tak prostá, s cílem trochu ji zkomplikovat. A to je pravda, bez potýkání se světlem by byla hra příliš planá. Ale bohužel to není nadesignováno správně. Tak jak to nyní funguje, se prostě každých pár minut potřebujete vrátit nad zem, ačkoliv váš batoh je téměř prázdný a nemáte žádný jiný důvod se vracet, protože musíte doplnit olej do lampy. To často znamená několik dalších minut výšlapu z dolu na povrch. Je to šíleně otravné. Dalo by se to snadno zlepšit např: a) možností doplnit olej z věčných lamp rozmístěných po úrovni, možná se současným uhasnutím vybrané lampy; b) možností koupit a vzít si s sebou dodatečný měch oleje, na úkor využití jednoho slotu z inventáře navíc. Takto by se hra stala méně otravnou a zároveň zajímavější, protože najednou byste museli zvažovat taktické priority - utratit více peněz a mít méně místa v inventáři, ale mít delší a pohodlnější zdroj světla? To jsou přesně ty volby, které by měla hra nabízet, ale bohužel v tomto případě to nebylo dobře promyšleno.

Až na tuto jedinou výtku jsem se ve hře enormně bavil, velmi se mi líbil její vizuál, a mohu ji doporučit každému, kdo má rád žánr přístupnějšího prozkoumávání, kopání, sbírání, skákání a lehkého řešení hádanek.

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2014 v angličtině na Steamu).
+16
  • PC 75
Uf, teda řeknu vám, ufff. Nejsem dělaný na tyhlety plošinovky, protože mě prostě vytáčí to hopsání, kdy když nestihnu něco během hopsnutí stisknout v pravou chvíli, stane se něco au au. A tady v mém případě hodně au :)

75% proto, že mě to bavilo, bavilo mě si přijít domů a na chvilku si sem tam kopnout, vyřešit nějakou drobnou hádanku, vykutat sem tam šutér, na povrchu ho prodat a směnit chechtáčky za nějaký ten upgrade, ačkoliv mě příběh nějak nezajímal a ty psané dialogy jsem prostě proklikával - kam jít mi ukazovala šipka a více vědět netřeba. Dokonce i smrt tu není nic vážného, páčto obživnete a můžete pokračovat - jen vás to bude stát polovinu aktuálního obsahu měšce, což, pokud chrtíte na upgrade, může bolet víc než právě prodělané skonání. Je to taková casual hříčka pro ty, co si sem tam kutnou a hru ukončí a po chvíli se k ní můžou vrátit, žádné checkpointy - stačí se dostat na povrch, vejít do obchodního styku a odejít, tím se hra uloží a lze ukončit hru - po startu jste zase na povrchu, kde jste končili.

Grafika jednoduchá a nenáročná, takže na pozadí lze mít klidně nadále otevřenou práci i prohlížeč žeroucí stovky a tisíce MB paměti a hře to nijak nevadí. Ozvučení je taky dobré, nic násilného a není tak nutné hudbu vypínat. Chytáky, pasti, nepřátelé i puzzly jsou celkem chytré a to někdy až natolik, že se mi k některým tajným místům, kde jsem viděl, že mě čeká odměna, prostě cestu nenašel.

75% také ale za to, že už to začínalo být trochu zdlouhavé a pokud jste zrovinka neměli po ruce telefoport, trvalo zbytečně dlouho dostávat se k poslední dostupné možnosti se dostat na povrch, toho hopsání už bylo moc a moc a po čase bych uvítal jedinou ve hře chybějící proprietu - lano. Ukotvit lano a pak jen dělat hodně dlouhou díru pod nim a prostě slanit, případně se nechat vytáhnout či vylézt někam výš, namísto stálého hopsání a double-hopsání. Někteří nepřátelé jsou tuzí, u některých robotických jsem plně nepochopil kdy se aktivují, protože na mě někdy nabíhali s výbuchem, jindy jsem stál u nich a jim to bylo jedno. Někdy jsem moc nechápal (dědkové házející flašky), co dělají v podzemí (ty trilobity a roboty bych možná ještě bral, ale tohle mi unikalo). A fakt tuhý byl finální boss, kdy mi fakt trvalo projít ten poslední třetí akt. U něj bych také uvítal mít možnost používat své propriety i během skákání (vyskočit a vystřelit).

Byl jsem celkem spokojený, ale taky jsem už rád, že to mám za sebou a nemyslím si, že to budu kdy znovu hrát. Po skončení hry jsem znovu spustil začátek a nemohouc využívat už naučené pohyby a získanou výbavu, neumím si představit, že bych to začínal celé odznovu, fakt ne.

Pro: Poměrně nenáročná hříčka s možností skoro kdykoliv skončit a po chvíli se vrátit; puzzly a upgrady; ještě ucházející délka

Proti: Občas zlouhavé řešení dostávání se na povrch; některé úrovně (hloubky) jsou fakt dlouhé a přichází zbytečná repetetivnost; někteří tuzí a nevypočitatelní nepřátelé; pramalá znovuhratelnost

+14
  • PC 55
Nechal jsem se zlákat hodnocením a oslavnými ódami v recenzích na Steamu a koukám, že jsem měl raději kouknout sem. Myslím, že je to jedna z her, které opravdu nesedí dvoustavový systém hodnocení – palec hore nebo dole. Protože objektivně řečeno, ta hra nedělá nic moc špatně. Vybroušena je řemeslně, proto si hráči nemají moc na co stěžovat, takže neudělují špatné hodnocení a díky absenci čehokoliv mezi dobrým a špatným jde hodnocení nahoru. Takový titul, který je objektivně mnohem lepší, ale více kontroverzní, takové štěstí nemá. V tom je hodnocení zde na databaze-her.cz mnohem lepší.

Pro mě osobně v té hře chybí jakýkoliv přesah, něco co by z ní dělalo více, než jen flashovou hříčku, protože to pro mě je a tohle už není můj typ her. Za což ona asi nemůže, protože směřuje na jiné publikum. Čekám od hry kvalitní příběh, atmosféru, něco co si ze hry vezmu i po dohrání. Při vědomí, jaké perly mám v knihovně a ještě je nehrál, mi čas u SteamWorld Dig přijde jako promarněný.

A to rozhodně neříkám, že má smysl hrát jen AAA tituly. Jsem milovník indie her, nedám dopustit například na FTL a nebo old school point & click adventury. Produkční hodnoty pro mě nehrají rolí.
Tak snad jen doporučení nakonec – než začnete SteamWorld Dig hrát, ujistěte se, že jste cílová skupina, pak budete zřejmě spokojeni.

Pro: Řemeslně vybroušené, vtipný (a smutný) easter egg na HL3

Proti: Pouze hříčka; místy únavné

+14
  • PC 70
V první části hry se jedná o fajn, i když trochu repetitivní, platformovku. V druhé části (řekněme při dosažení Old Worldu) se hra trochu rozjede a v poslední částí je to teprve zábava. Těžení dává větší smysl - čím víc vylepšení, tím víc ... šance na přežití. Více nepřátel vás nutí používat a kombinovat schopnosti, při soubojích s nimi oceníte investované penízky do většího poškození/rychlosti krumpáče. Trochu pomalejší rozjezd kazí skvělý zážitek ze hry, protože tu "pravou metroidovinu" zažijete až se získáním všech schopností, tedy na konci hry.

Herní výzva 2018 - 10. "Válka periferií"

Pro: grafika, jednoduchost ovládání i na klávesnici, záležitost na pár hodin

Proti: pomalejší rozjezd - může vzbudit pocit casual záležitosti, první část lehce repetitivní (malinkato, maličko :))

+12
  • 3DS 75
Na hru jsem narazil náhodou – a moji pozornost získala na první dobrou. Připomněla mi totiž sérii her, kterou jsem hrával na starém telefonu California Gold Rush. A protože nostalgie je potvora, hned jsem se rozhodnul zkusit své štěstí a objevit ten největší zlatý valoun. S přibývající hloubkou – nebo spíš ubývající? – hra představovala jednotlivá vylepšení a bonusy. Což by se dalo očekávat. Ona mi ale zákeřně začala podstrkávat i zlomky příběhu. To už jsem nečekal.
Takže po dohrání, které nezabere moc času a to, ani když hru opravdu vytěžíte, jsem s překvapením zjistil, že jsem dohrál jinou hru, než jakou jsem rozehrál. A nevadilo mi to. Jen bych si možná ještě trochu víc zavrtal do země…

Pro: Návyková hříčka, která ví, jak vás nenechat nepřestat kopat.

Proti: Nenabízí mnoho možností, ale díky kratší délce nezačne nudit.

+11