Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

SteamWorld Dig

SteamWorld Dig: A Fistful of Dirt

74
31 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > plošinovka *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
08.08.2013 3DS
05.12.2013 PC
18.03.2014 PS4Vita
28.08.2014 WiiU
05.06.2015 XOne
01.02.2018 Switch
Vývojáři:
Image & Form
Oficiální stránky:
http://steamworldgames.com/dig/
Rusty je robot, který se vydal s krumpáčem v ruce do malého městečka v poušti jménem Tumbleton, aby po svém strýci převzal provoz místního dolu. Jenže hluboko pod městem se nenachází pouze drahé kameny, ale také pozůstatky zaniklé civilizace, daleko vyspělejší než jsou současní robotí obyvatelé městečka. Jediný způsob, jak zjistit víc, je kopat co nejhlouběji.

SteamWorld Dig kombinuje stylizaci steampunku a westernu. Jedná se o plošinovku, ve které je hráčovým úkolem prokopat se co nejhlouběji pod zem. Přitom je potřeba dávat pozor na nebezpečné objekty a tvory, kteří v podzemí žijí. Za vytěžené drahokamy lze nakupovat lepší vybavení. Speciální místnosti, které je potřeba odkrývat, pak obsahují upgrady pro Rustyho umožnující další postup hlouběji do podzemí.


Poslední diskuzní příspěvek

Urcite odporucam do vyzvy. Kratka hra, zo zaciatku mozno trosku nudnejsia ale ono sa to rozbehne :) skoda je,ze ked som bola uprostred tej…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 55
Nechal jsem se zlákat hodnocením a oslavnými ódami v recenzích na Steamu a koukám, že jsem měl raději kouknout sem. Myslím, že je to jedna z her, které opravdu nesedí dvoustavový systém hodnocení – palec hore nebo dole. Protože objektivně řečeno, ta hra nedělá nic moc špatně. Vybroušena je řemeslně, proto si hráči nemají moc na co stěžovat, takže neudělují špatné hodnocení a díky absenci čehokoliv mezi dobrým a špatným jde hodnocení nahoru. Takový titul, který je objektivně mnohem lepší, ale více kontroverzní, takové štěstí nemá. V tom je hodnocení zde na databaze-her.cz mnohem lepší.

Pro mě osobně v té hře chybí jakýkoliv přesah, něco co by z ní dělalo více, než jen flashovou hříčku, protože to pro mě je a tohle už není můj typ her. Za což ona asi nemůže, protože směřuje na jiné publikum. Čekám od hry kvalitní příběh, atmosféru, něco co si ze hry vezmu i po dohrání. Při vědomí, jaké perly mám v knihovně a ještě je nehrál, mi čas u SteamWorld Dig přijde jako promarněný.

A to rozhodně neříkám, že má smysl hrát jen AAA tituly. Jsem milovník indie her, nedám dopustit například na FTL a nebo old school point & click adventury. Produkční hodnoty pro mě nehrají rolí.
Tak snad jen doporučení nakonec – než začnete SteamWorld Dig hrát, ujistěte se, že jste cílová skupina, pak budete zřejmě spokojeni.

Pro: Řemeslně vybroušené, vtipný (a smutný) easter egg na HL3

Proti: Pouze hříčka; místy únavné

+13
  • PC 75
Uf, teda řeknu vám, ufff. Nejsem dělaný na tyhlety plošinovky, protože mě prostě vytáčí to hopsání, kdy když nestihnu něco během hopsnutí stisknout v pravou chvíli, stane se něco au au. A tady v mém případě hodně au :)

75% proto, že mě to bavilo, bavilo mě si přijít domů a na chvilku si sem tam kopnout, vyřešit nějakou drobnou hádanku, vykutat sem tam šutér, na povrchu ho prodat a směnit chechtáčky za nějaký ten upgrade, ačkoliv mě příběh nějak nezajímal a ty psané dialogy jsem prostě proklikával - kam jít mi ukazovala šipka a více vědět netřeba. Dokonce i smrt tu není nic vážného, páčto obživnete a můžete pokračovat - jen vás to bude stát polovinu aktuálního obsahu měšce, což, pokud chrtíte na upgrade, může bolet víc než právě prodělané skonání. Je to taková casual hříčka pro ty, co si sem tam kutnou a hru ukončí a po chvíli se k ní můžou vrátit, žádné checkpointy - stačí se dostat na povrch, vejít do obchodního styku a odejít, tím se hra uloží a lze ukončit hru - po startu jste zase na povrchu, kde jste končili.

Grafika jednoduchá a nenáročná, takže na pozadí lze mít klidně nadále otevřenou práci i prohlížeč žeroucí stovky a tisíce MB paměti a hře to nijak nevadí. Ozvučení je taky dobré, nic násilného a není tak nutné hudbu vypínat. Chytáky, pasti, nepřátelé i puzzly jsou celkem chytré a to někdy až natolik, že se mi k některým tajným místům, kde jsem viděl, že mě čeká odměna, prostě cestu nenašel.

75% také ale za to, že už to začínalo být trochu zdlouhavé a pokud jste zrovinka neměli po ruce telefoport, trvalo zbytečně dlouho dostávat se k poslední dostupné možnosti se dostat na povrch, toho hopsání už bylo moc a moc a po čase bych uvítal jedinou ve hře chybějící proprietu - lano. Ukotvit lano a pak jen dělat hodně dlouhou díru pod nim a prostě slanit, případně se nechat vytáhnout či vylézt někam výš, namísto stálého hopsání a double-hopsání. Někteří nepřátelé jsou tuzí, u některých robotických jsem plně nepochopil kdy se aktivují, protože na mě někdy nabíhali s výbuchem, jindy jsem stál u nich a jim to bylo jedno. Někdy jsem moc nechápal (dědkové házející flašky), co dělají v podzemí (ty trilobity a roboty bych možná ještě bral, ale tohle mi unikalo). A fakt tuhý byl finální boss, kdy mi fakt trvalo projít ten poslední třetí akt. U něj bych také uvítal mít možnost používat své propriety i během skákání (vyskočit a vystřelit).

Byl jsem celkem spokojený, ale taky jsem už rád, že to mám za sebou a nemyslím si, že to budu kdy znovu hrát. Po skončení hry jsem znovu spustil začátek a nemohouc využívat už naučené pohyby a získanou výbavu, neumím si představit, že bych to začínal celé odznovu, fakt ne.

Pro: Poměrně nenáročná hříčka s možností skoro kdykoliv skončit a po chvíli se vrátit; puzzly a upgrady; ještě ucházející délka

Proti: Občas zlouhavé řešení dostávání se na povrch; některé úrovně (hloubky) jsou fakt dlouhé a přichází zbytečná repetetivnost; někteří tuzí a nevypočitatelní nepřátelé; pramalá znovuhratelnost

+12
  • PC 70
V první části hry se jedná o fajn, i když trochu repetitivní, platformovku. V druhé části (řekněme při dosažení Old Worldu) se hra trochu rozjede a v poslední částí je to teprve zábava. Těžení dává větší smysl - čím víc vylepšení, tím víc ... šance na přežití. Více nepřátel vás nutí používat a kombinovat schopnosti, při soubojích s nimi oceníte investované penízky do většího poškození/rychlosti krumpáče. Trochu pomalejší rozjezd kazí skvělý zážitek ze hry, protože tu "pravou metroidovinu" zažijete až se získáním všech schopností, tedy na konci hry.

Pro: grafika, jednoduchost ovládání i na klávesnici, záležitost na pár hodin

Proti: pomalejší rozjezd - může vzbudit pocit casual záležitosti, první část lehce repetitivní (malinkato, maličko :))

+10
  • 3DS 75
Na hru jsem narazil náhodou – a moji pozornost získala na první dobrou. Připomněla mi totiž sérii her, kterou jsem hrával na starém telefonu California Gold Rush. A protože nostalgie je potvora, hned jsem se rozhodnul zkusit své štěstí a objevit ten největší zlatý valoun. S přibývající hloubkou – nebo spíš ubývající? – hra představovala jednotlivá vylepšení a bonusy. Což by se dalo očekávat. Ona mi ale zákeřně začala podstrkávat i zlomky příběhu. To už jsem nečekal.
Takže po dohrání, které nezabere moc času a to, ani když hru opravdu vytěžíte, jsem s překvapením zjistil, že jsem dohrál jinou hru, než jakou jsem rozehrál. A nevadilo mi to. Jen bych si možná ještě trochu víc zavrtal do země…

Pro: Návyková hříčka, která ví, jak vás nenechat nepřestat kopat.

Proti: Nenabízí mnoho možností, ale díky kratší délce nezačne nudit.

+8