Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

SteamWorld Dig

  • PC 75
Uf, teda řeknu vám, ufff. Nejsem dělaný na tyhlety plošinovky, protože mě prostě vytáčí to hopsání, kdy když nestihnu něco během hopsnutí stisknout v pravou chvíli, stane se něco au au. A tady v mém případě hodně au :)

75% proto, že mě to bavilo, bavilo mě si přijít domů a na chvilku si sem tam kopnout, vyřešit nějakou drobnou hádanku, vykutat sem tam šutér, na povrchu ho prodat a směnit chechtáčky za nějaký ten upgrade, ačkoliv mě příběh nějak nezajímal a ty psané dialogy jsem prostě proklikával - kam jít mi ukazovala šipka a více vědět netřeba. Dokonce i smrt tu není nic vážného, páčto obživnete a můžete pokračovat - jen vás to bude stát polovinu aktuálního obsahu měšce, což, pokud chrtíte na upgrade, může bolet víc než právě prodělané skonání. Je to taková casual hříčka pro ty, co si sem tam kutnou a hru ukončí a po chvíli se k ní můžou vrátit, žádné checkpointy - stačí se dostat na povrch, vejít do obchodního styku a odejít, tím se hra uloží a lze ukončit hru - po startu jste zase na povrchu, kde jste končili.

Grafika jednoduchá a nenáročná, takže na pozadí lze mít klidně nadále otevřenou práci i prohlížeč žeroucí stovky a tisíce MB paměti a hře to nijak nevadí. Ozvučení je taky dobré, nic násilného a není tak nutné hudbu vypínat. Chytáky, pasti, nepřátelé i puzzly jsou celkem chytré a to někdy až natolik, že se mi k některým tajným místům, kde jsem viděl, že mě čeká odměna, prostě cestu nenašel.

75% také ale za to, že už to začínalo být trochu zdlouhavé a pokud jste zrovinka neměli po ruce telefoport, trvalo zbytečně dlouho dostávat se k poslední dostupné možnosti se dostat na povrch, toho hopsání už bylo moc a moc a po čase bych uvítal jedinou ve hře chybějící proprietu - lano. Ukotvit lano a pak jen dělat hodně dlouhou díru pod nim a prostě slanit, případně se nechat vytáhnout či vylézt někam výš, namísto stálého hopsání a double-hopsání. Někteří nepřátelé jsou tuzí, u některých robotických jsem plně nepochopil kdy se aktivují, protože na mě někdy nabíhali s výbuchem, jindy jsem stál u nich a jim to bylo jedno. Někdy jsem moc nechápal (dědkové házející flašky), co dělají v podzemí (ty trilobity a roboty bych možná ještě bral, ale tohle mi unikalo). A fakt tuhý byl finální boss, kdy mi fakt trvalo projít ten poslední třetí akt. U něj bych také uvítal mít možnost používat své propriety i během skákání (vyskočit a vystřelit).

Byl jsem celkem spokojený, ale taky jsem už rád, že to mám za sebou a nemyslím si, že to budu kdy znovu hrát. Po skončení hry jsem znovu spustil začátek a nemohouc využívat už naučené pohyby a získanou výbavu, neumím si představit, že bych to začínal celé odznovu, fakt ne.

Pro: Poměrně nenáročná hříčka s možností skoro kdykoliv skončit a po chvíli se vrátit; puzzly a upgrady; ještě ucházející délka

Proti: Občas zlouhavé řešení dostávání se na povrch; některé úrovně (hloubky) jsou fakt dlouhé a přichází zbytečná repetetivnost; někteří tuzí a nevypočitatelní nepřátelé; pramalá znovuhratelnost

+15