Chuchel je 2D adventura od tvůrců hry Botanicula. Hráč se vtělí do postavy oranžového klubka vlasů (odtud název hry) s černým kloboukem a pokusí se postavit všem nástrahám při cestě za třešní. Hra svým pojetím odkazuje na první krátké animované filmečky, které se začaly objevovat před 2. světovou válkou a kde byl hrdina velmi často blízko svému cíli, aby se pak na konci každé scény stalo něco, co mu jeho vysněný cíl sebralo těsně před nosem.
Třešeň Chuchlovi uniká nejen vlivem okolního prostředí a různých náhod, ale velkou měrou se na tom podílí i zvláštní růžová postavička jménem Kekel, která si, občas zlomyslně, občas nevědoma si všech okolností, s třešní různě hraje a provádí s ní alotria. Občas to i vypadá, že se všichni tři - Chuchel, Kekel a třešeň konečně skamarádí a vše bude "v pořádku", ale to je jen zdání.
Jak je u her od studia Amanita zvykem, tak hratelnost je založena na interakci s prostředím, kdy se dá klikat na mnoho věcí a míst a často se spustí nějaká animace a zvuky, ale ne každé interaktivní místo posouvá hru dál. Někdy jde jen o efekt, vtipnou přestávku v hraní, nebo více či méně bláznivý nápad tvůrců.
Hra obsahuje přes 30 obrazovek, na kterých hráč musí najít správnou posloupnost úkonů, aby se v příběhu posunul o kousek dál. Dokončení obrazovky je zakončeno velkým nápisem Chuchel (místo klasického The End v oněch animovaných starých groteskách). Hlavním lákadlem jsou humorné situace a kreslená grafika, tentokrát bez složitých pozadí. O hudbu a zvuky se opět postarala skupina Dva.
Na Chuchel nepřímo navazuje pozdější hra studia, Happy Game, která je také dělena na ne vždy příběhově související obrazovky s množstvím gagů a různých vjemů, tentokrát však ve značně hororovém duchu.
@rikuhahl (08.02.2023 12:45): Je to tak :) Vůbec jsem to ale netušil. Ale tak určitě nelámu nad Amanitou hůl, jak píšeš, teď už to bude jen lepší. Díky za povzbuzení.
Pro: Nadhľad, zaujímavá štylizácia
Proti: Vytiahnutie z viruálneho hrobu, v ktorom mal odpočívať