Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dungeon Faster

18.06.2019
28.01.2020
80
3 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
free to play
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Dungeon Faster je roguelike karetní hra pro mobil kombinující do netypické, zato však chytlavé směsice prvky tahové strategie, dungeon crawleru, RPG a logické hry. Aplikace je vytvářená jediným člověkem, Čechem Pavlem Širůčkem alias Old Oak Denem.

Na začátku výpravy si vyberete jednoho z pěti různých hrdinů a s balíčkem karet v batohu se vydáte na průzkum podzemí o padesáti místnostech. Vaším úkolem v každé místnosti je najít a přemoci strážce, který hlídá klíč otevírající dveře do další místnosti. Místnosti se skládají z různého počtu dlaždic, které postupně prozkoumáváte a odkrýváte tak různé bonusy, mince, nové karty a samozřejmě rozličné pasti. Můžete také nelézt runy čtyř různých barev, které spolu s mincemi slouží jako platidlo k sesílání karet. Efekty karet pak slouží k posílení hrdiny, k oslabení nepřátel, rozmnožení vašich zdrojů a podobně.

Základní karetní balíček je stejný pro všechny hrdiny, ale každý z nich má i vlastní speciální kartu. Navíc má každý hrdina jinou aktivní a pasivní schopnost a startovní parametry. Můžete si tak vybrat, který lépe vyhovuje vašemu hernímu stylu. Herní měnou jsou zlaté zuby, za které vylepšujete hrdiny a jejich balíčky, abyste příště došli dál a pak ještě dál, až do poslední místnosti, kde si na vás, jistě ne nečekaně, brousí zuby boss.

Hra se dostala do finále Best of Google Play 2019 a Game of the Year 2019. Je zcela zdarma a neobsahuje žádné reklamy, pokud si je sami dobrovolně nepustíte za bonus zlatých zubů. Neobsahuje ani žádné mechaniky pay-to-play či pay-to-win, veškeré transakce jsou pouze dobrovolným příspěvkem autorovi hry.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • Android 75
Zajímavá karetní hra pro fanoušky "dračáku". Prvotní dojem je rozpačitý, protože na první pohled hra evokuje něco jako spoj 3, a ani po absolvování tutoriálu jsem moc chytrý nebyl. Po chvíli ale člověk pochopí pravidla, nejsou složitá, i když vysvětlovat by je hra mohla lépe.

S vybraným hrdinou se člověk snaží projít kobkou až k finálnímu nepříteli. V každé místnosti na vás čekají slabší i silnější příšery, náhodné události, a zdroje (peníze, runy, karty, zlepšení statistik hrdiny). Cestou sbíráte zlatozuby, za které si vylepšujete karty v balíčku. Tvorba vlastního balíčku je naštěstí naprosto minimalistická (to není aspekt karetek, který by mě bavil), ale kupovat vylepšení je nutno s rozmyslem. Různí hrdinové mají různé speciální vlastnosti, ale jinak průběh hry příliš nemění, a karty se mezi hrdiny sdílí.

Při hře jsem ze začátku cítil mírnou frustraci, protože jsem měl dojem, že velmi brzy narážím na nepřekonatelného protivníka, a nemám jinou možnost, než hrát stále dokola a grindovat, abych se dostal dál. Ale téměř vždy jsem se přistihl překvapený, že jsem se v dalším kole dostal mnohem dál, než jsem původně čekal. A díky tomu, že se v kobce dají prokopávat zkratky, tak se v podstatě žádný zákys ani žádný nucený grind nedostavil. Zlepšení karet se také velmi rychle projevují, a v pozdější části hry dokážou karty totálně obrátit situaci na bojišti a dostat vás skrz několik zdánlivě ztracených situací v řadě. Takže ačkoliv po smrti hrdiny jsem byl trochu znechucený, a nechtělo se mi začínat znovu a opět jít od začátku, tak jakmile jsem začal, tak jsem se naopak cítil nadopovaný adrenalinem, když jsem balancoval na hraně a neustále byl ve střehu, abych dobře zkombinoval svůj herní postup a karty v ruce, a povedlo se mi prokopat zas další zkratku v kobce.

Hra je kratší než jsem čekal, po splnění základní kobky je tam ještě druhá, ale to už je klasický nekonečný běh, a pak aréna, kde se stejným startovním vybavením se snažíte nahrát větší skóre než ostatní hráči (za odměny, reset žebříčku každý den), což byla docela zábava (zvlášť teď, roky po vydání, kdy už tam není zas tak velká konkurence). Samozřejmě můžete v klasickém průchodu zkoušet různé hrdiny, zlepšovat všechny karty na max, atd, ale nekonečné opakování už není příliš pro mě, takže po skončení základní kobky jsem hrát brzo přestal.

Vyzdvihl bych zábavnou českou lokalizaci (hra je původem česká) a celkové grafické ztvárnění. Také možnost hrát zdarma, jen s volitelnou možností podpořit tvůrce (k čemuž vás samozřejmě nabádám, pokud vás hra bude bavit). Odměnou za finanční příspěvek je zrychlené získávání zlatozubů. Pro hraní to ovšem není potřeba, já sám jsem přispěl až skoro ke konci své hry.

Z nedostatků bych zmínil nedostatečné vysvětlení všech pravidel a občasných pár chybek nebo nedostatků v uživatelském rozhraní. Také by se mi líbila plnohodnotná druhá kobka, nebo alespoň náhodně generovaná, ovšem s mapou (na rozdíl od dostupné nekonečné jeskyně). Zároveň mi hodně neseděl způsob, kterým je řešena útočná síla (útočíte za tolik bodů, kolik je vaše síla, a s každým útokem o 1 klesá), protože to způsobuje totální efekt sněhové koule. Když se vám dobře daří, pár ranami zničíte kohokoliv, ale pokud se vám nedaří, tak klesnete na útok síly jedna, a z té situace už je pak těžké se vyhrabat. Možná jako reakci na tento problém autor zakomponoval dorovnávání úrovně nepřátel (alespoň mi to tak přišlo), aby hra působila více vyrovnaně. Jenomže tím poztrácí smyslu investování do vylepšování statistik postavy, protože pak akorát dostanete silnějšího protivníka.

Celkově se mi hra moc líbila, a i když jsem měl občasné momenty frustrace, tak jsem ji v podstatě dohrál jedním dechem.

Celkové hodnocení: Výborná
+7