Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Adventury

já mám hrozně rád walking simulátory, protože jsem vlastně ještě žádné pořádně nehrál (asi jediná hra, která se tam dá zařadit, je Kholat )


@Pluto (27.12.2021 23:38):  nevidíš tu krásu v tom zpracování světa, třeba v nějakém detailu, na který se zaměříš? Já jsem asi divnej, mám rád reálné procházky, ale ještě radši se projdu virtuálně, protože právě zkoumám to, co vývojáři udělali, vidím za každou květinou či stromem práci těch tvůrců, vím, že mám ten svět omezený, a to mě na tom baví. Když jdu do lesa v realitě, tak vím, že můžu jít ještě dalších 40 tisíc kilometrů tím stejným směrem a ta představa mě úplně ubíjí, a tak se radši zahledím do metru čtverečního a zkoumám ten mikrokosmos. A v nějaké hře mám vlastně ten mikrokosmos v té hře celé, mám ten pocit, že můžu objevit všechno, co tam je :-)

Ale ber to jen jako pohled někoho, kdo v tom žánru tu krásu vidí, ale nevím, co na tom baví ostatní, třeba jen to, že můžou vypnout mozek, ale to já nikdy nedělám :D
@Red (27.12.2021 23:16): Tohle u mě funguje v reálu, kde se rád procházím a přitom přemýšlím nad spoustou různých věcí. Ale ve hře mi to nějak nejde a to chození mě vesměs otravuje. A kdyby šlo přeskočit, tak to v drtivé většině udělám.
@Pluto (27.12.2021 23:13): Tak tohle je často pravda, ale také to být pravda nemusí. Právě ta cesta ti může umožnit o věcech víc rozmýšlet, co se vlastně stalo a co tě vlastně čeká za rohem. Prostě je to věda:)
@Pluto (27.12.2021 23:13): Hele, ale zrovna v tomto ohledu by Edith připadala dobrá, protože tam se během toho chození furt něco dělo. Nepamatuji si část hry, která by byla jen o chození. I Firewatch to má mnohem "horší". Zde funguje přesun mezi místnostmi zároveň pro posun v příběhu.
@Red (27.12.2021 23:10): Ale to já mám taky rád, když jsem unášen příběhem a atmosférou. Ale přijde mi, že u walking simulátorů (respektive u her, kde je volnost pohybu) se to právě tím chozením rozbíjí. Rád bych pokračoval v příběhu, ale místo toho musím ťapat někam, kde se teprve něco stane. Tohle mi přijde jako ztráta času, ale i napětí a té správné atmosféry.
Mě někdy baví být unášen příběhem a atmosférou, které jsou puzzlama někdy naopak nepříjemně kouskovány. Je hrozně těžký najít ten správný balanc aby člověk nebyl frustrován, neměl pocit, že je voděn za ručičku a ani neztratil nit v příběhu. A obrovským faktorem v adventurách oproti jiným žánrům mi přijde aktuální nálada.
@Cathan (27.12.2021 22:57): Tak to já mám podobné pocity u řady adventur. Ale nemám vůbec rád walking simulátory, ta spousta chození pro mě to všechno ostatní (příběh, atmosféru) zabíjí. Proto si z Finche nic nepamatuju a ani Firewatch mě nijak neokouzlil. Bohužel se do otevřenějších světů a chození žene spousta her, ale pro mě jediná, kde to nějak funguje, je poslední Sherlock. Ale kdyby tam toho chození bylo míň (a střelba vypuštěná úplně), bylo by to ještě lepší. Ale každý má jiné preference, každému se líbí něco jiného.
@Pluto (27.12.2021 22:16): U mě je to tak trochu ambivalentní. Souhlasím, že i pro mě neměl Finch nějaký "wow efekt" jako třeba Firewatch, ačkoliv je to takové zvláštní, protože je to dost kreativní masterpiece, ale zase to ve mě tak nějak zůstává a dotklo se mě to. Je to jedna z těch her co je takový příjemný výlet do jiného světa a člověk se poté cítí trochu prázdně.
@Cathan (27.12.2021 21:24): Tak to ve mě Finch žádné zázračné dojmy nezanechal. Je to sice už nějaký čas, co jsem ho dohrál, ale v hlavě mi z něj neutkvělo vůbec nic, i když jsem mu dal 80. Přesto, že tam bylo hodně příběhu, pořád tam asi na mě bylo až moc chození...
No, tak jsem dohrál Edith Finch a v mém srdci opět zůstane prázdnota dokud nevyjde další, skutečně kreativní, walking simulátor. Vážně cítím, že začínám stárnout....
@Jumas (05.11.2021 10:29): Jednotka asi nie, ale taká trojka napríklad určite. Zase tak dôkladne si na tie hry nespomínam :) A iste, že každá ich nemala, Horké léto asi nie, u dvojky sa mi marí, že áno.

Jo a inak, Horké léto 2, či Polda 3 mali i akčnejšie minihry, ale tie uznávam, neboli až tak časté :)
@Jumas (05.11.2021 09:53): To mi potom o to viac nedáva zmysel, keďže v českých hrách boli logické hádanky na bežnom poriadku. Mali ich hry ako Polda (nejaký diel určite), NiBiRu: Posel bohů, Gooka, Posel Smrti, Dreamland: Final Solution a tak by som mohol pokračovať. A nie, skutočne nehovorím o adventúrnych hadankách, ale o pasážach, kde má hráč vyriešiť na samostatnej obrazovke nejaký rébus.
@Pluto (04.11.2021 20:14): To si potom asi nehral toľko adventúr koľko si myslíš, lebo obzvlášť v starších zástupcoch tohto žánru boli rôzne typy puzzle ( i vo fome samostatných minihier) relatívne prirodzenou súčasťou. Z hlavy má napadajú napríklad nejaké hry s Texom Murphym, Phantasmagoria 2, Rama a to ani nehovorím o hrách typu Myst, kde sa už takmer zjednocuje hranica medzi adventúrou a logickou hrou.
@Fingon (01.11.2021 16:01): Ve starších adventurách nebyly puzzly jako takové, ale spíš klasické adventuření. Ty akční mezihry taky nejsou zase až tak časté. Hlavní problém je ten, že hlavně v poslední době těch českých adventur vzniká absolutní minimum, takže ani není kde ty puzzly umístit...
Čím více českých adventur jsem (do)hrál, tím víc mi připadá, že většina místních tvůrců (amatérů i profi) nechce, nebo neumí vytvořit puzzle/rébus a raději do své hry prdnou (akční) mini/mezihru. Klasických puzzlů je minimum (a nejvíce je používali Unknown Identity / Future Games.
Ještě mě tak napadá Gooka, případně zneškodnění bomby v Poldovi 2, ale jinak bída, bída.
Musim uznat, že manuály k adventurám patří k mým oblíbeným. Je tedy pravda, že posledních asi 5-6 dohraných her jsou vše tituly od Sierry, ale není to jen o ní. Skvělý byl manuál k Manhunteru, ke Space Questům a ted mě baví i Police Quest. Pokyny pro řádného policistu nemaj chybu! Zásyp na nohy je skvělé doporučení :) Vousy ano, ale ne kozí bradky!
K dispozici je hratelná demoverze na temnou fantasy point and click adventuru Witchcraft. Demoverze je na steamu.
@Richmond (16.10.2021 15:34): To mi pripomína ten starý Ron Gilbertov bulletpoint list "dobrého" game dizajnu. Už si to presne nepamätám a teraz ten zoznam akosi neviem vygoogliť, ale jedna z položiek bola niečo v štýle - use hollywood time, not simulated time - ergo, vytvárame theme parky.

V tom momente som pochopil, prečo ma LA adventúry nikdy nebavili.

edit: ok, bing nakoniec nesklamal :) http://www.erasmatazz.com/library/the-jo ... umber-2-january.html
@Rapier (13.10.2021 21:10): Tak to je celkem jasný popis požadavku, na který se bude těžko hledat odpověď. Záleží na vkusu hráče, protože každému se líbí něco jiného. Někdo má rád vážně pojaté příběhy, někdo radši humorné komedie, jiný zase horor. Někdo chce tuhé puzzly a přemýšlet u toho, jiný zase radši příběh, který tak nějak plyne a adventurní úkoly jsou hodně jednoduché. Těžko odhadovat, jaký vkus máš ty či jaké budou mít děti. A samozřejmě záleží i na věku (těch dětí hlavně). Pro začátek bych se nebál pustit do opravdových klasik typu Syberia, Broken Sword: The Shadow of the Templars (ne zmršený remaster), Gabriel Knight: Sins of the Fathers - 20th Anniversary Edition, The Longest Journey. A nebo zkusit humornější věci jako třeba Runaway: A Road Adventure. A nebo již zmíněný některý ze seriálů od Telltale, který jde spíš po příběhu a QTE akcích než po adventuření a občas jde až moc rychlým tempem, což pro angličtináře začátečníky nemusí být jednoduché. Pro začátek by možná nebyl špatný ani Nelson Tethers: Puzzle Agent. A teď mě napadl ještě jeden skrytý klenot který by pro začátek taky nemusel být špatný - The Night of the Rabbit.

A na dnešní trendy se radši ani neptej, z velké části to jde do kopru. Na poli adventur teď vzniká hlavně spousta nevýrazných walking simulátorů z prvního pohledu nepříliš valné kvality. A nebo pak pixel-artová indie tvorba také často s kolísavou kvalitou.
@Tulareanus (13.10.2021 22:13): Může být. Jenom chci upřesnit, že myslím tu relativně novější sérii od Telltale. Je to pořád klikací adventura, ale nejsou tam ty šílené velké kombinace předmětů.
@Red (13.10.2021 22:11): Sam and Max patria medzi klasické adventúry s najťažšou angličtinou a s veľkým množstvom amerického slangu a kultúrnych odkazov, to nie je práve správny tip pre výuku. Monkey Island tiež nemá pre svoj humor najjednoduchšiu angličtinu...
Ještě mě napadá zkusit starší Telltale, třeba série s Wallacem a Gromitem. Ještě je třeba Sam a Max, Návrat do budoucnosti...
@Rapier (13.10.2021 21:10): Trendy adventura vhodná pro děti a na výuku angličtiny (titulky+dabing) jsou popravdě docela vysoké nároky a paradoxně tebou uvedené značka typu Monkey Island v remasterované edici se jeví jako ideální volba (jen je asi škoda, že ty titulky myslím jedou svým tempem). Ještě bych přibalil remaster Day of Tentacle.

Pokud by nevadila absence dabingu, tak já mám delší čas vyhlídlou Jenny LeClue - Detectivu . Ale nejsem si jist pro jakou je věkovou skupinu.
Nikdy jsem moc adventure nehrál. Dříve jsem neuměl moc dobře anglicky, a mimo jiné z tohoto důvodu mě žánr adventur nelákal. Každopádně časy se mění a chutě také. :)
Nemám prakticky přehled jaké adventure stojí za zahrání. Rád bych k hraní přilákal sebe, ale i děti (školou povinné, hlavně ta starší se mě ptá jaké hry stojí za to).
Viděl bych v tom dobrou příležitost jak formou hry nenápadně naučit děti AJ, zahrát si fajn příběh a zároveň přilákat svoji knihomolku (22 knih za rok není v dnešní době kdy děti téměř nečtou věru zlé). Jelikož znám jen těch pár značek alá Siberia, Monkey Island, apod. rád se nechám poučit čím a jak začít, jaké jsou dnes trendy, apod. V neposlední řadě bych možná k PC/konzoli dostal manželku knihomolku. :)
@Fingon (01.10.2021 22:37): Jo dvojka už je zbytečná a líbilo se mi tam jen něco málo, hlavně konec. Trojka se mi v podstatě líbila, až na pitomé ovládání, neposednou kameru, automatické ukládání na jednu pozici a bugy. Počítám ale, že něco za tu dobu bylo opraveno (minimálně bugy a ovládání s myší), než jak tomu bylo při vydání, kdy jsem trojku hrál.
@Jumas (01.10.2021 22:12): vyřešilo to spustit setup v režimu kompatibility a/nebo jako administrátor, poté, co jsem si stáhnul image a ten mi to dělal taky (mám Sold Out edici, která má menu ve flashi, myslel jsem prve, že to bude tím flashem. Měl jsem v mechanice origo a mountovaný image, tak jsem zkusil, co se stane, když CD vysunu... no a hra běžela dál, ale zmizely všechny textury, prostě jen bílý koridor s kurzorem (a opice).

Mám právě spoustu her s DLC či datadisky, ale nechce se mi do nich, resp. momentálně nemám čas hrát jak hlavní hru, tak navíc i DLC. Jestli za něco stojí, nebo ne, to už je vedlejší, trochu mám pochybnosti i o hře samotné, už druhý díl mě před lety zrovna moc nebavil. Ale aspoň, že se mi to podařilo rozjet.
@Pluto (23.09.2021 23:20): Já Ti naprosto rozumím, protože to mám úplně stejně. :c)) Když mám chuť na adventuru, chci si užívat příběh, v poklidu a bez stresu hledat předměty, či řešit logické rébusy a záhady. Když mám náhodou občas náladu na akční hru, počítám s tím, že to bude hektické a obtížnější a jsem na to připraven. Hybridní žánry mě zpravidla také nebaví. Daemonica je ale opravdu především adventura (někdo říká s RPG prvky, no nevím...) a akce je tam spíš pro zpestření, to šermování je velmi snadné a není ho moc. Uvidíš, že vše je spíše orientováno na tajuplný příběh a sběr nějakého toho harampádí. :c)
@samorost (21.09.2021 14:18): Mě vždycky tyto mixy žánrů odrazovaly. A i teď, když jsou v nějaké adventuře nějaké akční pasáže, tak neskutečně trpím (a nadávám). Když nad tím tak přemýšlím, tak jsem ve finále vlastně žádný z těchto českých "hybridů" (rozuměj právě Daemonicu, Brány Skeldalu 2: Pátý učedník, Gooka: Záhada Janatrisu) nezkoušel. Prostě mě to vůbec nelákalo. Z těchto hybridů jsem zkusil akorát Žhavé léto 3 ½ a to byla celkem hrůza. Ale jestli mi Daemonicu doporučuješ, tak bych ji i zkusil (někdy, až bude čas).