Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

The Night of the Rabbit

29.05.2013
77
42 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Jeremiah Hazelnut, kterému všichni říkají jednoduše Jerry, je dvanáctiletý klučina, který žije na okraji města se svou matkou a užívá si končících prázdnin. Volný čas tráví sněním o tom, že by se chtěl stát čarodějem nebo kouzelníkem. Vzápětí se Jerry setkává s markýzem de Hoto, což je vysoký, elegantně oblečený králík a Jerrymu se najednou plní jeho sen. Markýz mu slíbí zasvětit jej do magického umění treewalkerů. Treewalkeři jsou mágové, kteří cestují mezi paralelními světy za pomoci stromových portálů. Světy v jiných dimenzích jsou obydleny zvláštními bytostmi a mluvícími zvířaty. V jednom z těchto světů ale přebývá i Velký Zaroff, ohavný čaroděj, který hodlá ovládnout lidi a celý svět. Jerry s králíkem cestuje mezi dimenzemi a markýz má s chlapcem své plány. Jaké tajemství skrývá elegantní králík? A podaří se Jerrymu zmařit Zaroffovy plány?

Klasická point-and-click adventura od německých klasiků z Daedalic Entertainment servíruje hráčům hru s atributy, které jsou typické pro adventury staré školy. Mezi ně se řadí pohádkový příběh, množství logických puzzlů a hádanek. Vše je vyvedeno v ručně kreslené atraktivní grafice s lokacemi plnými detailů a barev. Samozřejmostí jsou i dabing všech charakterů a hudba podbarvující veškeré dění a prostředí jednotlivých lokací.


Poslední diskuzní příspěvek

Ty dva irský animovaný filmy miluju, tak teď mám velká očekávání:)

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Jak hluboko vede králičí nora? V případě The Night of the Rabbit si tím nejsem ani po dohrání jistý. Hra totiž na první pohled působí pohádkově, možná až dětsky. Pozadí příběhu už dětské rozhodně není a malí školáčci jej nejspíš nebudou schopní pochopit. A nálepka vhodné od tří let, která září na přebalu, mi přijde totálně mimo.

Začátek hry přitom navozuje očekávání bezstarostné adventury inspirované Alenkou. Místo ní tu máme klučinu Jerryho, který se za králíkem nevrhá do nory, ale prochází portálovým stromem do pohádkového světa s městem plným mluvících zvířat. Ke konci hry ale začne přituhovat a úvahy na téma váhy svědomí, změny osobnosti a závažnosti vlastních rozhodnutí už dětské příliš nejsou. Navíc při snaze pochopit a logicky si zdůvodnit všechny události a zvraty, které jsou umocněné cestováním různými realitami, si musím přiznat, že místy tápu co a proč se vlastně stalo.

Pokud ale hráč není hloubající jedinec snažící se rozpitvat tajemná zákoutí scénáře, nabídne mu hra nadprůměrný zážitek. Řemeslné zpracování je velmi dobré, zejména soundtrack je výborný. Připočtu-li k tomu české titulky a fakt, že se hra na Steamu často prodává se slevou 90%, je to v kategorii moderních adventur tutovka.
+14
  • PC 90
Tuto hru bych za normální okolností nejspíš vynechal, ale dostalo se ke mně, že vůbec není špatná. Takže jsem se po přečtení recenzí rozhodl, že si ji zahraji.

Příběh této hry se zdá být ze začátku průměrný a takový předvídatelný. Ovšem postupně se začne všechno komplikovat a nic není takové, jak se zdá být. Celá hra se nese v takovém sluníčkovém duchu. Naštěstí to bylo na snesitelné úrovni. Hráč vlastně téměř celou hru moc neví z hlediska děje, vše se začíná vyjasňovat až ke konci hry a úplně v závěrečné animaci je teprve vše objasněno. Hru také provází celkem příjemný humor.

Co se mi asi nejvíc líbilo, byla hudba. Opravdu, soundtrack stojí za to.

Co se týče adventurních prvků, tak jsem si všimnul, že téměř v každé lokaci je spoustu aktivních míst k prozkoumání. Dialogy ve hře sice byly, ale rozhodně to nebylo hlavně o nich. Vzhledem k tomu, že hra je trochu obtížnější, tak hráč musí místy vyloženě zkoušet, které předměty jdou použít nebo zkombinovat, případně se mrknout do návodu. Já osobně jsem návod někdy použil, někdy ne.

Ve hře je možnost získat několik bonusů. Např. mohl hráč posbírat několik nových karet do kvarteta anebo se dozvědět až 8 příběhů od jedné postavy. Celkem zajímavé, není to sice nic zásadního, co by mělo nějakým způsobem vliv na příběh, ale tak proč ne.

Negativa se bohužel sem tam nějaké najdou. Přišlo mi, že když se hlavní hrdina naučil nějaké kouzlo, tak ho využil jenom téměř hned po tom, co se ho naučil a později ve hře už moc ne (když nepočítám finální souboj se Zaroffem). Podle mě je to trochu škoda, neuškodilo by některé kouzla využívat i častěji.

Dále se mi moc nezamlouval deník hlavního hrdiny. Vůbec jsem se v něm nevyznal. Jediné, co bylo celkem fajn bylo to, že úkoly, které už hlavní hrdina splnil, se označily žlutě, kdežto ty nesplněné byly pouze bílé. Vůbec ale nebyly úkoly v deníku seřazené a navíc tam byly napsané takové věci, které byly v celku jasné. Snad to tam tak bylo pro mladší hráče, kdo ví.

Celkově se mi hra líbila, hlavně, když jsem jí čerstvě dohrál. Postupem času ale docházím k tomu, že to není vůbec žádný klenot. Každopádně bych jí doporučil každému hráči Point and Click adventur.

Pro: Příběh, soundtrack, velké množství aktivnách míst

Proti: Deník, málo využívané kouzla

+12
  • PC 80
Splněná herní výzva. Dohrajte hru, ovládanou po celou dobu hraní jen myší.

Objevení hry The Night of the Rabbit pro mě bylo nesmírné překvapení. Pomalu jsem se totiž vzdal naděje, že by dnes ještě někdo vytvořil klasickou point and click adventuru ( nepočítám do toho adventury které využívají pixel art ). Němečtí Daedalic Entertainment ale zřejmě odmítají danou mantru o mrtvém adventurním žánru a vesele sypou jednu adventuru za druhou. TNotR není jen adventura ale je to zatraceně skvělá adventura. Od hry jsem naprosto nic nečekal ale o to víc mě dokázala strhnout a zabavit.

První věc která stojí za pochvalu je naprosto excelentní soundtrack. Jedná se o skutečně špičkový kus, který dokáže vyvolat ty správné emoce. Jednou je hravý a veselý, jindy zase zádumčivý a melancholický. Naprosto špičkově pasuje do dané hry a společně s grafikou vytváří duo které strhne.

Grafika je další silná stránka této hry. Ručně malované obrazovky jsou nádherné a vytváří dojem pohádkovosti. Ostatně celá hra je vlastně taková pohádka a dobrodružství které pohladí po duši. Je až překvapivé, jak je celá hra uklidňující a relaxační. Při hraní máte takový ten hřejivý pocit, jako když se zachumláte do deky a pijete horký čaj, zatímco venku hustě sněží.

Hru jsem označil za pohádku ale to neznamená že se jedná o infatilní dílo pro děti. Ke konci hra přitvrdí a v optimistickém díle se začnou objevovat i temnější tóny. Ostatně myšlenky zde obsažené by úplně nejmenší děti stejně nepochopily. Hra ale není prostá vtipu, nicméně nejedná se o takový ten "řachandový" humor typu Polda a jiné. Vtipy zde jsou spíše decentnější i když pár slabších kousků se najde. Za sebe musím říct že mě nejvíc pobavila postava pana Kostelnímyši a jeho syna Juniora.

Příběh a děj bych zde nerad rozebíral a prozrazoval, jedná se opět o velmi povedenou část hry a zvláště postupné gradování se povedlo. Postavy jsou zajímavé a rozmanité i vedlejší postavička má nějákou zajímavost díky které si ji zapamatujete. Ono vůbec lze poznat že zde bylo vloženo mnoho úsilí k vytvoření propracovaného světa.

Zatím samá chvála ale mé hodnocení neatakuje stovku. Proč? Bohužel ač bych nejraději tu stovku skutečně vpálil, tak mi v tom brání několik nedostatků. Hra trpí technickou nedokonalostí. Což mě u takové hry silně překvapilo a zaskočilo. Tedy ne že by to bylo nějak strašné ale pár chybiček se najde. Občas se stane že animace pohybu některých postav se z nenadání začne trhat, jindy se postavy zacyklí v určitém pohybovém setu a nejde je nijak přerušit. Jediná záchrana je opustit brazovku a zase se vrátit. Jindy jsem zaznamenal propad snímků, což je hodně překvapivé a nemilé. Nicméně žádný z těchto problémů není nijak drasticky častý ani závažný.

Co už je horší je adventuření. Bohužel TNotR má problém s adventurní náplní, což je u adventury docela problém že? O co jde, hra vás chvíly po začátku hodí do velkého světa. Máte skutečně dost obrazovek k prozkoumávání a na většině z nich se na vás obrací postavy se svými problémy. Ty pochopitelně budete časem řešit ale některé až za mnoho hodin. Jindy najdete logický problém a budete se ho opět snažit vyřešit v domění že zrovna tohle vás posune kupředu. Problém je že jen velmi obtížně lze odhadnout co musíte a můžete řešit teď a na co příjde řada až za několik hodin. Ničemu nepomáhá, že mnohé hádanky a překážky můžete řešit už na začátku ale k jejich dokončení vám bude scházet předmět, který získáte až mnohem později. Mnohé hádanky taktéž postrádají logiku a jsou tak trochu švihlé, nicméně se nikdy nedostanem k nějákým vysloveným šílenostem a vzhledem k žánru hry je i tento typ hádanek očekávatelný. A k hádankám ještě jednu připomínku. Přišlo mi že tvůrci neodhadli míru, to že řešení jednotlivých problému nikdy není úplně jednoduché jsem čekal ale vývojáři velmi často přidali jeden extra krok, který daný problém ještě prodloužil. Prostě už už jásáte nad řešením ale pak se ukáže že ještě nemáte vyhráno. Jako by vývojáři potřebovali co nejvíce prodloužit herní dobu.

A že s touhle hrou strávíte hodně času. Steam mi ukazuje 14 hodin což je na adventuru skutečně macaté číslo. A to jsem nevyzkoušel vše. Vývojáři totiž do hry přidali spoustu věcí které danou hry značně obzvlášťňují. Např. se všemi postavami můžete hrát karetní minihru. Taktéž lze své snažení nasměrovat k nalezení všech kapek vody které jsou porůznu ukryty ve hře. Takových věcí je zde více a je vidět že se zde skutečně pracovalo na tom aby TNotR nebyla jen nudná a generická adventura.

TNotR je skvělá hra, která zabaví na dlouhé hodiny. Při jejím hraní jsem si vybavil animáky Píseň moře a Brendan a tajemství Kellsu. Má několik chyb ale ty nejsou nijak fatální a vážné. Pokud máte jen trochu rádi adventury tak do téhle hry běžte, je fantastická. Já se k ní jistě ještě vrátím a zároveň jsem rád že mě přivedla k Daedalic Entertainment a jejich portfoliu.
+11
  • PC 80
Musel jsem dohrát 2x, abych si ujasnil, o čem to vlastně bylo. Při druhém hraní jsem si vypisoval logické chyby, tedy alespoň ty, které jsem objevil.

Hra se tváří jako dětská i dospělácká zároveň, což je docela problém. Žvatlající antropomorfizovaná zvířátka kontra dospělácky pojatý svět duchů - to nejde moc dohromady. Zdánlivě nepodstatná (a neovlivnitelná) rozhodnutí, která mají fatální dopad, možná způsobila pár děckům slušné trauma... Plus je tady mnou nemilované mísení kultur leprechaun z Irska, liška z Japonska a tak podobně... A během hraní ani nevíme, jestli se stále pohybujeme jen a jen v našem světě - a nebo se občas přesuneme i do těch alternativních...

V každém případě se jedná o ambiciózní počin, který nevyšel tak, jak měl... nebo ho v půlce zařízli producenti... nebo nevím, co se stalo v průběhu vývoje... Ale i když z toho nakonec vyšlo cosi ve stylu Včelky Máji, pořád v tom zůstalo velké množství znepokojivých (a zajímavých) prvků.

+9