Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
36 let / ČR - kraj Praha

Komentáře

« Novější Starší »

Renowned Explorers: International Society

  • PC 90
Jsem rád, že jsem se nakonec do Renowned Explorers: International Society dokopal. Můj problém je angličtina a u textové hry s náhodným tvoření map a s velmi obtížným soubojový systémem, který řeší úplně nejmenší detaily, byla jasná stopka. Jelikož už předešlá hra od Abbey Games Reus ukázala skvělé mechaniky i obtížnost. Bylo jasné, že jednou prostě Renowned Explorers: International Society musím dát ať se děje co děje.

Na hru jsem se připravil přes Youtube. Videa z Games.cz abych pochopil mechanizmy, ještě jsem si našel další český gameplay. Řekl jsem si, že jsem asi vše pochopil a pustil jsem se do své první výpravy. Musím říct, že jsem pochopil velký houbeles, to že používáte zásoby potravy jako body posunutí je sice dobré ale je to tak 1% procento hry.

V první řadě je dobré si ujasnit, jaký tým budete mít. Pak hned vyskočí otázka jaký bude mít tým zaměření - Archeologie, Technologie, Naturalist atd. A dále jakým herním style se váš tým bude presentoval Lidumil, Posměváček, Bojový A-Team. Tohle jsou všechno otázky jen u výběru postav, kterých je přes 20 plus Dlcečka hodí další. Videa v tomto ohledu vůbec nepomohla, na vše jsem si postupem hry musel přijít a jsme 20% hry.

Putování po mapě ukazuje jednotlivé úkoly a podle toho jak jsou vaši objevitele zručný daných úkolech získáváte jednotlivé žetony (peníze, výzkum nebo camping). Někdy to jde jen přes textové odpovědi i podle umění vašich postav ale většinou se objeví kolo štěstí a opět podle schopnosti vašich objevitelů se vám ukáže procentuální úspěch. Někdy i kolo štěstí při 92% úspěšnosti ukáže, že i to prostě nestačí. 40% procent hry

Teď to nejkomplikovanější soubojový systém. Než jsem pochopil, to co teď umím a určitě to není všechno, mi trvalo několik výprav, tedy mnoho hodin. Nestačí jen si říct budu hrát posměváčeka a je to. Za prvé na každého platí něco jiného. Za druhé záleží v jaké náladě jste vy ale i nepřítel. Za třetí týmový bonus, několikrát jsem prohrál, jen kvůli tomu že jsem útočil na agresivní nepřátel lidumilsky. Sice jsem ubíral mnoho energie nepřátelům ale na konci mého kola byl týmový status -30 obrana. Lidumil vs Bojový = -30 obrana. Lidumil vs Posměváček = + 30 obrana k mluvení. Jeden špatný útok může být katastrofální pro celý tým.
Je potřeba vše dobře kombinovat, smajlíky, postavení, týmový status, speciální útoky atd. 75% procent hry

Hlavně nepodcenit přípravu. To znamená nakoupit vybavení, udělat nějaký výzkum, přednášet, najmout podporovatel (novináře, obchodníky atd) aby se zvyšovaly příjmy z expedicí. Zkrátka vytvořit pro svůj tým ideální přípravu pro expedici. 90% procent hry.

Verdikt: Omlouvám se, že je to dlouhé ale sesumírovat Renowned Explorers: International Society je velmi obtížné. Když si kdekoliv přečtete o Renowned Explorers: International Society slyšíte jen a jen chválu a to po právu. Hra je to výjimečná, proto mě zaráží, že se tak málo hraje. I zde na DH deset hodnocení.
Jsem zvědavý kdy mě přestane bavit dělat expedice... snad až vyjde Godhood, které už teď sbírá chválu EA. Renowned Explorers: International Societ jsem dohrál několikrát na obtížnost classic =Hard a doufám, že ještě si doplním těch zbylých 10%, které jsem určitě ještě ve hře neobjevil. Proto zatím chabých 90%.

Pro: Znovu hratelnost, Soubojový systém, Expedice, Výpravná hudba

Proti: 92% neznamená uspěch

+13

Yoku’s Island Express

  • PC 90
Yoku’s Island Express spojuje všechny věci co mám rád do jednoho balíčku!!
- Pinball
(Flipper)
- Plošinovka, Arkáda
- 2D Krásná grafika
- Metroidvania
- Pošťák Ondra
(Hlavní postava, dalo by se říct, že je i Ester jako Kickback)
- Pohodové tempo
- Karibskou hudbu
- Optimální herní délka
- Postavy
- Vtipné vylepšení
Takhle bych mohl pokračovat do aleluja...

Verdikt: Yoku’s Island Express jsem měl v seznamu přání dlouho, vlastně od vydání. Jen jsem nevěřil, že to opravdu bude až takové jak se sama hra presentuje. Když pak Yoku’s Island Express přihodili k Hunble Monthly, bylo to pro mě jako vyhrát BINGO! Popravdě, ještě lepší!! 90%

Pro: Vše

Proti: Nic

+10

Batman: Arkham Knight

  • PC --
Kruh se uzavřel. Batman: Arham Knight mě donutil zavzpomínat, vidím to jak včera. Píše se rok 1992 a já sedím v kině Blaník, po šesté si vychutnávám "Batman se vrací" a úvodní bitku ve městě. Po skončení si domů odnáším velký plakát Batmana a to díky mámě, která v kině pracovala.

Na Batman: Arkham Knight jsem byl hodně natěšený jelikož předešlé hry považuji za to nejlepší co je. K tomu se přidá filmová série od Nolena a oblíbený temný hrdina je tady jak skutečný.

Dlouhou dobu jsem čekal, než tuto hru můj počítač rozchodí a bohužel i s lepší grafickou kartou to stálo za nic. Hra dost často lagovala a dropovala, byl jsem s toho velice zklamaný. I tak mě děj hry zaujal, že jsem na konec hru dohrál. Jelikož jsem prošel jen hlavní část, psát budu pouze o ní. Jak jsem psal děj je opět skvělí, sice mi stačili dvě věty abych poznal kdo je Arham Knight "Batmana znám velice dobře, nestřílejte do netopýra na hrudníku tam má největší pancíř ale střílejte do ramen" tempo a mise jsou výborné. Jak je všude zmíněno, batmobile hraje velký prim. Otázka je, jak moc je to dobře či špatné. Chápu vývojáře, že chtěli aby hra byla jiná od obou dílu ale nevím jestli je to pravé ořechové. Vylepšení dostali jak souboje, tak stealth. V soubojích i ve stealth akcí je větší množství nepřátel a druhů, plus mnoho nových vychytávek, zase oba hlavní rysy hry jsou excelentní. Graficky vypadaly oba předešlé díly dobře u Arkham Knight to mu není jinak a řekl bych, že je velký posun dál. Co ovšem zůstává stejný je dabing, luxusní záležitost, která doprovází batmana od prvního dílu. Jokerův hlas je něco výjimečného, nedokážu si představit, že by ve hře nebyl. A copak upištěná Harlay Quinn! Joker a Batman patří k sobě.

Tímto posledním odstavcem bych chtěl poděkovat portálu lokalizace.net za kvalitní překlad. Nebýt Vás, tak z hry mám velký kulový. Děkuji!!!

Verdikt: Jelikož jsem hru dohrál se sebezapřením díky neustálím lagům a propadům, nemohu byt objektivní, proto hru nebudu hodnotit. I tak si myslím, že svým předchůdcům určitě hanbu nedělá. Snad se mi jednou poštěstí a hru si zahraji ještě jednou a plynule.. --%

Pro: Grafika, Dabing, Děj, Joker!!

Proti: Špatná optimalizace

+17

LEGO Star Wars: The Force Awakens

  • PC 75
Kde jsou prachy tam je Lego hra. Lego adaptuje všechny velké známe značky a filmy, takže Star Wars: The Force Awakens nemohla být výjimkou. Film neurazí ani nenadchne prostě takový lepší střed, jediné co bylo děsné je dodělávané 3D.
Ale pojďme ke hře. Celkově Lego hry mám docela rád, vždy dostanu porci lehké, nenáročné, relaxační skákačky bez jakýkoliv komplikací či záseků. Jsem až překvapen jak jsem se u Lego Star Wars The Force Awakens bavil. I když kopíruje celý film, tak hra to podává mnohem lépe než film a s humorem. Obzvlášť bych chtěl vyzdvihnout letecké souboje, které vypadají skvěle. Dále do hry přibily části levelu kde si zahrajete jako Third-person shooter. Originální dabing jen dokresluje velmi povedou adaptaci.

Verdikt: Jediné čím mě vyloženě Lego hry trápí je sbíráním zlatých kostiček, červených kostiček, postav a úkolů. Pro člověka co má rád 100% je to trest ( 255 zlatých kostiček, 260 postav z toho 200 neznám, atd) plus mě to stojí hodně peněz za DLCčka. Jinak LEGO Star Wars: The Force Awakens je to lepší co Lego hry nabízí 75%

Pro: Povedená kopie filmu, Dabing

Proti: Sbírání nesmyslů

+12

Hellblade: Senua's Sacrifice

  • PC 90
Můj dědeček (PC) dostal před víkendem dárek v podobě grafické karty. Přemýšlel jsem co si na nové grafické kartě zahraji, když mi GRIP: Combat Racing teď běhá na MAX. Už jsem si byl rozhodnutý, že dám podruhé Sleeping Dogs tentokrát Definitive Edition. V tom jsem si vzpomněl, že v nedávném Humble Monthly byl Hellblade: Senua's Sacrifice, o kterém jsem slyšel, že je to spíš Tech demo pro grafiky.

Navnaděn dát grafice zabrat, jsem nastavil vše na max. Grafika se s tím docela popasovala ale ostatním komponentům docházel dech, proto jsem trochu snížil nastavení.

Grafika Hellblade: Senua's Sacrifice je naprosto nádherná, kochal jsem se od začátku do konce. Od samotného hraní jsem zas tak moc nečekal a dostal jsem nálož syrového, procítěného, psychologického vypětí. Senue je tak dobře zahraná, že hned od úvodu jsem s ní začal prožívat veškeré tělesné, psychické i citové pocity. Prostředí a čistá syrovost se skrz monitor dostávala i do mého pokoje. Při prohlížení prostředí jsem se zastavil u břehu a čekal na příliv, když se příliv přelil přes nohy Senua, cítil jsem chlad na nohou jako bych v tom studeném moři stál já. Při soubojích jsem byl nervozní jako by šlo o můj život. Z hlášky "Behind you" mi šla husí kůže..

Není nic co bych Hellblade: Senua's Sacrifice vytknul, zvuky, hlasy, prostředí, souboje, grafika jsou parádní ale hlavně herní vcítění a syrost je tak opravdová, že jsem se s tím u jiné hry nesetkal! "Tech demo", který by si měl každý zahrát 90%

Pro: Hlavní hrdinka, Grafika, Zvuky, Hlasy, Syrovost, Souboje atd.

Proti: Lautr Nic

+23

Weedcraft Inc

  • PC 75
Travička zelená, to je moje potěšení.
Travička zelená, to je moje peřina.
Když si smyslím, ubalím jednu.
Když si smyslím, zasadím jednu.
Travička zelená, to je moje potěšení.

Léta jsou pryč, kdy byla travička moje potěšení ale i tak se dále zajímám o Konopí, Marihuanu, Trávu, Zelený list, Mařku, Ganju jak chcete. Bavíme i jako květina, rád jsem jí i pěstoval a tohle vše spojuje Weedcraft Inc.

Ve hře jsou už tři scénáře (4.června 2019 vyšel třetí), pokaždé se dostanete do role někoho jiného ale úkol je stejný pomocí pěstování trávy se musíte dostat nahoru. Je potřeba si vše o šéfovat sám. Okouknout trh, jaká tráva je žádaná, přesvědči místního policistu aby u vašich obchodu a pěstíren trochu přivřel oko. Buď malý úplatkem, přátelským požádáním a nebo vydíráním, přece každý něco tají. Je také možnost zaplatit si licenci a vše dělat legálně, prodávat trávu nemocným, ať už se jedná o rakovinu, H.I.V či Parkinsonovu nemoc. Samozřejmě každý zákazník žádá něco jiného, kvalitu trávy, účinky trávy (na bolest, vetší libido, chuť vanilky atd). Je dobré se zaměřit na danou skupinu.
Ve hře se dál objeví možnost přípravy zákonu, ovlivňování politiků, ničení konkurence, marketing, modulování trávy na nejlepší možnou pro určitou skupinu. Je to ho poměrně dost.

Hra je velmi chytlavá a velmi lehká, když se na učíte principy hry, už vás nic nezastaví. Je pravda, že po čase je hra stereotypní, zasej, skliď, prodej, povídej si se zaměstnancem, policistou, politikem, vyhrabej špínu na konkurenci a to se dost opakuje. I přesto hra baví, tématem, jednoduchostí a skvělou hudbou. Opravdu doporučuji poslechnout na YT!!!

Verdikt: Myslím, že poláci se přesně trefili do správného tématu. Konopí je neustále bráno jako droga, která nesmí na povrch, přitom se už několikrát ukázalo, že může i pomoci ve farmaceutickém oboru na rozdíl od alkoholu. Škoda, že hra je špatně vyladěná a často padá i na lepších počítačích než je můj. (Například, já pokaždé musel dát novou hru a až pak load game, nijak se objevila modrá smrt :) ) Legalizovat!!! 75%!

Pro: Hodně možností, Chytlavé, Téma, Hudba!!!

Proti: Stereotyp, Poměrně snadné.

+12 +13 −1

Československo 38–89: Atentát

  • PC 70
Československo 38–89: Atentát je historický interaktivní film. Podle zasazení a stylizace mě během hraní napadlo, že vlastně hraji dva české filmy v sobě "Lidice a Alois Nebel"

Hraní moc hra nepřináší, spíš pokládáte otázky a sem tam dáte nějakou mini hru. Ale důležité je Téma, které je potřeba neustále připomínat a omývat do nekonečna. Před historii by se lidstvo nemělo otáčet zády jako, že se nikdy nic nestalo. Ano narážím na to, že tato hra je v Německu zakázaná (byla zakázaná, už má německou lokaci)!?! Myslím, že hra Československo 38–89: Atentát má možnost utkvět v paměti hráčů a tím i líp pochopit historii, která by se neměla opakovat.

Verdikt: I když jsem viděl filmy Lidice, Schindlerův seznam, četl Smrt je mým řemeslem atd atd, tak stejně ve hře našel spoustu informací, co jsem vůbec nevěděl... A to je dobře!! 70%

Pro: Historie, Kresba, Věrohodnost herců.

Proti: Herní náplň.

+17

Aaero

  • PC 100
Aaero bylo součástí Humble Monthly února 2019. Hlavní hry mě neoslovily Yakuza 0 a Sniper Elite III, proto jsem tento měsíc pozastavil. Když jsem pak viděl výčet, tak jsem si říkal, udělal jsi dobře ale co ta raketka, která se jmenuje Aaero, vůbec nevypadá špatně. Začal jsem shánět, povedlo se mi zde odchytit, známého Kšeftaře Moua "ZX Atariho" slovo dalo slovo a udělali jsme směnu snad za Outlas 2. Teď zpětně mohu říct, že jsem nikdy v životě neudělal lepší výměnu!

Hudební her je po málu, o PC to platí dvojnásob. Od hry Rez 2oo2 (to je strašný 17let) jsem nehrál lepší hudební hru,. Tenkrát jsem u hry REZ objevil Adama Freelanda, u Aaera jsem takového mistra nenašel ale herně a hudebně jsem se bavil jak tenkrát.

Princip je úplně jednoduchý držet páčku v bodě, kde se nachází hudební stopa. Druhou páčkou zaměřovat cíle a snažit se je sestřelit. Zní to úplně triviálně ale hra klame jak může. Než jsem se naučil půl obloučky u skladby I'll Still, tak jsem myslel, že mi upadnou palečky a pak páčky u gamepadu. Pak samotná střelba, páčkou zamíříte, zmáčknete tlačítko a vystřelíte, to jo ale pokud to není do taktu budete delší dobu přebíjet a na to opravdu není čas - hezky všechno do rytmu.
V letních Steam slevách 2019 jsem koupil obě DLC, které do té doby vyšla. Aaero mi to okamžitě vrátilo v nejlepší podobě, Nej skladbou a Nej levelem v jednom (Outsiders (ft. Charlotte Haining) + Monstercat DLC) Aaero mě opět přikovalo k páčkám až mě opět bolí palečky!!

Verdikt: Nevím, jestli je Rez lepší než Aaero. Za Rez mluví nostalgiie a Adam Freeland ale Aaero vyplnilo obrovskou mezeru a prázdnotu, která byla. Vím, že si v blízké době REZ určitě pořídím (PC) ale to nesnižuje moje nadšení z AAerA 100%

Pro: Grafika, Hudba, Herní mechaniky, Obtížnost.

Proti: Bolí palečky a musel jsem vyměnit páčky na gamepadu.

+12

Slay the Spire

  • PC 80
Zdávám to......., jsem Břídil......, prostě finálový souboj nedám...., jsem Nula....
Slay the Spire je moje první karetní hra a už plně chápu proč Crash neustále vařil tý své kartičky, návykovost jak hrom. A to si myslím, že Crashovi kartičky budou, tak trojnásobně návykové.

Zpět k Slay the Spire, hra umí být neskutečně krutopřísná až to není hezké. Je mi jasné, že v jakékoliv karetní hře, hraje náhoda/štěstí prim. Ještě jsem neslyšel, že by nějaký hráč vyhrál pokerový turnaj a nešla mu karta. Dobře, pár kol člověk může blafovat ale když chce vyhrát, musí mu přijít karta!! To platí i Slay the Spire, ano můžete si tvořit svůj paklík, přidávat, odebírat, vylepšovat karty ale i to nemusí být nic platné. Jako můj nejoblíbenější výpek, když potřebujete co nejvíc bloků, jelikož váš nepřítel útočí nesmyslem, vy za odměnu nedostanete ani jednu jedinou kartu s blokem a úplnou náhodou nedostanete ani kartu na výměnu karet... tádá a je to doma!! Obzvlášť to funguje u Leváka s Pravákem (hm podle Wiki se jmenuji jinak), prostě vždy od nich dostanu nějakou bombu. I když je nakonec porazím, mé poškození je takové, že u finálového bosse už nic nezmohu.
Byl jsem donucen shlédnout nespočet videi na Youtube aby nabral inspiraci. Oblíbil jsem si nějakého mladého frantíka, který to neskutečně kosí, kombinace komb až do aleluja. Už jsem si začínal myslel, že u něho prim náhody nehraje roli. Zavítal jsem na jeho Twich a opak byl pravdou Štěstí a Náhoda hraje prim i u něho, i když o dost méně než u mne.

Verdikt: Slay the Spire skvěla karetní hra, až jsem včera u ní ztratil nervy... Zdávám to.. JJ Levák a Právak opět zasahuji a přitom si myslím, že můj paklík byl na dohrání. Teprve potřetí se mi zdálo, že na to mám a stejně nemám... Je to těžké, se smířit s tím, že Slay the Spire nedohraji ale budu muset... Jsem Břídil ale stálé si říkám, že i na Břídila jednou to pomyslné Štěstí musí ukázat!! Večer ještě jednou zkusím!!! 80%

Pro: Návykovost, Rozdílné postavy, Těžký až moc, Zpracování

Proti: Pojď Štístko

+11 +12 −1

Into the Breach

  • PC 90
FTL: Faster Than Light všichni známe a když se rozkřiklo, že vyjde od vývojářů nová hra. Bylo jasné, že strategické orgie se vrací. Into the Breach je opět ukázka jednoduché principu s nápaditým herním stylem.

Po zhlédnutí gameplay na Games.cz mi bylo jasné, že Into the Breach musím mít. Kluci ve videu řeknou vše důležité a ukáží princip hry a pak už jen koupit a vše si vyzkoušet na vlastní pěst.
Nejsem nějaký extra stratég, tak hra nabízí mnoho herní možností. Největší podíl má na tom možnost výběru vaší jednotky. Každá jednotka se vyznačuje určitou specializací (oheň, led, toxický, atd). Opravdu jsem se těšil na další nové jednotky a další nové herní mechanizmy. V hlavě jsem si užíval, jak jsem musel vypočitávat jednotlivé tahy a jednotlivé dopady, které budou pro mě menší zlo. Někdy jsem dokonce překvapil i sám sebe. Na obtížnost Hard jsou ztráty opravdu veliké a každá ztráta může později mrzet.

Verdikt: Další slova k Into the Breach nemá cenu, tahle hra nabízí hodně a je chyba jí nevyzkoušet i když neholdujete strategiím. Před Vývojáři smekám! K tomu už jen napadá, že " z hovna bič neupleteš" nebo Into the Breach 90%

Pro: Tahy, Jednotky, Světy, Obtížnost.

Proti: -------------------

+20

One Finger Death Punch 2

  • PC 80
Paní učitelka: Děti dnes na výtvarné výchově nakreslíte vaší oblíbenou hru.
Strady: Paní soudružko učitelko, už to mám!!

"Bohužel DH moje extra dílo nezobrazuje proto takto"

Paní učitelka: Hmm, myslím že vím co to je. To je One Finger Death Punch!!!
Strady: JJ, ale dvojka!! Akorát po nich hážu šurikeny!
Paní učitelka: Cože už je dvojka?
Strady: No jistě! Má nové skilly, nové úrovně a nové herní módy..
Paní učitelka No nepovídej!?!, to mi nějak uteklo.
Strady: Jasnačka, zase kosíte řady nepřátel bez milosti. Nejradši mám motorovou pilu, s ní je to bžunda.
Paní učitelka: já zase měla ráda v jedničce laserový meč.
Strady: ten je tady taky ale už to není ono, to sniperka je víc cool, ta sejme celou řadu nepřátel
Paní učitelka Sniperka!?! Už tam chybý jen vařečka.
Strady: Haha to máte pravdu, vařečka by byla vtipná. Tak to zkuste autorovi napsal, on je to taková pohodový boreček, který pro komunitu udělá všechno.
Paní učitelka: V první řadě nejdřív koupím, jelikož už mám nervy nadranc z naší školy. U One Finger Death Punch si krásně odpočinu a z relaxuji. Děkuji ti za informace jsi zlatíčko.
Strady: Není zač. 80%

Pro: Furt baví!

+10 +11 −1

Bayonetta

  • PC 80
Bayonetta, Bayonetta, Bayonetta, kdo by to řekl, že dlouhonohá sličná ženština, bude taklhe nekompromisně kosit.

Jako milovník rubaček jsem Bayonettu dlouho odkládal, jelikož japonský hack and slash hry mají svou specifiku. Pro Evropany až bizarní (sexistické, divné příšery nebo jiná zvířátka které mluví, dějové klišé, úchylnou hudbu či zvuky) ani Bayonetta není výjimkou.
Pokud se člověk přesto přenese, Bayonetta se mu odmění, fantastickou řezbou. Kombinace komb je velká díky několika zbraním, dál soubojům pomáhá zpomalení času, při správném úhybu. Pak je možnost si dát ty nejdelší komba bez větších problémů.
Co se týče obtížnosti, první průchod byl těžký, než se s žije nepřáteli a kombi. Po dohrání Normal jsem zkusil Hard a tady jsem těžce narazil. Hned v druhé dějství na vás pošlou nepříjemné Grace a Glogy bez možnosti zpomalit čas...
Přiznám se, vzdal jsem to, mé schopnosti na to nestačili. Proto jsem si dal ještě jednou Normal a posbíral jsem co se dalo, plus pokořil veškeré challenge. S lepší výbavou větší energii a lepšími zkušenostmi z boje, jsem Hard udolal, ano pouze udolal. Hard je opravdu Hard.
Grafická odpovídá roku vydání na konzole 2009 ale to není důležité, důležitá je plynulost a velmi dobrý port na Pc, kde vše maká jak má.
Co říct závěrem už jen, že hudba jeden velký japonský úlet.

Verdikt: Je škoda, že si Japončíci si to své neodpustí a neudělají rubanici bez divnosti/ bizarnosti ale i tak je Bayonetta luxusní bojová hra! Doufám, že bude i dvojka na Pc popřípadě stále na mě čeká NieR: Automata(asi další japonská divnost:))
80%

Pro: Bojový systém, Komba, Slušný port na PC.

Proti: Japonské úlety.

+15 +16 −1

GRIP: Combat Racing

  • PC 100
Rollcage je zpět!! Už je to rok co GRIP: Combat Racing vyšel a právě nadešel čas ho otestovat.

Sami tvůrci se netají, že defakto okopírovali Rollcage, kdyby měli licenci, hra se jmenuje stejně. Grip nebo Rollcage to je celkem fuk, hlavní je jestli je to stejně dobrý?

Futuristická auta se prohání obrovskou rychlosti, kterým je jedno jestli jedou v tunelu po zemi nebo po stropě. Prostě to pálí co to jde. Pálit je potřeba i ze zbraní (kulomet, raketa atd.) Tratě jsou opět nápadité a některé i velmi těžké na čistý průjezd.

Čím vynikal Rollcage byl soundtrack i Gripu je velmi slušný ale výběr skladeb není top jako bylo u Rollcage. To ale nevadí, stačí nakopírovat své oblíbené songy do správné složky Gripu a máte svůj playlist. Já zvolil VA - Ten CD1,CD2aby to bylo co nejvíce podobné Rollcage.

Ve hře je kampaň, single/multiplayer a carkour. Poslední tier v kampani je zlé peklo, občas mi přišlo, že to není všichni proti všem ale všichni proti mě! (Poslední kolo, já první, dostal jsem zásah raketou na prvního a každý kdo projížděl mi dal další dávku raketou či kulometem, no a auto boom! 10sec Respawn). Carkour obsahuje tratě na zručnost a poslední 3 tratě jsou dobré psycho, 101 pokusů není problém.

Bohužel kvůli své starému Pc jsem musel grafiku hodně stáhnou aby hra vůbec běhala ale i tak mi to stačilo. Když jsem pak viděl na YouTube 4K video myslel jsem si, že je to úplně jiná hra.

Verdikt: Pro mě, který vyrůstal na PS 1-2 jsou hry Wipeout a Rollcage srdeční záležitosti. Proto jsem měl i obavy s tohoto remake/pokračování ale páni kluci to zvládli!! GRIP: Combat Racing je zpět! 90%

Edit: Neupravuji a neopravuji komentáře ale Gripu jsem musel udělat výjimku, protože vyšel update 1.4.0 AirBlade Anti-Grav. Což do hry přidává Wipeout, ano slyšíte dobře! Vznášedla, Antigravitační rakety, Futuristické stíhačky, říkejte tomu jak chcete ale teď je to součást Gripu zadarmo, žádné placené DLC! Tento update mě donutil rozehrát celou kampaň znovu s Airbladem. A je to Bomba s velký B! I když závodíte dohromady s auty, tak Airblade se ovládá trochu jinak. Samozřejmě vznášedla nemá takovou přilnavost povrchu a zatáčky sekají po svém a ve vzduchu se chovají jakoby nic, přitom bych neřekl že nejsou zvýhodňovány oproti autům a na opak.
Jak už jsem psal výše pro mě milovníka Wipeouta a Rollcage je tento update naprosto zásadní proto musím zvednout hodnocení na 100%, prý vývojáři přidají i nové tratě. A už teď je jedno jestli placené nebo ne, tímto krokem si mě naprosto získali i mojí peněženku!!

Pro: Rychlost, obtížnost, no prostě Rollcage bledě modrém, Edit: AirBlade!!!

Proti: Neúplně top soundtrack

+13

Super Time Force

  • PC 60
Není čas ztrácet čas! To platí ve spoustě her kde je nutné dohrát level do časové limitu či zajet kolo na čas atd. Super Time Force Ultra tomu není jinak, sice čas hraje proti vám ale i s vámi.

Pixelová 2D střílečka s akčními hrdiny není žádná novinka. Super Time Force Ultra sází na posouvaní času. Čas je doména hry, kdy je možnost se hráti kdykoliv se vám chce. Jste zabit, nechytil jste diamant, boss je příliš odolný, nevadí vrátím čas, tak aby zachránil mého člena jednotky nebo počkám si na místě kde dopadne diamant, předešlý průchod to zatím vystřílí a na bosse budu vracet tak dlouho čas, dokud nebudu mít na obrazovce celé komando svých super hrdinů (předchozí průchod hrou se při vrácení času nemaže).
Jak to bývá v pixelových hrách i zde je hodně narážek na akční filmy, na super hrdiny, no prostě na všechno co přišlo tvůrcům potřeba trochu zesměšnit. Občas se jim to i povedlo.

Verdikt: Nemůžu říct, že Super Time Force Ultra je špatná hra ale já tak nerad honím čas. Nemám rád když mě čas tlačí do dokončení levelu nebo v autech time attack. Rád si hraji své tempo. Pokud si chcete dát 2D pixelovou střílečku radši si dejte Broforce.
Je čas říct pápá, Je čas říct pápá, je čas říct pápá 60%

PS: V mém profilu v diskuzi je jeden klíč pro zájemce o Super Time Force Ultra. Snad je ještě aktivní!

Pro: Posouvaní čas, Humor.

Proti: Časovka.

+8

ToeJam & Earl

  • PC 80
  • SegaMD 80
Když jsem si před týdnem koupil celou kolekci SEGA MegaDrive & Genesis Classics, hned jsem věděl že si musím zahrát svou milovanou klasiku ToeJam & Earl.

ToeJam & Earl je snad první isometrická plošinovka co kdy hrál. Plus první hra, která vytváří náhodné úrovně. Když si vzpomenu kolikrát jsem jen hru hrál sám a kolikrát s kamarádem z baráku, znovu hratelnost byla na svou dobu obrovská. No a obtížnost, nechápu ještě dnes. Nevím jak se mi to mohlo povést jí dohrát bez Save/Load.

Zpět ke hře, ocitáte se na platě zemi v tělech mimozemšťanu ToeJam & Earl, kteří zde ztroskotaly se svou Funky raketou. Úkol je lehký najít části rakety. K napomoci vám budu dárečky, bohužel nevíte co se v nich skrývá dokud ho nezkusíte (nafukovací kachnička, raketové kolečkové brusle nebo smrt). Vašimi nepřáteli budou divný obyvatel planety země lidé.

Na svojí dobu a na výkon Segy MD byla hra ToeJam & Earl exceletní. Funky-rapová 16bitová hudba mě bavila i dnes. Hlášky jako Wake Up či Jammin už nemají takové grady jako v 90letech ale stále mi udělají úškleb na rtech.

Verdikt: Je vidět že ToeJam & Earl byla ve své době legendární hra, i když na DH jsem jí asi hrál jen já. Jelikož funkový ufoni se vrací v remaku ToeJam & Earl: Back in the Groove!. Tady není o čem "Láska nerezavý" 80%

Pro: Náhodné úrovně, 16bitová hudba, Vtipné.

Proti: Neskutečná obtížnost

+11

Mini Ninjas

  • PC 65
Přemítal jsem co si zahrát. Aby to splnilo pár bodů, nebylo to náročné, lehce ovladatelné, bez nějakého většího použití mozku, prostě relax, plus aby se umazala z mého seznamu her "Zahrát". Volba padla na MiNi NiNjas

Hlavní roli je malý ninja Hiro, který postupem času osvobozuje své přátele, za které je pak možno hrát. Každý z bojovníku má svůj vlastní styl boje. I když je každý bojovník jiný, nejvíce jsem stejně používal Hira.
Mini Ninjas do písmena plní mnou nahoře vypsané body. Dětská hra, lehká na ovládání, bez záseková, velmi lehká, občas i docela hezká.
Hra mi hodně připomínala hru Spyro the Dragon, podobný styl.

Musím se zmínit o jednom bossovi. Dal jsem mu jméno Mistr Pšouk, který posílá nelítostné pšouky pomocí svého vějíře směrem na mě. Přiznám se, tato dětinská věc mě velice pobavila asi to je NEJ moment z celé hry. Je vidět, že i když jsem už dost přestárlém věku, tak jsem stálé duší dítětem.

Verdikt: Mini Ninjas nemohu hanit ani vynášet do nebe. Prostě dětská hra se vším všudy. Hra splnila to co já chtěl a tím u mě uspěla. 65%

Pro: Mistr Pšouk!

+14

Metal Gear Rising: Revengeance

  • PC 80
Krájet, sekat, rozkrajovat, rozsekávat, půlit, dělit, plátkovat, oddělovat, odkrajovat, porcovat, čtvrtit, odřezávat, rozřezávat, ukrajovat, usekávat, odsekávat, takhle nějak Raiden zneškodňuje své nepřátele a ve výsledku je to vždy Fašírka.

Metal Gear jsem hrál jen první dva díly, nějaké povědomí o tom mám ale Rising si jede svou cestou. Raiden není úplně tichý agent, když umí nepřátele potichu zabít ale především se umí všemu postavit čelem čepele. Jako správný cyberninja je připraven svůj meč zabodnout do kohokoliv, ať je o dva domy vyšší nebo má na ruce řadu kulometů.

Bojový styl mi ze začátku vůbec neseděl pouhé zmatené sekání sem a tam. Po shlédnutí videa na YouTube a pochopení obrany / úskoku. Který je v tutoriálu úplně blbě vysvětlen a úskok je nutné si za koupit. Jsem začal Metal Gear Rising: Revengeance propadat. Nepřehledné bojiště se najednou stalo mojí parketou a začalo se tancovat podle mého meče. I když máte jen dvě tlačítka, vše vynahrazuje porcovačka, která neomrzí. Useknout nohu jak libo, useknout obě ruce prosím, udělat mrzáka bez nohou a rukou, který jen leží tady je. Proč ho rovnou nerozsekat na 120 dílku a hlavu nechat v celku!?!

Když se řekne Metal Gear hned se každému vybaví Solid Snake, mně též. Jakmile začnu přemýšlet nad dalšími postavami, tak mi vyskočí Bossové. Ocelot / Psycho / Dědek Sniper jak kouká každým okem jinam. A to je přesně co u Metalu obdivuji Bossi. Mají duši, jsou perfektně zpracovaný, jejich schopnosti, jejich hlášky atd. No a není tomu jinak Rising: Revengeance. Samozřejmě nejvíc je Monsoon ale i další se nenechají zahanbit Mistral, Jetstream Sam, s který je docela slušné DLC. Opět klobou dolů.

Verdikt: Pokud máte rádi Metal Gear a nevadí vám rubačky, tak směle do toho!! Bude vám odměnou slušný bojový systém, zajímavý děj, fantastický bossové a sem tam malé porcování kohokoliv a čehokoliv. 80%

Pro: Porcování, Bossové, DLC zdarma.

Proti: Špatný tutoriál, VR mise.

+16

Assassin's Creed IV: Black Flag

  • PC 55
Hra Assassin's Creed IV: Black Flag je jak den a noc (moře/souš) , dokáže nadchnout, zaujmout aby vzápětí rychle zklamala a poslala vše k šípkům.

Začneme dnem:
Prosluněný Karibik, krásné moře, které hraje snad všemi odstíny modré a zelené. Vaše kocábka se hýbe na malých vlnách a vy čekáváte až se jedna loď oddělí od ostatních aby jste jí mohli přepadnou. Bohužel kořisti není nikdy dost, proto je potřeba si vyhlédnou další oběť nebo jet lovit ryby či zkusit štěstí prozkoumat vrak lodi.
Většina věcí, které se odehrávají na moři je krása pohledět, až na schovku se žraloky.

Podvečer:
Po dlouhém dni je potřeba si také zajet do města. Města jsou opět parádně vymodelovaná ale už tady začíná nekonečný kolorit synchronizací. Vylézt na kostel odkrýt kus mapy aby jste mohli o pět metrů udělat to samé a pročné rovnou 7x.

Večer:
Samozřejmě se neobejdete bez konfliktů ale nemusíte mít strach, vaše bojové umění je dech beroucí, že stačí mačkat dvě tlačítka. Kryt a zabití, kryt a zabití, kryt a zabití.

Půlnoc:
Piráti bezcharakterní hyeny, které jen rabovali, přepadávali, kradli, naháněli strach, nic pro ně nebylo svaté. Ale kdeže, boj za svobodu, skoncovat s Templáři, založit rodinu, za vyšší princip.

Černo černá tma:
Animus....

Konečně opět ráno:
Slunce vychází a vy se naloďujete na svou Kavku a vyrážíte na širé moře za zpěvu své posádky!!! Není nic krásnějšího!!

Verdikt: Tohle je obrovská škoda, Pirátské téma úplně zahozené a přebité Assassinovinou. Moře, bitvy, efekty, zpěv vše co je na moři je naprosto fantastické 85% Pak je druhá část, souboje, děj, Animus a to je utrpení 30%
Holt škoda 55%

Pro: Už nikdy na souš! Suchozemský krysy!

Proti: Promarněné téma

+19

Holy Potatoes! A Weapon Shop?!

  • PC 65
Víte co dělá Agent 46 v důchodu? Nebo kde si Kratatoes nechává dělat své bájné meče na řetězech? Kde si vydělává Laura Craft na své dobrodružné výpravy? Kde by mohl konečně Gordon TrappedMan dostat vytoužený HL-3?
A kde se všichni tito hrdinové a mnoho dalších schází?

Máte čas na přemýšlení.......

Odpovědí je Holy Potatoes! A Weapon Shop?! PS: Agent 46 je majitelem ale to jste věděli, že jo?


Říká se, že za velkým businessem je první řadě nápad. Jak točit penízky tedy $trach. A co takovýhle nápad? Vyrábět zbraně na míru pro hrdiny!!! Co by hrdinové bez svých zbraní dělali? Těžko by se
Claude Strife vydal na Poslední Fantazii bez svého velkého meče. Ještě těžší by to měla POTaDOS aby prošla testem bez své Fázové zbrani..
V každém businesse je konkurence, proto je potřeba najmout dobré pracovníky a začít od piky. Hezky od malých hrdinů až po elitu. Zaměřit se na sílu, rychlost, přesnost či magii zbraně, tak aby co nejlépe vyhovovala hrdinovi. Pak je potřeba mít dostatek materiálu, jak na výrobu, tak i vývoj nových zbraní. Dobře se starat o zaměstnance, zvelebovat prostředí, zaplatit dovolenou a tak. Přece jen oni nám vydělávají $trach.
Myslím, že Free rady už jsem vyplýtval další už jsou jen placené. Tohle je Business!!! Ne dětské hřiště (hmm nedaly by se i na dětském hřišti prodávat zbraně?, popřemýšlím o tom).

Verdikt: První Milion jsem vydělal ve třetím levelu a pak už to šlo úplně lehce. Slovy klasika Peníze dělají peníze sakra já zapomněl $trach děla další $trach! 65%

Pro: Humor, Známe postavy.

Proti: Herně velmi lehké a přitom dlouhé.

+18

Castlevania: Lords of Shadow

  • PC 75
Neznám předchozí díly, tudíš jsem ani nevěděl do čeho jdu. Jediný co jsem věděl, že mojí zbraní bude kříž s řetězem.

Hlavní postavou je Gabriel za kterého také hrajete, jeho touhou je oživit svou zavražděnou lásku a je ochoten jít kvůli tomu až na kraj světa, až do nejtemnějších hlubin temnoty.
Gabriel drtí své nepřátele svým krucifixem docela obstojně, jen bohužel soubojový systém není kdo ví jaký. Máte možnost nakupovat nová komba, upgrade kříže, popřípadě využívat pomocných zbraní, jako dýky, svěcená voda, světlušky a magický krystal. Ale stejně jsem se omezil na základní útok jak přímý, tak plošný a hlavně úhyb. Popřípadě na těžší nepřátele použít světlušku nebo svěcenou vodu. Je pravda, že hru jsem hrál na obtížnost Rytíř (nejtěžší obtížnost při prvním hraní), což ukázalo jak je hra nevyrovnaná na začátku těžká ke konci lehčí. Jelikož sbíráte drahokamy, které zvětšují životní energii, magii jak andělskou tak i temnou. No když máte na začátku hry jen poloviční energii, tak i ten nejmenší troll vám pěkně zavaří. Buď jak buď. Mě nejvíc zavařila statická kamera!! Asi nikdy jsem tak nenadával hře kvůli kameře nebo si to už nepamatuji. Pokaždé mě zabil někdo, kdo nebyl v obraze.

Teď na opak v čem Castlevania: Lords of Shadow vyniká. Je grafika, kde jednotlivé kostely, hrady, zámky jsou velmi pěkně vykresleny. Pak se opravdu líbil děj hry, který na začátku kapitoly vypraví vypravěč s obrovský zaujetím.

Hra střídá pasáže rubaní, skákaní a hádanky. Hádanky jsou jednoduché až se dá říct triviální ale hraje oslavuje jako by jste byl génius, který právě přišel na lék na rakovinu.

Verdikt: Castlevania: Lords of Shadow mě bavila, za sebe bych jí v klidu doporučil, jen asi zvolit normál a nečekal žádný extra soubojový systém, jen si vychutnat grafiku a vyslechnout si pěkné odvyprávěný příběh o lásce a zmaru.
Folkemonovi děkuji za překlad!!

Pro: Grafika - kostelů, hradů. Hlas vypravěče.

Proti: Statická kamera, Něktrerá zbytečná komba, Nevyváženost hry na těžší obtížnost.

+16

INSIDE

  • PC 80
Už asi rok se mě ptá kamarád, jestli už jsem hrál Inside. Pokaždé jsem odpověděl že ještě ne. Tak si ho kup ne, kolik to stojí na PC, říká kámoš. Odpovídám že 15juro bez akce a vysvětluji mu, že PCkáři nepotřebují kupovat hry za draho, my jsem zvyklí buď zadarmo nebo za pár doláčů nějaký ten bundl. Kamarád jen suše odpověděl, že je to nějaký sockojojdní a dál hustil jak si to musím koupit, jak je to 3 hodinová atmosferická jízda. Jaký to má skvělí zvuk, jak prý stal jen v dešti a poslouchal atd. Tak dlouho to do mě hustil, že jsem na konec koupil za 7,20juro. Jojo oželel jsem v pátek čtyři pivka ale z nechutí teda.

K samotné hře není až moc co dodat, kamarád měl ve všem pravdu. Po Limbovi opět velmi kvalitní přímočará jízda prošpikovaná hutnou atmosférou a s ukázkovou stylizaci.

Verdikt: Pokud se vám líbil Limbo asi by jste neměli minout INSIDE. Sice tři hodiny utečou jak nic ale i tak to za to stálo. Čtyři piva dám do hodiny 80%

Pro: Atmosféra, Hudba, Přímočarost, Vizual.

Proti: Nic

+17

Fahrenheit

  • PC 80
Někdy člověk ví přesně co napíše do komentáře, někdy lehce zapřemýšlí o čem bude psát, no někdy jen tak píše a něco s toho vznikne, popis hry, recenze, část hry, zajímavosti z hraní nebo nějáký specifický bod hry. Pak je poslední varianta, že vůbec neví a to je přesně můj problém u hry Fahrenheit.
Přemýšlím a přemýšlím a stále nic .

Stále nic.

Už... ne stále nic.

Nene, tohle nemá cenu, jen si propůjčí světově známou větu:
"I na dnešní rok velmi dobrá hra"

Verdikt: V profilu Fahrenheita myslím, že je řečeno úplně vše, možná až moc. Možná budou někomu dělat problémy mačkací pasáže a k tomu číst titulky ale dá se to, obzvlášť na gamepadu. Škoda, že hra má lepší začátek než konec ale i tak Fahrenheit stojí za zahrání, už jen kvůli atmosféře!! 80%

Pro: Atmosféra, Hudba, Trojce postav, Carla - je kočka.

Proti: Minulost.

-3 +10 −13

LOOT BOX ACHIEVEMENT SIMULATOR

  • PC 5
Loot boxy a Achievementy spoji své síly a díky tomu mohla vzniknout unikátní hra Loot Box Achievement Simulator!!!

V této dokonalé hře klikáte na dvě políčka, jedním získáváte peníze a druhý kupujete Loot boxy. Za každých 300,- si můžete koupit loot box a tím získat čtyři karty a tím pádem získat čtyři achievementy.
Není to skvělé?!? Ano je!!
Co dál!
Za hodinu a půl máte přes 200 achievementu.
Není to skvělé?!? Ano je!!
A teď přichází to nejlepší!
Hra má 233 achievementu, takže až budete mít 230 splněných achievementu, tak další 2-3 hodiny budete získávat poslední tři.
Není to skvělé?!? Ano je!!

Verdikt: Na Steamu už jsem viděl spoustu her, které jsou postavené jen na lehkém získávání achievementu i přes 5000 jen klikáním ale do teď bez vlastní zkušenosti. Jako člověk co rád plní achievementy a rád dohrává hru 100%, musím říct, že po hře Loot box Achievement Simulator, tento styl her absolutně nechápu.. (hru jsem vyhrál v pinballovém turnaji) 5%

Pro: Vtipné hlášky

Proti: Všechno

+16

Hitman: Absolution

  • PC 80
Moje první zkušenost Hitmanem sahá do dávné minulosti, ještě ke staré PS2. Po dohledání a kouknutí na youtube jsem zjistil, že to byl Hitman 2: Silent Assassin, z kterého jsem si pamatoval jen část prvního levelu, jelikož dál jsem se ani nedostal a hru odložil. Myslím, že v té době u mě frčel Solid Snake a na to ho je tak někdo nemá. Až rok 2019 se stal další pokusem o pořádné seznámení se sympatický plešatým pánem v slušivém obleku v Hitman: Absolution.

Moje zkušenosti se s stealth hrami jsou opravdu malé, i když mám prolezlý Metal Gear 1-2 snad všemi směry. Od té doby jakoby mi stealth hry nebyly po chuti. Proto jsem Hitmana dlouho přehlížel. Přitom Absolution je skvěle nastaven, že i dřevák jako jsem já si během prvního levelu krásně osahá ovládání a už ve třetím levelu si myslí, že neexistuje tiššího nenápadného nájemného vraha než jsem já, kterého stejně u konce levelu vždy odhalí.

Strat hry začíná v momentě kdy Diana zradí agenturu a jako správný zástupce agentury jdete vyřídit účty. Krytí, plížení, převlékání, tiché zabití to jsou věci které jsou 47 vlastní. Vše perfektně funguje, nenapadá mě věc která by ve hře kolísala. Ze začátku jsem měl trochu obavy z přestřelek, když váš nepřátele odhalí ale opak je pravdou. Přestřelky mě strašně bavily, ani mi nevadilo, když mě u konce levelu odhalili.
Design a rozloha levelu je super, celkově hra graficky vypadá výtečně. Musím říct, že Hitmanovi se daří na všech frontách. Možná by se dalo víc zapracovat na AI ale třeba na vyšší úroveň je to jiné, nemohu soudit.

Verdikt: Hitmana jsem tak dlouho odkládal až jsem skoro zapomněl, že existuje. Přiznám byla to chyba, Hitman Absolution je parádní hra, která mě hodně bavila, herně i dějově. Jediný smutný je, že už dávno nefungují servery a tedy vůbec nefungují kontrakty, celá druhá část hry!!! Chtěl jsem kvůli tomu i dát nižší hodnocení, nemohu splnit nějaké achievementy a tím si prodloužit tuto hru. Ale neudělám to, u Hitmana jsem prostě dobře bavil 80%! Už se těším na další setkání s plešatým elegánem v Hitman.

Pro: Grafika, Ovladání, Stealth / Akce, Děj.

Proti: Kotrakty nefungují.

+16

The Talos Principle

  • PC 80
Někdy se to prostě sejde. Přes nový rok jsem dočetl R.U.R do toho Čapkův odkaz ve výzvě a na Steamu největší sleva na The Talos Principle. Teď aby na to člověk měl alespoň dvě hlavy.

The Talos Principle jsem měl v hledáčku dlouho, jak asi všichni vědí, jedna se o puzzle hru podobě Portalu.
Na rozdíl od Portalu si Talos zakládá psychologicko-filozofickém ději, kde se každý snaží podmanit vědomí robota, tedy Vás. Přiznám se, že občas jsem víc dumal na otázkami, co jsem?, co tam dělám?, proč to dělám? něž nad samotnými puzzly. Jelikož puzzly, tak nějak jdou sami. Záseky minimální, většinou tím, že snažíte dohrát sektor bez jedné rušičky, které jste si v daném sektoru nevšimli a to je pak o hodně těžší. Výjimkou jsou hvězdy, které jsou speciálně ukryté a je potřeba propojit několik sektorů dohromady.

Grafika hry je vymazlená až můj dědeček (PC) měl co dělat. Po ukončení hry nikdy nechyběla hláška od Windowsu o poklesu grafického výkonu. Jinak asi hra bude na lepších PC běhat krásně plynule, mě občas potrhala.

Verdikt: Nemá cenu nějak dlouze filozofovat, být či nebýt, prostě si určitě zahrát The Talos Principle. Pak Vás otázka: být či nebýt, pár dní nenechá v klidu ale proč ne, popřemýšlet o všem i u her. Když si člověk láme hlavu u R.U.R proč by si nemohl chvíli lámat u The Talos Principle. 80%

Pro: Puzzly, Grafika, Děj

Proti: Moc přemyšlení a to bolí

+23