Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
35 let / ČR - kraj Praha

Komentáře

« Novější Starší »

One Finger Death Punch 2

  • PC 80
Paní učitelka: Děti dnes na výtvarné výchově nakreslíte vaší oblíbenou hru.
Strady: Paní soudružko učitelko, už to mám!!

"Bohužel DH moje extra dílo nezobrazuje proto takto"

Paní učitelka: Hmm, myslím že vím co to je. To je One Finger Death Punch!!!
Strady: JJ, ale dvojka!! Akorát po nich hážu šurikeny!
Paní učitelka: Cože už je dvojka?
Strady: No jistě! Má nové skilly, nové úrovně a nové herní módy..
Paní učitelka No nepovídej!?!, to mi nějak uteklo.
Strady: Jasnačka, zase kosíte řady nepřátel bez milosti. Nejradši mám motorovou pilu, s ní je to bžunda.
Paní učitelka: já zase měla ráda v jedničce laserový meč.
Strady: ten je tady taky ale už to není ono, to sniperka je víc cool, ta sejme celou řadu nepřátel
Paní učitelka Sniperka!?! Už tam chybý jen vařečka.
Strady: Haha to máte pravdu, vařečka by byla vtipná. Tak to zkuste autorovi napsal, on je to taková pohodový boreček, který pro komunitu udělá všechno.
Paní učitelka: V první řadě nejdřív koupím, jelikož už mám nervy nadranc z naší školy. U One Finger Death Punch si krásně odpočinu a z relaxuji. Děkuji ti za informace jsi zlatíčko.
Strady: Není zač. 80%

Pro: Furt baví!

+10(11-1)

Bayonetta

  • PC 80
Bayonetta, Bayonetta, Bayonetta, kdo by to řekl, že dlouhonohá sličná ženština, bude taklhe nekompromisně kosit.

Jako milovník rubaček jsem Bayonettu dlouho odkládal, jelikož japonský hack and slash hry mají svou specifiku. Pro Evropany až bizarní (sexistické, divné příšery nebo jiná zvířátka které mluví, dějové klišé, úchylnou hudbu či zvuky) ani Bayonetta není výjimkou.
Pokud se člověk přesto přenese, Bayonetta se mu odmění, fantastickou řezbou. Kombinace komb je velká díky několika zbraním, dál soubojům pomáhá zpomalení času, při správném úhybu. Pak je možnost si dát ty nejdelší komba bez větších problémů.
Co se týče obtížnosti, první průchod byl těžký, než se s žije nepřáteli a kombi. Po dohrání Normal jsem zkusil Hard a tady jsem těžce narazil. Hned v druhé dějství na vás pošlou nepříjemné Grace a Glogy bez možnosti zpomalit čas...
Přiznám se, vzdal jsem to, mé schopnosti na to nestačili. Proto jsem si dal ještě jednou Normal a posbíral jsem co se dalo, plus pokořil veškeré challenge. S lepší výbavou větší energii a lepšími zkušenostmi z boje, jsem Hard udolal, ano pouze udolal. Hard je opravdu Hard.
Grafická odpovídá roku vydání na konzole 2009 ale to není důležité, důležitá je plynulost a velmi dobrý port na Pc, kde vše maká jak má.
Co říct závěrem už jen, že hudba jeden velký japonský úlet.

Verdikt: Je škoda, že si Japončíci si to své neodpustí a neudělají rubanici bez divnosti/ bizarnosti ale i tak je Bayonetta luxusní bojová hra! Doufám, že bude i dvojka na Pc popřípadě stále na mě čeká NieR: Automata(asi další japonská divnost:))
80%

Pro: Bojový systém, Komba, Slušný port na PC.

Proti: Japonské úlety.

+15(16-1)

GRIP: Combat Racing

  • PC 100
Rollcage je zpět!! Už je to rok co GRIP: Combat Racing vyšel a právě nadešel čas ho otestovat.

Sami tvůrci se netají, že defakto okopírovali Rollcage, kdyby měli licenci, hra se jmenuje stejně. Grip nebo Rollcage to je celkem fuk, hlavní je jestli je to stejně dobrý?

Futuristická auta se prohání obrovskou rychlosti, kterým je jedno jestli jedou v tunelu po zemi nebo po stropě. Prostě to pálí co to jde. Pálit je potřeba i ze zbraní (kulomet, raketa atd.) Tratě jsou opět nápadité a některé i velmi těžké na čistý průjezd.

Čím vynikal Rollcage byl soundtrack i Gripu je velmi slušný ale výběr skladeb není top jako bylo u Rollcage. To ale nevadí, stačí nakopírovat své oblíbené songy do správné složky Gripu a máte svůj playlist. Já zvolil VA - Ten CD1,CD2aby to bylo co nejvíce podobné Rollcage.

Ve hře je kampaň, single/multiplayer a carkour. Poslední tier v kampani je zlé peklo, občas mi přišlo, že to není všichni proti všem ale všichni proti mě! (Poslední kolo, já první, dostal jsem zásah raketou na prvního a každý kdo projížděl mi dal další dávku raketou či kulometem, no a auto boom! 10sec Respawn). Carkour obsahuje tratě na zručnost a poslední 3 tratě jsou dobré psycho, 101 pokusů není problém.

Bohužel kvůli své starému Pc jsem musel grafiku hodně stáhnou aby hra vůbec běhala ale i tak mi to stačilo. Když jsem pak viděl na YouTube 4K video myslel jsem si, že je to úplně jiná hra.

Verdikt: Pro mě, který vyrůstal na PS 1-2 jsou hry Wipeout a Rollcage srdeční záležitosti. Proto jsem měl i obavy s tohoto remake/pokračování ale páni kluci to zvládli!! GRIP: Combat Racing je zpět! 90%

Edit: Neupravuji a neopravuji komentáře ale Gripu jsem musel udělat výjimku, protože vyšel update 1.4.0 AirBlade Anti-Grav. Což do hry přidává Wipeout, ano slyšíte dobře! Vznášedla, Antigravitační rakety, Futuristické stíhačky, říkejte tomu jak chcete ale teď je to součást Gripu zadarmo, žádné placené DLC! Tento update mě donutil rozehrát celou kampaň znovu s Airbladem. A je to Bomba s velký B! I když závodíte dohromady s auty, tak Airblade se ovládá trochu jinak. Samozřejmě vznášedla nemá takovou přilnavost povrchu a zatáčky sekají po svém a ve vzduchu se chovají jakoby nic, přitom bych neřekl že nejsou zvýhodňovány oproti autům a na opak.
Jak už jsem psal výše pro mě milovníka Wipeouta a Rollcage je tento update naprosto zásadní proto musím zvednout hodnocení na 100%, prý vývojáři přidají i nové tratě. A už teď je jedno jestli placené nebo ne, tímto krokem si mě naprosto získali i mojí peněženku!!

Pro: Rychlost, obtížnost, no prostě Rollcage bledě modrém, Edit: AirBlade!!!

Proti: Neúplně top soundtrack

+13

Super Time Force

  • PC 60
Není čas ztrácet čas! To platí ve spoustě her kde je nutné dohrát level do časové limitu či zajet kolo na čas atd. Super Time Force Ultra tomu není jinak, sice čas hraje proti vám ale i s vámi.

Pixelová 2D střílečka s akčními hrdiny není žádná novinka. Super Time Force Ultra sází na posouvaní času. Čas je doména hry, kdy je možnost se hráti kdykoliv se vám chce. Jste zabit, nechytil jste diamant, boss je příliš odolný, nevadí vrátím čas, tak aby zachránil mého člena jednotky nebo počkám si na místě kde dopadne diamant, předešlý průchod to zatím vystřílí a na bosse budu vracet tak dlouho čas, dokud nebudu mít na obrazovce celé komando svých super hrdinů (předchozí průchod hrou se při vrácení času nemaže).
Jak to bývá v pixelových hrách i zde je hodně narážek na akční filmy, na super hrdiny, no prostě na všechno co přišlo tvůrcům potřeba trochu zesměšnit. Občas se jim to i povedlo.

Verdikt: Nemůžu říct, že Super Time Force Ultra je špatná hra ale já tak nerad honím čas. Nemám rád když mě čas tlačí do dokončení levelu nebo v autech time attack. Rád si hraji své tempo. Pokud si chcete dát 2D pixelovou střílečku radši si dejte Broforce.
Je čas říct pápá, Je čas říct pápá, je čas říct pápá 60%

PS: V mém profilu v diskuzi je jeden klíč pro zájemce o Super Time Force Ultra. Snad je ještě aktivní!

Pro: Posouvaní čas, Humor.

Proti: Časovka.

+8

ToeJam & Earl

  • PC 80
  • SegaMD 80
Když jsem si před týdnem koupil celou kolekci SEGA MegaDrive & Genesis Classics, hned jsem věděl že si musím zahrát svou milovanou klasiku ToeJam & Earl.

ToeJam & Earl je snad první isometrická plošinovka co kdy hrál. Plus první hra, která vytváří náhodné úrovně. Když si vzpomenu kolikrát jsem jen hru hrál sám a kolikrát s kamarádem z baráku, znovu hratelnost byla na svou dobu obrovská. No a obtížnost, nechápu ještě dnes. Nevím jak se mi to mohlo povést jí dohrát bez Save/Load.

Zpět ke hře, ocitáte se na platě zemi v tělech mimozemšťanu ToeJam & Earl, kteří zde ztroskotaly se svou Funky raketou. Úkol je lehký najít části rakety. K napomoci vám budu dárečky, bohužel nevíte co se v nich skrývá dokud ho nezkusíte (nafukovací kachnička, raketové kolečkové brusle nebo smrt). Vašimi nepřáteli budou divný obyvatel planety země lidé.

Na svojí dobu a na výkon Segy MD byla hra ToeJam & Earl exceletní. Funky-rapová 16bitová hudba mě bavila i dnes. Hlášky jako Wake Up či Jammin už nemají takové grady jako v 90letech ale stále mi udělají úškleb na rtech.

Verdikt: Je vidět že ToeJam & Earl byla ve své době legendární hra, i když na DH jsem jí asi hrál jen já. Jelikož funkový ufoni se vrací v remaku ToeJam & Earl: Back in the Groove!. Tady není o čem "Láska nerezavý" 80%

Pro: Náhodné úrovně, 16bitová hudba, Vtipné.

Proti: Neskutečná obtížnost

+11

Mini Ninjas

  • PC 65
Přemítal jsem co si zahrát. Aby to splnilo pár bodů, nebylo to náročné, lehce ovladatelné, bez nějakého většího použití mozku, prostě relax, plus aby se umazala z mého seznamu her "Zahrát". Volba padla na MiNi NiNjas

Hlavní roli je malý ninja Hiro, který postupem času osvobozuje své přátele, za které je pak možno hrát. Každý z bojovníku má svůj vlastní styl boje. I když je každý bojovník jiný, nejvíce jsem stejně používal Hira.
Mini Ninjas do písmena plní mnou nahoře vypsané body. Dětská hra, lehká na ovládání, bez záseková, velmi lehká, občas i docela hezká.
Hra mi hodně připomínala hru Spyro the Dragon, podobný styl.

Musím se zmínit o jednom bossovi. Dal jsem mu jméno Mistr Pšouk, který posílá nelítostné pšouky pomocí svého vějíře směrem na mě. Přiznám se, tato dětinská věc mě velice pobavila asi to je NEJ moment z celé hry. Je vidět, že i když jsem už dost přestárlém věku, tak jsem stálé duší dítětem.

Verdikt: Mini Ninjas nemohu hanit ani vynášet do nebe. Prostě dětská hra se vším všudy. Hra splnila to co já chtěl a tím u mě uspěla. 65%

Pro: Mistr Pšouk!

+13

Metal Gear Rising: Revengeance

  • PC 80
Krájet, sekat, rozkrajovat, rozsekávat, půlit, dělit, plátkovat, oddělovat, odkrajovat, porcovat, čtvrtit, odřezávat, rozřezávat, ukrajovat, usekávat, odsekávat, takhle nějak Raiden zneškodňuje své nepřátele a ve výsledku je to vždy Fašírka.

Metal Gear jsem hrál jen první dva díly, nějaké povědomí o tom mám ale Rising si jede svou cestou. Raiden není úplně tichý agent, když umí nepřátele potichu zabít ale především se umí všemu postavit čelem čepele. Jako správný cyberninja je připraven svůj meč zabodnout do kohokoliv, ať je o dva domy vyšší nebo má na ruce řadu kulometů.

Bojový styl mi ze začátku vůbec neseděl pouhé zmatené sekání sem a tam. Po shlédnutí videa na YouTube a pochopení obrany / úskoku. Který je v tutoriálu úplně blbě vysvětlen a úskok je nutné si za koupit. Jsem začal Metal Gear Rising: Revengeance propadat. Nepřehledné bojiště se najednou stalo mojí parketou a začalo se tancovat podle mého meče. I když máte jen dvě tlačítka, vše vynahrazuje porcovačka, která neomrzí. Useknout nohu jak libo, useknout obě ruce prosím, udělat mrzáka bez nohou a rukou, který jen leží tady je. Proč ho rovnou nerozsekat na 120 dílku a hlavu nechat v celku!?!

Když se řekne Metal Gear hned se každému vybaví Solid Snake, mně též. Jakmile začnu přemýšlet nad dalšími postavami, tak mi vyskočí Bossové. Ocelot / Psycho / Dědek Sniper jak kouká každým okem jinam. A to je přesně co u Metalu obdivuji Bossi. Mají duši, jsou perfektně zpracovaný, jejich schopnosti, jejich hlášky atd. No a není tomu jinak Rising: Revengeance. Samozřejmě nejvíc je Monsoon ale i další se nenechají zahanbit Mistral, Jetstream Sam, s který je docela slušné DLC. Opět klobou dolů.

Verdikt: Pokud máte rádi Metal Gear a nevadí vám rubačky, tak směle do toho!! Bude vám odměnou slušný bojový systém, zajímavý děj, fantastický bossové a sem tam malé porcování kohokoliv a čehokoliv. 80%

Pro: Porcování, Bossové, DLC zdarma.

Proti: Špatný tutoriál, VR mise.

+16

Assassin's Creed IV: Black Flag

  • PC 55
Hra Assassin's Creed IV: Black Flag je jak den a noc (moře/souš) , dokáže nadchnout, zaujmout aby vzápětí rychle zklamala a poslala vše k šípkům.

Začneme dnem:
Prosluněný Karibik, krásné moře, které hraje snad všemi odstíny modré a zelené. Vaše kocábka se hýbe na malých vlnách a vy čekáváte až se jedna loď oddělí od ostatních aby jste jí mohli přepadnou. Bohužel kořisti není nikdy dost, proto je potřeba si vyhlédnou další oběť nebo jet lovit ryby či zkusit štěstí prozkoumat vrak lodi.
Většina věcí, které se odehrávají na moři je krása pohledět, až na schovku se žraloky.

Podvečer:
Po dlouhém dni je potřeba si také zajet do města. Města jsou opět parádně vymodelovaná ale už tady začíná nekonečný kolorit synchronizací. Vylézt na kostel odkrýt kus mapy aby jste mohli o pět metrů udělat to samé a pročné rovnou 7x.

Večer:
Samozřejmě se neobejdete bez konfliktů ale nemusíte mít strach, vaše bojové umění je dech beroucí, že stačí mačkat dvě tlačítka. Kryt a zabití, kryt a zabití, kryt a zabití.

Půlnoc:
Piráti bezcharakterní hyeny, které jen rabovali, přepadávali, kradli, naháněli strach, nic pro ně nebylo svaté. Ale kdeže, boj za svobodu, skoncovat s Templáři, založit rodinu, za vyšší princip.

Černo černá tma:
Animus....

Konečně opět ráno:
Slunce vychází a vy se naloďujete na svou Kavku a vyrážíte na širé moře za zpěvu své posádky!!! Není nic krásnějšího!!

Verdikt: Tohle je obrovská škoda, Pirátské téma úplně zahozené a přebité Assassinovinou. Moře, bitvy, efekty, zpěv vše co je na moři je naprosto fantastické 85% Pak je druhá část, souboje, děj, Animus a to je utrpení 30%
Holt škoda 55%

Pro: Už nikdy na souš! Suchozemský krysy!

Proti: Promarněné téma

+17

Holy Potatoes! A Weapon Shop?!

  • PC 65
Víte co dělá Agent 46 v důchodu? Nebo kde si Kratatoes nechává dělat své bájné meče na řetězech? Kde si vydělává Laura Craft na své dobrodružné výpravy? Kde by mohl konečně Gordon TrappedMan dostat vytoužený HL-3?
A kde se všichni tito hrdinové a mnoho dalších schází?

Máte čas na přemýšlení.......

Odpovědí je Holy Potatoes! A Weapon Shop?! PS: Agent 46 je majitelem ale to jste věděli, že jo?


Říká se, že za velkým businessem je první řadě nápad. Jak točit penízky tedy $trach. A co takovýhle nápad? Vyrábět zbraně na míru pro hrdiny!!! Co by hrdinové bez svých zbraní dělali? Těžko by se
Claude Strife vydal na Poslední Fantazii bez svého velkého meče. Ještě těžší by to měla POTaDOS aby prošla testem bez své Fázové zbrani..
V každém businesse je konkurence, proto je potřeba najmout dobré pracovníky a začít od piky. Hezky od malých hrdinů až po elitu. Zaměřit se na sílu, rychlost, přesnost či magii zbraně, tak aby co nejlépe vyhovovala hrdinovi. Pak je potřeba mít dostatek materiálu, jak na výrobu, tak i vývoj nových zbraní. Dobře se starat o zaměstnance, zvelebovat prostředí, zaplatit dovolenou a tak. Přece jen oni nám vydělávají $trach.
Myslím, že Free rady už jsem vyplýtval další už jsou jen placené. Tohle je Business!!! Ne dětské hřiště (hmm nedaly by se i na dětském hřišti prodávat zbraně?, popřemýšlím o tom).

Verdikt: První Milion jsem vydělal ve třetím levelu a pak už to šlo úplně lehce. Slovy klasika Peníze dělají peníze sakra já zapomněl $trach děla další $trach! 65%

Pro: Humor, Známe postavy.

Proti: Herně velmi lehké a přitom dlouhé.

+18

Castlevania: Lords of Shadow

  • PC 75
Neznám předchozí díly, tudíš jsem ani nevěděl do čeho jdu. Jediný co jsem věděl, že mojí zbraní bude kříž s řetězem.

Hlavní postavou je Gabriel za kterého také hrajete, jeho touhou je oživit svou zavražděnou lásku a je ochoten jít kvůli tomu až na kraj světa, až do nejtemnějších hlubin temnoty.
Gabriel drtí své nepřátele svým krucifixem docela obstojně, jen bohužel soubojový systém není kdo ví jaký. Máte možnost nakupovat nová komba, upgrade kříže, popřípadě využívat pomocných zbraní, jako dýky, svěcená voda, světlušky a magický krystal. Ale stejně jsem se omezil na základní útok jak přímý, tak plošný a hlavně úhyb. Popřípadě na těžší nepřátele použít světlušku nebo svěcenou vodu. Je pravda, že hru jsem hrál na obtížnost Rytíř (nejtěžší obtížnost při prvním hraní), což ukázalo jak je hra nevyrovnaná na začátku těžká ke konci lehčí. Jelikož sbíráte drahokamy, které zvětšují životní energii, magii jak andělskou tak i temnou. No když máte na začátku hry jen poloviční energii, tak i ten nejmenší troll vám pěkně zavaří. Buď jak buď. Mě nejvíc zavařila statická kamera!! Asi nikdy jsem tak nenadával hře kvůli kameře nebo si to už nepamatuji. Pokaždé mě zabil někdo, kdo nebyl v obraze.

Teď na opak v čem Castlevania: Lords of Shadow vyniká. Je grafika, kde jednotlivé kostely, hrady, zámky jsou velmi pěkně vykresleny. Pak se opravdu líbil děj hry, který na začátku kapitoly vypraví vypravěč s obrovský zaujetím.

Hra střídá pasáže rubaní, skákaní a hádanky. Hádanky jsou jednoduché až se dá říct triviální ale hraje oslavuje jako by jste byl génius, který právě přišel na lék na rakovinu.

Verdikt: Castlevania: Lords of Shadow mě bavila, za sebe bych jí v klidu doporučil, jen asi zvolit normál a nečekal žádný extra soubojový systém, jen si vychutnat grafiku a vyslechnout si pěkné odvyprávěný příběh o lásce a zmaru.
Folkemonovi děkuji za překlad!!

Pro: Grafika - kostelů, hradů. Hlas vypravěče.

Proti: Statická kamera, Něktrerá zbytečná komba, Nevyváženost hry na těžší obtížnost.

+16

INSIDE

  • PC 80
Už asi rok se mě ptá kamarád, jestli už jsem hrál Inside. Pokaždé jsem odpověděl že ještě ne. Tak si ho kup ne, kolik to stojí na PC, říká kámoš. Odpovídám že 15juro bez akce a vysvětluji mu, že PCkáři nepotřebují kupovat hry za draho, my jsem zvyklí buď zadarmo nebo za pár doláčů nějaký ten bundl. Kamarád jen suše odpověděl, že je to nějaký sockojojdní a dál hustil jak si to musím koupit, jak je to 3 hodinová atmosferická jízda. Jaký to má skvělí zvuk, jak prý stal jen v dešti a poslouchal atd. Tak dlouho to do mě hustil, že jsem na konec koupil za 7,20juro. Jojo oželel jsem v pátek čtyři pivka ale z nechutí teda.

K samotné hře není až moc co dodat, kamarád měl ve všem pravdu. Po Limbovi opět velmi kvalitní přímočará jízda prošpikovaná hutnou atmosférou a s ukázkovou stylizaci.

Verdikt: Pokud se vám líbil Limbo asi by jste neměli minout INSIDE. Sice tři hodiny utečou jak nic ale i tak to za to stálo. Čtyři piva dám do hodiny 80%

Pro: Atmosféra, Hudba, Přímočarost, Vizual.

Proti: Nic

+15

Fahrenheit

  • PC 80
Někdy člověk ví přesně co napíše do komentáře, někdy lehce zapřemýšlí o čem bude psát, no někdy jen tak píše a něco s toho vznikne, popis hry, recenze, část hry, zajímavosti z hraní nebo nějáký specifický bod hry. Pak je poslední varianta, že vůbec neví a to je přesně můj problém u hry Fahrenheit.
Přemýšlím a přemýšlím a stále nic .

Stále nic.

Už... ne stále nic.

Nene, tohle nemá cenu, jen si propůjčí světově známou větu:
"I na dnešní rok velmi dobrá hra"

Verdikt: V profilu Fahrenheita myslím, že je řečeno úplně vše, možná až moc. Možná budou někomu dělat problémy mačkací pasáže a k tomu číst titulky ale dá se to, obzvlášť na gamepadu. Škoda, že hra má lepší začátek než konec ale i tak Fahrenheit stojí za zahrání, už jen kvůli atmosféře!! 80%

Pro: Atmosféra, Hudba, Trojce postav, Carla - je kočka.

Proti: Minulost.

-3(10-13)

LOOT BOX ACHIEVEMENT SIMULATOR

  • PC 5
Loot boxy a Achievementy spoji své síly a díky tomu mohla vzniknout unikátní hra Loot Box Achievement Simulator!!!

V této dokonalé hře klikáte na dvě políčka, jedním získáváte peníze a druhý kupujete Loot boxy. Za každých 300,- si můžete koupit loot box a tím získat čtyři karty a tím pádem získat čtyři achievementy.
Není to skvělé?!? Ano je!!
Co dál!
Za hodinu a půl máte přes 200 achievementu.
Není to skvělé?!? Ano je!!
A teď přichází to nejlepší!
Hra má 233 achievementu, takže až budete mít 230 splněných achievementu, tak další 2-3 hodiny budete získávat poslední tři.
Není to skvělé?!? Ano je!!

Verdikt: Na Steamu už jsem viděl spoustu her, které jsou postavené jen na lehkém získávání achievementu i přes 5000 jen klikáním ale do teď bez vlastní zkušenosti. Jako člověk co rád plní achievementy a rád dohrává hru 100%, musím říct, že po hře Loot box Achievement Simulator, tento styl her absolutně nechápu.. (hru jsem vyhrál v pinballovém turnaji) 5%

Pro: Vtipné hlášky

Proti: Všechno

+16

Hitman: Absolution

  • PC 80
Moje první zkušenost Hitmanem sahá do dávné minulosti, ještě ke staré PS2. Po dohledání a kouknutí na youtube jsem zjistil, že to byl Hitman 2: Silent Assassin, z kterého jsem si pamatoval jen část prvního levelu, jelikož dál jsem se ani nedostal a hru odložil. Myslím, že v té době u mě frčel Solid Snake a na to ho je tak někdo nemá. Až rok 2019 se stal další pokusem o pořádné seznámení se sympatický plešatým pánem v slušivém obleku v Hitman: Absolution.

Moje zkušenosti se s stealth hrami jsou opravdu malé, i když mám prolezlý Metal Gear 1-2 snad všemi směry. Od té doby jakoby mi stealth hry nebyly po chuti. Proto jsem Hitmana dlouho přehlížel. Přitom Absolution je skvěle nastaven, že i dřevák jako jsem já si během prvního levelu krásně osahá ovládání a už ve třetím levelu si myslí, že neexistuje tiššího nenápadného nájemného vraha než jsem já, kterého stejně u konce levelu vždy odhalí.

Strat hry začíná v momentě kdy Diana zradí agenturu a jako správný zástupce agentury jdete vyřídit účty. Krytí, plížení, převlékání, tiché zabití to jsou věci které jsou 47 vlastní. Vše perfektně funguje, nenapadá mě věc která by ve hře kolísala. Ze začátku jsem měl trochu obavy z přestřelek, když váš nepřátele odhalí ale opak je pravdou. Přestřelky mě strašně bavily, ani mi nevadilo, když mě u konce levelu odhalili.
Design a rozloha levelu je super, celkově hra graficky vypadá výtečně. Musím říct, že Hitmanovi se daří na všech frontách. Možná by se dalo víc zapracovat na AI ale třeba na vyšší úroveň je to jiné, nemohu soudit.

Verdikt: Hitmana jsem tak dlouho odkládal až jsem skoro zapomněl, že existuje. Přiznám byla to chyba, Hitman Absolution je parádní hra, která mě hodně bavila, herně i dějově. Jediný smutný je, že už dávno nefungují servery a tedy vůbec nefungují kontrakty, celá druhá část hry!!! Chtěl jsem kvůli tomu i dát nižší hodnocení, nemohu splnit nějaké achievementy a tím si prodloužit tuto hru. Ale neudělám to, u Hitmana jsem prostě dobře bavil 80%! Už se těším na další setkání s plešatým elegánem v Hitman.

Pro: Grafika, Ovladání, Stealth / Akce, Děj.

Proti: Kotrakty nefungují.

+16

The Talos Principle

  • PC 80
Někdy se to prostě sejde. Přes nový rok jsem dočetl R.U.R do toho Čapkův odkaz ve výzvě a na Steamu největší sleva na The Talos Principle. Teď aby na to člověk měl alespoň dvě hlavy.

The Talos Principle jsem měl v hledáčku dlouho, jak asi všichni vědí, jedna se o puzzle hru podobě Portalu.
Na rozdíl od Portalu si Talos zakládá psychologicko-filozofickém ději, kde se každý snaží podmanit vědomí robota, tedy Vás. Přiznám se, že občas jsem víc dumal na otázkami, co jsem?, co tam dělám?, proč to dělám? něž nad samotnými puzzly. Jelikož puzzly, tak nějak jdou sami. Záseky minimální, většinou tím, že snažíte dohrát sektor bez jedné rušičky, které jste si v daném sektoru nevšimli a to je pak o hodně těžší. Výjimkou jsou hvězdy, které jsou speciálně ukryté a je potřeba propojit několik sektorů dohromady.

Grafika hry je vymazlená až můj dědeček (PC) měl co dělat. Po ukončení hry nikdy nechyběla hláška od Windowsu o poklesu grafického výkonu. Jinak asi hra bude na lepších PC běhat krásně plynule, mě občas potrhala.

Verdikt: Nemá cenu nějak dlouze filozofovat, být či nebýt, prostě si určitě zahrát The Talos Principle. Pak Vás otázka: být či nebýt, pár dní nenechá v klidu ale proč ne, popřemýšlet o všem i u her. Když si člověk láme hlavu u R.U.R proč by si nemohl chvíli lámat u The Talos Principle. 80%

Pro: Puzzly, Grafika, Děj

Proti: Moc přemyšlení a to bolí

+23

Sky Force Reloaded

  • PC 85
Není nad automatovou klasiku 1942. Jo to byly časy, pěkně dvě káble za hru. Trochu se posuneme v čase a podíváme se na nástupce letecké shoot 'em up sérii Sky Force a jejich poslední počin Sky Force Reloaded (tedy pro herní konzole a Pc)

Sky Force Reloaded se hraje úplně stejně jako první díl Sky Force Anniversary. Opět jste pilot raketky a střílíte vše co přijde do cesty. Zpočátku máte jen jedno takové flusátko, které sotva něco sestřelí. Proto je potřeba sbírat hvězdy, které ve hře fungují jako měna na vylepšení raketky. V každé levelu máte čtveřici úkolu které je potřeba splnit aby jste otevřeli další level nebo vyšší obtížnost. Jeden z úkolu je zahrána padlí letců ale též můžete zachraňovat padle přátele kteří zemřeli v daném levelu a získat za ně slušný bonus podobě hvězdiček.
Jako ke správně shoot 'em up letecké střílečce patří různé Boosty a není tomu jinak i u Sky Force Reloaded: Power Up, Mega Bomby, Bream Laser, Shild, speciální kartičky a nové části lodí.

A teď to hlavní v čem Sky Force Reloaded drtí konkurenci je krásná grafika, parádní soundtrack, jednotlivé zvuky a neskutečnou obtížností, až by se dalo říct nesmyslnou. Dohrát hru na Nightmare + tři bonus levely je na klobou dolu.

Verdikt: Jestli mohu doporučit nějaké letecké shoot 'em up, tak určitě Sky Force sérii. První díl ještě není takové peklo jako Realoaded ale oba jsou kapitáni ve svém oboru. Je skvěle vidět když vývojáři se stále starají o svojí hru, jako teď na vánoce je speciální turnaj, kde je raketka z perníku a sbírá dárky. 85%

Pro: Hratelnost, Grafika, Ozvučení, ...Obtížnost

Proti: Obtížnost

+6(7-1)

Killer is Dead

  • PC 65
Jak nejlépe popsat hru Killer is Dead? Asi jako futuristicko-japonsko-sexisticko-úchylnou-rubanici. To snad stačí, ne?

Hru hrajete za nájemného vraha Monda. Který své nepřátele nekompromisně seká svým samurajský mečem a jako důkaz o dobře odvedené práci vám donese hlavu svého cíle. Z počátku se jedná o prosté objednávky zákazníku ale časem se zjistí, že veškeré stopy vedou k jedné a té samé osobě.

Jak už byly řečeno Killer is Dead je rubanice, velmi jednoduchá rubanice. Jedním tlačítkem sekáte, druhý uhýbáte a třetím dáváte pěst. Přitom vám postačí úhyb a sekání, pokud se nepřítel začne krýt uděláte úhyb a dál ho nemilosrdně sekáte zezadu. Občas potřeba použít kybernetickou ruku na vystřelení, ale to je pomálu a další schopnosti, vylepšení jsem ani nepoužil. Potenciál soubojů je tedy velmi strohý.
Když už všechny rozsekáte a svému cíli useknete hlavu, tak na vás už čekají slečny aby jste šel na rande. Rande probíhá stylem I am gigolo, nadám brýle a vidím co té milé dámě nadělila její máma. Ale bacha! Nesmí si všimnout, že očumujete. Když se oko nabaží, proběhne dárek a už je ruka v rukávě...

Ve hře jsou i vedlejší mise nebo tréninkové výzvy, kde na vás už čeká vyprsená Scarlett aby vám za odměnu odebrala krev.
Ještě bych rád nakonec zmínil infantilní hlášky vaší pomocnice Miky, které umí snad jen Japonci. Být možnost si najmou Monda, tak od druhé kapitoly už by byl Mondo bez své pomocnice....

Verdikt: Půlku hry mi trvalo než jsem si zvykl na upištěnou Miku, na trapnou hru na gigola, na nicneříkající soubojový systém, než jsem připustil že to budu brát jako nadsázku. Je otázka, jestli sami tvůrci to chtěli jako nadsázku nebo ne ale Japoncům bych moc nevěřil. Tak či tak hru jsem si začal víc užívat a nakonec se mi povedlo splnit hru se všemi achievementy. 65%

Pro: Holky a jejich v dolky

Proti: Mika, Mondo zaplatím 1mil $

+14

Middle-earth: Shadow of Mordor

  • PC 40
Bylo nebylo, jedno Mordorovské království, kterému vládl zlý Sauron a k tomu bylo několik prstenů ale jen jeden prsten vládl všem. Dál se už do toho pouštět nebudu, jelikož jsem četl jen půl knihy a viděl tři filmy s Frodo Pytlíkem, ani za pytel si nevzpomenu o čem všem to vlastně bylo. Částečně jsem si vzpomněl až přihraní Middle-earth: Shadow of Mordor a vlastně zase rychle zapomněl... milášek

Snad nebude vadit, když napíši začátek děje a uvedení do hry (popřípadě přeskočte zbytek odstavce), hra začíná vaší smrti a vtělením elfského ducha Celebrimborna do vás. Který vás oživí za účelem pomsty a vyššího poslání sama pro sebe.

Middle-earth: Shadow of Mordor je takový mix několika her najednou, Assassin's Creed, Batman: Arkham Asylum, Mad Max. Bohužel ale tento mix se moc nepovedl. Hned uvedu několik důvodu.
První je bojový systém, který je vypůjčený z Batmana, kde funguje skvěle. V Shadow of Mordor je příliš pomalý na počet nepřátel a hlavně na nekonečný respawn nepřátel. Teprve až jsem měl skoro otevřené všechny schopnosti jsem byl schopný setrvat boji ale stejně jsem vždy utekl a pak je zabíjel z utajení, tedy stealth. A to je hned další bod, stealth alá Assassín. Díky úplné absenci AI je stealth dětská zábava. Stačí být zavěšený na římse a po jednom přivolávat nepřátele, kteří si rádi přijdou pro smrt. Tímto stylem by se dal vyvraždit celý tábor, kdyby ve hře nebyl všudypřítomný respawn nepřátel. Už tomu chyběla jen šipka do sena.
Dál je tu mapa, která mi připomněla Maxe. V Maxovi je jen a jen písek sem tam nějaká rezavá věc. I když se zdá že v Maxovi je celá mapa nevyužitá, tak má alespoň nějakou duši, vyvolává nějaký pocit. V Shadow of Mordor ale není prostě nic, takhle strohé prostředí jsem dlouho neviděl. Opravdu jsem měl problém si někde něco zapamatovat protože vše vypadá úplně stejně. Kámen, zídka, ohniště, skála, tábor ten či onen, ani druhá část tomu moc nedala, přibyla tráva...
Ještě bych rád zmínil vychvalovaný systém Nemesis, který je určitě ve hře originální ale kdyby ho hra neměla, tak si toho člověk ani nevšimne. Opravdu mi bylo putna jestli ten nebo tamten ork je kapitán nebo seladon, stejně je chcete všechny zabít nebo je zotročit. Nemesis jsem začal sledovat až když jsem potřeboval splnit některé achievementy.

Pokud si myslíte, že hře pomohly DLCéčka, tak jste na velkém omylu. V jednom opět lovíte zvěř, která pak umí v tichosti rozpárat nepřítele aniž by to někdo slyšel. No a v druhé, hrajete za Celebrimborna, ještě z horšími bojovými schopnostmi než má Talion, ještě že můžete využívat miláška.

Verdikt: Jediné co mohu vyzvednou a co se mi ve hře líbilo byly filmečky. Všem doporučím, ať si radši zahrají mnou tři zmíněné hry než tento mix všeho. Byl jsem rozhodnutý že dám 50% ale po napsání tohoto textu zjišťuji, že Shadow of Mordor nemá ani na těch 50%. 40% za Miláška

Pro: Filmečky

Proti: Bojový systém, stealth, respawn nepřátel.

+21(22-1)

Hollow Knight

  • PC 95
Řekl jsem si, že pokud koupím nějakou hru, tak jedině že jí hned zahraji, už žádné nakupování do zásoby.
Hollow Knight byl v říjnovém Humble Monthly a mě zajiskřily očíčka. No a když přišel email, že když zaplatím na tři měsíce, dostanu Kingdom Come: Deliverance, ani jsem chvílí neváhal. Pak mi to do cvaklo, zase jsem koupil hromadu her do zásoby!! Na svojí obranu, ihned jsem rozehrál Hollow Knight.

Ještě větší paradox než koupě, byla moje představa o hře Hollow Knight. Viděl jsem jen pár obrázku s výsledným hodnocení hry 9/10, 4*/5*, 90% ze 100%. Mylně jsem si myslel, že to bude graficky líbivá hopsačka s divným panáčkem a jeho mečem. Na začátku to tak i vypadá, než se vydáte do podzemí. Po dvou hodinách v podzemí jsem pochopil, že tohle bude asi trochu jiná hra. Stále jsem mohl někam jít, pořád pokračovat jako by to nemělo konec ale vůbec jsem nevěděl kam, ani vrátit jsem se nemohl, protože jsem neměl mapu. Až první silnější nepřítel mě poslal zpět na začátek. Takhle jsem hrál dvě hodiny.

Postupem času člověk pochopí zákonitosti Hollow Knight. Že je potřeba si obstarat mapu, a vše do ní pěkně zapsat. Najít nějaké šperky které vám dají do boje výhodu, získat vylepšení, víc trpělivosti v boji s bossi a tak dále. Pokud se dostanete až sem, tak si vás už Hollow Knight omotal kolem prstu a vy jen čekáte co vám hra ukáže.

Něco k samotné hře. Lokace jsou nádherné, překrásné, dech beroucí, temné, tísnivé, skličující, takové spektrum jsem opravdu nečekal. Ke každé lokaci skvělý zvuk a hudba, obzvlášť v pavoučím domě jsem byl v neustálém bojovém režimu. Vždy v dané lokaci několik druhů nepřátel, celkem je ve hře 150 druhů nepřátel!! Dále bych chtěl zmínit Charms - šperky, neskutečně ovlivňují herní styl. Zpočátku jsem vše sázel na útok (delší útok, rychlejší útok atd) a pak jsem se zasekl u jednoho bosse. Prostě to nešlo, změnil jsem vše na obranu a najedenou šlo vše jak po másle. Opravdu je dobré, si se šperky pohrát, občas vám hru ulehčí. To nemluvím o tom, že některé kombinace šperků se k sobě přímo hodí a znásobí to jejich účinnost.

Mohl bych tady vypisovat plno další kladný věcí na Hollow Knight ale to by zase byl neskutečné dlouhý komentář. Proto bych vám doporučil komentář od Ronika, který to přesně vystihl!

Verdikt: Kdybych věděl, že u Hollow Knigh strávím 44 hodin, budu si dohledávat informace na internetu. Vztekat se u Bossů (Aréna ta mi dala), tak snad si to ani nekoupím. Asi by to byla škoda, jelikož 95% moc her nedostává. 5% si nechávám na pokračování!!

Pro: Nevím asi všechno

Proti: Nevím asi nic

+22

Spider-Man and Venom: Maximum Carnage

  • SegaMD 90
Tuhle hru jsem miloval jako kluk. Dohrát jí byla taková výzva, že už ani nevím kolikrát jsem se o to snažil.
Pokud jste četli můj komentář k druhému dílu, tak víte proč jsem se k této hře vrátil. Prostě nemohu uvěřit, že druhý díl navazuje na můj klenot z dětství. Který jsem si snad v hlavě nepřibarvil.

Po velkém zklamaní z dvojky jsem se musel vrátit k prvnímu dílu a zjistit jestli si pamatuji Maximum Carnage, tak jak si ho pamatuji.
Úvod hry hned dal vědět jak se věci mají pouze start a jste ve hře. Žádně Options nastavení životů, obtížnosti či Continue. Hra začíná pěknými komiksovými obrázky kde je Carnage odvážen do blázince. Z kterého během chvíle udělá kůlničku na dříví, pomůže osvobodit Shriek a jde si podmanit město.

Hru začínáte jako Spider-man ale v pozdější fázi hry máte možnost si vybrat buď Spider-man nebo Venom. První level mi ukázal, že jsem si oproti druhému dílu nic nepřibarvil. Grafika na 90léta vypadá skvěle, pohyb postavy je hezky rozkreslený. Vše je jak si pamatuji, k tomu ztráta života hned prvním levelu a pokračování se zbylou energii do druhé levelu, žádné doplnění energie mezi levely, na to se tady nehraje! Rychlá vzpomínka, že v druhém levelu polezu po stěně baráku a přitom na mě bude Shriek pálit. Jojo je to tak, ten level jsem nenáviděl a po právu, ztráta dvou životů!! Zkrátím to, skončil jsem ve 4 levelu s jedním continue.
Maxomim Carnage je velmi obtížná hra, pokud nevíte kde skrývaní srdíčka s energii, continue, speciální pomocnici, tak vůbec nemáte šanci.
Boj je velmi rychlý a je třeba si dávat bacha na jakéhokoli obejdu. I když pohybu je málo je třeba rychle kombinovat. Za Venoma se mi hraje líp sice je pomalejší ale více ubírá. Boss boje jsou dost nahraně mé nervové soustavy, obzvlášť Carnagem. Chce si to nasyslit speciální pomocníky, Black Cat, Cloak, Dagger a mnoho dalších.
Mezi jednotlivými levely stále ukazuje děj v komiksové podobě, který dokresluje celistvost hry.

Verdikt: Absolutně nechápu, jak mohlo stejné studio vydat tak dvě rozdílené hry. Maxium Carnage jen oprášilo svůj lesk a slávu!! Za to na druhý díl radši zapomenu.. Pokud máte dobré nervy a chce si dát správný Spider-manovský oldshool ve formě Street of Rage, Maximum Carnage je správná volba!! Jsem rád, že jsem si hru pamatoval takovou, jaká opravdu je!! 90%
Pokud máte na Steamu Street of Rage 3, tak stačí v workshopu stáhnou mód a máte Maxium Carnage!!

Pro: Grafika, Komiksový děj, Venom, Obtížnost

Proti: Moje staré nervy, které už to nedavají

+7

Venom/Spider-Man: Separation Anxiety

  • SegaMD 50
Jelikož nedávno vyšel nový Spider-Man exkluzivně pro Playstation. Řekl jsem si že jsem dlouho nehrál nic se Spiďou potažmo s Venomem, který má u mě vždy přednost. Vzpomínal jsem vzpomínal, co jsem to všechno se Spider-manem vůbec hrál, The Amazing Spider-Man, Spider-Man: Web of Shadows, a pak to přišlo Spider-Man and Venom: Maximum Carnage 90tková pecka, nesmírně těžká ale skvělá. Vida vida Maximum Carnage má pokračování, které jsem nehrál.

Zapnul jsem na Steamu Sega Classic stahnul mód do Golden Axe 2 a mám Venom/Spider-Man: Separation Anxiety.
Celý natěšený v očekávaní jsem zapnul. Hlavní změna o proti prvnímu dílu byla hned v menu, možnost hrát ve dvou.
Výběr postavy Spider-man nebo Venom, výběr samozřejmě padl na Venoma. Úvodní text co se stalo po prvním díle a tradá do hry. Prvními obrázky jsem byl zděšen, co je to za grafiku, vím je to 90ková hra ale Maximum Carnage vypadal líp. Tedy co si tedy pamatuji nebo že by přibarvená vzpomínka. Vem to čert!
Opět se mydlíte ve stylu Street of rage. Pěst, chyt, přehoz, speciálka a tak jde level po levelu. Sem tam zavoláte na pomoc DareDevila, Ghost Ridera či Kapitána Ameriku a další, které ani neznám. Graficky hra vypadá tak strašně, že jsem ani nevnímal v jakém prostředí se peru. Na konci třetí mise 7 životů několik speciálních pomocníku a password v případě pokračování. V hlavě stále první díl a představu, že druhý díl dělá vše špatně. Po dvou hodinách je konec a to tak že je tam obrázek Carnage Game Complete!

Verdikt: Jsem neskutečně touto hrou zklamaný. Na druhou stranu jsem rád, že mě vyprovokovala k opětovnému hraní Spider-Man and Venom: Maximum Carnage a objektivnímu posouzení zda jsem si Maximum Carnage jen fantazíroval v hlavě nebo ne.
Všem doporučuji se této hře vyhnout a vsadit na první díl, tam nebudete zklamáni ale možná ho ani dohrajete!
Odkaz na komentář Maximum Carnage

Pro: Venom

Proti: Grafika, děj pouze v textové podobě, obtížnost a mnoho dalších

+7

Mad Max

  • PC 90
Kdo by neznal Šíleného Maxe jako by nebyl. Je jedno jestli v podání Mela Gibsona či nově Toma Hardyho oba jsou dobří. Dále se nachází ještě jeden, ten herní a na toho se podíváme teď společně!

Mad Max čerpá z filmu opravdu dobře, postapokalyptický svět je vybarven skvěle. Vůně spáleného benzinu na každém kroku, neustála pachuť v puse od písku, v uších neustálí hluk motorů a kam oko dohlédne písek a rez.
Graficky je Max výborný, dobře optimalizovaný i na mém dědečkovi běhal krásně a byla radost dělat snímky ze hry. Dokonce hra má i svůj vlastní foto režim, kterým jdou vykouzlit parády.
Max si vypůjčil bojový systém od Batmana. I když v Batmanovi je dotažen k dokonalosti v Maxovi občas zaspí ale i zde funguje skvěle. Bojem je potřeba dobývat pevnosti, kempy a tím snižovat reputaci dané lokace.
Max samozřejmě nemůže být bez auta, které je potřeba neustále vylepšovat a tunit. V tom mu pomáhá hrbatý automechanik Chumbucket, který s Maxem sní o motoru V8. Motor V8 je i hlavním vodítkem děje, samozřejmě děj hry nezůstane jen u motoru, důležité budou vztahy, důvěra, láska, rodina.
Mapa v Mad Maxovi je obrovská, posetá úkoly, kempy, pevnosti, závody, legendami a vším možným. A to asi bude jediná moje výtka vůči hře, je toho zbytečně moc.. Ještě bych zmínil obtížnost hry, která na velmi malé úrovni až primitivní.

Verdikt: Mad Max je parádní hra, jsem moc rád jak dobře je optimalizovaná. Sice dědečkovi občas noční projížďky dělaly vrásky na grafické kartě ale i tak hra běhala jedna báseň. Asi už moc není co dodávat, Mad Maxe doporučuji jak fanoušku tak i ostatním. Nebýt těch dvou vad na kráse, kliďas bych dal plné hodnocení ale i 90% je dobrý, ne?
Odkaz na mé snímky z Maxe.

Pro: Postapokalyptický svět, Soubojový systém, Optimalizace, Grafika.

Proti: Nesmyslně nepodstatných úkolů, Nízká obtížnost hry.

+19(20-1)

Thomas Was Alone

  • PC 80
Po zapnutí Thomas Was Alone a první pohled na Thomase, červenou kostičku, která podle vypravěče ráda skáče se mi ihned vybavil Super Meat Boy. Mně hlavou proběhlo "Sakra co jsem si to zase vybral, na to nebudu mít nervy" Ale po pár level se ukázalo, že Thomas Was Alone není žádná brutální hopsačka, právě na opak, je to poklidná až relaxační hopsačka s velmi lehkými puzzly. V doprovodu krásné hudby a charismatického vypravěčem, který vypráví příběh o přátelství kostiček.
Moc se mi líbilo, jak každá kostička má svůj charakter a i tím přednosti. Oblíbil jsem si zeleného Jamese, který má obrácenou gravitaci. Za zmínku stojí i přídavek s Benjaminem, který má jetpack, který mě hodně bavil.

Verdikt: Thomas Was Alone mi krásně sedl. Žádné opakování úseku po sto padesáté, jen 4 hodiny poklidného hraní a poslouchání krásné hudby s vynikajícím vypravěčem. Možná, že mé hodnocení nebude odpovídat kvalitě hry ale já se u Thomase dobře bavil, až mě trochu mrzí, že už to mám za sebou ale jak se říká "V nejlepší přestat" 80%

Pro: Hudba, Vypravěč, Hudba, Vypravěč, jo a Vypravěč a Hudba

Proti: -

+19

Bounty Train

  • PC 60
Bounty Train jsem zahlédl v Humble Daedalic Bundlu a hned mě zaujal. Vyhledal jsem si informace a pustil gameplay videa. Western, opravdické historické vlaky, reálné události, válka severu proti jihu, bandity, strategické souboje, pašování, přeprava cestujících, to přece nemůže být špatný, ne? Převážně kvůli Bounty Train jsem bundl koupil, trochu tomu taky pomohl Shadow Tactics: Blades of the Shogun.

Bountry train jsem ihned nainstaloval a pustil jsem do záchrany rodinného železničního podniku. To je alespoň náplň kampaně, která vás se vším seznámí, je potřeba získat 51% firmy než váš konkurent. Zprvu obchodujete jen z pár městy ale už na mapě je vidět, že měst je požehnaně. Samozřejmě města jsou rozdělena severní a jižní. Při projíždění jste kontrolováni vojáky dané strany jestli náhodou nevezete kontraband, podobě alkoholu či zbraní nebo můžete být přepadeni bandity či indiány.
A právě souboje mě začaly brzy štvát. Opravdu se nejedná o žádný taktický souboj nebo jsem ho nepochopil. Ať jsem dal svého muže aby střílel z okénka vagonu nebo ze dveří schytal stejná zranění. Pokud bylo nepřátel víc, neměl žádnou šanci ať jsem dělal co jsem dělal. Proto jsem začal všechny uplácet, pak jsem koupil kulomety a bylo vyřešeno..
Další nesvár nastal asi tak v půlce kampaně, kdy se spustila lavina úkolu nebo aukci za které šlo získat akcie podniku. Všechny měli časový úsek. Ke své slávě jsem si vybral úkol s přátelit se z bandity abych se dozvěděl kde jsou ukradené šperky a tím získal další akcie. To že kamarádíte z bandity se ale nelíbí jak vojáku, tak i městům. Města s vámi přestanou obchodovat, ztratíte možnost účasnit aukce o akcie. Tímto krokem jsem málem pohřbil celou svojí kampaň.
Když jsem si časem napravil reputaci u měst, tak jsem se zase zasekl na tom, že moje lokomotiva neuveze takový náklad jaký po mě ve městech chtějí. Musel jsem jezdit na dvakrát a přitom mi stále není jasné, kdy a jak je možné získat přístup k novější lokomotivě.
Teď by měla přijít část, kde budu chválit ale ono není moc co. Nápad, grafika, reálné lokomotivy, pravdivé události odvoz Abrahám Lincolna do Washingtonu, Ku klux klan a pár dalších detailu, to je vše hezké ale bohužel to nestačí. Herně mě hra zklamala, čekal jsem víc.

Verdikt: Bounty Train jsem poměrně strhal ale není možné dát hře nějaké hodně špatné hodnocení. Protože téma hry a nápady ve hře jsou skvělé. Jen kdyby byl Bounty Train trochu jinak zpracovaný, tak aby se hrál líp, to by byla fantazie. Například: když vrhnete na dráhu bandity, tak aby šlo uplácet města kvůli reputaci, která je důležitá. Trochu vylepšit souboje ať mají hlavu a patu. Takhle se dá jen říct VELKÁ škoda.
Ještě by bylo záhodno přidat i nějaké jiné skladby než tu jednu jedinou skladbu furt dokola!! 60%

Pro: Western, Reálné události, Lokomotivy, Grafika.

Proti: Souboje, Balanc mezi dobrákem a záporákem, Jedna skladba furt dokola.

+10

Goat Simulator

  • PC 30
Já Koza.
Jsem hezká, mám krásnou zdravou srst. Vemínko sice nemám ale mě to nevadí. Co umím? Umím skákat, dost dobře trkat hlavou, pěkně kopnout zadníma nožkama, vypláznout jazyk a něco k němu přilepit jako k mucholapce, málem bych zapomněla umím maňáskovat popředních. Popřípadě s nějako mutací toho umím daleko víc, dvojitý skok, snížit gravitaci atd.
Mohu si vybrat ze tří možných míst, Venkov, Město, MMO nelítostný svět. Zkusila jsem všechny a krom MMO kde se dají plnit úkoly, nemám žádný cíl. Prostě si skáču, trkám do lidí, bourám kde co se dát a tak. Když jsem si takhle procházela města, narazila jsem na spoustu vtípku a narážek na hry i filmy.
Ráda bych ještě něco vyprávěla ale už není co... ještě přece, umím plnit achievementy, některé jsou hodně vtipné bohužel sami na ně přijdete ale nebojte mám i svůj youtube kanál.
Beeee

Verdikt: Goat Simulatoru nemám co říct, jen si vypůjčím jingl z Radia 1. Ach ta koza...... za nic nestojí 30%

Pro: Vtípky, narážky.

Proti: Všechno

+18

RIVE: Wreck, Hack, Die, Retry!

  • PC 70
Ve hře hrajete za pilota Roughshota, který se zničím nemaže. Díky němu řídíte malého robůtka, který připomíná malého pavouka s pořádný kanónem. Dělem budete z robotických nepřátel dělat šrot, který je brán i jako měna pro vylepšení vašeho robota. Možnost dokoupit silnější pancíř či magnet na šrot, dále rakety, brokovnici, miny nebo granáty, pak už se nebudete muset spoléhat jen na kanón. Popřípadě při velkých přestřelkách vám dost pomůže hackování nepřátel, kteří se na určitou dobu přidají k vám.
Od dvojce zmíněných her nahoře Rive má o dost větší rozsah prostředí. Jednou se pohybuje po zemi, kde musíte využívat skok, někdy až moc. Ve vodě, kde nelze střílet nebo ve stavu beztíže, ve kterém naopak lítáte jako raketka.
Graficky a herně je hra velmi vydařená, vše vypadá jak má, dobré efekty, rychlá hratelnost. O zvukový doprovod se postaral Mark Dodson (Star Wars nebo Gremlins), který vše dokresluje.
Tvůrci vsadili ve hře i na vtip. Roughshot hlásí kde může. Například ve stavu beztíže letíte jako raket a nepřátele začnou létat za sebou v řadách, Roughshot to ihned okomentuje Look at me I am old school!! nebo když zemřete a věřte budete hodně umírat, objeví se nápis Insert Coin! Pokud se Vám bude stejně dařit jako mě, zběsile skákání do lávy budete odměněny hláškou Kentucky Fried Pilot! Poslední hláška mluví za vše Snake! Snaaaake!!!!

Verdikt: RIVE: Wreck, Hack, Die, Retry! Je velmi povedená Shoot´em up hra, okořeněná vtipem, s dobrou hratelnosti i obstojnou obtížnosti. Pokud máte rádi tento styl arkád jako Já, tak vám nic jiného nezbývá než vyzkoušet, určitě nebudete litovat!! 70%
Ještě doporučuji Nex Machina, která je absolutní klenot mezi Shoot´em up hrama!!!

Pro: Hratelnost, Vtip, Zvuk.

Proti: Moc skákání!

+7

Lara Croft GO

  • PC 70
Po Hitman GO: Definitive Edition a Deus Ex GO přišla na řadu i Lara Croft.

Princip hry se od dvou zmíněných her nezměnil. Opět je hrací plocha posetá body a vy se posouváte tahy. Jen Lara si vybrala nejhezčí prostředí, džungli a chrám. I Lara má své nepřátele hady, pavouky a nějaký bazilišky nebo co, ti když vás zahlídnou, ihned vás začnou pronásledovat. Lara se může vypořádat s touto havěti svými pistolemi, bohužel je potřeba útočit zezadu či z boku, přímí souboj Lara prohraje. Hry GO jsou založené na logice, takže není nutné nějakých herních výkonu. Chce to občas rozpočítat tahy nebo hrát systém pokus omyl. Několikrát jsem sebe nachytal u druhé varianty. Dva kroky dopředu a doleva "smrt", aha dva kroky dopředu a doprava plus jede dopředu a doprava "smrt", aha tak je to jasné, vše stejně jen na konci doleva.

Verdikt: Lara Croft Go je odpočinková hra, když člověk nemá náladu se honit za scorem či zabitím někoho bude se u Lary dobře bavit. Pokud jste nehráli ještě žádnou hru GO, tak nejlepší je podle mě Hitman GO: Definitive Edition, který vysloveně vypadá jako desková hra a to se mi na hře moc líbilo, pak asi Lara a nakonec Deus ex.

Pro: Hezké prostředí

Proti: Někdy jde logika stranou, pokus omyl

+12

NBA Playgrounds

  • PC 70
Achjoooo to by časy, kdy můj Sega Megadrive neznal nic jiného než NBA Jam!! NBA Playgrounds mi tuto krásnou nostalgii jen připomněl.
NBA Playground = NBA Jam jen v novém. Opět hrajete dva na dva, předvádíte všemožné ale hlavně nemožné dunky. Střílíte z půlky, strkáte do proti hráčů a snažíte se naplnit boost co nejrychleji aby jste dostal výhodu ve formě střeli odkudkoliv, dvojnásobek bodů za dunk nebo nekočnenou staminu atd.
NBA Playground má plnou licenci NBA, nejen že si zahrajete za současné hvězdy ale i za hvězdy minulých let. Hráče je potřeba získat, formou balíčku s kartičkami jednotlivých hráčů. Takže se může stát, že za celou dobu hraní nezískáte vaše oblíbené hvězdy. Jako mě, LeBrone kdesi??? Ještě, že ho zastoupila pravá ruka Michaela Jordna Scottie Pipen!!!

Verdikt: NBA Playgrounds není pro širokou veřejnost, pokud vám nic neříká basket a neznáte NBA Jam nemá cenu ani zapínat. Mě NBA Playground nasadil nostalgickou notu, která mi vydržela pár dní, za tu dobu jsem stihl dohrát turnaje. Teď ho se vzpomínkou na své basketbalové začátky a paření NBA Jam odinstaluji a moc nevěřím, že se k němu ještě vrátím..

Pro: Licence NBA

Proti: Vydrží chvíli

+10

Renoir

  • PC 45
O hře Renoir jsem slyšel na DH srazu a to díky tomu, že Memphis (doufám, že to byl on) měl nějaké pletky kolem této hry. Bohužel, moc věcí jsem nepochytil ale řekl jsem si že jí zkusím. Postupem času jsem zjistil, že celý projekt byl prodán ale stále jsem byl odhodlán Renoir zkusit. Když už jsem si Renoir koupil, tak mě vypekla podpora hry, která běží jen pod 64 bitovým systémem.

Ve hře hrajete za Jamesa Renoira, bývalého policistu, který je teď soukromý detektiv a řeší dvojnásobnou vraždu. Dál už není potřeba psát víc k příběhu, to už bych určitě něco vyzradil. Grafika hry je černobílá s komiksovými prvky a dobovou hudbou. Bohužel to je to nejlepší na hře. Renoir šíleně brzdí hratelnost, dlouuuuho jsem nehrál hru, která je takhle kostrbatá. Hádanky jsou táááák neskutečně absurdní, že jsem si občas říkal, že takhle vyplňují slepá místa. Renoir trpí a vy s ním, vaši pomocnici se všelijak zasekávají, přeskakují z patra na patro a když mají zmáčknout páku, tak se před pákou seknou. Je toho moc až moc, při splnění hádanky obvykle odcházíte jednodílnými dveřmi, do další místnosti vcházíte dvoudílnými dveřmi. Hra se mi neustále trhala. Takhle to jde s Renoir až do trpkého konce....

Verdikt: Když mě hra nebaví nebo se mi nelíbí, komentář nepíši. Tady jsem udělal výjimku, kvůli tomu že hra nemá žádný komentář a původně měla vzniknou ČR, že se kolem Renoir motali lidé z DH. Nápad skvělý, stylizace, ne úplně blbý příběh ale hratelnost totálně vše pohřbila... To se prostě nedá 45%

Pro: Grafika, Hudba, Komiks

Proti: Hratelnost, Ubohé hádanky, Záseky pomocníků.

+16

Turmoil - The Heat Is On

  • PC 75
Znělka....Dallas
V minulé díle jste viděli: Syn JeaRa a Pamely, J.R. jr Strady dobyl americké město, stal se stoprocentním starostou města a zruinoval veškerou konkurenci. Po roce vlády dokázal vytěžit všechnu ropu a tím cele město přivedl na mizinu.

Naštěstí pro J.R. jr Stradyho před krachem společnosti při jde zpráva, že v nedalekém americkém městě je nové naleziště ropy i s magmatem, Turmoil - The Heat Is On!! Není čas ztrácet čas, J.R. jr Strady vyráží do nového města a sním i celé město, které je naložené na vlaku. Aby J.R. jr mohl využívat předešlé vylepšení trubek, koňských povozu, skeneru a dalších vylepšeních. Ve městě už na J.R. jr Stradyho čekají starý známí konkurenti, kteří jsou tentokrát mnohem silnější, dokáží zúročit každou kapku ropy. V novém městě se dále nachází nový bar, kde je možné s Philipem si zahrát karty, nízká-vysoká. Díky nalezišti magmatu je i ve městě nějaký Kentucky Colonel, který dokáže využívat magmat k opékání kuřat. Za určitý poplatek je ochoten J.R. jr Stradymu prozradit své znalosti a možnosti, které by mohl využit v těžení. Jak se ukáže magmat lze použít mnoha způsoby, rychlejší tok ropy, zvětšovat plynové kapsy nebo přeměnit ropu na plyn! Zápletka nabírá na otáčkách, když Kentucky Colonel zradí J.R jr Stradyho a prodá toto tajemství i konkurenci. J.R jr Strady ztrácí půdu pod nohama, konkurence toho vylepšení dokáže řádně využít.
I zde chce starosta přenechat město jednomu z čtveřice ropný magnátu, který jako první koupí 50% města. J.R jr Strady se velice snaží ale konkurence má mnohem lepší kapitál. Přesto svojí úlisnosti a schopnosti jít přes mrtvoly J.R jr Strady si s nimi poradí.

Verdikt: Řekl bych, že se seriál Dallas = Turmoil - The Heat Is On lehce upadá, trochu stereotyp s minulým dílem (Turmoil). Žádný velký posun tady není, ani magma to moc nezachránila. Jediné co je dobré vypíchnout je obtížnost Expert, u té se člověk zle zapotí. 75%

Pro: Magma, Obtížnost.

Proti: Mírný stereotyp.

+10

One Finger Death Punch

  • PC 70
To jsou jatka i Kill Bill bledne závistí!! Počet mrtvých nepřátel jde do tisíců! A co stačí mačkat jen dvě tlačítka!

One Finger Death Punch opravdu potřebujete jen dvě tlačítka, buď na myši, na klávesnici nebo na gamepadu. Zbytek vyřeší pěti čárková postava alá oběšenec, která se honosí všemi možnými styly kung-fu a kosí nepřátele zleva i zprava. Stačí jen správné načasování kdy zmáčknout vlevo, kdy vpravo a pak si vychutnat krvelačné orgie.
Jen je potřeba dát bacha na barevné panáčky, ty nejdou zlikvidovat jedním kliknutí ale většinou mají nějaké kombinace, zelený dvakrát ve směru v kterém přichází nebo modrý jednou ve směru kterém přichází a jednou opačném. V další levelech přibývají další barevní nepřátele a stupňuje se rychlost, k tomu si vyberete misi retro film, kde jsou všichni stejně barevní, protože retro je černobílé a máte na pár opakování vystaráno.
Grafiku a nějakou výjimečnou hudbu u One Finger Death Punch nehledejte, jde o jednoduchou hru s jednoduchou hratelností, která na chvíli zabaví, pokud můžete trochu násilí.

Verdikt: Moc se mi líbil na konci ve videu vývojář, jak mi děkoval, že jsem hrál jeho hru. Prý z bratrem se zhlédli všechny staré kung-fu filmy jako Drunken Master a toho inspirovalo k vytvoření One Finger Death Punch. 70%

Pro: Hratelnost, Obtížnost.

Proti: Cože jako dát 8000 zabití????

+15

Glass Masquerade

  • PC 65
Glass Masquerade je další z mnoha puzzle her co na PC vyšly. Jak už sám název napovídá, zde budete skládat skleněné mozaiky. Hra má 26 levelu a v každém navštívíte jednu zemi a její časové pásmo. A právě čas/hodiny které před sebou uvidíte je potřeba zkrášlit skleněnou mozaikou. Motiv mozaiky vždy nějak souvisí z danou zemí.

Verdikt: Her jako Glass Masquerade jsou kvanta ale přece Glass Masquerade má něco navíc a to je grafika, hudba!!
Hudba navodí krásný klidný relaxační puzzle dýchánek!! Přidávám dalších 5% za hudbu! 65%
Poslechněte si sami

Pro: Grafika, Krásná Hudba

Proti: Těžší puzzly

+11

FTL: Faster Than Light

  • PC 80
V dětství si každý kluk přál být kapitánem vesmírné lodi. Brouzdat vesmírem, používat laserové zbraně, ničit nepřátelské lodě, pomáhat slabším, být kapitán s velký K. FTL: Faster Than Light se Vám tento dětský sen splní.

Hra začíná v hangáru, kde už čeká první loď Kestrel Cruiser s tříčlennou lidskou posádkou. Hlavní cíl hry je donést zprávu federaci a přitom máte vzádech flotilu Rebelů. Proto je třeba dávat bacha aby jste vždy v čas unikly ze sektoru než celý sektor obsadí Rebelové.
Na každé hvězdě vás čeká jiné dobrodružství, jednou narazíte na Rebelskou loď, pirátskou loď, civilní, hlídkovací bez posádky atd. I když narazíte na jakoukoliv zmiňovaných lodí nemusí vše skončit bojem, s piráty se můžete dohodnout na obchodu, civilní pomůžete a oni vám dají mapu sektoru, je toho mnoho. Jelikož se hra náhodně generuje, tak výběr je obrovský.
Vaše vesmírná flotila startuje s Kestrel Cruiser ale postupem času můžete odemknout další lodě. Až bych řekl, že z každou lodí jiný zážitek. Pestrost výbavy lodi, posádky, zbraní, obzvlášť FTL: Faster Than Light Advanced Edition je skvostná. Napadnout nepřátelskou loď, telepatii, mezitím mu hacknout štíty a poslat raketu je kombo, které rozloží, kde jakou loď. Tedy pokud se k Vám už teleportovala posádka nepřátel a vy nemáte vylepšené dveře, o tom by zase mohl vyprávět Já. Přesně ty to příběhy, který je nespočet dělají z FTL: Faster Than Light naprosto luxusní hru!! I easy je hra pěkně zapeklitá, ne že by byla těžká ale pokud nemáte s FTL zkušenosti, tak prostě máte smůlu. Opakování se stanete Mistrem tedy Kapitánem, kterého už nic nepřekvapí.

Verdikt: Pokud jste dočetli až sem, musí Vám být jasné že FTL: Faster Than Light je výborná hra. Několik let jsem tuto hru odkládal, kvůli češtině. Chtěl jsem si užít naplno, bohužel v nejnovější verzi už nebude nikdy podporována. Proto jsem rozehrál v angličtině než jsem zjistil, že se dát sehnat verze 1.5.13, kde čeština funguje. Tímto děkuji Hudsonovi za překlad!! 80%

Edi: Hudson celou češtinu předělal a už je funkční na Steam verzi 1.6.9!!

Pro: Hudba, Vybavení, Zbraně, Znovu hratelnost, Obtížnost

Proti: Nic

+23

Turmoil

  • PC 90
Seriál Dallas se vrací!! Největším tahákem děje je: Jear svede Pamelu a narodí se jim syn Jear junior Strady, který se snaží stát největší ropový magnátem nejen z rodu Ewingů!! Proto opouští Dallas a jde si vydobýt své jméno sám!

Jear junior Strady se tady pouští do svého vlastního dobrodružství. Vybral si jedno menší městečko Severní Americe, kde je obrovské naleziště ropy a postupem času zjistí že i plynu, plus sem tam se dá najít i diamant. Bohužel v městě J.R jr Strady není sám, má zde další všivý ropou mazaný těžaře. Proto začíná boj, jak o nejlepší pozemky z ropou, o spolupráci s prodejci ropy za nejlepší cenu za barel, tak i s bankéři o co nejlepší úvěr. Dále ve městě žije spousta šikovných lidí, kteří J.R jr Strady ulehčují práci, svými vynálezy a zlepšováky pro těžení ropy i plynu. Bohužel J.R jr Strady je hodně na peníze a lidé ve městě si říkají velké částky za jakékoliv vylepšení. Většinou dochází i k průpovídkám. "Ty starý dědku jak můžeš chtít za scan 30.000$ a za další jeho vylepšení 15.000$" prostě J.R. jr Strady je stejně horká hlava jako jeho otec Velký J.R., tedy jablko nepadlo daleko od stromu. To není vše co na juniora čeká, starosta se rozhodne že postupně v aukcích prodá celé město a první kdo získá 50% bude starosta. Jenže chtivost J.R. jr Stradyho je tak velká, že se neuspokojí z 50% on chce všechny, on chce být 100% starostou!! Proto v aukcích všechny své protivníky pošpiní, nadává jim do lehký holek a všelijak intrikuje, jen aby získal to co chce!!
Jestli se to vše slavnému J.R. jr Stradymu povede se dovíte v nových dílech Dallasu J.R. se vrací nebo na Steam účtě Stradyho či DH profilu.

Verdikt: Děkuji Zoltanovi za objevení této hry!! 90%

Pro: Snaha co nejvíc vydělat, Znovu hratelnost, Těžký achievementy.

Proti: Času je někdy opravdu málo, Aukce.

+14(15-1)

The Wolf Among Us - Episode 1: Faith

  • PC 70
Do třetice všeho dobrého a zlého. Po první sérii The Walking Dead a Life is Strange přichází na řadu další interaktivní seriál The Wolf Among Us.

Na Wolfa jsem dostal doporučení od Victora, který mi i hru daroval. Tím to mu za ní chci poděkovat, Děkuji! Jak už jsem psal, o hře jsem věděl jen doporučení od Victora a pak jsem někde zahlédl obrázek mluvicího prasete s cigárem, jinak nic. Vůbec jsem nevěděl do čeho jdu. Po první půl hodině hraní jsem konečně prozřel. Detektivní seriál s pohádkovými postavami v reálném světě, ihned se mi tento nápad zalíbil.
Klasický kabát her Telltale Games cell shading, zde sedí dokonale, líp než u The Walking Dead, plus velmi kvalitní dabing, dělá z Wolfa od začátku zajímavou hrou.
Hry toho typu sází hlavně na příběh. Který bych řekl, že se u Wolfa docela povedl, jak se ukáže ani pohádkové postavy nemají pohádkový život v reálném světě. Peníze, moc, lži, sláva, sex, vraždy, lsti, tomu všemu čelí pohádkové postavy, stejně jako my. Dál už nic víc nebudu prozrazovat, jen bych si dokázal představit ještě víc zamotanější příběh, tohle téma k tomu úplně vybízelo.
Bohužel co musí kritizovat je "hraní" "nehraní". U interaktivních seriálů je nulová zvonu hratelnost, nevidím žádný důvod hrát znova a jinak. Jelikož jsem chtěl splnit všechny achievementy, tak jsem musel opakovat některé kapitoly v epizodách. Zkusil jsem tedy nikomu nic neříkat a ani nic odpovídat. No a stejně jsem se dozvěděl vše, postavy vám to sami řeknou ani se nemusíte ptát... Bohužel jsem ani neviděl žádný velký rozdíl při rozhodování.

Verdikt: Jak už píší nahoře do třetice byl The Wolf Amoug Us velmi dobrý inaktivní seriál ale teď už na delší dobu dám ruce pryč od podobných "her". Moc nechápu smysl všech možný rozhodnutí, když stejně dojdete nakonec hry a tam máte tři volby úplně stejné ať hraje celou hru za dobráka nebo za sviňáka. Bohužel si myslím, že tento problém nebude mít jen The Wolf Amoug Us.
Díky Victore!!! 70%

Pro: Pohádkové postavy, Dabing, Cell shading dokonale sedí.

Proti: Nulová znovu hratelnost.

+15