Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Kingdom

Kingdom: Classic

63
31 hodnocení Platformy
Žánr:
strategie > budovatelská strategie *
strategie > real-time strategie
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
21.10.2015 PC
Vývojáři:
Licorice (Marco Bancale), Noio (Thomas van den Berg) (sekundární)
Oficiální stránky:
http://rawfury.com/games/kingdom/
Dva vývojáři z Islandu (Licorice) a Holandska (Noio) se dali dohromady a stvořili nezávislou strategickou hru, ve které se ujmeme statečného krále/královny a na náhodně vygenerované mapě se budeme snažit vybudovat fungující království. Pixel artovou grafiku doplňuje velice jednoduché ovládání, které se skládá ze 4 kláves (pohyb doleva/doprava, šipka dolů a Shift pro běh koně).

Ze začátku se s postavou ocitneme v podstatě na zelené louce a investováním zlaťáků je nutné postupně budovat různé stavby, verbovat vesničany a kupovat jim vybavení (luky, kladiva, srpy, štíty), čímž jim určíme povolání, jež následně vykonávají. Základním problémem je střídání dne a noci, kdy po setmění na království útočí hrůzné stvůry přicházející z jiné dimenze pomocí několika portálů umístěných na okrajích mapy. Cílem hry je vybudovat dostatečně silnou armádu, jež je schopná zaútočit na portály a zničit je. Je ovšem třeba myslet také na to, že stvůry si toto nenechají líbit a po každém zničení portálu podniknou drtivý protiútok...

V roce 2016 vyšla vylepšená a rozšířená verze Kingdom: New Lands.


Poslední diskuzní příspěvek

New lands konecne na ios. Ale ty kurvy za to chteji $9.99 coz je 2x vic nez by to melo stat.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 50
Stejný případ jako Banished - ta hra mě nějakým způsobem hrozně přitahuje, ale ve "druhé půlce" vždy vypluje na povrch, že herní mechaniky jsou nedodělané a v případě Kingdom i strašně nevybalancované.

Nápad minimalistického ovládání, kdy jenom jezdíte na koni do stran a házíte mince na náhodně vygenerované spoty, čímž určujete co se má postavit/vyrobit, se mi líbí. Zezačátku to i funguje. Ale jakmile se království pořádně rozroste, je toto ovládání naprosto nevyhovující. Panáci jsou hrozně hloupí, místo aby jim AI zavelela - ted za hradby nechod, je tam nepřítel, tak se prostě seberou a jdou mezi hlouček nepřátel něco stavět.

Co mě dokáže fakt totálně vytočit je ten stupidní kůň, kterej dokáže uběhnout 20 m a pak se zadejchá jak stařík, co vyšel pět pater a půl minuty se plazí hrozně pomalu. Mělo to asi dodat další strategickou rovinu (šetřit si sprint koně na důležité okamžiky), ale vzhledem k tomu, že na něm vyloženě závisí rychlost ovládání, které je vzhledem k obtížnosti hry klíčové, byl bych nejradši, kdyby tu tahle mechanika nebyla a kůň mohl sprintovat pořád.

I přes to, že jsem hru rozehrával asi 10x a pokaždé se snažil naučit něco nového (zprvu jsem ani netušil, že se dá pořídit upgrade na kamenné hradby či že existují dva buffy na lepší obranu/přesnější lučišníky), stále jsem nebyl schopný ty zpropadené portály zničit. Po rychlém googlení jsem zjistil, že prostě hraju moc pomalu. Po každém dnu totiž roste počet nepřátel vybíhajících z portálu, takže je stále těžší se a) ubránit b) portály zničit.

Při posledním pokusu jsem hodně zrychlil a zezačátku se vše dařilo - nějaký 20. den jsem měl zničené oba portály na pravé straně, ale levou stranu jsem vyčistit nedokázal. Mám dojem, že jakmile se nepodaří zničit všechny portály do 30. (maximálně 35. dne), je skoro nemožné v současné verzi hru dohrát. Poté se totiž začnou valit tak obrovské vlny nepřátel, které se pořád zvětšují, že už nejsou zdroje to vše ubránit a ještě zaútočit. Já skončil na nějakém 55. dnu, kdy jsem se už jen bránil a obnovoval zničené hradby / vojáky.

Dál už na to kašlu, i tak jsem na tom strávil víc času než jsem chtěl. Počkám, až vyjde patch, který a) umožní poslat ne jen 2, ale všechny 4 rytíře na jednu stranu b) bude rozmisťovat obranu tak, že všichni vojáci nebudou stát jen za jednou (tou "nejvíc vnější") zdí, ale rozvrství se (protože jakmile padne ta první zeď, celá armáda je v podstatě v háji). V současné podobě je to pro mě nedohratelná hra.

Pro: První polovina hry, atmosféra, hudba, pár patchů by hru mohlo značně vylepšit

Proti: Druhá polovina hry, kdy obtížnost roste příliš rychle, udejchanej kůň, chtělo by to poladit chování poddaných

+12
  • PC 70
Kingdom je co do herních možností relativně primitivní hříčka, kde se hráč ujímá role krále/královny, aby vybudoval z ničeho prosperující vesnici nebo království (je jedno, jak to nazveme, klíčové je to, aby to splňovalo roli obranného systému) přičemž je třeba skoro každou noc odolávat nájezdům zombíků a jim podobným potvorám.

Hra je koncipovaná tak, že hráč sbírá zlaťáky a za ty si najímá vesničany a buduje opevnění. K dispozici je velice omezený příděl zlaťáků a ten se s ránem každého dne (pokud hráč přežije noc) v pokladnici obnovuje. Za tyto prostředky je pak možné stavět nebo opravovat zničená opevnění nebo je možné zakoupením patřičného nástroje z vesničana udělat určitou profesi (střelec, konstruktér, farmář...) a samozřejmě je třeba celý tento systém chránit před nočními výpady potvor.

Samotné hraní je relativně poutavé a zábavné, hráč se neustále musí o něco starat a tak se ani nenaskýtá chvíle pro odpočinek. Problém nastává tehdy, kdy se obtížnost hry stupňuje a pak se může stát, že to, co jste pracně vybudovali a všechno, o co jste se tak pracně starali, tak to všechno může přijít nazmar během pár okamžiků. Líbilo se mi pixel artové prostředí, střídající se den a noc i různorodost prostředí a počasí. Naopak se mi nelíbilo, že vesničany do značné míry nejde nijak moc organizovat, hráč je nemůže aktivně ovládat a tak se může stát, že několik lukostřelců jde úplně jinam, než kde je hráč potřebuje mít. V jiném případě se stane, že konstruktér jde v noci opravit něco, co se nalézá mimo bezpečnou hranici a to ještě kráčí ve směru blížících se příchozích potvor. Není třeba zdůrazňovat, že vesničan jest osobou velice slabou a tudíž jakákoli jeho přímá konfrontace s příšerami končí jeho ztrátou.

Závěrem: Kingdom není špatná hra, velice rychle si člověka podmaní a tudíž z předpokládaných deseti minut hraní se snadno stanou dvě hodiny. Naopak ale stejně tak rychle může začít nudit na základě nelogičnosti postav, které nelze aktivně ovládat. Kingdom je právě tím typem hry, kde je hráč pouze vystaven výzvě o překonávání každodenních nočních útoků a snaze vytěsnit tyto útoky z míst, odkud přicházejí.

Pro: Zábava, poutavost, pěkné prostředí

Proti: viz. komentář

+10
  • PC 55
Hraji to celý den cca 8-10 hodin tým ale zábava končí. Hra to není úplně špatná, ale dalo by se to nazvat alfa verzí a to z následujících důvodu:
1) Inteligence a organizace vesničanů je více na náhodě jako by bylo zdravé a některé situace vůbec nejsou zábavní...
2) Unbalance nepřátelé v 10 - 12 dni se objevují nepřátelé, tak silní, že vydrží aj 3 rány šípem co je úplně nenormální když v obranný věži můžete mít jenom jednoho vojáka s lukem.
3) Správa těžkých strojů je v podstatě des. I když máte navíc "mechanikov" tak v případě útoku na vás, dělají něco jiné anebo nedělají nic, ale v žádném případě nečekají u katapultu a nepálí na nepřítele.

Nevím jestli je to záměr vývojářů, ale hru není možné dlouho hrát, dřív anebo později neudržíte opevnění a všechno co jste pracně vybudovali vyjde nazmar.

Chtělo by to obrovský patch ...

Pro: zajímaví a neokoukaný nápad ...

Proti: už bylo toho napsáno dost ... chtělo by to hodně oprav...

+7