Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Puzzle Quest: Challenge of the Warlords

16.03.2007
10.10.2007
22.10.2007
13.11.2007
29.11.2007
23.10.2010
24.02.2016
kompatibilní
73
67 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Puzzle Quest: Challenge of the Warlords je duchovní pokračování strategické série Warlords, ovšem nejedná se o strategii, ale o logickou hru s prvky RPG.

Všechny akce ve hře (od bojů po kování zbraní) fungují jako puzzle hra ve stylu Bejeweled, ale hra má stejně důležitou RPG část. Váš hrdina postupně postupuje po úrovních, zlepšují se mu statistiky, vybavuje se novým vybavením a vybírá si nové společníky do party.

Grafika Puzzle Questu je plně 2D a nenáročná na hardware, rozběhnete ji i na starém počítači. Hra byla velice dobře přijata recenzenty i hráči a odnesla si ceny typu Nejlepší hra na Xbox Live Arcade roku 2007.


Poslední diskuzní příspěvek

Tak tohle zrovna hraju na DSku. A poprvé se setkávám s tímto typem hry. Nečekal bych že mě to bude tak bavit :-)

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 40
Důvodem mého poměrně nízkého hodnocení jsou asi přehnaná očekávání. Člověk začne téměř slintat, když si přečte o čem hra je a o co všechno je klasické "spoj-tři" rozšířeno (dobývání měst, trénování mountů, vrhání uvězněných nepřátel do dungeonu a učení se jejich kouzel, kupování equipu pro hrdinu, vytváření předmětů z run, chození do krčmy pro drby, atd. atd.). Po chvilce jsem ale zjistil, že je to všechno hrozně primitivní, mělké, nudné, a tak jsem jen vytrénoval svojí pojízdnou krysu (abych se mohl vyhýbat neskutečně otravným respawnujícím se potvorám na mapě) a dál se staral akorát o výbavu mého hrdiny.

Příběh je také strašně tuctový a nudný, doufal jsem, že se z toho vyklube víc než jen - parchant sídlící za horama na nás posílá zombíky, jdi a zabij ho. S tím se vážou i zoufalé questy, kdy všechno je jen o tom dojít na bod na mapě a tam někoho zabít. Nějaké originální nápady? Ale kdeže, tady se ničeho nedočkáte. Všechno to je úplně stejné, akorát jednou zabíjíte krysu a podruhé pavouka. Celé je to po chvíli tak brutálně stereotypní, že pravděpodobně dojdete do bodu, kdy si hru budete pouštět maximálně na 15 minut v kuse a pak jí zase otráveně vypnete. Bohužel je hra nejenom stereotypní, ale i neskutečně NATAHOVANÁ. V životě jsem nehrál víc natahovanou hru. Za svojí frustraci si můžu částečně sám, protože jsem se rozhodl že splním i všechny side-questy. Polovina z nich je však o tom, že jeden hloupý zlobr má hlad a chce přinést tohle a támhleto, takže lítáte po mapě a zabíjíte. K posrání je také fakt, že level potvor je roven levelu vašeho hrdiny (aneb level-scalling), takže expit vlastně nemá cenu.

Velkým kladem hry je právě soubojová část, aneb spoj-tři, která je povedená a poměrně variabilní. Nepřátelé jsou prostě různí a na každého platí jiná taktika. Jednou je třeba spojovat červené kameny, aby se k nim protivník nedostal a nemohl vykouzlit nepříjemné kouzlo, podruhé nemá cenu kouzlit kvůli vysokým resistům, a tak pouze spojujete lebky. Bohužel počítač evidentně podvádí - často mu padají kameny přesně tak jak potřebuje (kolikrát já jen prohlásil "To snad není možný"...), podezřele často dostává extra turn a také se mi vůbec nezdály resisty, kdy mi při 15 % selhali třeba 4 kouzla z 5. Neřekl bych kdyby se to stalo párkrát, ale stávalo se to téměř neustále. Vrcholem pro mě byl závěrečný souboj, který byl několikanásobně těžší než cokoliv předtím a cílem autorů asi bylo přinutit hráče strávit u hry další 4 hodiny učením se nových spellů a dalšími přípravami.

Škoda toho nevyužitého potenciálu, i tak je to ale hra, která mě donutila sednout si ke "spoj-tři", u čehož bych asi normálně usnul nudou.

Pro: souboje, rozšíření konceptu spoj-tři

Proti: AI podvádí, stereotypní, natahované, příběh, questy, otravný finální souboj, nevyužitý potenciál

+17
  • PC 85
Tak jednoduchá pravidla a přitom tolik hodin zábavy. Zdá se to neuvěřitelné, ale tato hříčka zabaví na opravdu dlouhou dobu. Hlavní tahák je určitě RPG vsuvka (kdyby šlo jen o to spojování tří kamenů, jsou lepší hry), výběr ze čtyř charakterů s odlišnými kouzly, cvičení vlastností, učení se nových kouzel od nepřátel, ochočení jezdeckých potvor, pomocníci, předměty a samosebou úkoly (ty bohužel postrádají originalitu). Fantasy svět je rozmanitý a narazíte na spousty NPC. Pouze mě zarazilo, že zhruba půlka mapy je nevyužitá. Nebo jsem dělal něco špatně?

Souhlas s Marlesem, největší pruda byla neustálé bojování s monstry na cestách. Možnost vyhnout se boji se slabým soupeřem je mizivá a určitě by se to šiklo častěji. Další chyby jsou jen drobné, nízký levelcap, maximální úrovně jsem dosáhl dlouho před splněním všech vedlejších úkolů. A pak ta náhoda, někdy až moc zasáhne do výsledku, ale co, příště bude štěstí na vaší straně. Ale musí se nechat, že soupeři občas "nevidí" nejlepší tahy, hlavně ze začátku.

Pro: Lahodně namixovaná logika a RPG, dlouhá hrací doba.

Proti: Nutnost bojovat na cestách s každým otrapou, nízký levelcap, náhoda je blbec :-)

+9
  • PC 90
Puzzle Quest se objevil, když jsem měl zrovna herní sucho(však to znáte máte chuť hrát, ale ani jedna ikonka z těch na ploše nějak neodpovídá tomu, co zrovna chcete). Netušil jsem, že mě celá hra pohltí na celý měsíc, s tím, že ji hraju nepravidelně doteď.
To co by bylo v klasickém RPG nosným pilířem(vývoj postavy,epický příběh), je tu spíše dáno na vedlejší kolej a nejdůležitějším prvkem je soubojová čast, kde funguje princip spoj tři(lebky pro zranění,hvězdičky pro expy atd.) Ten je využívan v různých obměnách i u dalších částí např. dobývání hradů nebo kování nových zbraní. V soubojích se hodně využívá kouzel, které se stávají hlavním strategickým prvkem.

Příběh ničím nepřekvapí - klasický souboj dobra se zlem. Pobavili různé postavy(hlavně nenažraný Drong) a hlavně nezapomněli na trpaslice s vousy.

Škoda, že za delší dobu začnou štvát souboje s potvorama, které se respawnují na cestách.

Pro: chytlavá a jednoduchá hratelnost, trpaslice s vousy :)

Proti: rychlý respawn příšer

+8
  • PC 80
Dokonáno jest, konečně. I když po pravdě úplně nevím jak PQ hodnotit. Proč? Během hry se u mne totiž celkem nepravidelně střídaly stavy dokonalého uvolnění a naprosté, totální a zničující frustrace.

Začátek hry byl lahodný. Jednoduchý "spojtři" princip pěkně doplněný o cestování světem, klasický hrdinský příběh, kouzla, artefakty a další příjemné drobnůstky. Zkrátka originálně pojatý logický rychlík. Protože mě spojování hned v prvním okamžiku chytlo, plnil jsem automaticky všechny úkoly, tak jak mám ve zvyku z "normálních" RPGček. Říkal jsem si jaká je to paráda, jak se dostávám k lepšímu vybavení a kouzlům, více městům, atd. Všechno bylo super, já u hry krásně relaxoval, vybavení se kupilo, společníci přibývali, mapa zůstávala pěkná, leč neodkrytá, vedlejší úkoly ubývaly. Pomalu.

A to byl první kámen úrazu. Ubývaly vedlejšáky, ale příběh se vůbec neposunoval, jelikož side questů je všude tolik, že se v nich utopíte a k samotnému příběhu se ani neprokousáte. No nic, zhruba ve třetině hry mi to konečně došlo, takže jsem od té chvíle už nevzal jediný vedlejšák a soustředil se na, i tak velmi dlouhý (a občas pěkně zdlouhavý), hlavní příběh. Ten není nijak objevný, je to zkrátka čisté fantasy klišé, ale jeho vypointování je pochopitelné a přeci jen udělá za hrou tečku.

Druhá věc, která vyvolávala frustraci, bylo místy naprosto očividné přihrávání počítači. Nevím do jaké míry je to jen moje vsugerovaná myšlenka a do jaké míry je to pravda, ale občas jsem měl opravdu pocit, že se proti mně spiklo naprosto všechno, co se spikávat může. Situace: potřebuji zakouzlit určité kouzlo, protivník má resist 10% = mám poměrně velikou šanci na seslání. Omyl, kouzlo selže. Na tom by nebylo nic podivného, jenže ono kouzlo selže 5x za sebou! Wtf? Náhoda? Bohužel, na náhodu se tohle stává poněkud častěji než by bylo zdrávo. Stejně tak počítači sem tam naprosto krutě "vycházely" nově napadané kameny, kdy nebylo problém aby na sebe nově napadlo 4 a někdy dokonce i 5 kamenů stejné barvy. Jen tak, asi měl holt štěstí :-D Vrcholem a dovedením do absurdna byl poslední souboj, který jsem proklel a vlastně ani pořádně nevím, jak se mi ho podařilo vyhrát.

Přestože to možná neznělo tak kladně, tak celkové vyznění hry (až na těch několik podjatých soubojů) je pro mě velmi kladné. Spojtři se mi prostě líbí a PQ je mezi těmito hrami a jejich variacemi rozhodně špička.

Pro: prolnutí spojtři a RPG, pěkná grafika a hudba

Proti: počítač podvádí :-D

+6
  • PC 75
Přiznám se, že na tuhle hru mě nalákali kladné recenze z několika webů. Psali o tom, jak je hra dlouhá a návyková. Že je kladen velký důraz na RPG, bla bla bla, bla bla bla.. A celkově hru vynášely do výšin.

Je fakt, že RPG prvky tam jsou, a to docela ve velkém měřítku. V soubojích sbíráte různé vybavení a prachy. Cestujete po mapě (pěkně vykreslené), dobýváte města, nebo pro ně plníte spousty vedlejších úkolů. Sledujete (dosti tuctový) příběh. Všechno je to pěkně vykreslené v manga stylu. Vypadá to téměř ideálně.

Jenom kdyby všechno nestálo na těch pořád stejných a v poslední třetině hry dost stereotypních soubojů alá Emilka Holubová. Neříkám ale, že jsem se nebavil. Tak prvních dvacet hodin je to náramná zábava. Dalších pět se to ještě dá přežít, a k dohrání jsem se už musel nutit, abych zbytečně nepromarnil těch prvních dvacet hodin.

Ono v těch soubojích ani nejde o kdovíjaké taktizování. Stačí se vším možným zaměřit jenom na blesky, odrovnat co nejdříve nepřítele a všechno ostatní vám může být ukradené.
Nějaké škudlení prachů či podobných nesmyslů nemá cenu. Stačí se zaměřit na barvu koleček co přidávají blesky a to ostatní s toho vyplyne.

Může se zdát, že hru jenom haním, ale to hodnocení si za těch dvacet hodin určitě zaslouží. Navíc hru spustíte na každé šunce. Možná si jí i víc vychutnáte, když to nebudete brát jako já, jedním dechem a pojmete hru jako občasné odreagování.

Pro: Většina hry slušná zábava, pěkná grafika

Proti: velká pravděbodobnost stereotypu, nic moc příběh

+6