Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Puzzle Quest: Challenge of the Warlords

  • PC 40
Důvodem mého poměrně nízkého hodnocení jsou asi přehnaná očekávání. Člověk začne téměř slintat, když si přečte o čem hra je a o co všechno je klasické "spoj-tři" rozšířeno (dobývání měst, trénování mountů, vrhání uvězněných nepřátel do dungeonu a učení se jejich kouzel, kupování equipu pro hrdinu, vytváření předmětů z run, chození do krčmy pro drby, atd. atd.). Po chvilce jsem ale zjistil, že je to všechno hrozně primitivní, mělké, nudné, a tak jsem jen vytrénoval svojí pojízdnou krysu (abych se mohl vyhýbat neskutečně otravným respawnujícím se potvorám na mapě) a dál se staral akorát o výbavu mého hrdiny.

Příběh je také strašně tuctový a nudný, doufal jsem, že se z toho vyklube víc než jen - parchant sídlící za horama na nás posílá zombíky, jdi a zabij ho. S tím se vážou i zoufalé questy, kdy všechno je jen o tom dojít na bod na mapě a tam někoho zabít. Nějaké originální nápady? Ale kdeže, tady se ničeho nedočkáte. Všechno to je úplně stejné, akorát jednou zabíjíte krysu a podruhé pavouka. Celé je to po chvíli tak brutálně stereotypní, že pravděpodobně dojdete do bodu, kdy si hru budete pouštět maximálně na 15 minut v kuse a pak jí zase otráveně vypnete. Bohužel je hra nejenom stereotypní, ale i neskutečně NATAHOVANÁ. V životě jsem nehrál víc natahovanou hru. Za svojí frustraci si můžu částečně sám, protože jsem se rozhodl že splním i všechny side-questy. Polovina z nich je však o tom, že jeden hloupý zlobr má hlad a chce přinést tohle a támhleto, takže lítáte po mapě a zabíjíte. K posrání je také fakt, že level potvor je roven levelu vašeho hrdiny (aneb level-scalling), takže expit vlastně nemá cenu.

Velkým kladem hry je právě soubojová část, aneb spoj-tři, která je povedená a poměrně variabilní. Nepřátelé jsou prostě různí a na každého platí jiná taktika. Jednou je třeba spojovat červené kameny, aby se k nim protivník nedostal a nemohl vykouzlit nepříjemné kouzlo, podruhé nemá cenu kouzlit kvůli vysokým resistům, a tak pouze spojujete lebky. Bohužel počítač evidentně podvádí - často mu padají kameny přesně tak jak potřebuje (kolikrát já jen prohlásil "To snad není možný"...), podezřele často dostává extra turn a také se mi vůbec nezdály resisty, kdy mi při 15 % selhali třeba 4 kouzla z 5. Neřekl bych kdyby se to stalo párkrát, ale stávalo se to téměř neustále. Vrcholem pro mě byl závěrečný souboj, který byl několikanásobně těžší než cokoliv předtím a cílem autorů asi bylo přinutit hráče strávit u hry další 4 hodiny učením se nových spellů a dalšími přípravami.

Škoda toho nevyužitého potenciálu, i tak je to ale hra, která mě donutila sednout si ke "spoj-tři", u čehož bych asi normálně usnul nudou.

Pro: souboje, rozšíření konceptu spoj-tři

Proti: AI podvádí, stereotypní, natahované, příběh, questy, otravný finální souboj, nevyužitý potenciál

+17