Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Sanctum 2

15.05.2013
10.09.2013
70
29 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Sanctum 2, stejně jako první díl, mixuje FPS střílečku s tower defense strategií. Úkolem je chránit energetické jádro před vlnami monster. V budovatelské fázi nejprve připravíte důmyslné bludiště z věží a v následující akční fázi se do boje zapojíte v FPS stylu.

Na planetě LOEK III máte na výběr ze čtyř hlavních postav, každá s vlastní specializací a příběhovým pozadím. Příběh se dál rozvíjí v komiksech mezi misemi. Od prvního dílu přibyl vývoj profilu, hráč si tedy odemyká nové věže, zbraně a perky. Sanctum 2 staví na znovuhratelnosti a dává řadu možností, jak si hru ztížit a nastavit.

Multiplayer nabízí kooperační mód až pro čtyři hráče.


Poslední diskuzní příspěvek

@Karasman (04.09.2019 17:05): Kwoky byl hlavní herní Führer, ale autor celé myšlenky jsem byl já. Jak už níže zaznělo, rád si s tebou ještě doženu některé resty, které tam zbyly. A i další hry bych si klidně zahrál. Jen teď potřebuju pár týdnů pohov; překvapilo mě, jaký „zápřah” to je, hrát jednou-dvakrát týdně Sanctum a k tomu ještě Quake Live. :-)
Ale až se zhorší počasí, půjdu do toho.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
Nebýt místních chlapců hochů, kteří rozehráli společně Sanctum 2 asi bych nikdy tuto hru nenainstaloval. Jelikož jsem kdysi dávno hrál jedničku a byla to celkem nuda. Ale ta jedinečná možnost si zahrát z místními DH Mástry se už nemusí opakovat.

Co je Sanctum? FPS Tower Defend toť vše. Oproti prvnímu dílu je ve dvojce možnost výběru postavy a hlavně Multiplayer. Ostatní se odvíjí úplně stejně, postavit co nejlepší a nejdelší labyrint, tak aby se nepřátelští emzáci nestačili dostat k jádru. K tomu pomůžou bojové věže a vámi vybraná postava, která má své zaměření. Například Sweet Autumn a její bazuka řeší vše, v četně svých spoluhráčů, viď Steve!! (Něco vám povím, Steve jí nemá rád. Bohužel pro něho Já a Sweet Autumn byla láska na první výběr. I když párkrát si vyslechla, že je Krá-sná..)

Zdejší parta už měla 4 hráče. Já byl něco jako tichý náhradník, když se někdo nedostavil na hru, byl jsem povolán Já / Sweet Autumn Bazoka. Musím říct, že kluci si nemohli vybrat lepšího náhradníka.
Hlavní rozdíl mezi jedničkou a dvojkou je Multiplayer. Protože DH Mástři zvolili na mě velmi pozvolné tempo hraní, plus občas na mě nezbylo místo. (což jsem nesel těžce ale ustál jsem to) Byl jsem donucen hrát sám nebo se ke mě občas připojili náhodní hráči.
Dvě nebo tři úrovně jsem hrál sám a jen jsem si vzpomněl jaká byla jednička nuda. Základní obtížnost je poměrně snadná až na poslední level ale je možnost si přidat perky obtížnosti (nepřátele mají více energie, jeden život na vlnu atd.) a hned se to více komplikuje.
Náhodní spoluhráči mi ukázali jak DLC věže, možná i perky jsou o dost silnější než v základní hře. Díky věži Slow Field Dispenser je i poslední úroveň docela hračka.

Nejlepší věc na Sanctum 2 je ve hře Chat. Který krkolomným způsobem přečte vaší zprávu. Stevovo jódlování nebo moje častá odpověď na vše Nelíbí si budu pamatovat dlouho. Zbytek hry asi moc ne. Palda i věta: Tady dady da a to je konec

Verdikt: Pokud nemáte známé se kterými by jste si Sanctum 2 zahráli, tak nemá cenu se do hry ani pouštět. Ve více lidech je hra docela fajn, o to víc pokud se znáte. S náhodnými hráči hra není špatná ale stále to není úplně ono. 60% za Chat "

Pro: Chat

Proti: V jednom hráči nuda

+18
  • PC 70
Hernajz, takový příklon k akci jsem nečekal, to už skoro ani není TD. Monstra se naučila útočit a hráče často nezachrání ani autoheal. Maximální počet postavitelných věží na mapu je 10, trapných 10! Ale tolik jich stejně většinou člověk nepostaví, neboť za vlnu dostane almužnu sotva na jednu věž. Když jsem u toho, bakšiš po každé vlně spadne v krabičce k energetickému jádru, kam se za ním člověk musí pokaždé belhat, proč proboha? A to ani nemluvím o multiplayeru, kde se sebrané peníze nedělí mezi hráče a kdo je čajzne první, vyhrává... teda má na půl věže (tady se nejspíš počítalo s pokročilou komunikací a strategií hráčů).

Na druhou stranu se opět vývojářům povedlo dát dohromady velice pěkné mapy, graficky i bludišťově. Hlavně ty výlety do exotické divočiny, doprovázené příjemným soundtrackem, stály za to. Specializace charakterů a perky fungují taky na výbornou. S příběhem to tak slavné není, ale aspoň si člověk může oblíbit nějakou postavu bez ohledu na její schopnosti.

Edit: Tak dnešní večerní záplata to trochu zachraňuje (víc peněz z vln, dělení peněz mezi hráče, maximum věží zvednuto na 15), bohužel už mám dohráno.
+10
  • PC 40
S pár přáteli jsme ve hře strávili několik hodin, a nikdo z nich se již pak nechtěl ke hře vrátit. Nápad zkombinovat tower defense a FPS zní lákavě. Ale tato hra příliš zábavně nezapůsobila:

* Výtvarný styl hry je divný a špatně se na ni kouká. Nepřátelé se těžce rozlišují (všechno září bílou a červenou barvou s tučnými obrysy).
* Zbraně nepůsobí, že by měly výrazný účinek, a mechanika neustálého přehazování dvou zbraní, abyste se vyhnuli přebíjení, hře spíš ubírá, než přidává.
* Úrovně působí velmi podobně (což je asi opět způsobeno výtvarným stylem).
* Když věžky staví všichni, tak skončíte ve strašném chaosu. Když věžky staví jen jeden, tak je to pomalé a nudné.
* Stavění a posouvání věží je pruda. Prodlevy (např. při vylepšování) jsou příliš dlouhé a věže se v pohledu z vlastních očí špatně umisťují.

Technicky hra působí jako špatná konzolová předělávka, protože:
* Snímková frekvence je v menu omezena na 25 FPS. Cože??
* Výchozí úhel pohledu (FOV) je zhruba 60°.
* Výchozí rozlišení je 720p.
* Ve výchozím nastavení je zapnuté velmi agresivní rozmazávání pohybu.

Celkové hodnocení: Nic moc

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2017 v angličtině na Steamu).
+7