Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Soul Calibur VI

  • PC 65
Bohužel se k Soul Caliburu už nevrátím....

Hezky popořadě a od začátku. Začátek se nejmenuje Soul Calibur ale Soul Blade a to se píše rok 1997, jedná se o první díl ze série pro Playstation. Soul Blade tenkrát vyzýval na souboj další úspěšnou bojovku Tekken.
Obě série prošly velkým vývojem, já skončil u Tekkena 4 a Soul Calibur II a jelikož už nemám Playstation, tak jsem několik let neměl ponětí jak na tom Soul Calibur nebo Tekken jsou. Až Soul Calibur VI nebo Tekken 7 je možno hrát na PC.

Od Soul Calibur VI jsem měl velké očekávání, těšil jsem se na rychlý a kompaktní soubojový systém. V tomto případě hra nezklamala. Na rozdíl od Tekkena v Soul Calibur je postaven na zbraních. Každá postava má svůj bojový styl přizpůsobený zbrani. Velký těžký meč je jasně pomalejší než nunčaky či tonfy ale o to je dosah zbraně menší.
Souboje jsou velmi rychlé stačí malé zaváhání a tři čtvrtě energie je fuč nebo jste pryč z ringu. První neduh je tlačítko krytu, zvyklost z Tekkena šipka od nepřítele je jednoduší a rychlejší (pro mě i logičtější). Další neduh je Move list, který není napsaný v rozložení ovladače ale klasicky v automatové mluvě, což znamená dolu dopředu a malá pěst + nízký kop, teď hledej co je co?!?
Soul Calibur VI má dva dějové módy. Jeden je že hrajete za předem dané postavy, druhý za postavu, kterou si sami vytvoříte. Bohužel v kreativním modu platí, že špatné zvolení první zbraně má za následek zdlouhavé opakování prvních soubojů, například moje tonfy, sice jsou rychlé ale mají nulový dosah, takže je těžké se dostat nepříteli na kobylku. Naštěstí zbraň lze průběhu modu změnit, dokonce lze zbraně vylepšovat. V modu jsem utavil asi 20 hodin než jsem došel až na konec, musím říct, že už po pár hodinách je to pořád dokola, jen se mění pravidla souboje (časový limit, tři nepřátele na jednu energii atd). Vždy jsem odehrál několik soubojů a pak mě Soul Calibur přestal bavit, tak to jsem se k němu vracel tři měsíce. Po měsíci co jsem ho nezapnul, vím, že už se k němu nevrátím, nějak se vše vytratilo do ztracena.

Docela mě mrzí, že Soul Calibur VI nesplnil moje očekávání ani nevím jestli by splnil moje očekávání Tekken 7 na kterého se chystám. Možná jsem už z bojovek vypadl nebo se změnily od podoby, která mi nevyhovuje. Speciální útoky za utržené údery, naplňování magii, kombo animace a mnoho dalších nesmyslu. To co teď obsahují všechny bojovky. 65%

Pro: Zbraně, rychlost, připomínajicí začátky Soul Caliburu.

Proti: Nevyváženost zbraní, Speciální útoky, Špatně napsaný move list, po pár zápasech nuda.

+13