Journey není ani tak hra jako spíš interaktivní umělecký zážitek, který netrvá více jak tři hodiny. Hráč se vtělí do drobné postavičky v plášti a cestuje napříč unikátním herním světem. Kam postavička cestuje? O koho se jedná? Jaký je smysl celé pouti? To se hráč možná dozví, možná nedozví. Záleží jen na něm, co si ze hry odnese, jak vnímavý u hry bude a jak bude na Journey nahlížet.
Celá hra je vyprávěná beze slov - jen za pomoci obrazu, magické hudby, bez větších cutscén, pouze gameplayem. Celá hratelnost je postavená na kouzelné šále, kterou má postavička omotanou kolem krku, a díky které může létat. Jenže magické energie není nadbytek a postavička musí svou šálu dobíjet za pomocí někdy zřídka, někdy hojně se vyskytujících totemů. Nechybí ani nenáročné puzzly či hektičtější akční sekvence, vše ale v mírumilovném pojetí vhodném i pro méně zkušené hráče.
Journey vyhrála mnohá ocenění jak za vizuál, tak za hudbu, a velice záhy se stala jednou z nejstahovanějších her na PSN.
Pěkná hra. První kterou jsem dohrál od r.2012 (Legend od Grimrock). Pak už jsem hrál jen blbiny bez konce. Vy všichni asi hrajete spoustu her, dokončujete je.. to u mně bylo tak v devadesátkách. Potom jsem vždy něco rozehrál, přestal... rozehrál přestal. Jen pár výjimek, a Journey mezi nima. Teď tam mám připravený Insdide, tak schválně.
Pro: atmosféra, prostředí, hudba, příběh zahalen tajemstvím
Proti: nic mě nenapadá