Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Tak som si dala jednohubku teraz, krasna hra s dychberucou hudbou. Bol to velmi zaujimavy zazitok :)
Ja si hlavne myslím že Pluto sám veľmi vedel do čoho ide a že to nie je hra pre neho, akurát si ju chcel skúsiť :)
Možná, že ta chyba může být i jinde. Na konzolích je hodnocení 80%+ a na pc 66%. Hru jsem nehrál tak nesoudím. S tím, že většina zde hodnotí hry kolem 75%-80% a pod 70% je to průšvih...
@Pluto (komentář): Hele, a já to beru, opravdu! :D Tohle je natolik neuchopitelné, že by mi přišlo až divné, kdyby se to líbilo každému, navíc plně rozumím výtkám ve tvém komentáři :D
Asi máte pravdu, tohle prostě není hra pro mě. I když jsem to pak zkoušel ještě dvakrát, nedokázal jsem se bavit ani chvíli. Pak jsem si zapnul Detektiv Kurzor a na nějakou Journey už ani nevzpomněl. Každopádně to mě utvrdilo v přesvědčení, že nemá smysl se trápit a Journey už je pryč z HDD. Ale ve svém sebemrskačství plánuju pokračovat a tak se chystám nainstalovat A Plague Tale: Innocence :-)
@Pluto (24.04.2020 14:53): Jako jo ale i ne. To co říkáš ty, to jsou klasické hopsáčky ale na hry na které odkazuji já jsou spíš audiovizuální díla. Které využivaji trochu logiky a trochu skákání ale ne nějak razantně, jen tak aby to stále byla hra. Těch pár přeskoku a správného načasování není nějak moc a hlavně herní doba se pohybuje jen do 3 hodin.
@Pluto (24.04.2020 14:53): Problém asi je, že to bereš jako adventuru, které něco chybí (oproti Mystu, RHEMu, Obsidianu a podobným). Přitom je to svým záměrem úplně jinak koncipované. Asi jako když když někdo označí vizuální novely za digitální knihy. S takovým předpokladem je pak obtížné si dané tituly užít (Journey, Dear Esther, nebo jiné, v interaktivitě omezenější, adventury jako Gadget: Invention, Travel & Adventure, Ceremony of Innocence, Alice: Interactive Museum).

Kdyby si to více oddělil (v tom je problamtické žánrové řazení, pokud si HC adventurista co má rád v žánru logické rébusy :), tak si to podle mě užiješ více. Já mám rád různě směry v rámcovém konceptu adventur, a Dear Esther (které jsem od vydání dohrál asi 11x) bych označil asi za vše, jen ne nudné a bezcílné chození po virtuálním ostrově (a analogicky Journey za písečný pochod za vrcholkem hory).
@Strady (24.04.2020 13:06): Dear Esther jsem hrál (nikde na svém HDD k tomu nemůžu najít poznámky, což mě znepokojuje) - ve zkratce - walking simulator s příběhem vyprávěným pomocí dopisů. Je to o pomalém chození po ostrově a jeho prozkoumávání. Nic moc se neděje, osobně bych to shrnul slovem nuda. Je ale nutné uznat, že prostředí ostrova je opravdu graficky pěkně vyvedené, je na co se koukat a komu nevadí jen tak bezcílně chodit po okolí, tak je to ideální hra pro něj. Pro mě ale ne, když už chodit, tak jdu radši ven do přírody. A když už si prohlídnout virtuální ostrov, tak radši kterýkoliv z dílů ze série Myst, kde je to aspoň doplněné logickými úkoly.

Ostatní nabízené hry jsou plošinovky. Těch jsem si užil dosytosti v dobách Prince of Persia, Jazz Jackrabbit nebo The Lion King, teď už mě to příliš neláká. Čímž netvrdím, že to někdy nezkusím.
@Pluto (23.04.2020 21:04): Neboj, nejsi sám. A dokonce jsem nedávno viděl thread na redditu a spousta lidí tam přiznala, že to na ně taky nijak zvlášť nezapůsobilo a ten hype nechápou. Jako jo, audiovizuál hezkej.
To je zas takove to etericke hrani na prahu jinych svetu a s hlavou v oblacich pridavajici dotycnemu pocit sve vyjimecnosti. Super. Ale lepsi je hrat opravdovy hry :)
@Pluto (23.04.2020 20:36): Celistovost zážitku, který je opravdu mistrovsky vyladěn v rámci média (pokud je zahrán při příznivých podmínkách). Negativní recenze snad ani nemohou existovat, když je Journey ve svém záměru perfektní :)).

Z mého pohledu prakticky vzato učebnicový příklad toho, jak interaktivní zážitek má (by měl) vypadat. Vzhledem k tomuto a dalším plusům (naprosto fantastické OST a vizuální zpracování) ředím Journey vedle Dear Esther mezi nejzásadnější videohry minulé dekády. Jen houšť!
@Cobot (23.04.2020 20:58): Mě na tom hlavně štve, že jsem na to našel všude samé oslavné recenze a absolutní hodnocení. Takže v tom musí něco být, když to zaujalo tolik lidí. A naopak jsem nenašel skoro žádné negativní recenze. Takže leda by se to těm, co se to nelíbí, buď báli vyjádřit svůj názor proti většině a nebo to po pár minutách vypli a nechce se jim po takové krátké době psát hodnocení.
@morlun (23.04.2020 20:46): Mě právě ten audiovizuál moc nechytil. Jak jsem napsal, prvních pár minut mi to přišlo jako procházka po dunách ve stylu Rallye Paříž-Dakar, ale že bych si z audiovizuálu sednul na zadek, to teda ne. Svého času Dear Esther mě svým zpracováním, hlavně grafickým (ale i prostředím), zaujala mnohem víc.
@Pluto (23.04.2020 20:36): To se asi ani nedá popsat, buď tě ta audiovizuální stránka uchvátí a nebo ne. Já to dal na jeden zátah (což je u takovéhle hry asi to nejlepší řešení), a když nejde o žádnou promakanou hru, audiovizuál mě tak chytl že mě to prostě na začátku pohltilo a na konci vyplivlo.
Já jsem ke hře přistupoval rezervovaně, protože z popisků recenzí ani komentářů jsem nikdy nechápal, co na tom může být zábavné. Ale když je teď spousta času a vím, že je to relativně krátké, tak jsem si řekl, že to vyzkouším. Ale že je to až takhle "o ničem", to jsem nečekal. Pro mě je to walking simulator, kde chodíš po poušti z jednoho místa ke druhému a tupě aktivuješ nějakou "šálu", abys šel zase dal k dalšímu aktivačnímu místu. První, když jsem se rozešel po poušti, tak jsem si připadal jako závodník na Rallye Paříž-Dakar. Bohapusté cestování prázdnou krajinou a následování šál odnikud nikam. Nenašel jsem ani náznak smyslu příběhu, natož nějaký přesah, o kterém všichni mluví. Ale evidentně tam nemůžu najít to, co tam dokázali najít jiní. Proto se ptám...
Potřeboval bych od zdejších znalců poradit. Já vím, že tímto půjdu proti proudu, ale co na této hře vidíte? Já jsem ji zkusil hrát, se dvěma přestávkama jsem "nahrál" něco přes dvě hodiny, ale nedokázal jsem objevit nic, čím by mě dokázala zaujmout.
@Can (26.08.2019 15:38): Na PS3 jsem jí dal 100%. V PS4 verzi prodalo Sony hráčům tu samou hru za plnou cenu a ani nezajistilo kompatibilitu se savy, zdá se mi tak, že těch 50% je ještě hodně. A konečně na PC ta hra v podstatě ani není plně funkční, což na tak starou a krátkou záležitost nemůže dát ani lehký podprůměr.
Takže hodnotím jednotlivé verze, průměrovat to podle mě nemá smysl nebo tady jsou nějaké statistiky z průměrů napříč platformami?
[neexistující komentář]: Chápu, že různé verze mají chyby, jen mi přijde že se Ti hra hodně líbila a tímhle si jí dal vlastně průměrné hodnocení 55%...
@Charllize (08.06.2019 12:38): Kdyby to vyšlo na PC v roce 2008, byl bych asi nadšen a svítila by mi u hry devítka. Dnes pro mě období mezi 2000 - 2010 herně není moc zajímavé, a u jRPG to platí dvojnásob. Kvalitní to ale klidně může být, ostatně jsem viděl toto. Ale vzhledem k silným 90kám a vzestupu žánru po 2011 pro mě tyto "obyčejné" jRPG nemají moc smysl, když je v nabídce SMT, FF nebo Ni No Kuni.

Ale ta radší dohraj Journey! Je to skvělé.
Těšil jsem se na to moc, a přes výčitky svědomí jsem si hru na Epicu koupil. Ale momentálně se hra nachází v hrozném stavu a alespoň pro mě vyloženě nehratelném. Neustálé lagy a někdy hra prakticky skoro zamrzne.
Podlehl jsem a koupil i na prokletém Epicu. Výborná hra.

Nicméně port mi přišel odfláknutý. Časté pády a lagy, které, jak jsem po nějaké době hraní zjistil, jsou způsobeny matchmakingem (mně se tedy za celou dobu nepřipojil ani jeden člověk). Takže, snad to opraví a těším se, až zahraji ještě s někým.
@Strady (31.05.2019 20:25): Hry od Quantic Dream budou, i když nemůžu dohledat ten původní press release: They'll debut first on the Epic Games Store, with a one-year exclusivity window before launching on other, unspecified PC stores, Quantic said in a press release.

U Journey žádné takové vyjádření ze strany vydavatele neexistuje, ale na PC to stejně jako Ashen vydává Annapurna Interactive a u Ashen byla ta roční exkluzivita taky potvrzená. Navíc Flower od thatgamecompany a Annapurna taky vyšla všude. Myslím, že Epic zatím kupuje jen roční exkluzivity, nenapadá mě jediná hra, u které by natvrdo řekli, že jinde než na Epicu nikdy nevyjde.
Emotional Journey indeed.
Soundtrack se mi ani po letech neoposlouchal.
Žádná diskuze (ani komentář!) u jedné z vůbec nejvyýznamějších her posledních let?

OST je nezapomenutelné.