Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Flower

thatgamecompany •  Bluepoint Games (PS4, Vita)
12.02.2009
15.11.2013
28.09.2017
14.02.2019
71
19 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Ve hře Flower hráč ovládá vítr a vyfukuje okvětní lístky vzduchem pomocí pohybu herního ovladače. Létání v blízkosti květin vede k tomu, že hráčův okvětní lístek je následován dalšími okvětními plátky. Přibližování se ke květinám může také mít různé efekty na herní svět, jako třeba obarvování dříve mrtvých luk nebo aktivaci stojících větrných mlýnů. Hra neobsahuje žádný text ani dialogy.

Hra Flower byla zamýšlena jako duchovní nástupce hry flOw, předchozího díla studia thatgamecompany. Hudba, kterou složil Vincent Diamante, dynamicky reaguje na akce hráče a odpovídá emocionálním podnětům ve hře. Hra byla k překvapení vývojářů úspěšná u kritiků, kteří ji nazývali jedinečným a přesvědčivým emocionálním zážitkem. Získala titul "Nejlepší nezávislá hra roku 2009" na Spike Video Game Awards a cenu "Casual Game of the Year" od Akademie interaktivních umění a věd.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PS4 75
Flower bych chtěl hodnotit mnohem výše. Je to nádherná hra, která je vizuálně na hony vzdálená od flOw, které bylo také působivé. Když však ve Flower s rojem svých lístků vyletíte desítky metrů do vzduchu, spatříte obzor a akrobatickým vrutem za dramatické změny ohniskové vzdálenosti kamery se řítíte přímo do stovek (tisíců) jednotlivě vykreslených stébel trávy, které se pod vaším poryvem plynule ohýbají, napadne vás jediné slovo - ELEGANCE. Ten pocit z rychlosti a plynulosti při letu je prostě symfonie.
Přestože má hra jasné, poeticky podané poselství, je trestuhodně krátká. Možná člověk namítne, že skončí dříve, než začne nudit, ale to není omluva pro 2-3 hodinovou hratelnost. Vývojáři jasně ukázali, že ve flOw, The Journey i zde jdou namyslet obměny hratelnosti, které zábavu udrží. Přidání obsahu a prohloubení příběhu by hře jen prospělo.

Takhle musím upravit své původní tvrzení. Flower není nádherná hra. Flower je nádherná hříčka.

Pod čarou musím zmínit, že překvapivě hudba mě docela zklamala. Netuším, jaký podíl na tom má její schopnost se dynamicky měnit, ale ve hrách jsme byly svědky mnohem působivějších melancholických melodií.

Pro: vizualizace; poselství; pohybová elegance

Proti: hudba; délka

+11