@
Bursoft (15.07.2025 09:52): v září mám odsloužených celých 17 let v korporátu, tudíž mám více než představu jak to v praxi funguje. Ty čisty jsou rozhodně špatné, bohužel podobně to funguje i u nás v IT korporátu. Jistotu nemáš žádnou, každý rok propouštění.
@
Fritol (15.07.2025 17:35): pochopil jsem, že se na Microsoft právem zlobíš. Zlobím se také, a nepřijde mi fér zabít Turn 10 studio kvůli jednomu "méně úspěšnému" dílu Forza Motorsport, co se týče prodejů.
Podle mě je to velká chyba, a jedna z ikonických značek Xbox, navíc tlačila GT konkurenci ke zlepšení, a opačně. Takže ano, souhlasím s tím co jsi napsal.
Proč nebyla Forza Motorsport (2023) tak úspěšná jako jeho předchůdce? Podle mého názoru je to z následujících důvodů:
1. vývojáři namlsali hráče bombastickými trailery kde byla super RT grafika on-track, a realita byla trochu odlišná, což paradoxně
vadilo nejvíce PC hráčům (a ti jdou obvykle slyšet nejvíce), nikoliv těm konzolovým, kteří jsou zvyklí na nižší grafický standard.
2. Především na PC byl stav hry
zpočátku žalostný, a byli to PC hráči kteří hru hejtovali, protože bod výše, a protože nejrůznější technické chyby, včetně špatné optimalizace pro PC.
Na Xbox Series X jsem hrál hru díky GP v den vydání, a žádnými velkými problémy, díky kterým by snad byla nehratelná, hra netrpěla.
Nemluvě o problémech s nastavením volantu, což je zařízení které používá snad každý seriózní hráč závodních her na PC, a obzvláště ti jenž to berou vážně.
3. četl jsem komentáře ke hře na Xbox Store, a hráči hejtovali od počátku jak je nová FM arkáda, že to nesahá FM7 ani po kotníky, a to bohužel souvisí právě se zmíněným prvním závodem, neboli prvním dojmem.
Řada z nich hru odsoudila po pár minutách, aniž by ji dala šanci, nebo se o to vůbec snažila. V té době existovala celá řada nesmyslných komentářů, údajně i od lidí jenž hráli roky FM7, jak je prý hra nerealistická a arkádová.
Tihle lidé a YTůbeři, rozhodně byli těmi kteří mají přímý podíl na prodejích, často díky naprosto negativnímu review z prvního dojmu. Ta pověst špatné hry se bohužel nesla komunitou, a nešlo ji jen tak změnit.
4. vývojáři se pokusili o restart série, přepracováním jízdního modelu, pneu, grafiky, atd. což jim ve finále o 2 roky později vyšlo, přinejmenším jsem osobně spokojený, ale na začátku trochu hra trpěla na "nedostatek" obsahu, rozuměj: méně aut a tratí než v FM7. Což se bohužel negativně odrazilo v recenzích, a komentářích ke hře.
Forza Motorsport 6/7, obě byly v GamePass stejně jako Forza Horizon tituly, takže důvod proč byly prodeje nízké, podle mého názoru úzce souvisel s tím jak o hře mluvili YTůbeři a causal hráči zpočátku. Pokud to chápu správně, první týdny jsou pro vývojáře naprosto klíčové. V kombinaci s negativní odezvou to nemohlo dopadnou jinak. Navíc berte v úvahu i fakt, že FM6/7 lze hrát i na starších Xbox One konzolích. Nová FM měla tak užší základnu uživatelů, ne každý má doma Xbox Series konzoli.
Nepopírám, že causal hráči preferují spíše arkádové Forza Horizon tituly, mě osobně tyto tituly nenaplňují, mám raději realismus, anebo vyvážený mix arkády a realismu jaký prezentuje např. Forza Motorsport.
Dobře, na Steamu hra měla peak 4K, což je nepochybně nic moc, jenže na PC je v současné době vyspělá závodní konkurence, a je těžké přetáhnout PC hráče od titulů jako je Assetto Corsa, iRacing, Automobilista 2, apod. Koupí si PC hráč titulů jako je např. Need For Speed Forzu Motorsport? Pravděpodobně ne, protože hra pro něj bude příliš realistická.
GT7 i FM nejsou tituly které by přetahovaly hráče závodních her z PC, tedy rozhodně ne ty kteří jezdí e-sport tituly jako např. iRacing a vyznávají jen max. realismus v každém ohledu.
Na konzolích se jím dle mého názoru daří lépe, i proto, že jsou dělaný primárně pro zážitek na controlleru.
GT7 nepochybně také těží z výhody kdy více majitelů konzole má spíše PlayStation než Xbox, tudíž titul má širší hráčskou základnu. Netuším jak dobře si vede GT7 v prodejích, nicméně tipuji, že na tom bude nepochybně lépe.