Některé budovy, či jednotky mohly mít původně docela jinou funkci. Například:
- Terrani měli mít jako budovu určitý druh elektrárny, která měla mít podobnou funkci jako Pylon pro Protosse. Problém byl v tom, že tohle neodpovídalo principu Terranské báze, která měla mít možnost kdykoli odletět
- Terran měl původně místo Mariňáků Maraudery s granátometem (ironicky právě tuto jednotku Terrani dostali v pokračování StarCraft II), jenže jednotku se nepodařilo vybalancovat. Mariňáků s granátomety si však můžete povšimnout v cutscénách
- Terranská jednotka Goliath měla mít původně plamenoment a možnost střílet rakety i do pozemních cílů, jenže taková jednotka byla příliš všestranná, tudíž plamenoment byl raději předán vojákovi Firebat a rakety Goliáše přestaly mít možnost létat do pozemních cílů
- Terranská jednotka Vulture měla původně miny střílet a nikoli je jen pokládat na zem
- Terranská budova Academy měla původně sloužit jako add-on pro Barracks
- Terranská budova Starport měla mít původně add-on "Drydocks", který měl opravovat letadla poblíž (připomeňme, že opravnu letadel má série Command & Conquer)
- Zergský dělník Drone měl původně létat
- Zergská jednotka Mutalisk měla původně plivat kyselinu, namísto vypouštění útočného červa (glaive wurm). Můžete si povšimnout, že v cutscénách Mutalisk stále kyselinu plive
- Zergská jednotka Hydralisk měla mít původně zakulacený hřeben, který připomínal chobotnici a měl bojovat pouze na blízko. Můžete si povšimnout, že Hydralisk v cutscénách skutečně nikdy neútočí na dálku
- Zergskou sebevražednou jednotku Scourge nemělo být původně možné vyrobit, naopak měla se sama zrodit po smrti jednotky Guardian, a proto se měla příhodně jmenovat Avenger
- Terrani měli mít jako budovu určitý druh elektrárny, která měla mít podobnou funkci jako Pylon pro Protosse. Problém byl v tom, že tohle neodpovídalo principu Terranské báze, která měla mít možnost kdykoli odletět
- Terran měl původně místo Mariňáků Maraudery s granátometem (ironicky právě tuto jednotku Terrani dostali v pokračování StarCraft II), jenže jednotku se nepodařilo vybalancovat. Mariňáků s granátomety si však můžete povšimnout v cutscénách
- Terranská jednotka Goliath měla mít původně plamenoment a možnost střílet rakety i do pozemních cílů, jenže taková jednotka byla příliš všestranná, tudíž plamenoment byl raději předán vojákovi Firebat a rakety Goliáše přestaly mít možnost létat do pozemních cílů
- Terranská jednotka Vulture měla původně miny střílet a nikoli je jen pokládat na zem
- Terranská budova Academy měla původně sloužit jako add-on pro Barracks
- Terranská budova Starport měla mít původně add-on "Drydocks", který měl opravovat letadla poblíž (připomeňme, že opravnu letadel má série Command & Conquer)
- Zergský dělník Drone měl původně létat
- Zergská jednotka Mutalisk měla původně plivat kyselinu, namísto vypouštění útočného červa (glaive wurm). Můžete si povšimnout, že v cutscénách Mutalisk stále kyselinu plive
- Zergská jednotka Hydralisk měla mít původně zakulacený hřeben, který připomínal chobotnici a měl bojovat pouze na blízko. Můžete si povšimnout, že Hydralisk v cutscénách skutečně nikdy neútočí na dálku
- Zergskou sebevražednou jednotku Scourge nemělo být původně možné vyrobit, naopak měla se sama zrodit po smrti jednotky Guardian, a proto se měla příhodně jmenovat Avenger