Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Poslední zajímavosti

StarCraft

Některé budovy, či jednotky mohly mít původně docela jinou funkci. Například:
- Terrani měli mít jako budovu určitý druh elektrárny, která měla mít podobnou funkci jako Pylon pro Protosse. Problém byl v tom, že tohle neodpovídalo principu Terranské báze, která měla mít možnost kdykoli odletět
- Terran měl původně místo Mariňáků Maraudery s granátometem (ironicky právě tuto jednotku Terrani dostali v pokračování StarCraft II), jenže jednotku se nepodařilo vybalancovat. Mariňáků s granátomety si však můžete povšimnout v cutscénách
- Terranská jednotka Goliath měla mít původně plamenoment a možnost střílet rakety i do pozemních cílů, jenže taková jednotka byla příliš všestranná, tudíž plamenoment byl raději předán vojákovi Firebat a rakety Goliáše přestaly mít možnost létat do pozemních cílů
- Terranská jednotka Vulture měla původně miny střílet a nikoli je jen pokládat na zem
- Terranská budova Academy měla původně sloužit jako add-on pro Barracks
- Terranská budova Starport měla mít původně add-on "Drydocks", který měl opravovat letadla poblíž (připomeňme, že opravnu letadel má série Command & Conquer)
- Zergský dělník Drone měl původně létat
- Zergská jednotka Mutalisk měla původně plivat kyselinu, namísto vypouštění útočného červa (glaive wurm). Můžete si povšimnout, že v cutscénách Mutalisk stále kyselinu plive
- Zergská jednotka Hydralisk měla mít původně zakulacený hřeben, který připomínal chobotnici a měl bojovat pouze na blízko. Můžete si povšimnout, že Hydralisk v cutscénách skutečně nikdy neútočí na dálku
- Zergskou sebevražednou jednotku Scourge nemělo být původně možné vyrobit, naopak měla se sama zrodit po smrti jednotky Guardian, a proto se měla příhodně jmenovat Avenger

Killzone: Liberation

V roce 2018 označil hru videoherní web GamesRadar+, jako 24. nejlepší PSP hru všech dob.

The Sims 2

V The Sims 2 probíhá skutečná šachová partie na rozdíl od jiných her ze série. Simíci individuálně hýbou s figurkami. Šachy jsou inspirovány skutečnou šachovou partií Roberta Jamese Fishera proti Maxovi Euwe, která proběhla v roce 1960 na olympijských šachových hrách.

Generation Zero

Ve hře lze narazit na velké bludiště z živého plotu. V jedné ze slepých uliček je na hromadě mrtvola se sekerou, jako byl Johny ve filmu Shining. V hotelu je ještě několik menších odkazů na film.

Borderlands 3

Blízko černé díry je vidět roztočená vesmírná stanice jako ve filmu Interstellar.

Randal's Monday

Viscera Cleanup Detail

V jednom ucpaném záchodě jsou k nalezení 2 pilulky, červená a modrá, úplně stejné byly nabídnuty Neovi ve filmu Matrix.

Maneater

Když žralok objeví jeden vrak lodě, tak na její přídi jsou k vidění 2 kostry v objetí jako ve filmu Titanic.

Dread Templar

Na jedné plošině lze nalézt kulaté sluneční brýle, jaké nosil zabiják Leon ve stejnojmeném filmu.

Dying Light 2: Stay Human

Na věži kostela je k nalezení hover board, velmi podobný jako ve filmu Návrat do budoucnosti, také tady velmi špatně funguje nad vodou.

Hitman 3

Ve hře lze na jedné střeše nalézt kolo s košíkem, když se na něj hráč posadí a rozjede se, kolo se samo vznese a letí do dáli, dokonce i na chvíli překryje Měsíc, stejně jako ve filmu E. T. Mimozemšťan.

Forgive Me Father

Ve hře lze nalézt chodbu z filmu Shining se stejnou podlahou, na jejímž konci jsou dveře, ve kterých je nápis REDRUM, tedy obrácený MURDER.

Hitman 2: Silent Assassin

V jedné z misí se hrdina střetne s jakýmsi Charliem, který má 3 ženské ochránkyně, ty dokonce vypadají jako ty z filmu Charlieho andílci.

POSTAL: Brain Damaged

V jedné cele lze za plakátem krásné ženy nalézt tunel, stejně jako to bylo ve filmu Shawshank Redemption, dokonce i odpadní roura plná výkalů tam je k dispozici.

Dying Light: The Following

Ve hře lze na pobřezí objevit vor jako z filmu Trosečník, dokonce je tam i míč s krvavou skvrnou, ale je fotbalový a ne volejbalový.

Hunt: Showdown 1896

V močálu jsou k nalezení 2 mrtvoly, jedna potopená ve vodě a držící se nějaké desky, na které leží druhá, podobné aranžmá bylo k vidění ke konci filmu Titanic. A to ještě na jedné ztroskotané lodi jsou na její přídi 2 figuríny ve známém objetí jako v nejslavnější scéně filmu.

Just Cause 4

Ve hře je k vidění klasická scéna skoku s měsícem na pozadí jako ve slavném filmu E. T. mimozemšťan.

Engine Evolution 2021

StarCraft

Hra obsahuje spoustu odkazů na film Vetřelci, např. ikona a hlas Terranské přepravní lodi připomíná desátníka Ferrala z filmu a konkrétně hlášky "We're in the pipe, five by five" ("Jsme na dráze. Pět krát pět.") a "We're in for some chop" ("Budeme mít trochu rušno") přímo Ferral ve 41. minutě filmu pronesl. Dále jedna z odpovědí Terranského mariňáka "How do I get out of this chickenshit outfit?" ("Jak se dostanu z tohodle zasranýho oblečku?") je hláška vojína Hudsona z 35. minuty filmu. Také interiér Terranské lodi z herní cutscény a některé Zergské budovy mohou připomínat design kolonie LV-426 z filmu. Terranské SCV je stylizované podobně jako nakladač v dokovacím prostoru ve filmu. A nakonec Zergský hydralisk připomíná královnu Xenomorphů z filmu.

Angry Birds

V červnu 2011 padl v Malajsii rekord nejvíce lidí, kteří na jednom místě hráli hru na mobilním telefonu. Bylo jich 2030, celých 10 hodin hráli.

Tetris

Tetris byl vůbec první hrou v mobilech. Stalo se v roce 1994 na mobily typu Hagenuk MT-2000.

Workers & Resources: Soviet Republic

Hra byla jednu dobu stažena ze Steamu. Důvod byl prostý - fanoušek hry se rozhodl, že mu náleží práva na nový herní režim, který jako modifikaci vytvořil.

StarCraft

Ve Starcraftu jako první vzniklo slovo "pwned", které je populární v internetové hantýrce, neboli ve slovníku hráčů počítačových her označovaném jako "leet", či "1337". Stalo se to tak, že jeden z designérů map udělal překlep ve slově "owned" a tedy oznámení o tom, že jeden z hráčů na mapě byl poražen, hra zobrazovala jako hráč X "has been pwned". To bylo sice zakrátko opraveno patchem, ale slovo se v hráčské komunitě uchytilo a zůstalo v ní dodnes.

Warcraft III: Reign of Chaos

Prvotní práce údajně započaly již zkraje roku 1998, avšak až 5. září 1999 bylo oficiálně oznámeno, že vyjde Warcraft III s revoluční myšlenkou, že se bude jednat o fúzi žánrů RTS a RPG, tedy RPS (role-playing strategy). Ve hře se měly ovládat jednotlivé skupiny s hrdinou a přidruženými bojovými jednotkami s možností pohledu "přes rameno" (3rd person) a bez nutnosti těžit suroviny a budovat základnu. Přibližně po roce se však ukázalo, že takový koncept nefunguje, a proto na zmiňované elektronické konferenci ECTS v roce 1999 bylo prezentováno herní preview, které spíše připomínalo série Heroes of Might & Magic a Myth.

Během následujícího roku nebylo zveřejněno mnoho nových záběrů, ale z aktuálních informací vyplývalo, že se bude přeci jen těžit alespoň jedna surovina a že hra bude mít pět hratelných ras (kromě čtyř, které se dostaly do finální verze hry, to měli být ještě Démoni). V roce 2001 byly již hotové všechny jednotky a uživatelský interface. Stále se však experimentovalo se surovinami, kdy kromě zlata a dřeva se zvažovaly i "kameny many" a systém údržby (upkeep), který se do finální verze hry dostal v podobě omezení populačního limitu a nikoli jako těžitelná, či jiným způsobem manipulovatelná "surovina". V lednu 2002 bylo vypuštěno 5000 klíčů k beta testování multiplayeru a v červenci 2002 hra konečně vyšla.

Brütal Legend

Dne 19. února je ikona nahrávání nahrazena ikonou blesku. Jedná se o poctu pro bývalého zpěváka kapely AC/DC, Bona Scotta, který v tento den roku 1980 zemřel.

Brütal Legend

Postava The Guardian of Metal je vytvořena podle zpěváka Ozzyho Osbourna. Ten postavu také namluvil.

Brütal Legend

Postava The Kill Master byla vytvořena podle zpěváka kapely Motorhead, Lemmyho Kilmistera, který postavu také namluvil. Jméno postavy pak vychází z příjmění Lemmyho.

Brütal Legend

Jméno postavy Larse Halforda vzniklo spojením jmen Larse Ulricha, bubeníka kapely Metalica, a Roba Halforda, zpěváka kapely Judas Priest.

Brütal Legend

Ve hře je možné narazit na horu Rockmore, která paroduje americký národní památník Mount Rushmore. Hora Rockmore je stejně jako originální památník tvořena čtyřmi obličeji postav. Hráč pak může z nedalekého vyvýšeného místa měnit hlavy na této hoře s tím, že mu jsou dostupné hlavy různých postav ve hře.

The Cycle

Autoři hry oznámili, že z finančních důvodů ukončí vývoj a vypnou servery 27. 9. 2023. Hru pak již nebude možné hrát.

Monkey Island 2 Special Edition: LeChuck’s Revenge

Monkey Island 2: LeChuck's Revenge

Monkey Island 2: LeChuck's Revenge

The Thing

Ve verzích pro Xbox je možné hlavního záporáka Whitelyho naverbovat do party. Jedná se o využití chyb ve hře - konec hry se tím nijak nezmění.

The Sims 2

Celé sousedství Veronaville je odkazem na dvě hry Williama Shakespeara - Romeo a Julie a Sen noci svatojánské. Všechny postavy pocházejí ze zmíněných her a mají mezi sebou stejné vztahy.

The Suffering: Ties That Bind

Stejně jako v prvním díle i zde je možné najít speciální zbraň, která zabíjí nepřátele na jednu ránu. Tentokrát je to zbraň na blízko, takže odpadá starost s nedostatkem munice. Je to párátko, na kterém jsou napíchnuté dvě olivy.

Trochu složitějí návod jak ji získat je v odkazu.

Shogo: Mobile Armor Division

Pokud při závěrečných titulcích stisknete ENTER, zobrazování titulků se zrychlí a na jejich konci si budete moct přečíst zábavné vyprávění od autorů.

Rogue Legacy

Od verze 1.2.0 lze získat speciální povolání Zrádce (Traitor), stejné povolání, jaké má i hlavní záporák.

K tomu je potřeba nejdřív zabít všechny vylepšené bossy (Neo Khidr, Ponce de Freon, Alexander the IV, Astrodotus a Herodotus) a od sochy, u které je možné se pomodlit, získat Zrádcův obol (Traitor’s obol).
Ten pak automaticky odevzdáte Charonovi při vstupu do hradu a od té chvíle budete moci hrát za Zrádce a využívat jeho speciální schopnosti (např. házení sekyr a dýk rychle za sebou).

Prince of Persia: Warrior Within

Ve hře můžete získat hokejku a používat ji jako klasickou zbraň (je nerozbitná, ale pokud ji hodíte, natrvalo o ni přijdete).

Croc: Legend of the Gobbos

Croc: Legend of the Gobbos

Po vydání hra zaznamenala nevídaný úspěch. V UK se na dva měsíce stala nejlépe prodávanou hrou a pouze pro PlayStation se prodalo přes 3 miliony kopií.

Croc: Legend of the Gobbos

Hra se měla původně odehrávat ve světě Maria a hlavní hrdina měl být Yoshi. Nintendu se ale nelíbilo, že by jejich postavy využívaly třetí strany, a tak návrh zamítlo. Vývojáři proto naschvál vytvořili hru pro konkurenční PlayStation a Sega Staturn.

Bastion

Ve verzi pro Steam je po spuštění New game+ od začátku ve zbrojnici k dispozici Gel cannister. Po jeho použití (vrhne se na zem jako granát) se rozbalí do věžičky známé z her Portal.

Armed and Dangerous

Ve druhé cutscéně Rexus umírá na podchlazení a je potřeba ho rychle zahřát. Postup, který navrhuje Roman, je odkaz na Star Wars: Impérium vrací úder, kdy Luka Skywalkera v téže situaci zachrání Han Solo. Robot Q má však mnohem jednodušší řešení...

The Thing

Než bylo v říjnu 2003 Computer Artworks uzavřeno, začalo pracovat na druhém díle. Pokračování mělo přímo navazovat na konec prvního dílu, měl v ní být opět Blake i MacReady a odehrávat se mělo v malém rafinérském městečku. Novinkou mělo být náhlé a překvapivé vylézání nepřátel z infikovaných NPC. Více informací ve zdroji.

The Thing

Předtím, než se hlavní hrdina Blake otestuje, aby kapitánovi Pearcovi dokázal, že není infikovaný, prohlásí: „Now I'm gonna show you what I already know.“

Totožnou větu řekne v původním filmu ve stejné situaci i R. J. MacReady.
John Mirra, 28.06.2023, zdroj: ttps://www.imdb.com/title/tt0335473/trivia/
+4

The Thing

John Carpenter, režisér původního filmu The Thing, s autory hry úzce spolupracoval. Dokonce propůjčil svůj obličej a hlas jedné z postav hry (Dr. Shaun Faraday).

V závěrečných titulcích ovšem uveden není, autoři mu jen děkují za spolupráci.

The Punisher

V lokaci Stark Tower se dva vědci baví o experimentu svých kolegů z oddělení kvantového výzkumu na vytvoření portálu do jiných dimenzí. Jeden z vědců se jmenuje Dr. Freeman. Je to očividný odkaz na Half-Life.

The Punisher

Auto, které na konci kapitoly Crackhouse málem přejede hlavního hrdinu, má značku ASM 129. Je to odkaz na komiks Amazing Spider-Man číslo 129, ve kterém Punisher debutoval.

The Neverhood

Skladba Sound Effects Record #33 ze soundtracku je ve skutečnosti písnička Kumbaya my Lord puštěná pozpátku. Zpívá si ji muž ve sprše a doprovází se luskáním prsty.