Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dying Light: The Following

76
41 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 1st person akce *
Forma:
placená hra
Rozsah:
rozšíření
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
09.02.2016 PCPS4XOne
Vývojáři:
Techland
Oficiální stránky:
http://dyinglightgame.com/dl-the-following
Dying Light: The Following je samostatné rozšírenie k úspešnej zombie akcii Dying Light. Príbeh sa odohráva po udalostiach Dying Light v osade pri meste Harran. Hlavnou postavou je opäť Kyle Crane. Ten dostal za úlohu infiltrovať kult Detí Slnka, ktorí sú imúnni voči zombie nákaze. Najskôr ale musí získať ich dôveru.

K spusteniu potrebujete vlastniť pôvodnú hru a získané skúsenosti z nej sa prenášajú do tohto prídavku. Základné prvky vrátane bojového systému, parkouru, či striedania dňa a noci ostali nezmenené. Príbeh rozšírenia sa odohráva na novej mape a jej hlavným lákadlom je vlastné terénne vozidlo. To môžete postupne upravovať a vylepšovať podľa vlastných požiadaviek a budete ho využívať na presuny medzi jednotlivými oblasťami. Okrem toho sa ním dajú plniť rôzne výzvy vo forme pretekov o čas. Auto sa ale časom poškodzuje, preto je potrebné hľadať súčiastky a opravovať ho. Tiež je potrebné dávať pozor na to, koľko paliva máte v nádrži.

Okrem nových zbraní disponuje The Following aj takzvaným Bounty módom a pridáva aj obtiažnosť nazvanú Nightmare. K dispozícii je stále aj kooperatívny multiplayer až pre 4 hráčov a mód Be the Zombie.


Poslední diskuzní příspěvek

7c: To jo, ale já snad prošmejdil celou mapu už... Nechci to řešit YouTube návodem, ale nic jiného mi asi nezbyde.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Kdybych měl Dying Light: The Following popsat třemi slovy řekl bych "je do dobré".
Pokud bych to měl rozvést více řekl bych: "Pokud se vám původní hra ovšem nezamlouvala, tak si buďte jistí, že toto DLC se vám líbit také nebude."

Zatuchlé, členité město tu vystřídaly rozhlehlé planiny venkovské. Rozhlehlé je ovšem výraz nadsazený, neboť ve skutečnosti je rozloha zdejší mapy ne o moc větší než dvě oblasti ve městě Harran. Přesto zde chodit po svých by nebylo zcela moudré rozhodnutí, tedy se vám dostane té cti, že budete jediná osoba v okolí s pojízdnou herkou.
V této proklamované bugině totiž strávíte valnou většinu svého času. Bohužel musím konstatovat, že jízda v ní nepatří mezi ty zcela nejlepší ( jízdní model připomíná dead island). Nezpraví to ani možnost vylepšovat si určité části tohoto vozidla, které vylepšují rychlost, řízení apod. S tím souvisí i nový strom schopností (mechanik) přes který si odemykáte jisté vlastnosti jako např vyšší odolnost, nitro, vypuštění min atd.

Příběh nebyl silnou stránkou stránkou Dying Light v minulém roce a není jím ani teď. Premisu má celkem zajímavou, ale samotné zpracování jest lehce imbecilní, decentně řečeno Potkej kult, který slouží jisté matce, která a její přisluhovači jsou imunní vůči mrtvolákům. Splň pro ně pár věcí - zprovozní čističku vody, elektrárnu, najdi to, najdi ono, udělej laskavost matce, zabij bandity, zabij matku/ odpal atomovku - THE END.

Problémy původní hry zůstaly nepozměněny, respawn nepřátel na tom samém místě a respawn lootu, který díky architektuře prostředí vyniká daleko více než by bylo zdravé.
Je tu ale i několik dobrých nápadů, jako třeba čištění hnízd mutantů, kteří v noci vylézají ze svých brlohů a vydávají se na lov hloupých mládenců, kteří mají ty koule na to se za teplé letní noci procházet venku. Lovec se v tomto případě stává kořistí. Je to velmi atmosférické, akční a velmi dobré! Rozmístění loveckých věží, které po vaší smrti prakticky slouží jako respawn point je též good.

Stále je to ovšem velká zábava. Masakrování nebohých hnijících spoluobčanů je morbidně uspokojující, vedlejší úkoly jsou o něco variabilnější a někdy i s nečekanými zvraty. Nejdůležitější jest však množství obsahu, kterého je tu požehnaně!
Za dvacet babek dostanete minimálně 15h obsahu+ po dokončení hromadu výzev a nedokončených úkolů. Kdyby toto DLC dělal Ubisoft, tak by the Following měl o číslovku navíc se 40 doláči navrch, ovšem toto není ubisoft a proto mi nezbývá než vám toto DLC doporučit!

Pro: Masakrování zombí pořád nebylo zábavnější, vskutku hmoho obsahu, atmosféra některých misí.

Proti: Trotlovsky podaný příběh, špatně ovladatelná bugyna, omezení parkouru.

+10
  • PC --
Celé podání příběhu není nijak zvlášť uspokojující a musím říct, že hlavní dějová linka patří k tomu horšímu. Příběh se totiž točí kolem získávání reputace... <nádech> ...plněním vedlejších úkolů. Ehm. Hráč tak postupuje na žebříčku oblíbenosti u místních a vždy po překročení milníku se příběh posouvá stylem "přijeď támhle, něco ti tam řekneme a pak budeš dál získávat reputaci". A tak stále dokola. Teprve až ke konci hráč začne plnit mise spojené s hlavní linkou, ty jsou ale samy o sobě dost mizerné. No a pak je konec. Obě zakončení mi přišly dost neuspokojující - jednak jsem očekával, že to Crane nakonec tak nějak , druhak se to příliš nehodí do celého konceptu open-world slídění, které pokračuje po dohrání hlavní linky. Ale budiž.

Atmosféra venkova ze hry přímo stříká, občas mi připomínala STALKERa, se svými opuštěnými staveními. Stejně jako původní hra, je i tento datadisk parádně nadesignován nejen exteriérově, ale taky interierově.

Největším neduhem datadisku je bohužel respawn nepřátel. Především pak virálové jsou takovou nepříjemnou osinou v zadku. V 90% příběhu už byl jejich přítomností natolik frustrovaný, že jsem se jejich respawn rozhodl vypnout modem. Spolu se sníženou zničitelností zbraní jsou to tak dva mody, které jsem použil při hraní a musím říct, že by mě to bez nich ani zdaleka tak nebavilo. Virálové útočí v počtu tří a víc, spawnují se 50m před hráčem, často drze přímo před xichtem. Představa, že bych hrál na Nightmare, se standardní zničitelností zbraní a standardním otravováním virálama, zřejmě bych celé hraní zabalil. Ostatní spešl infekted se taky spawnují docela nepříjemně často a třeba takový Demolisher mě snajpoval házením kamenů na neskutečnou vzdálenost, aniž bych ho vůbec zaznamenal. Samozřejmě nemá problém vytáhnout mega šutrák uprostřed lesa a sejmout mě běžícího skrze stromy. Boomerů hráč během přesunu potká klidně několik, přičemž každý znamená svým výbuchem další sadu virálů...

Zůstal i poněkud zmatečný systém přesunu hráče po loadingu. Pokud se tedy chcete rychle přesunou přes celou mapu a máte nějakého zadavatele poblíž požadované lokace, stačí si quest aktivovat, vyjet ze hry a zpátky loadovat. Uala, jste o 2km jinde, v místě zadavatele questu. Bez buginy.

Poslední výtku bych měl k mapě, která je plná bordelu. Hromada Challanges, různých otagovaných míst, questů, safe housů, bolterů, respawn posedů, květinek a já nevím čeho všeho ještě. Prase se v tom nevyzná.

The Following je poctivý datadisk, který po dohrání původní hry může ukojit hlad pukačů šišek až do naprosté přejezenosti. Hraní mi zabralo 23 hodin, z větší části proto, že jsem kochař, nikam nechvátám a plním všechny vedlejšáky.

Hodnocení: ✰✰
Obtížnost: Hard
+10