Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Myth: The Fallen Lords

79
14 hodnocení Platformy
Žánr:
strategie > real-time strategie *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
25.11.1997 PC
Vývojáři:
Bungie Studios
Oficiální stránky:
https://web.archive.org/web/20141014010442…
Hra pojednává o boji Armád Severu známé jako Legie proti armádám Temnot vedeným šesti kouzelníky s magickou mocí, které vede záporák Balor.

Myth je takticko-strategickou hrou, ve které ovládáte pouze jednotky a svou armádu, nestavíte budovy a netěžíte suroviny, jednotky ani nevyrábíte, získáte je na začátku každé mise nebo v jejím průběhu. Táhnete se svou armádou až na výjimky výhradně exteriéry od léta až po zasněžené pláně a hory a bojujete proti armádě nemrtvých. Je třeba taktizovat a tvořit formace, umět využít předností každé jednotky jako jsou rytíři, lučištníci, barbaři či trpaslíci vrhající zápalné lahve a pokládající výbušniny. Hra je brutální a rozhodně nešetří potoky krve, kdy po zásahu výbušninou létají končetiny na všechny strany s cákanci krve, utkáte se s nemrtvými válečníky, duchy, kouzelníky i obry.

Ve hře máte možnost nahrát každou misi a zkoumat svoji strategii. Hra se v roce 1998 dočkala pokračování.


Poslední diskuzní příspěvek

Kokos, ja som to práve skúsil, po dlhom čase a ja si to pamätám. Možno čoskoro na: http://retronation.cz/

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 95
Pamatuji si, když jsem tuto hru viděl poprvé. I když jenom trhaně v softwarovém rozlišení. Jediné strategie, které jsem do té doby znal byli Warcraft: Orcs & Humans a Warcraft II: Tides of Darkness. Byl jsem v šoku. Nejvíc mě samozřejmě zaujala grafika. Na tu dobu neuvěřitelná fyzika. A to, že si jednotky nevyrábíte.

V první misi jsem vyslal jednotky podle klasického schématu. Dědka dopředu. Footmany, ehm. Warriory za něj a lučištníky dozadu. Šel jsem proti skupince duchů, zombií a ghoulů. Samozřejmě jsem všechno poslal najednou. Už druhá dědkova láhev se zastavila o hlavy mých warriorů a pěkně je provětrala. Moji lučistníci, ještě než je zmasakrovali ghoulové, kteří je oběhli, warriory pokropili, protože jim stáli v dráze letu. Casualties. Mision failed. Uvědomil, jsem si, že to chce použít taktiku a respektovat zákony fyziky. Kopec je opravdu výhoda a v lese nikoho šíp nejspíš netrefí.

Dále mě hodně zaujala brutalita, kde krev stříká a mrtvoly nemizí. Možnost nahrát si misi, kterou jste elegantně vyřešili, pak si jí pouštět. Možnost pojmenovat si vojáka a pak s ním projet třeba půlku hry. Různorodost misí a pestrost prostředí. Slušná délka. Obtížnost je po pochopení bojové taktiky podprůměrná. Skvělá hudba a vynikající kreslené animace.

K příběhu se vyjadřovat nebudu, protože nejsem dobrý angličtinář a češtinu jsem nesehnal. Ten hlas co ho nastiňuje v brífingu mise je hustej. Podle toho co jsem pochopil, jde o klasický boj dobra se zlem. Brífingy mají ale skvělou atmosféru, a už jenom kvůli té skvělé hudbě jsem si každý užíval.

Teď, nedávno jsem hru dohrál znova. Pocity jsou pořád stejné. Určitě jedna z nejzásadnějších strategií, kterou už bohužel moc lidí nezná.

Pro: Důraz na taktiku, pestrost, realistická grafika, s tím souvisí fyzika, krev, mrtvoly nemizí

Proti: málo misí

+3 +4 −1