Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Všeobecně o hrách

Tak Rapier řekl čest výjimkám, to už samo o sobě supluje ty zdvořilé opisy:)
Já se obávám, že obsáhnout dnešní hry jako celek je opravdu nadlidský úkol. S tím obrovským backlogem volně dostupných her jen tak nakoupit něco za 30+ dolarů bez osobnější reference je pro mě docela problém.
Proto by mě právě zajímaly spíš argumenty proč jsou dnešní hry teda lepší než byly a třeba konkrétní příklady.
Jinak arogance je killerem v osobním setkání, ale virtuálně tu diskuzi podle mého názoru spolehlivě roznítí:)
@Jab (11.06.2025 21:24): jedna věc je subjektivní líbí se mi nebo nelíbí se mi, ale Rapier to napsal jako fakt. A někteří lidé jsou na tohle citliví. A někteří lidé pak zase hřímají, že cokoliv člověk napíše, je přece subjektivní a je vopruz pořád psát, že je to jako jen můj názor.
Ale já třeba ten rozdíl vždycky hrozně vnímám a i sám se na to hodně soustředím, když něco píšu. Když jsem si jakoby jistej, napíšu to jako fakt. A když vím, že je to můj subjektivní pohled, vždycky tam dodám něco jako "podle mě" nebo "já si myslím, že...."
Asi jsem už taky naučenej z takové té teenage a naopak boomer arogance, kterou mám pořád okolo sebe, že jsem na tenhle styl už takový alergičtější. Hodně mladí a hodně staří lidé podle mě (!) nejvíc říkají věci jako fakt, i když faktem nejsou :-)
Už když jsem zmíněné věty psal, bylo mi jasné, že se někdo chytí. Nemám mu to za zlé. :) Proto tam byl smajlík. Speciální ocenění pro ty co to přešli. :)

Letecké, vrtulníkové, ponorkové, námořní a automobilové simulátory jsou stále jen hry, byť uznávám pro specifické publikum lačnící po realismu, nebo přiměřené dávce realismu.
Co se týče mého dalšího oblíbeného žánru stealth her, tak tam dohromady nic není. Zakladatelé žánru na PC, tedy v mých očích Thief, Splinter Cell nemají pokračování.

Taktické 3D hry alá Hidden & Dangerous, SWAT 3 taky zrovna nehýří nástupci, byť tam něco málo aktuálně je.

Letecké simulátory jsou úplně na okraji zájmu mainstream publika, ehm chci říci není to dobré, ať už se na to podívám z jedné nebo druhé strany mince. Když pominu civily kde relativně září úchvatný, a v mnoha ohledech nedokonalý, MSFS 2020/2024, plus několik dalších ve stínu, tak nám zbývá kategorie bojových.

DCS s modelem vydávání nových letadel, vrtulníků, kampaní, map, atd. na stejnou platformu (DCS World) neberu jako dobrý letecký simulátor. Nikoliv proto, že by byl špatný, on je vlastně na první pohled skvělý, akorát je to takový sandbox: tady kup letadlo se kterým chceš lítat, zde je zdarma MP a lítej co hrdlo ráčí na serverech. Chceš něco víc? Je libo mapu? Připlať si. Je libo stejnou mapu verze 2 (hezčí, lepší, detailnější, s 4k texturami) Připlať si znovu. Už máš jednou zaplacený Ka-50, A-10 nebo F-5 modul? Rozumíme, za upgrade na verzi 2.0 (hezčí, lepší, detailnější, s 4k texturami) je třeba zaplatit znovu. Rád bys letadlovou loď s posádkou alá F/A-18E Super Hornet od Digital Integration (plus detailnější, hezčí a lepší)? Žádný problém, zaplať. Canned campaign missions? Máme pro každý éro za peníze. Cokoliv jiného? Připlať si. Eagle Dynamic (jo ti co dělali Flanker 2, LOMAC) jsou rádi, že fungují, business model je založený na lidech kteří jsou lační a ochotni sponzorovat stále nové a nové moduly, bohužel často roky v nedokončeném stavu. Jestli někdy vydají dynamickou kampaň, jakože na ní reálně pracují (!), a bude to reálně na normálním PC s DCS 4K porno-grafikou fungovat, i přesto, že nikdo z komunity nečeká level (neznamená, že by nechtěli) EF-2000, TAW nebo Falcon 4.0 - myšleno rozsahem bojiště, kde není ve vzduchu jen pouhých 10-20 letadel, ale reálné vyšší desítky/stovky - bude to zázrak.

Kdysi člověk dal za originálku Falcon 4.0 hříšné peníze, ale za dané prachy dostal All-in-One. Co na tom, že to MicroProse ladilo daších X patchů aby to vůbec bylo hratelné na normálních PC, a komunita opravovala roky poté, respektive opravuje dodnes (Falcon BMS). Nebo Digital Image Design s TFX, EF-2000, F-22 ADF/TAW. Co titul to pecka, ehm až na poslední titul Eurofighter Typhoon. Speciálně EF 2000 byl technologický zázrak v roce 1995 v každém ohledu. Titul, jenž byl ve své době na světelné roky před veškerou konkurencí.

Takhle (viz DCS World) dnes fungují i lidé okolo IL-2 Sturmovik Great Battles. Vše je za příplatek, každé bojiště, každé letadlo, každá prkotina. Jenže ti alespoň dodají co slíbí, což u ED a DCS World platí tak napůl s roky čekání.
Doba kdy Oleg Maddox sypal letadla do IL-2 Sturmovik/Forgotten Battles/Pacific Fighters (později vydáno jako kompilace IL-2 Sturmovik: 1946) zadarmo, a to aniž by příliš utrpěla věrnost, je dávno pryč.

SWAT 3 + H&D s datadisky. Existovalo více her tohoto typu, osobně počítám policejní i vojenské, namátkou: první Ghost Recon s datadisky (dnešní Ghost Recon je úplně jiná hra, která nemá s původním nic společného, až na jméno), Spec Ops: Ranger Elite, Rainbow Six (díly 1-3 s datadisky), Delta Force (+DF 2, DF: Land Warriors), Operation Flashpoint, Arma série (čas od času vyjde nový díl), SWAT 4 s datadiskem, H&D 2 s datadiskem, nebo třeba něco jako byl Conflict: Vietnam.

RTS strategie, můj další oblíbený žánr, nemá smysl rozebírat. Všichni víme v jakém stavu jsou dnes RTS. Nepočítám sérii Total War, to je trochu něco jiného než klasika alá Dune II.

Rally simulátory zatím drží, ale aktuálně nemají na růžích ustláno.

Need For Speed? Ale kdeže, od Need for Speed: Hot Pursuit 2 (poslední dobrý díl) série nestojí za pozornost. Spíše klasické závodní okruhové hry NFS: Shift/Shift 2 do série nepočítám. Underground/2 je úplně jiné NFS než já si pamatuji z NFS III/IV, nic po čem bych toužil.

@Ross (11.06.2025 17:08):  Helicopter Simulator 2014: Search and Rescue, není zač. :)
@Flowerpot (11.06.2025 18:01): Tak co u těch leteckých simulátorů. O jakém hitu za posledních 15 let víš? Pokud to má nějak řádně vymězené, tak si to v DVTV obhájí a v rámci intersubjektivity i někoho přesvědčí. :)

Ošidné zacházet s objektivitou u líbí se mi/nelíbí se mi.
To je taky o tom jaké kategorie hodnotíte. Když se vzpomíná na starý dobrý časy tak to není na indie hry. Indie hry jsou pro mě kategorie sama o sobě. Jako dezert ne hlavní jídlo. A je smutný, že v řadě žánrů ti králové jsou dvacet nepřekonaní. Já sem vzal ze zmíněných tři, ale úplně stejně bych mohl vzít to AoE. Jestli bylo deset lepších her tehdy nevím, ale rozhodně bych se k nim dobral rychleji než k 10 lepším za posledních 15 let:) V průběhu let pořád exponencionálně míň kvalitativně i kvantitativně. O Ready or not nebo teď Tempest Rising samozřejmě vím, budu jedině rád když by se objevil další Thief nebo by mi klidně stačil Dishonored 3 nebo novej Deus Ex atd:)
Anebo je obecně problém ve hrách, hudbě atd., že dneska je té kvality jakoby nejvíc, ale je na ní nejhůř vidět.
Člověk se musí vyznat, hledat atd.
Vlastně netuším, jak ve hrách, taky si spíš myslím, že mají už delší dobu skvělé období, a to špatné byly spíš 00s.
Ale v hudbě jsem si skoro jistej. Tehdy na tu kvalitu víc svítilo slunce, znalo to větší množství lidí.

A to podle mě vytváří tu dizonanci, že bylo v minulosti líp, i když třeba nebylo. Pro člověka, který řeší jen sebe a co on má rád, je ráj na zemi.
Pro autory je to horší no. O hodně.
@Jab (11.06.2025 16:23): Jako pardon, keby som napísal, čisto na základe toho, že som fanúšik progrocku a nič moderného z toho žánru sa pre mňa nevyrovná klasikám od Genesis, Yes, etc., napísal, "dnes už dobré albumy, až na pár výnimiek, nevychádzajú, čo dnes vzniká za hudbu, je bieda", tak je to objektívne hovadina bez ohľadu na to, že za tým niekde môže byť rozkľúčovateľný nejaký legitímny subjektívny dojem. :)
Popravdě, byl bych rád, kdyby mi přišly nové hry jako "hrozná bída". Nebo i starší. Takto mě zajímá prakticky vše od 1990 (a vlastně i dřívější videohry) po 2025, a nebudu mít nikdy vše šanci byť jen vyzkoušet.

@Red (11.06.2025 16:26): +1

Chci nového Thiefa co bude Thief a ne Thief. A vlastně jsem ho dostal, Thief: The Black Parade.
Tak ono těch deset lepších her žánru Thief, SWAT 3 nebo Hidden and Dangerous taky není.
@Tulareanus (11.06.2025 16:19): Richmond nepsal letecké. Už to opakuješ podruhé. Rapier tam z většiny simulátory měl a víme, že to (a zejména ty letecké), je jeho preferovaný žánr.

Nebyla by to hloupost. Bylo by to subjektivní hodnocení. Je možné jej mít. A někdo jiný s ním může nesouhlasit.
@Richmond (11.06.2025 16:17): V tom prípade by mal napísať, že sa nerobia letecké simulátory dobré (neviem posúdiť) a nie hry.

Napísal hlúposť. To sa stane každému, to je ok. Tak je zbytočné teraz gaslightovať a konšpirovať, že to hlúposť nie je. Radšej obráťme list a poďme ďalej.
@Flowerpot (11.06.2025 14:53): Tak zase stále to může být osobní dojem, když se mu nové hry netrefují do vkusu

Podle mého to je ok a je se i na co těšit v příštím roce či dvou. Ale jaká je situace na poli leteckých simulátorů nevím. Postřehl jsem ale, že se skoro nedělají. Resp. kvalitní simulátor stojí dosti peněz na vytvoření a pak je pro poměrně úzkou skupinu hráčů. Čili jich časem ubývá, neb do vytvoření nového se moc herních studií nehrne.
@jones1240 (11.06.2025 14:08): Ja som taktiež veľký nostalgik, ktorý sa rád sebaľutuje reminescenciami, jak bola tráva zelenšia a nebo modrejšie, ale doslova nikdy nevznikala taká škála tak treskute skvelých a originálnych hier, ktoré explorujú, čo môže médium videohier vôbec byť, ako v posledných rokoch, takže u nich sa mi to robí blbo.
Pro mě je největší nostalgie hra Knights and Merchants: The Shattered Kingdom. Ta hra vyšla u nás v češtině a já se k ní dostal ještě v době kdy jsem neuměl tolik číst. Nevzpomínám si jestli jsem už chodil do školy nebo ne.
Každopádně jsem vždy hrál výuku, protože mě to bavilo si takhle budovat vesnici. Jednou jsem omylem klikl na mise. Ozval se český dabing, skvělé video a najednou jsem se ocitl ve hře. Spousta nepřátelských vojáků, kteří ničí vesnici, vše v plamenech. Vypnul jsem to :D Takový šok.

Vzpomínám si, že jsem vždy s láskou četl manuál a byl smutný, že nemám žádné doly a podobně. Já jsem se nikdy nedostal tak daleko.
To je nostalgie jako kráva. Mám i další vzpomínky na legendy typu RollerCoaster Tycoon, Transport Tycoon Deluxe a další podobné nebo závodní hry.
Paradoxně tento druh her hraju dodnes a i zmíněné hry si občas zahraji. Kvalita se pozná.

Tak vypadalo hraní na mém prvním počítači. Před tím jsem hrál známé televizní hry zn. Polystation. Mario a tak. O tom nemá cenu moc psát, hrával jsem to v období, kdy jsem chodil do školky.

Co se týče období mimo hry. Nikdy nezapomenu na Supermax, Jetix a další legendární TV kanály se super seriály. A taky v době mého dětství ještě před školou si vzpomínám jak jsem poprvé viděl seriál Kobra 11, kde se běžně ničily auta. To byl tehdy v televizi taky šok.
Jste mě donutili o tom přemýšlet a vlastně si nejsem jistý, jestli něco takového vůbec mám.
Buď toho mám hodně, anebo nic. Těžko říct. Mám hodně blízko asi ke všem hrám, které jsem hrál v první dvou letech hraní. A asi dost podobně.

Možná jestli, ale nevím, napadl mě první Roller Coaster Tycoon, Straussovy valčíky z Merry Go Round, výkřiky lidí, kdy mám pravidelně halušky, že na mě táta z plna hrdla řve "Danéééééééé" a tak.

Ale je pravda, že je hodně důležitý ten setting. Taky si hrozně užívám, když se můžu odpojit od civilizace. A hlavně od internetu. Ale skoro všechny hry jsem hrál standardně na svým compu jako všechny ostatní. Takže těch specifických zážitků mám minimum. Vzpomínám si na jednu 24 hodinovou brigádu na recepci hotelu za veleubohých 50 korun na hodinu. Celý hotel měl asi 7 hostů, takže nebylo vůbec nic na práci. Já to věděl dopředu, tak jsem si vzal mámin notebook, a protože měla totální sračka notebook, tak jsem si na to nahrál Cardhalia . Kdo nezná, jedná se v podstatě o takové freeware Brány skeldalu. A v podstatě celou tu směnu jsem pařil v temnotě na recepci. A bylo to skvělý, přestože jsem ke hře byl kritický, tak jsem si to užil. Škoda jen, že jsem to nedohrál a doma jsem se pak k té hře už nevrátil. Za to to ale mám čistě spojený jenom s tímhle zážitkem.

Ale nejsou to jen hry. Strašně rád vzpomínám na to, jak jsem v prváku na vejšce jel do Olomouce na zkoušku orchestru, co mě měl v Praze hrát. Ráno jsem šel na zkoušku a zbytek dne jsem byl sám v Olomouci. A byl jsem tam dvě noci. Bylo to poprvé, co jsem si sám za sebe sehnal někde ubytování, zase jsem si pujčil notebook od mámy a na flashku jsem si stáhnul spoustu dílů Babylonu 5, co jsem tehdy sledoval. A to bylo úžasný, bez internetu, nemohl jsem si vybrat nic jiného, byl jsem odsouzen k tomu, co jsem si nahrál a bylo to skvělý.

Dneska je člověk totálně zahlcen a neví, co dřív. To omezení, kdy je vlastně donucen dělat tu jedinou věc, co se nabízí, je někdy neskutečně uvolňující.
Já si hodně vzpomínám na hraní Baldur's Gate, kdy jsem pak na noční hlídce na táboře přemýšlel, jaká kouzla bude mít můj wizard v knize kouzel. To plánování mě drželo vzhůru. :) Měl a mám tu hru v krásné origo krabici s mapou, manuálem atp. Krásně voněla.

Taky někdy během vánočních svátků jsem hrál Brány Skeldalu. Atmosférou mě tehdy hra chytla. Hodila se k těm vánocům krásně. Také jsem shodou okolností měl krabicovku. Byť ta nebyla tak vymazlená jako ta u BG 1.

Sid Meier's Civilization jsem hrál už na základce jako špunt. Ale vzpomínky na ni mám pak dost z chalupy, kde jsme měli prastarou 386 DX a na ní tyhle staré hitovky. To jsem zase za špatného počasí hrál jednu hru za druhou. :)

Sid Meier's Civilization II jsem hrál doma. Do toho mi hrával soundtrack z Rollcage. Táta vedle měl pracovní stůl, ale nikdy si nestěžoval na hudbu. Možná jsem ale měl sluchátka. Nejsem si jist, spíše ne. Btw Civku dvojku jsem měl taky origo i s datadisky z nějaké šílené slevy za pár korun. Jediná nevýhoda - byla v italštině. :) Nejraději jsem hrál za Kelty. Jen s pár městy ve Velké Británii. Vše jsem vynalezl, postavil letecké základny s atomovkami různě po světě, přehodil na druidí náboženský fanatismus jako formu vlády a pak během pár kol dobyl svět obsazený původně obřími civilizacemi.

A nakonec jsem si nechal Betrayal at Krondor. Na starou hru mě hodně chytla. Hrál jsem ji zase na té chalupě. Vyrobil jsem kvůli tomu po letech bootovací disketu. :) Bohužel jsem to nikdy nedohrál. Někde v lesích u Crydee jsem se zastavil. Už moc nevzpomínám, co byl důvod. Možná to trochu ztrácelo drajv, jak příběh začínal omezovat volnost.
@Walome (10.06.2025 13:07): Thief, Hidden & Dangerous, AOE 2, SWAT 3, TES Oblivion, letecké simulátory od DID EF-2000, F-22 ADF/TAW nebo Razorworks Enemy Engaged: Apache & Havoc + Comanche & Hokum, závodní Colin McRae Rally, Need For Speed III/IV.

Dnes už dobré hry, čest výjimkám, nevznikají. :) Hrozná bída co poslední roky vzniká na PC.

První H&D byl pro mě, fanouška WW2 historie a filmů jako: Den-D, Příliš vzdálený most, atd., čiré zjevení z nebes. Hra, která zabíral něco okolo 600MB na mém 1,2GB Quantum HDD, a kvůli které jsem musel přestat hrát jakoukoliv další moderní hru té doby. Kosit nácky mě nikdy nepřestalo bavit, i přes brutální obtížnost a nízké fps na první sestavě s AMD K6 233.

Na chatě jsem bezkonkurenčně nejvíc hodin odehrál během léta ve vanilla TES Oblivion a The Witcher (jedničce) na sestavě s AMD Athlon 64 3000+ (Venice, socket 754), 2GB DDR 400 Mhz, ATI HD 3850 AGP. Co na tom, že fps nebyly nejvyšší, zábava to byla královská!

Coop MP v Duke Nukem 3D, Shadow Warrior, Blood.

F-15 Strike Eagle II,  Wolfenstein 3D v hodinách informatiky na střední škole.

Dune II za Atreidy u kamaráda doma. Intro mě fascinuje dodnes.
@JohnCZ (10.06.2025 20:08): katakomby byly mega děsivé, hlavně nedostatek nábojů.

Já si pamatuji (někdy 4 třída asi), že jsme se zasekli na nějakém bossovi. Nejprve to byl supervoják a pak si pamatuji ještě u nějakých vykopávek byl další (možná dva). Oba zabil taťka a když mě o tom informoval po návratu ze školy tak jsem byl nadšený, že jsme si odemkli nové úrovně. RtCW byla/je zatraceně těžká hra. Hlavně po katakombách přijde co? Nacistky se Stenem. Z deště pod okap. :-D

Taťka jinak dokola hrál Battlefield 1942 a nebo Hidden and Dangerous 2. Škoda že krom toho moc nevyzkoušel. U čehokoliv novějšího si klepal na čelo jaká je to blbost.. I když u Last of Us vydržel nějakou dobu jako divák a synovec ho zase zaujal Uncharted.
@SilentWolf (10.06.2025 13:40): "Blbnutí na kabelech lanovky" <- This.

Ten level jsem v dětství hrál snad 100x. Sranda, že nikdy jsem pak neprošel přes pro mě děsivé katakomby. A i když jsem si u sousedky nejlepší kamarádky mého dětství zkusil i pár pokročilejších levelů (letiště s výsadkáři např., to bylo tehdy pro mě něco nevídaného), hru jsem pořádně od začátku až do konce dohrál až o mnoho let později už hezky v klídku. V klídku, protože sousedka mě strašně štvala tím, že ji nebavilo koukat jak kosím nácky, ale chtěla koukat Prcičky a Snowboarďáky.

@Walome (10.06.2025 13:07): Podobné pocity se mi hodně často vrací u Heroes of Might and Magic III. Hlavně jedna vzpomínka z doby, kdy jsem sledoval až fanaticky furt dokola Hvězdnou bránu a do toho hrával Complete verzi Heroes III. Specificky se mi především vybavuje - furt dokola a už nevím proč - kombinace hradu Tower v nějakém sněžném scénáři a epizoda, resp. hudba z epizody A Hundred Days právě ze Stargate. Zajímavá věc ta paměť.

Hezké vzpomínky mám i na Age of Empires II nebo později Age of Mythology. Jako dítě jsem hodně žral strategie a potom mě to nějak opustilo.

A s bratránkem často vzpomínáme, jak jsme hrávali mulťáky - právě Age of Empires II, Age of Mytology, Age of Empires 3 nebo GTA San Andreas (SAMP a později spíš MTA). V GTA multiplayeru jsme byli schopni roleplayovat vlastní příběhy hodiny a hodiny. A vymýšlet různé záhady a hledat tajemství (slavný "matrix" - prostě propadnutí mimo textury). To je něco, co člověk dělá jako dítě, a tohle nadšení (plynoucí často i z nepochopení, jak hry vlastně fungují) se už nikdy nezopakuje. A krásné vzpomínky mám i na Battlefield Bad Company 2 - toho jsme se nahráli stovek hodin omfg. CoD 2, CoD 4 nebo CSko jsme hráli taky, ale ty se do paměti až tak nevryly. To spíš to nadšení, když se nám tyhle hry podařilo rozchodit online bez lagů. Hamachi, Tunngle... a tak.
@Walome (10.06.2025 13:07): Já to takhle mám u dost starších her jako je Prince Of Persia, Mortal Kombat 2, Jazz Jackrabbit a pak pozdější tituly jako je zmiňovaná Mafia 1 u které jsem teda strávil dost času možná až moc... :D

Právě specifický feeling mám u her jako je prince of persia a těchto mých prvních her, jelikož se tam pojí i vzpomínka na chatu, kde jsem to hrával tehdá u babičky jelikož otcův brácha tam měl stroj, který rozjel tyhle pecky a po večerech jsme to mastili.

Jinak dost nostalgii zažívám i u hry Polda či Posel smrti, které dycky když někde uvidím nebo zaslechnu, tak si je musím zahrát, kolikrát je nemůžu dostat z hlavy.

Ale první mulťáky mne dycky míjely, vím, že kluci měli tehdá herny, kde pořádaly velké party, ale já jsem dycky šel dom hrát single player :)

A i tyhle nostalgické "záchvaty" mám s filmy, které jsou ještě z dob VHS :)
@Walome (10.06.2025 13:07): Já to mám tak u Return to Castle Wolfenstein, Tony Hawk 3, Star Wars Jedi Outcast, Warcraft 3, Unreal Tournament 99.

Vlastně první hry, jaké jsem kdy hrál. Vtipné je, že mezi nimi byla i Mafia, ale ta se nikdy tak nezapsala...

Já bych měl strašně rád možnost nejen zkoušet hry v rámci předplatných, ale zároveň mít i instantně (bez instalace/stahování apod..) zkusit nějakou třeba pokročilejší pasáž ze hry. To bych hrál asi trochu víc.. Takto holt občas mrknu na video.

Zajímavé jak jsem tehdy hry vnímal. Snažil jsem se vyskákat tam, kam to očividně nešlo, objevovat nějaké glitche apod, kochal se pitomou texturou oblohy. Pamatuji kolik času jsem zabil blbnutím na kabelech lanovky v Return to Castle Wolfenstein. To 3D hraní bylo jako zjevení a mě mrzí, že dnes už to člověk nezažije. Prostě zapnu hru, vypnu mozek a hraju.. žádné překvapení, nic..

Ale to mám u všeho, teď se mi podařila sehnat znovu komiksová kniha Svorní Gambusíni, kde je mimo jiné Modrá Rokle od Káji Saudka - tak mi to taky nostalgicky vyfackovalo. Nebo lkdyž se podívám na ilustrace k druhé edici deskovy Talisman apod..

BTW dobré téma, přidejte se pls i ostatní! Boomer kroužek!
@Walome (10.06.2025 13:07): Jojo, mám to podobně. Třeba Vietcong, kde jsem zažil plno stresu (ale toho dobrého), že jsem procházel tunely po tmě bez baterky a obecně mě ta hra neskutečně vtáhla. Pak H&D 2, kde jsem simuloval, aby mě máma nechala doma týden (moje máma na tohle byla hrozný pes, kdy mě pomalu v horečkách hnala do školy, ale tady mi to nějak prošlo, asi dobrý herecký výkon).

Super nostalgie je CoD, kde jsem měl asi nejvíc "přátel", jelikož jsem zažil tu obří komunitu na Gamezone a Gameparku, mraky klanů, turnajů, lig, Silvestr strávený u kompu a mraky propařených víkendů, kde nelituji ani hodiny. Vlastně CoD 1 jsem začínal hrát MP na telefonickém internetu s pingem 300ms!!! Absolutně nehratelný (cena asi 60 Kč za hodinu hraní :D), ale i tak mě to neskutečně bavilo a když jsem dostal modem, no tvl, bájo.

Mafia 1, kterou jsem dostal jako svoji první hru ke "skutečnému" nadupanému kompu. Brácha mi k tomu objednal pizzu (mám za to, že on mi tu hru koupil) a já se do toho neskutečně vžil. Obecně se mi tehdy dost dařilo se do těch her hluboko ponořit, což dost umocňuje i fakt, že jsem jich měl jen pár a u jedné hry jsem vydržel několik měsíců.

Pak to teda ještě bude MoH a MGS na první PS, což pro mě byly takové první skutečné hry, které jsem dokonce i dohrál, což v nějakých 8 letech byl výkon. Pak jsem samozřejmě valil NHL a FIFU...
Nostalgický povzdech: dneska mi přišel email od jakési Fatimy, a já si ihned vybavil JA2. Tak jsem si našel obrázek Fatimy (jestli jsem si to jméno nespletl) a ihned na mě dejchla atmoška hry, v hlavně jsem slyšel hudbu, zvuky, hlasy ze hry. A vzpomněl jsem si, jak jsem nedávno viděl reklamu na Deus Ex na playstationu a hned na mě dejchla nejen atmoška hry, ale i jsem si vzpomněl, kde jsem ji hrál (u našich v ložnici na bílém crt monitoru). Plus máš samozřejmě nutkání to nainstalovat i když víš, že 20-50 hodin tomu prostě nemáš šanci dát.

A i když to jsou jen blbý hry a i když jsem v životě zažil hodně reálných super věcí, tak máloco ve mě vyvolává právě takovýhle specificky nostalgický pocit. Stejně tak, jako když vyšel Dishonored, já si na to vzal dovolenou (a dobře jsem udělal) a hrál to ve svojí "pracovně", což je místnost, o které by se mi při hraní Deus Ex nikdy nesnilo, že budu mít.

A naprosto specifický jsou hry, které jsem hrál na chatě. To má naprosto unikátní místo v mojí hlavě, které nejde ničím nahradit. Dungeon Keeper, Caesar 3, Arx Fatalis, hrát tyhle záležitosti když seš daleko od světa a venku prší, k nezaplacení.

By mě zajímalo, jestli lidi, který nehrajou, maj tohle s něčím jiným.

Nostalgic Walome out.
The Outer Worlds 2 za 80 EUR, lol.

Měl jsem teď dva měsíce předplacenej GP a dohrál v něm hry za 225 EUR a asi si ho teď předplatím ještě na The Alters, i tak to bude pořád dělat skoro 90% slevu. Tak schválně, kdy to zdražej.
@BUMTARATA (08.06.2025 20:31): time travel + arcanum + first person + RPG je za mě super kombinace. Jak to dopadne se uvidí, ale třeba Wasteland 3 jsem si hodně užil. A game directora na tomhle dělá Chad Moore, kterej začal na Falloutu 2 a pak zažil celou Troiku.
Jo, a ten Silksong ukázanej jen tak mimochodem, lol. To je jak, když na TGA, nebo kde to bylo, skončil v sizzle reelu. Ale zdá se reálnější než Fable!
Okay, Fable neexistuje.

Ale jako jinak moc pěkný!

Zajímaj mě Resonance, Dawnwalker, Meatboy, Cronos, Aphelion (nevycházím z údivu, kolik věcí jsou DON'T NOD schopní produkovat, jen kdyby trochu víc iterovali, protože nápady maj sice dobrý, ale všechny ty jejich hry jsou nakonec takový nedopečený), Mudang a nesmí chybět Keeper (hádám, že to je něco menšího, ne jejich hlavní projekt, hodně z toho na mě dejchá Amanita, ale double hype).

Hodně překvapilo, že autoři Pokémonů dělaj akční RPGéčko, haha.

Z Clockwork Revolution mám podobný dojmy jako z Outer Worlds, rádoby vtipný, vesměs generický, nenápaditý RPGéčko. Jasně, vykradli Titanfall, ale dokážou s tím udělat něco opravdu zajímavýho? Mám o tom velký pochybnosti.

@Paul (08.06.2025 19:44): Napadlo mě to samý, ale nakonec to vypadalo spíš jako Resident Evil. Určitě jsem na to ale hodně zvědavej.
Xbox celkem fajn, mám radost z High On Life 2 a jsem zvědavý na Resonance: A Plague Tale Legacy. Ale bylo tam víc zajímavých věcí (Clockwork Revolution, Tony 3+4). Jo a Keeper vypadá na fajn divnou věc :)
Tak xbox show nakonec takovej lepší průměr. Pár supr věcí, ale škoda že neukázali nic z Fable, čekal jsem už nějakej souvislejší gameplay a (snad) character creator. A Codko nakonec tedy fail, člověk má dojem že by snad mohli udělat novou IP a on je to čtyřicátejosmej díl CoDka.
Tak snad to letos Xbox zase zachrání.

Nejvíc doufám v Double Fine, ale taky bych rád konečně viděl, jak se budou hrát Fable a Blade.