Kde se dá prosím nastavit upozornění na oznámení?
Pomoc a rady pro nováčky
@Dan9K (30.10.2025 00:44): Úplně hry tohoto studia neznám. Ani tu zmíněnou jsem nehrál, ale podle přiloženého videa je to pro mě jednoznačně hidden object hra (jako primární žánr, přidávat cokoliv do sekundárního je podle mě zbytečné, spousta hidden object vypadá v současnosti takto, co jsem měl možnost vidět).
@Dan9K (30.10.2025 12:18): Aha, to jsem nevěděl, v tom případě by logický žánr mohl být jako sekundární, ale jako hlavní bych pořád bral ten hidden object.
@Jumas (30.10.2025 09:25): ok, díky
jen ohledně toho logický, není to jen o rébusech v rámci hry jako takové. Každá z nich má v menu samostatnou bonusovou logickou hru o 20 kolech, která je čistě logickou hrou, bez příběhu a na hlavní hru nemá vliv. Plus další bonusy, které jsou vyloženě puzzle. Kdyby to bylo to jediné, co hra nabízí, nikdo by o zařazení do "logická" nepochyboval. Jak je tam hlavní hra, tak je najednou zařazení do logické nesmysl.
Já jsem obecně pro to, ať se píše co nejvíc žánrů do hry, protože pak se mi to blbě vyhledává.
Já vím, štítky...
jen ohledně toho logický, není to jen o rébusech v rámci hry jako takové. Každá z nich má v menu samostatnou bonusovou logickou hru o 20 kolech, která je čistě logickou hrou, bez příběhu a na hlavní hru nemá vliv. Plus další bonusy, které jsou vyloženě puzzle. Kdyby to bylo to jediné, co hra nabízí, nikdo by o zařazení do "logická" nepochyboval. Jak je tam hlavní hra, tak je najednou zařazení do logické nesmysl.
Já jsem obecně pro to, ať se píše co nejvíc žánrů do hry, protože pak se mi to blbě vyhledává.
Já vím, štítky...
@Dan9K (30.10.2025 00:44): Asi takhle, se studiem FIVE-BN je to trochu složitější. Nejprve bylo studio založeno jako Five-BN (2003 - 2008), pak bylo přejmenováno na Alawar Five-BN (2008 - 2014) a teď se studio jmenuje FIVE-BN Games. Občas je těžké rozlišit, která hra byla vytvořena pod kterým názvem studia. Každopádně her od těchto vývojářů je tu víc.
Co se týče žánru, tak je určitě nesmysl, dávat tam logický. Nějaký rébus je skoro v každé adventuře. Máš pravdu, že zařazení pod hidden object hru trochu dehonestuje, ale tento žánr se hodně posunul a často obsahuje klasickou kombinaci předmětů nebo rozhovory. Už to není jen o odklikávání předmětů ze seznamu, ale stále zůstává spousta rébusů a skládání předmětů, kdy musíš najít třeba deset částí. Přesně takhle vidím moderní hidden object adventury a v klasických adventurách to není (určitě ne to číslo u předmětu 1/10 nebo třeba znaménko plus). Ten žánr bych tam nechal. Ostatně u tebou zmíněné hry je i na Moby uvedeno hidden object u Gameplay.
Počkej ale na vyjádření i někoho dalšího.
Co se týče žánru, tak je určitě nesmysl, dávat tam logický. Nějaký rébus je skoro v každé adventuře. Máš pravdu, že zařazení pod hidden object hru trochu dehonestuje, ale tento žánr se hodně posunul a často obsahuje klasickou kombinaci předmětů nebo rozhovory. Už to není jen o odklikávání předmětů ze seznamu, ale stále zůstává spousta rébusů a skládání předmětů, kdy musíš najít třeba deset částí. Přesně takhle vidím moderní hidden object adventury a v klasických adventurách to není (určitě ne to číslo u předmětu 1/10 nebo třeba znaménko plus). Ten žánr bych tam nechal. Ostatně u tebou zmíněné hry je i na Moby uvedeno hidden object u Gameplay.
Počkej ale na vyjádření i někoho dalšího.
Navážu zase na ty žánry, hodlám postupně přidávat hry od studia FIVE-BN Games , podle toho, jak je budu postupně odehrávat. Mají jich spoustu, my tu máme jen pět (a nevím, proč zrovna těchto pět). Ale mám s tím jeden problém...
všechny jejich hry jsou na to stejné kopyto a u všech pěti, které tu již jsou, je uveden jen jeden žánr a sice adventura-hidden object.
Nabízelo by se, že všechny další hry hodím do tohohle žánru, jenomže mně to nesedí.
Prvek hidden object her je v těch hrách velmi upozaděn, jinak jsou to úplně normální adventury, akorát je vyrábí jak na běžícím pásu. Přijde mi, že by to měl být sekundární žánr a hlavní má být normální 2D adventura.
Má otázka tedy zní, jestliže se v jakékoliv adventuře objeví hidden object prvek, je to automaticky jenom hidden object hra? Nebo se má nějak posuzovat míra toho hidden objectu? Já mám nějak pocit, že když se to hodí do moře hidden object her, v podstatě úplně zanikne, že jsou to vlastně normální příběhové adventury s animacemi, rozhovory postav, dabingem, určitou kombinatorikou předmětů atd. Jako bychom to tím zařazením do žánru už de facto zhodnotili jako ne dost dobrou hru na to, aby mohla být normální adventurou.
Zkrátka myslím, že by příhodnější bylo zařazení "2D adventura", případně "3D adventura" (s odlišením těchto dvou věcí taky trochu tápu), nebo dokonce logická hra (ve hrách jsou přítomny i bonusové hry, které jsou čistě logická hra) a pak až někde vzadu hidden object. Jenomže tady je všechno vedeno jenom jako hidden object.
Na Mobygames to řeší strohým žánrem "puzzle", když si to vygoogluju, najdu, že je to prostě adventura a puzzle game, Steam to vede jako "adventure", "casual", "hidden object". Každopádně by to chtělo jednotně no...
Konkrétně jsem ted řešil jejich hru The Legacy: Forgotten Gates. (v odkazu full walkthrough pro případné posouzení)
všechny jejich hry jsou na to stejné kopyto a u všech pěti, které tu již jsou, je uveden jen jeden žánr a sice adventura-hidden object.
Nabízelo by se, že všechny další hry hodím do tohohle žánru, jenomže mně to nesedí.
Prvek hidden object her je v těch hrách velmi upozaděn, jinak jsou to úplně normální adventury, akorát je vyrábí jak na běžícím pásu. Přijde mi, že by to měl být sekundární žánr a hlavní má být normální 2D adventura.
Má otázka tedy zní, jestliže se v jakékoliv adventuře objeví hidden object prvek, je to automaticky jenom hidden object hra? Nebo se má nějak posuzovat míra toho hidden objectu? Já mám nějak pocit, že když se to hodí do moře hidden object her, v podstatě úplně zanikne, že jsou to vlastně normální příběhové adventury s animacemi, rozhovory postav, dabingem, určitou kombinatorikou předmětů atd. Jako bychom to tím zařazením do žánru už de facto zhodnotili jako ne dost dobrou hru na to, aby mohla být normální adventurou.
Zkrátka myslím, že by příhodnější bylo zařazení "2D adventura", případně "3D adventura" (s odlišením těchto dvou věcí taky trochu tápu), nebo dokonce logická hra (ve hrách jsou přítomny i bonusové hry, které jsou čistě logická hra) a pak až někde vzadu hidden object. Jenomže tady je všechno vedeno jenom jako hidden object.
Na Mobygames to řeší strohým žánrem "puzzle", když si to vygoogluju, najdu, že je to prostě adventura a puzzle game, Steam to vede jako "adventure", "casual", "hidden object". Každopádně by to chtělo jednotně no...
Konkrétně jsem ted řešil jejich hru The Legacy: Forgotten Gates. (v odkazu full walkthrough pro případné posouzení)
@ripper (22.09.2025 21:12): @Peach (24.09.2025 12:10): Nápověda upravena, díky.
Jestli budete upravovat pravidla/návod pro přidávání her, tak byste už mohli upravit neplatný příklad:
Příklad: Vampire: The Masquerade - Bloodlines
RPG > nezařazeno (primární)
akce > 1st person akce
akce > 3rd person akce
podle kterého jsem začala upravovat hry, když jsem se zaregistrovala, abych zjistila, že už neplatí, a to ani pro zmíněnou hru.
Už jsme se o tom bavili několikrát a pořád nic. Jsou to 4 roky. Dík.
Příklad: Vampire: The Masquerade - Bloodlines
RPG > nezařazeno (primární)
akce > 1st person akce
akce > 3rd person akce
podle kterého jsem začala upravovat hry, když jsem se zaregistrovala, abych zjistila, že už neplatí, a to ani pro zmíněnou hru.
Už jsme se o tom bavili několikrát a pořád nic. Jsou to 4 roky. Dík.
@Jumas (22.09.2025 17:14): Dobře, díky. Budu se snažit si to zapamatovat, ale zapsat do pravidel by pomohlo.
@ripper (19.09.2025 18:29): Ahoj, omlouvám se za pozdní reakci. Výstup je takový, že jako primární názvy zůstanou i u českých her takové, které se u nás obecně používají. From the Ashes jako Kolonizace opravdu moc známá není, podobně u Band of Bastards nenajdeš mnoho zmínek v podobě Kunových harcířů. Navíc v podstatě neexistují české obaly.
Co se týče Under Leaves, tak Pod listím se nepoužívá skoro vůbec a u Flashpointu je také zažitý spíše ten anglický název. Takže asi tak. Máš ale pravdu, že by se to mělo zapracovat do pravidel při přidávání.
Co se týče Under Leaves, tak Pod listím se nepoužívá skoro vůbec a u Flashpointu je také zažitý spíše ten anglický název. Takže asi tak. Máš ale pravdu, že by se to mělo zapracovat do pravidel při přidávání.
@Jumas (09.09.2025 10:55): Ahoj, byl z diskuze nějaký výstup?
@ripper (09.09.2025 10:07): český to je, jakmile na tom dělá aspoň jeden Čech :-)
@Jumas (09.09.2025 10:55): Ok. Ten problém se teda vztahuje na všechny DLC pro KCD1 a KCD2. Pak jsem náhodně proklikal české vývojáře a narazil jsem ještě na Operation Flashpoint: Cold War Crisis a Under Leaves , tam to taky podle mě nesplňuje.
Jinak opačných příkladů, kdy se české hry jmenují česky, i když mají alternativní anglický název, je v DH hromada, ty není problém najít.
Jinak opačných příkladů, kdy se české hry jmenují česky, i když mají alternativní anglický název, je v DH hromada, ty není problém najít.
@ripper (09.09.2025 10:47): Máš pravdu, tam by to podle současných pravidel mělo být česky. Proberem to v týmu a dáme vědět.
@Jumas (09.09.2025 10:36): Dobře, pokud jde o to, kde je centrála vývojářů, tak by bylo fajn to upřesnit v instrukcích. Ale Warhorse Studios mají centrálu v Praze (i když je vlastní Rakušáci a následně Švédové), a hlavní název DLC máme pořád v angličtině, tak to mi nesedí.
@ripper (09.09.2025 10:07): Vývojářské studio má hlavní sídlo v USA a už je vedlejší, jestli má i českou pobočku. To by pak ani moc nešlo určit zemi původu u vývojářů na DH.
Říkal jsem si, proč nemáme třeba u Mafia: The Old Country nebo Kingdom Come: Deliverance II - Legacy of the Forge jako primární české názvy, místo anglických. Při přidávání hry v instrukcích je:
Jako primární se uvádí anglický název hry (přednost má evropský před americkým), ostatní názvy (česká lokalizace, originální název v jiném než anglickém jazyce) patří do kolonky "Alternativní názvy" níže. Výjimkou jsou české a slovenské hry, u kterých má český resp. slovenský název (pokud v naší distribuci existoval) přednost před tím anglickým.
No jo, jenže jak se pozná česká hra? Podle toho, že vývojářské studio (případně většina studia) je v Česku? (Což u těchto her je). Nebo podle toho, která společnost vývojáře vlastní? Nebo jinak?
Jako primární se uvádí anglický název hry (přednost má evropský před americkým), ostatní názvy (česká lokalizace, originální název v jiném než anglickém jazyce) patří do kolonky "Alternativní názvy" níže. Výjimkou jsou české a slovenské hry, u kterých má český resp. slovenský název (pokud v naší distribuci existoval) přednost před tím anglickým.
No jo, jenže jak se pozná česká hra? Podle toho, že vývojářské studio (případně většina studia) je v Česku? (Což u těchto her je). Nebo podle toho, která společnost vývojáře vlastní? Nebo jinak?
@hatifnat (26.06.2025 06:03): Tak jsem to upravil já a symbolický bodík taky dostanu já :)
Děkuju za všechny reakce.
@Zoltan (25.06.2025 10:47): Ony jsou Moby Games doporučené jako zdroj v pokynech pro přidávání her, sice u data vydání, ale měla jsem vlivem toho za to, že se jim tu přikládá váha. Jsem ráda, že to není absolutní :-)
@Luksa (25.06.2025 21:10): Když mi schvalovatel něco v návrhu změní, předpokládám, že to znamená, že jsem udělala chybu – proto jsem se ptala. Osobní preference (které pravidla umožňují) při vlastní tvorbě profilů jsou jedna věc, ve schvalovacím procesu podle mě nemají co dělat (už proto, že pod tím profilem, který schvalovatel bez objektivního důvodu změní podle svého, je ale podepsaný přidavač). (Jinak teda Google Play mi nepřijde zrovna jako ideální jediný/rozhodující zdroj; konkrétně ty názvy tam programově měněj (podle Tvého :-) stejně jako na Moby.)
Mně jsou ty velký písmena esteticky a pocitově taky spíš proti srsti, ale ctít oficiální název, tak jak ho tvůrci zamýšleli, jak píše Zoltan, je pro mě prostě zásadní. (K tý editaci budu mít probém se dokopat, protože je něco jinýho mít to ponechaný rovnou správně a něco jinýho posílat opravu "já jsem to ale měla takhle". First world problems… :-)
@Zoltan (25.06.2025 10:47): Ony jsou Moby Games doporučené jako zdroj v pokynech pro přidávání her, sice u data vydání, ale měla jsem vlivem toho za to, že se jim tu přikládá váha. Jsem ráda, že to není absolutní :-)
@Luksa (25.06.2025 21:10): Když mi schvalovatel něco v návrhu změní, předpokládám, že to znamená, že jsem udělala chybu – proto jsem se ptala. Osobní preference (které pravidla umožňují) při vlastní tvorbě profilů jsou jedna věc, ve schvalovacím procesu podle mě nemají co dělat (už proto, že pod tím profilem, který schvalovatel bez objektivního důvodu změní podle svého, je ale podepsaný přidavač). (Jinak teda Google Play mi nepřijde zrovna jako ideální jediný/rozhodující zdroj; konkrétně ty názvy tam programově měněj (podle Tvého :-) stejně jako na Moby.)
Mně jsou ty velký písmena esteticky a pocitově taky spíš proti srsti, ale ctít oficiální název, tak jak ho tvůrci zamýšleli, jak píše Zoltan, je pro mě prostě zásadní. (K tý editaci budu mít probém se dokopat, protože je něco jinýho mít to ponechaný rovnou správně a něco jinýho posílat opravu "já jsem to ale měla takhle". First world problems… :-)
@Luksa (25.06.2025 21:10): Tak on to je asi ten nejmenší problém, název čitelný je, důležité ať je tu ten profil :) Já to beru jako oficiální název, tak to přidávám jak tvůrci či distributoři zamýšleli (důvod není důležitý, to je jejich věc). Ale určitě bych neprojížděl zpětně profily a neměnil názvy na velké, zase tak důležité mi to nepřijde - zvlášť když je to všude jinde taky sakumprásk :)
@Luksa (25.06.2025 21:10): Já to vidím jako ty. Někdy to smysl má, především u kratších názvů, ale většinou je to jen laciný trik, jak více zaujmout. Těmi "oficiálními" zdroji bychom se ale řídit měli. Když je to třeba někde s velkými a někde s malými písmeny, přičemž je to tak půl na půl, tak je asi jedno, jaké padne rozhodnutí, ale když se hra dá na většině stránek dohledat s velkými písmeny, měla by tak být uvedena i zde.
@Luksa (25.06.2025 21:10): Mě ty názvy velkými/malými písmeny nijak nepobuřují. Když přidávám hru, tak se držím nějakého oficiálního zdroje (Steamu, Visiongame…) a když schvaluji, tak se tam dívám taky. Ale většinou to neopravuju, pokud to není nějaká zjevná chyba např. vlastní jména s malým písmenem apod.
@hatifnat (25.06.2025 08:06): ahoj, jsem teď mimo PC a mám trochu upito, tak se omlouvám za tento formát. Nicméně, pokud se nepletu, žádné pravidlo jak ty názvy mají být tu není a každý si to tady přidává jak chce. Jsou tu mraky her které Steam názvy respektují a mraky profilů které ne. Vemte si všechny ty Doomy, Silent Hilly, Ninja Gaideny, Deathloopy a další. V případě tvého návrhu jsem vycházel z Google play coby distribuční platformy, Moby se zas tolik neřídím. Ale jak píší, pravidlo tu není tak pokojne pošli edit profilu, nikdo ti to zamítat nebude
za mě, nemám názvy v kapitalkách rád, považuji to za laciný fígl jak si zvýraznit hru na Steamu a budu rebel a svoje profily si tu budu přidávat dle svých preferencí. Nebo s tím skončím.
Ale je to zajímavé téma které mě tady nějakou dobu trápí a rád bych věděl jak to vidí ostatní.
za mě, nemám názvy v kapitalkách rád, považuji to za laciný fígl jak si zvýraznit hru na Steamu a budu rebel a svoje profily si tu budu přidávat dle svých preferencí. Nebo s tím skončím.
Ale je to zajímavé téma které mě tady nějakou dobu trápí a rád bych věděl jak to vidí ostatní.
@Zoltan (25.06.2025 10:47): U těch tří her jsou ty názvy schválně no :) aby tě zaujaly. Malým by to asi nebylo úplně ono.
Na Mobygames má hra velké jen první písmenka a už to nevypadá tak vtipně jako originál na Steamu.
Na Mobygames má hra velké jen první písmenka a už to nevypadá tak vtipně jako originál na Steamu.
@hatifnat (25.06.2025 08:06): Podle mobygames bych se vůbec neřídil, tam si jedou svou :) Nedávno jsem přidával sérii fault, která má mít naopak první písmena slov malé a na moby si to klidně napsali s velkýma :)
Jinak za mě je to autorský záměr, který má svůj důvod, takže pokud je celý název velkýma, mělo by tak být i zde (jakkoliv to někdy vypadá zvláštně, viz Ross ty dlouhé názvy).
Jinak za mě je to autorský záměr, který má svůj důvod, takže pokud je celý název velkýma, mělo by tak být i zde (jakkoliv to někdy vypadá zvláštně, viz Ross ty dlouhé názvy).
@hatifnat (25.06.2025 08:06): Mě prošlo toto :D Všechny tři díly.
YEAH! YOU WANT "THOSE GAMES," RIGHT? SO HERE YOU GO! NOW, LET'S SEE YOU CLEAR THEM!
YEAH! YOU WANT "THOSE GAMES," RIGHT? SO HERE YOU GO! NOW, LET'S SEE YOU CLEAR THEM! 2
LISTEN UP! WE TRIED TO MAKE “THOSE GAMES” EVEN MORE EXTREME! SOME THINGS HAVE TO BE LEARNED THE HARD WAY!
YEAH! YOU WANT "THOSE GAMES," RIGHT? SO HERE YOU GO! NOW, LET'S SEE YOU CLEAR THEM!
YEAH! YOU WANT "THOSE GAMES," RIGHT? SO HERE YOU GO! NOW, LET'S SEE YOU CLEAR THEM! 2
LISTEN UP! WE TRIED TO MAKE “THOSE GAMES” EVEN MORE EXTREME! SOME THINGS HAVE TO BE LEARNED THE HARD WAY!
@hatifnat (25.06.2025 08:06): REMATCH , DOOM + DOOM II, DIVINATION, TEST TEST TEST, IAMJASON a urcite bych nasel i dalsi, ale nemam ted moc casu hledat.
@Luksa (23.06.2025 08:40): A děkuju za schválení hry, o kterou šlo (A TAVERN FOR TEA). Mám k tomu ale dotaz – původně jsem Ti ho chtěla směřovat do pošty, ale přijde mi lepší se zeptat tady, protože je to obecný dotaz a třeba může být užitečný i jiným (a třeba se vyjádří i někdo jiný):
Opravdu je na dh pravidlo nectít formu, kterou autor pro název své hry zvolil (v tomhle případě všechna písmena velká)? Na Moby Games a Google Play ji zjevně nectí, ale všude jinde ano. V pokynech pro vytvoření názvu hry je sice "všechna počáteční písmena anglického názvu jsou velká, kromě předložek a spojek uprostřed", ale to je prostě obecné pravidlo pro anglické názvy, které autor může v rámci uměleckého záměru nedodržet. Název je součástí díla a měnit ho mi přijde neuctivý. Když bude naopak mít název hry všechna písmena včetně začátečního malá, v profilu tady vytvořeném se to taky bude muset změnit?
Teď jsem si uvědomila, že u hry Grief like a stray dog, kterou jsi mi schválil včera, to obecné pravidlo vlastně taky dodržené není a prošlo to; ono to tak nemlátí do očí jako ta velká písmena. Proto se právě ptám, abych věděla, jaký je oficiální přístup dh k názvům.
(Jsem perfekcionista a potřebuju mít ve věcech jasno, tak se omlouvám, jestli se někomu bude zdát, že řeším nepodstatný detaily. Já je pokládám za důležitý.)
Opravdu je na dh pravidlo nectít formu, kterou autor pro název své hry zvolil (v tomhle případě všechna písmena velká)? Na Moby Games a Google Play ji zjevně nectí, ale všude jinde ano. V pokynech pro vytvoření názvu hry je sice "všechna počáteční písmena anglického názvu jsou velká, kromě předložek a spojek uprostřed", ale to je prostě obecné pravidlo pro anglické názvy, které autor může v rámci uměleckého záměru nedodržet. Název je součástí díla a měnit ho mi přijde neuctivý. Když bude naopak mít název hry všechna písmena včetně začátečního malá, v profilu tady vytvořeném se to taky bude muset změnit?
Teď jsem si uvědomila, že u hry Grief like a stray dog, kterou jsi mi schválil včera, to obecné pravidlo vlastně taky dodržené není a prošlo to; ono to tak nemlátí do očí jako ta velká písmena. Proto se právě ptám, abych věděla, jaký je oficiální přístup dh k názvům.
(Jsem perfekcionista a potřebuju mít ve věcech jasno, tak se omlouvám, jestli se někomu bude zdát, že řeším nepodstatný detaily. Já je pokládám za důležitý.)
@Luksa (23.06.2025 08:40): Děkuju za odpověď.
@hatifnat (22.06.2025 18:35): Vedeme úplně první vydání hry nehledě na formu, jedno jestli byla hra freeware a pak se zpoplatnila.
Když byla hra vydaná nejprve jako freeware a později byla rozšířena a vydaná jako placená, je datem vydání pro účely dh datum vydání placené verze?
(U jedné konkrétní hry mají Moby Games jako release date datum vydání freeware verze, ale na oficiálních stránkách hry je coby release date datum vydání té placené. Pročetla jsem celej devlog na itch.io a za chvíli mi ze snahy se v tom vyznat vybouchne hlava.)
(U jedné konkrétní hry mají Moby Games jako release date datum vydání freeware verze, ale na oficiálních stránkách hry je coby release date datum vydání té placené. Pročetla jsem celej devlog na itch.io a za chvíli mi ze snahy se v tom vyznat vybouchne hlava.)
@Subjektiv (10.06.2025 18:19): jj, patří to sem ;) Jen upozorním na Festival aktivity který teď probíhá. Když už přidáváš hry, tak to zkus podle těch kategorií ;) Tyhle kousky, co do nich nepasujou, si můžeš nechat napotom ;) Ale je to na tobě samozřejmě ;)
@Zoltan (10.06.2025 17:50): Dík, udělám to tedy tak.
@Subjektiv (10.06.2025 17:39): Klonů tu máme hromadu, takže jsem za přidání jako nové hry pro ZX Spectrum. Viz třeba známý Galaxian, který je klonem Space Invaders.
Mám dotaz k přidávání her. Budu ilustrovat na příkladu, který mě k dotazu přivedl:
Na D-H je tato hra, https://www.databaze-her.cz/hry/moon-patrol/ , která má klon s názvem Moon Alert ( https://worldofspectrum.org/archive/soft ... t-ocean-software-ltd ) na ZX Spectrum. Není to však úplná kopie ani port, je to opravdu klon https://en.wikipedia.org/wiki/Moon_Patrol . Jak se k tomu stavět v případě přidávání? Je to verze Moon Patrol pro Spectrum? Je to samostatná hra, která má mít vlastní záznam (to si myslím já)? Nebo to na D-H vůbec nechceme (osobně jsem za chceme, pořád je to existující hra)?
Na D-H je tato hra, https://www.databaze-her.cz/hry/moon-patrol/ , která má klon s názvem Moon Alert ( https://worldofspectrum.org/archive/soft ... t-ocean-software-ltd ) na ZX Spectrum. Není to však úplná kopie ani port, je to opravdu klon https://en.wikipedia.org/wiki/Moon_Patrol . Jak se k tomu stavět v případě přidávání? Je to verze Moon Patrol pro Spectrum? Je to samostatná hra, která má mít vlastní záznam (to si myslím já)? Nebo to na D-H vůbec nechceme (osobně jsem za chceme, pořád je to existující hra)?
@Pluto (09.06.2025 12:08): V tom případě jsem to seskupování asi někde omylem vypnul.
Nevíte někdo prosím, jestli je někde nějaké nastavení kde se to seskupování zapíná/vypíná?
Edit: Tak už vím. Přehlédl jsem, že jsem se překlikl do sekce "Osobní", kde se to neseskupuje. Po přepnutí zpět na "Vše" už to funguje tak, jak dřív. Díky za pomoc a omlouvám se za falešný poplach. :)
Nevíte někdo prosím, jestli je někde nějaké nastavení kde se to seskupování zapíná/vypíná?
Edit: Tak už vím. Přehlédl jsem, že jsem se překlikl do sekce "Osobní", kde se to neseskupuje. Po přepnutí zpět na "Vše" už to funguje tak, jak dřív. Díky za pomoc a omlouvám se za falešný poplach. :)
@adam.kulhanek (09.06.2025 10:49): Mě to seskupování normálně funguje.
Všiml jsem si, že se mi na hlavní stránce přestaly seskupovat komentáře podle autorů. Jedná se o chybu/feature a nebo jsem si někde v nastavení té sekce něco omylem přepnul? Díky.
@Ross (22.04.2025 05:46): No, ona tu ani není platforma k tomu jestli se nepletu. Nokia 9110 běžela na Geos, resp. PEN/GEOS 3.0 a to tu snad ani není. :) Možná to dělal sám Maxis a je to nějaký klon z té Symbian verze? :)
@Ross (22.04.2025 05:46): Krnimu napiš, ať se podívá do Credits, ne?
Jedná se o Simcity 9000, které se dalo hrát na komunikátoru Nokia 9110. V retro recenzi na tenhle mobil byla krátká ukázka Simcity.
@Ross (21.04.2025 20:01): Pokud existuje video a víš název, tak si myslím, že se určitě dá zjistit i ten vývojář. ;) Pokud ta hra byla vydána.
@Ross (21.04.2025 20:01): Jestli si někdo nějakou hru zahraje, je vedlejší, ale když o ní nemůžeš sehnat informace, potřebné k přidání, tak jí přidat ani nemůžeš. Obal se vždy dá vytvořit třeba z menu nebo nějakého záběru ze hry, ale rok nebo vývojáře si vymýšlet nejde.
Má cenu sem přidávat hru, o které jsem našel jen velmi málo informací na videu (a to je jen zlomek celého videa)? Hru si již dneska nejspíše nikdo nezahraje a jedná se spíše o zajímavost té doby. Nemám šanci zjistit vývojáře, ani logo hry.
@Čpavek (20.02.2025 21:32): To může změnit jen Memphis.
Zdravím, mohu se zeptat, jak funguje nastavení základních údajů profilu? Například jde nějak změnit název účtu/přezdívku?
Děkuji vám. Já se v tom totiž vůbec nevyznám. Až bude čas přidám další hru :)
@Zoltan (31.01.2025 20:20): Dobrý postřeh, přejmenoval jsem (+ aktualizoval logo) a drobě doplnil popisek platformy, aby to bylo jasné.
@Ross (31.01.2025 08:11): jj, Oculus Quest = Meta Quest, možná by to chtělo přejmenovat to vyjížděcí okénko na ikonce Quest v přidávacím rozhraní na Oculus/Meta Quest - to co se zobrazí po najetí myši :) @Memphis: ?
Když bych chtěl přidat hru na VR Meta Quest, mám použít platformu Oculus Quest?
@Luksa (07.12.2024 11:15): Řídil bych se pravidly pro přidávání remasterů, a pokud hra kritéria pro nový profil nesplní, tak aktualizoval původní popisek.
Jak se tady řeší profily, které vznikly jako studentské/freeware projekty a máme je už tu vedené, ale později vyšly trochu upravené jako komerční. Musí se tu přidat nový profil nebo stačí upravit stávající?
Např. Loco Motive vs Loco Motive, Symphonia vs Symphonia.
Např. Loco Motive vs Loco Motive, Symphonia vs Symphonia.
@Ross (29.11.2024 03:47): nebo větší :-)
@adrienaesthetic (29.11.2024 02:42): na profilu hry máš možnost hru ohodnotit. Je tam možnost rozkliknout procenta u příslušné platformy. A pak stačí napsat smysluplný komentář ke hře pokud máš zájem. Komentáře jsou vlastně takové menší recenze.
jak se hodnoti hra? :D
Je Warcraft 1/2 Remastered lepší mít jako samostatné profily nebo spojené s původními?
Formálně pravidla pro samostatné profily splňují - grafika je zcela nová, a je tam i pár užitečných vylepšení, zvlášť u prvního dílu (větší skupinky jednotek, snadnější označování, ovládání přes pravé myšítko, možnost oddálení mapy, ukazatele zdraví jednotek). Jinak se ale zdá, že zbytek obsahuje je kompletně shodný s originálem - jednotky, mise, umělá inteligence, pathfinding, tam žádné změny (aspoň dle reportů na netu, co jsem našel). Pár věcí se zdá být horší (videa prohnané přes nekvalitní AI, neanimované briefingy, chybějící zobrazení postupu mezi misemi, špatný poměr stran u původních spritů ve hře), ale jsou to spíš vizuální drobnosti.
Takže si to dovedu představit jak samostatně, tak sloučeně. Ale spíš bych se osobně klonil k těm novým samostatným profilům.
Formálně pravidla pro samostatné profily splňují - grafika je zcela nová, a je tam i pár užitečných vylepšení, zvlášť u prvního dílu (větší skupinky jednotek, snadnější označování, ovládání přes pravé myšítko, možnost oddálení mapy, ukazatele zdraví jednotek). Jinak se ale zdá, že zbytek obsahuje je kompletně shodný s originálem - jednotky, mise, umělá inteligence, pathfinding, tam žádné změny (aspoň dle reportů na netu, co jsem našel). Pár věcí se zdá být horší (videa prohnané přes nekvalitní AI, neanimované briefingy, chybějící zobrazení postupu mezi misemi, špatný poměr stran u původních spritů ve hře), ale jsou to spíš vizuální drobnosti.
Takže si to dovedu představit jak samostatně, tak sloučeně. Ale spíš bych se osobně klonil k těm novým samostatným profilům.
@rikuhahl (04.11.2024 21:45): Děkuji moc.
@DanQ (04.11.2024 21:21): Musíš odklikat všechny položky. Pokud už máš všechno vyplněný, tak klidně klikni na poslední (Obrázek), dej pokračovat a objeví se ti Odeslat návrh a máš to ;)
Jak můžu přidat novou hru na schválení? Mám napsaný koncept, ale nabízí mi to jen "Uložit a skončit" nebo "Skončit a smazat koncept".
@ripper (26.08.2024 08:31): Ne, taková videa jsou mazána. Přidávej jen to, co zde lze spustit.
Je v pořádku přidávat ke hře videa, co nejdou přehrát z externích stránek jako je DH a jen se zobrazí šedý obdélník s "Toto video je omezeno věkem a je k dispozici pouze na YouTube. Přehrát na YouTube <odkaz>" ? Nemám na to jasný názor, tak by mě zajímalo, jestli je k tomu tady nějaký konsenzus, a jestli mám občas sám takové video přidat.
Například viz https://www.databaze-her.cz/hry/kingdom-come-deliverance-ii/videa/ , "Saints and Sinners Trailer".
Například viz https://www.databaze-her.cz/hry/kingdom-come-deliverance-ii/videa/ , "Saints and Sinners Trailer".
Zdravím. Prosím o radu.
koupil jsem si hru na ps4 call of duty modern warfare, nainstaloval jsem ji.
nelze hrát . hlásí to pořád stáhněte balíčky dcl.
Co s tím?
koupil jsem si hru na ps4 call of duty modern warfare, nainstaloval jsem ji.
nelze hrát . hlásí to pořád stáhněte balíčky dcl.
Co s tím?
@Zoltan (21.06.2024 10:26): Přesně, je to jedno dlc rozdělený na části koupitelné zvlášť, díky tedy za upřesnění "z týmu", přidám je zvlášť. Aspoň budou body, no. :-D
@Gordon (20.06.2024 21:33): Pokud to chápu dobře, tak si můžeš koupit a nainstalovat jen jedno z těch DLC, pokud budeš chtít. V tom případě bych je přidal zvlášť. Za mě z toho udělali tři DLC, s vlastní stránkou v obchodě.
@Jack_Dark (20.06.2024 22:58): já bych to dal zvlášť = víc bodů pro Gordona. A poctivě na ty jednotlivé části odkazovat v popisu.
@Gordon (20.06.2024 21:33): Bych to dal pod jedno.
Herní trh zase dělá věci složitější a tak mám dotaz ohledně DLC pro Total War: Warhammer III, Thrones of Decay, původně bylo prezentování jako jedno DLC, jak je zvykem, ale pak ho rozdělily na tři části. Mám je přidat jednotlivě, tak jak jsou prezentovány ve Steam storu, nebo dohromady, jako by mělo jít o jedno DLC? Obsahově je to jedno, protože v každé části je toho dost na profil. Ale jsem zmaten. Nebo mám do popisku napsat, že je DLC roděleno na tři samostatně koupitelné části?
@next_ghost (09.06.2024 20:24): Rozhodne ne. Jen poskytuji software/technologii, s vyvojem hry jako takove nemaji nic spolecneho. Pokud bychom do toho sli, tak by nakonec musel byt vsude uvedeny i Microsoft jako autor platformy, na ktere tu hru muzes hrat :)
Měl bych otázku k autorství her. ASCII Corporation (původně) a Enterbrain (dnes) jsou vývojáři enginu RPG Maker. Měli by tedy být uvedení jako sekundární autoři všech her, které jsou vytvořené v RPG Makeru? (ASCII do verze RPG Maker 2000, Enterbrain od verze RPG Maker 2003 dál.)
@Ross (17.05.2024 12:21): Na mobilu to zobrazuje jenom Dezolaty.
Jak poznám kdo je online při prohlížení na mobilu?
Na pc lze vidět kdo je zrovna online ale u mobilu to neumím zobrazit. Tedy kromě verze prohlížeče pro PC.
Na pc lze vidět kdo je zrovna online ale u mobilu to neumím zobrazit. Tedy kromě verze prohlížeče pro PC.
Dobrý den. Syn hraje Minecraft Java verzi na tabletu. Na obrazovce se mu ale nezobrazuje přehled o počtu životů a získaných materiálech. Poradil by nám někdo, kde v nastavení zapnout?
Ahoj, syn nemůže v Minecraftu přepnout gamemode. Po určitých návodech se nám objeví hláška "nelze otevřít přepínač herního módu, není oprávnění". Prosím o radu, jak docílit přepnutí gamemodu na creative. děkuji
@Peach (23.03.2024 13:38):Peach, ďakujem! A potom som ešte zaškrtol "Hra je ve všech zvolených seznamech" aby mi zobrazil len môj výber.
@RoyBatty444 (23.03.2024 13:16): Nachází se to pod "Upřesnit seznam"
Ahojte vie mi niekto poradiť či sa dá na DH filtrovat s dvoma výbermi: "hledat vlastním hru" a "chci si zahrát". Vo "Vlastní výběr" sa to nenachádza.
@Hersta (01.03.2024 21:23): Má to auta čtyři sedadla?
Hrají Mafia1 ..... Melouch vyzvednu zbraně potom auto a když přijedu před dům Puulieho a zatroubim tak nevyeze ani nikde jinde nepřijde. Už to pár dní hraju i od jinejch levelu ,ale tady to dál nejde.
@Ross (24.02.2024 12:44): Co? Kde? Než jsem se k tomu dostal, tak je to pryč :)
Díky za info. Trošku jsem vám to zaspamoval.
@Ross (24.02.2024 07:54): Jedině tak, že je pošleš znovu ke schválení a někdo ti je zruší. Do poznámky napiš "Zrušit" a já, nebo někdo jiný z týmu ti je zruší.
Lze nějak smazat mé zamítnuté návrhy na hry? Řada z nich už tady je, řada z nich je stará 7 a více let a rád bych to promazal :)
Díky, všude jsem se tedy nepodival :)
@R4ynor (17.02.2024 23:56): Rozklikneš si přátele a klikneš na oblíbení v pravém horním rohu.
@Všivák (16.02.2024 13:37): přesně tohle bych taky ocenil...
K čemu si můžu dávat uživatele do oblíbených, když je pak podle toho nemůžu najít. Teda jestli můžu, tak jsem to po 20 minutách hledání nenašel :D
Je možné nechat si vyjet v seznamu her hru, která nevyšla na určitou platformu? Například hry, které nevyšly na PC?
@Fritol (17.01.2024 12:59): Před 10min jsem si to uvědomil, že už jsem se na to ptal. Nojo jsem knedlík :D
@Strady (17.01.2024 11:57): Sám si to napsal, je to mód. A do totální konverze to má daleko, takže na DH nepatří. Widescreen a online mody apod. má moře her. Dle mě to na přidání není.
Když už se bavíte o přidávání her, tak jak na to je Streets of Rage 2 New Era?
Původní hra která nemá se Segou nic společného. Je mód pro moderní platformy, widescreen, pro 4 hráče i online, turbo mód, achievementy něco jako Streets of Rage Remake ale trochu jinak.
Původní hra která nemá se Segou nic společného. Je mód pro moderní platformy, widescreen, pro 4 hráče i online, turbo mód, achievementy něco jako Streets of Rage Remake ale trochu jinak.
@Peach (17.01.2024 10:20): Supr, díky :-)
@ripper (17.01.2024 09:43): To se stává běžně (Marvel's Spider-Man Remastered, Final Fantasy VII Remake Intergrade, ...)
Prostě jen přepiš PS5 platformu z kompatibilní na datum vydání čistě PS5 verze a do alternativního názvu napiš název remasteru.
Prostě jen přepiš PS5 platformu z kompatibilní na datum vydání čistě PS5 verze a do alternativního názvu napiš název remasteru.
Mám dotaz ohledně The Last of Us II Remastered (např. Vortex). Změny v samotné hře žádné nejsou, je tam jen výkonové zlepšení, podpora PS5 ovladače, integrovaný dokument o vývoji, a samostatný roguelike soubojový režim. Samostatný profil pro hru nedává smysl, snadno by to šlo vyřešit pár větami v profilu The Last of Us Part II. Jenže! Původní hra je PS4-nativní a PS5-kompatibilní, zatímco remaster bude PS5-nativní a na PS4 vůbec nebude. Což znamená, že pokud by se pro remaster nezakládal samostatný profil, tak uvedené platformy nebudou úplně přesně sedět. Pravděpodobně by se tam nastavilo PS4-nativní s datem vydání původní verze, a PS5-nativní s datem vydání remasterované verze. Nebude to ale přesné.
Jak se k tomu postavit? Mít společný profil, s ne zcela přesnými platformami, nebo dost zbytečný duplikovaný profil pro remaster, ale s přesnými platformami?
Jak se k tomu postavit? Mít společný profil, s ne zcela přesnými platformami, nebo dost zbytečný duplikovaný profil pro remaster, ale s přesnými platformami?
@AZbest (05.01.2024 21:21): Ahoj, vývojáři se přímo nepřidávají, daného chybějícího vývojáře napíšeš do kolonky Vývojáři hry při přidávání daného titulu, v tvém případě Deadness. Vývojář pak bude přidaný přímo se hrou a lze ho pak upravit jakožto existujícího vývojáře.
Zdravím.
Poprosil by som o radu. Koľko bodov potrebuje môj profil, resp. aký "user status" potrebujem mať, aby som mohol pridať nového vývojára? V sekcii "Odmeny" ani v iných FAQ témach som túto info nenašiel. Aktuálne môžem len upravovať existujúcich vývojárov.
Vlastne som chcel len pridať novú hru, čo môžem a už som to aj v minulosti urobil. Problém je, že ani vývojár danej hry nie je v DB a na tom som sa zasekol. Jedná sa o hororovú VR hru Deadness od slovenského štúdia Alien Studio.
Prípadne ak sa tu nájde niekto iniciatívny a s mandátom, môže toho vývojára pridať za mňa. :-) Ja ho keď tak kľudne upravím.
Ďakujem.
Poprosil by som o radu. Koľko bodov potrebuje môj profil, resp. aký "user status" potrebujem mať, aby som mohol pridať nového vývojára? V sekcii "Odmeny" ani v iných FAQ témach som túto info nenašiel. Aktuálne môžem len upravovať existujúcich vývojárov.
Vlastne som chcel len pridať novú hru, čo môžem a už som to aj v minulosti urobil. Problém je, že ani vývojár danej hry nie je v DB a na tom som sa zasekol. Jedná sa o hororovú VR hru Deadness od slovenského štúdia Alien Studio.
Prípadne ak sa tu nájde niekto iniciatívny a s mandátom, môže toho vývojára pridať za mňa. :-) Ja ho keď tak kľudne upravím.
Ďakujem.
@Michaelsr (02.12.2023 03:17): Tak sa mi podarilo zohnať nakoniec 3 češtiny ďakujem za pomoc.
Zdravím je tu niekto kto by mal k dispozícii češtinu do Far Cry 2 kedže od prvého decembra tohto roka je už Ulozto v podstate kaput kedže vďaka nariadeniu Europskej Únie už nie je možné zdielať súbory na Ulozto funguje už čiste súkromne tak som není momentálne už schopný nikde zohnať češtinu. A kedže všetky češtiny som zhánal do hier na komunitných stránkach tak som nemal do teraz problém ale bohužiaľ Far Cry 2 ako jediný nemá nikde češtinu a na Steame ani na Ubisoft Connect proste čeština nie je pomohli by ste mi ? pokiaľ niekto má češtinu k dispozícii a vedel by ju vytiahnuť z krabicovej verzie a hodiť mi ju niekde na Megu alebo do dropboxu tak by som bol veľmi vďačný. Kedže táto nemilá správa mi pokazila celkom vianoce a na práve všemožne staré hry ktoré už vôbec na Steame GOGu alebo inde češtinu nemajú tak na také tituly som práve češtiny vždy našiel na Ulozto ale teraz je to kaput. Tento post som hodil aj do Far Cry 2 diskuzie ale predpokladám že tu budem mat väčšiu šancu.
@Ross (26.11.2023 10:23): U českých her české, u slovenských slovenské a u ostatních anglické (VB před US), pokud jsou.